H-400

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 1,048)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Koppeling ontkoppelt niet #18236829

    Achterkant gaffel.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850420


    Wat doe je als’t efkes proper weer is: Poetsen!!
    Morgen naar Hamburg voor een mooi lang weekend, met de 400…

    In reactie op: Romijn Meeting zaterdag 17 mei 2014 #18210252

    Alles was weer netjes georganiseerd, dus Romijnen: Thumbs up!!

    Den entré was duidelijk, dus gelijk de weide op.Nog wat pics:







    En er waren ook wel wat lekkere kippen:

    Maar als er een dekhengst z’n ding wil doen plakken die kippen tesamen zodat er zeker niks gebeurd…

    Maar terug on topic:












    Ik ben naar huis gereden met de beker 1ste plaats Manta B, waarvoor m’n dank!

    In reactie op: Hoe vervang ik veren van een Manta B1? #18139569

    De stuurarmpjes kan je zonder risico demonteren, het opspannen v/d veer doe je voor je de fusékogel lostrekt.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850418

    Hoi Raymond, merciekes voor de link, had ik niet aan gedacht!

    @gsipiloot
    : Hieronder een foto van toen ik afgesproken had met de eerste eigenaar:

    Na 25 jaar was het voor de man een aangenaam weerzien, hij was zeer verrast dat z’n wagen nog in zeer goede staat was!

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137095

    Hey Creuz, ze steken echt onder de hoedenplank,maar aan de zijkant.
    Zoals Christiaan vermelde:

    Bij een Ascona B zitten ze idd op de hoedenplank.
    Grtjs!

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850409

    De wagen staat spijtig genoeg bijna steeds stil.
    Daar mee deel ik de mening van Louwe, als’t mooi weer is kom ik er mee buiten zoals tijdens de bovenstaande meeting:

    Mijn 400 in mooi gezelschap!
    Over enkele weken rij ik d’r mee naar Hamburg, de rit alleen is al een feest met de vele positieve reakties.
    Daarna word hij terug nauwgezet gepoetst tot in de hoekjes.
    Rijen met dat ding!

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137092


    Als je de foto inzoomt zie je dat de rolgordels uit de hoedenplank komen en omkeren op de C-stijl. Op dat punt moet je volgens mij een vaste 3-punts gordel
    kunnen monteren. M’n andere Manta (B1) heeft ook achter origineel rolgordels.

    In reactie op: Koppeling afstellen Manta A #18233022

    109mm om juist te zijn, 4 of 5 bak.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850404

    gespot tijdens een automeeting: een originele 400!

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137084

    Ik heb vroeger ook die ombouw gedaan op een B1, geen problemen die aard gehad.
    Dat interieur komt uit zo’n goudkleurige GT/E, wagen was van een coiffeur hier in’t dorp en stond voor
    wisselstukken te koop met een vastloper. Staan de wangen v/d zitting niet opengeplooid? Ik kan eens
    vragen aan die coiffeur of z’n vrouw een dik gat heeft!!

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137082

    Hey Creuz! Zwarte kont staat mooi!!
    Over je zetels: De sleden zijn vastgeschroefd met imbusvijsjes op de stoelen, kan je hoogtens enkele
    mm’s mee winnen. De sleden zijn vastgevezen met M8 op de onderstellen, ook maar een mm’tje mee te winnen.
    Zijn de onderstellen juist op de bodemplaat gemonteerd? In die ronde beugels bedoel ik.
    Grtjs!

    In reactie op: Steekas (incl. lagers e.d.) vervangen??? #18229700

    Ik gebruik er een “doorslaggevend argument” voor:

    deze trekker gebruik ik ook om torsiebaren uit een Leopard te mokeren, werkt steeds!

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137074

    Het tapijt is donkergrijs.
    Die strips zou ik toch monteren, ze zorgen er voor dat het rubber beter spant.
    Persoonlijk vind ik de zwarte kont mooier dan standaard, dat gecombineerd met een “Manta SR” sticker!

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137071

    Ben net eens gaan kijken, die van de achterruit zijn anders. De bovenste hoekjes zijn 90 graden, en de onderste veel platter van
    hoek dan vooraan.
    Ik heb in m’n garage dat achterste tapijt gevonden, tesamen met zetelstof die (volgens mij) hetzelfde is als de zijstukken van je
    recaro’s. Steeds handig want eens gaan het toch slijten! Als ge in de buurt zijt kom dat dan maar eens afhalen.
    Grtjs!

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137069

    Hey Cruez! Knap te zien dat je Manta zowat klaar is.
    Om die pezen d’r in te krijgen is er normaal een tool voor, maar met een schroevendraaier en wat voorzichtigheid gaat’t ook.
    Je stootstrips zitten normaal op die pinnetjes met zo’n rond vlakje hé? Als je nu roestvrije vijsjes neemt en het kopje eventueel met een rondelletje in je
    strip monteerd en zo het draadeindje aan de binnenkant van je gardebou vast vijst?? (moet je wel gaatjes boren…)
    Volgens mij gaan je koplampsproeiers tesamen met je ruitensproeiers, ik had ze origineel ook, maar er is geen extra schakelaar. De bedrading en relais ligt nog
    in m’n binnengardebou tesamen met het elektrisch waterklepje. Het reservoir is veel groter en vierkantig van vorm,met een andere montagebeugel.
    Morgen moet ik op m’n garagezolder rommelen, ik dacht nog een achterste tapijt te hebben.
    Grtjs!!

