Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Achterkant gaffel.
Alles was weer netjes georganiseerd, dus Romijnen: Thumbs up!!

Den entré was duidelijk, dus gelijk de weide op.Nog wat pics:


En er waren ook wel wat lekkere kippen:

Maar als er een dekhengst z’n ding wil doen plakken die kippen tesamen zodat er zeker niks gebeurd…

Maar terug on topic:













Ik ben naar huis gereden met de beker 1ste plaats Manta B, waarvoor m’n dank!De stuurarmpjes kan je zonder risico demonteren, het opspannen v/d veer doe je voor je de fusékogel lostrekt.
Hoi Raymond, merciekes voor de link, had ik niet aan gedacht!
@gsipiloot: Hieronder een foto van toen ik afgesproken had met de eerste eigenaar:

Na 25 jaar was het voor de man een aangenaam weerzien, hij was zeer verrast dat z’n wagen nog in zeer goede staat was!De wagen staat spijtig genoeg bijna steeds stil.
Daar mee deel ik de mening van Louwe, als’t mooi weer is kom ik er mee buiten zoals tijdens de bovenstaande meeting:

Mijn 400 in mooi gezelschap!
Over enkele weken rij ik d’r mee naar Hamburg, de rit alleen is al een feest met de vele positieve reakties.
Daarna word hij terug nauwgezet gepoetst tot in de hoekjes.
Rijen met dat ding!109mm om juist te zijn, 4 of 5 bak.
Ik heb vroeger ook die ombouw gedaan op een B1, geen problemen die aard gehad.
Dat interieur komt uit zo’n goudkleurige GT/E, wagen was van een coiffeur hier in’t dorp en stond voor
wisselstukken te koop met een vastloper. Staan de wangen v/d zitting niet opengeplooid? Ik kan eens
vragen aan die coiffeur of z’n vrouw een dik gat heeft!!Hey Creuz! Zwarte kont staat mooi!!
Over je zetels: De sleden zijn vastgeschroefd met imbusvijsjes op de stoelen, kan je hoogtens enkele
mm’s mee winnen. De sleden zijn vastgevezen met M8 op de onderstellen, ook maar een mm’tje mee te winnen.
Zijn de onderstellen juist op de bodemplaat gemonteerd? In die ronde beugels bedoel ik.
Grtjs!Het tapijt is donkergrijs.
Die strips zou ik toch monteren, ze zorgen er voor dat het rubber beter spant.
Persoonlijk vind ik de zwarte kont mooier dan standaard, dat gecombineerd met een “Manta SR” sticker!Ben net eens gaan kijken, die van de achterruit zijn anders. De bovenste hoekjes zijn 90 graden, en de onderste veel platter van
hoek dan vooraan.
Ik heb in m’n garage dat achterste tapijt gevonden, tesamen met zetelstof die (volgens mij) hetzelfde is als de zijstukken van je
recaro’s. Steeds handig want eens gaan het toch slijten! Als ge in de buurt zijt kom dat dan maar eens afhalen.
Grtjs!Hey Cruez! Knap te zien dat je Manta zowat klaar is.
Om die pezen d’r in te krijgen is er normaal een tool voor, maar met een schroevendraaier en wat voorzichtigheid gaat’t ook.
Je stootstrips zitten normaal op die pinnetjes met zo’n rond vlakje hé? Als je nu roestvrije vijsjes neemt en het kopje eventueel met een rondelletje in je
strip monteerd en zo het draadeindje aan de binnenkant van je gardebou vast vijst?? (moet je wel gaatjes boren…)
Volgens mij gaan je koplampsproeiers tesamen met je ruitensproeiers, ik had ze origineel ook, maar er is geen extra schakelaar. De bedrading en relais ligt nog
in m’n binnengardebou tesamen met het elektrisch waterklepje. Het reservoir is veel groter en vierkantig van vorm,met een andere montagebeugel.
Morgen moet ik op m’n garagezolder rommelen, ik dacht nog een achterste tapijt te hebben.
Grtjs!!sensor leuchtweitregulierung aufhangung vorn: Partnr:12845300 GMnr:1235019
hinten: Partnr:13320660 GMnr:1235025
De 4X4 heeft achter een andere.
Ik heb een benzine, moest je geinteresseerd zijn in die foto van die kast geef je maar een seintje!Ze werden allemaal op bestelling gemaakt te Antwerpen, zowat in m’n achtertuin. Dus er is geen eigen specifiek “400”
chassisnummer. De wagens werden gewoon uit de serie genomen en aangepast. De onderstaande foto (genomen te Antwerpen)
toont wel aan dat ze de productie in een klein-serie deden, waarschijnlijk voor praktische redenen.

Dat RA (Ascona) nummer is de identificatie van een fabriekswagen, dus niet van een serie straatwagen.
En die 400 met 587 eindigend chassisnummer is de mijne, moest deze niet als 400 gebouwd zijn te Antwerpen, dan was er een G/TE gemaakt
met dit chassisnummer.Ook bedankt om dit te delen met ons,
Raymond, moest jij ook telefoneren om het nummer te bestellen?77X100X11,5
Gewoon bestelbaar bij de auto-onderdelenhandelaar.Met wat handigheid maak je er zelf eentje:
http://www.mantablog.nl/spanning-regelaar/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik ben niet zo’n soldeerder, ik heb ééntje bij freestyler besteld. Werkt prima!
Hoi Henk, ik kon het nie laten efkes te vermelden dat zo’n ding onder één van m’n auto’s steekt! (haha!!)
Bottom line: De standaard CIH pomp voldoet zeker, mits je ze geregeld (niet alle oliewissels natuurlijk) eventjes controleerd.
Het ontwerp (Amerikaans) zorgt er voor dat de tandwielen door hun eigen gewicht het pompdeksel uitfresen.
Persoonlijk vind ik een oliekoeler nuttiger dan zo’n dikke pomp.
Over die sensor: die verplaatsing zorgde hier ook voor de nodige hilariteit, Deutsche grundlichkeit..?
Over mijn sensor: heb ik vorig jaar vervangen,ding lekte meer olie dan een trapistenpater bier zuipt.
Grtjs!Je schuift je zetel gans naar achter, rugleuning wat naar onder. Op je rug onder je tableau liggen en een
verluchtingsbuis opzij leggen. Met een zaklamp efkes verkennen en dan zie je dat blokje wel steken.
Er uit trekken, nieuwe d’r in en hopla, done!@Henk: m’n witte Manta heeft zo’n versterkte oliepomp met tussenplaat en deksel. Komt van Risse en zit er zeker 15 jaar
onder, was reeds gemonteerd door de vorige eigenaar. Maar ik heb snel een thermostaat-gestuurde oliekoeler gemonteerd,
kan ik iedereen aanraden.
Ik veronderstel dat deze “oude” versterkte pomp wel z’n ding doet, zo te zien aan de oliedrukmeter wel.
@i200opc: als je lagers echt veel speling hebben (versleten) verlies je gewoon via de smering die ze krijgen de nodige oliedruk.
Heb je die “tandflankspeling” gecontroleerd?24 januari 2014 om 21:03 In reactie op: Positieve en negatieve ervaringen na een poosje gebruik #18018957Ik heb een 2.0turbo 220pk Sports Tourer Cosmo. Wat er stuk is gegaan:
Linkse vergrendeling bagage-afdekking. Hersteld in garantie. Nu de rechtse zijde,maar nog in garantie.
Asbakdeksel vergrendeld ook niet meer, garantie. Zetelverwarming rechts, garantie.
Ik heb nu 40.000km en het gemiddeld verbruik loopt nu op daar ik regelmatiger met de wagen enkel 9km naar’t werk rij
door een rugblessure (13 l/100km binnenwegen, sportieve rijstijl), soms durfd de elektrische handrem “kraken”.
Negatieve punten: Minder gevoel met de baan tijdens sportief rijden, m’n Vectra had toch beter contact (350.000km)
Zicht naar achter/zijkant om bv. fietsers ed bij een kruispunt op te merken. (Maar dat is voor alle moderne breaks)
Is m’n eerste Turbo, dus ik moest het koppeltekort onder de 1500tr/min echt gewoon worden.
De Tom-Tom (in m’n Manta’s) is gebruiksvriendelijker dan de ingebouwde nav.
Positieve punten: Fantastische reisauto, lange afstanden worden zonder problemen verteerd.
De Xenon (AFL) werkt zeer goed, climate control idem, bij zeer hoge snelheden blijft de wagen stabiel.
Inklapbare trekhaak, en niet te onderschatten: Onze kinderen vinden de wagen fantastisch!
Remmen en blokken nog steeds origineel, terwijl ik denk dat deze Turbo wagen minder goed afremd op motor.
Conclusie: Kopen! Niet voor de fun maar om een degelijke familiewagen te hebben. -
AuteurBerichten