    In reactie op: AFL project, klaar!!! nu met filmpjes #18171084

    sensor leuchtweitregulierung aufhangung vorn: Partnr:12845300 GMnr:1235019
    hinten: Partnr:13320660 GMnr:1235025
    De 4X4 heeft achter een andere.
    Ik heb een benzine, moest je geinteresseerd zijn in die foto van die kast geef je maar een seintje!

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850397

    Ze werden allemaal op bestelling gemaakt te Antwerpen, zowat in m’n achtertuin. Dus er is geen eigen specifiek “400”
    chassisnummer. De wagens werden gewoon uit de serie genomen en aangepast. De onderstaande foto (genomen te Antwerpen)
    toont wel aan dat ze de productie in een klein-serie deden, waarschijnlijk voor praktische redenen.

    Dat RA (Ascona) nummer is de identificatie van een fabriekswagen, dus niet van een serie straatwagen.
    En die 400 met 587 eindigend chassisnummer is de mijne, moest deze niet als 400 gebouwd zijn te Antwerpen, dan was er een G/TE gemaakt
    met dit chassisnummer.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850394

    Ook bedankt om dit te delen met ons,
    Raymond, moest jij ook telefoneren om het nummer te bestellen?

    In reactie op: alles op een rij: Reviseren #17310439

    77X100X11,5
    Gewoon bestelbaar bij de auto-onderdelenhandelaar.

    In reactie op: Temperatuurmeter slaat op hol #18211566

    Met wat handigheid maak je er zelf eentje:

    http://www.mantablog.nl/spanning-regelaar/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ik ben niet zo’n soldeerder, ik heb ééntje bij freestyler besteld. Werkt prima!

    In reactie op: problemen met starten cih 2,4 #18209301

    Hoi Henk, ik kon het nie laten efkes te vermelden dat zo’n ding onder één van m’n auto’s steekt! (haha!!)
    Bottom line: De standaard CIH pomp voldoet zeker, mits je ze geregeld (niet alle oliewissels natuurlijk) eventjes controleerd.
    Het ontwerp (Amerikaans) zorgt er voor dat de tandwielen door hun eigen gewicht het pompdeksel uitfresen.
    Persoonlijk vind ik een oliekoeler nuttiger dan zo’n dikke pomp.
    Over die sensor: die verplaatsing zorgde hier ook voor de nodige hilariteit, Deutsche grundlichkeit..?
    Over mijn sensor: heb ik vorig jaar vervangen,ding lekte meer olie dan een trapistenpater bier zuipt.
    Grtjs!

    In reactie op: Temperatuurmeter slaat op hol #18211564

    Je schuift je zetel gans naar achter, rugleuning wat naar onder. Op je rug onder je tableau liggen en een
    verluchtingsbuis opzij leggen. Met een zaklamp efkes verkennen en dan zie je dat blokje wel steken.
    Er uit trekken, nieuwe d’r in en hopla, done!

    In reactie op: problemen met starten cih 2,4 #18209296

    @Henk: m’n witte Manta heeft zo’n versterkte oliepomp met tussenplaat en deksel. Komt van Risse en zit er zeker 15 jaar
    onder, was reeds gemonteerd door de vorige eigenaar. Maar ik heb snel een thermostaat-gestuurde oliekoeler gemonteerd,
    kan ik iedereen aanraden.
    Ik veronderstel dat deze “oude” versterkte pomp wel z’n ding doet, zo te zien aan de oliedrukmeter wel.

    @i200opc
    : als je lagers echt veel speling hebben (versleten) verlies je gewoon via de smering die ze krijgen de nodige oliedruk.
    Heb je die “tandflankspeling” gecontroleerd?

    In reactie op: Positieve en negatieve ervaringen na een poosje gebruik #18018957

    Ik heb een 2.0turbo 220pk Sports Tourer Cosmo. Wat er stuk is gegaan:
    Linkse vergrendeling bagage-afdekking. Hersteld in garantie. Nu de rechtse zijde,maar nog in garantie.
    Asbakdeksel vergrendeld ook niet meer, garantie. Zetelverwarming rechts, garantie.
    Ik heb nu 40.000km en het gemiddeld verbruik loopt nu op daar ik regelmatiger met de wagen enkel 9km naar’t werk rij
    door een rugblessure (13 l/100km binnenwegen, sportieve rijstijl), soms durfd de elektrische handrem “kraken”.
    Negatieve punten: Minder gevoel met de baan tijdens sportief rijden, m’n Vectra had toch beter contact (350.000km)
    Zicht naar achter/zijkant om bv. fietsers ed bij een kruispunt op te merken. (Maar dat is voor alle moderne breaks)
    Is m’n eerste Turbo, dus ik moest het koppeltekort onder de 1500tr/min echt gewoon worden.
    De Tom-Tom (in m’n Manta’s) is gebruiksvriendelijker dan de ingebouwde nav.
    Positieve punten: Fantastische reisauto, lange afstanden worden zonder problemen verteerd.
    De Xenon (AFL) werkt zeer goed, climate control idem, bij zeer hoge snelheden blijft de wagen stabiel.
    Inklapbare trekhaak, en niet te onderschatten: Onze kinderen vinden de wagen fantastisch!
    Remmen en blokken nog steeds origineel, terwijl ik denk dat deze Turbo wagen minder goed afremd op motor.
    Conclusie: Kopen! Niet voor de fun maar om een degelijke familiewagen te hebben.

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 1,048)