Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De motor is al zeker een pluspunt, ik heb met dezelfde motor 350.000km gereden, gaf hem alle 60.000km een andere distributieriem zonder
zelfs de waterpomp te moeten wisselen. Heb de wagen weggegeven wegens aankoop van een andere, maar de motor liep nog steeds als een zonnetje.Ben je zeker dat’t je tussenlager is dat vervangen moet worden? Een 400 is normaal geen km-vreter. Ik heb nu zo’n kleine 100.000km en alles is
nog steeds in orde. Hoor je het roulement echt suizen/janken of kan het zijn dat de rubber uitgedroogd is. Dat laatste kan je oplossen door je rubber
enkele dagen te laten weken in rubber-vernieuwer of soortgelijk product, zodat het uitgedroogde rubber terug zijn omvang kan krijgen.Hey Stijn, das toch een andere striping (Ascona-400) dan die dat ik aan je verkocht heb.
Ziet er wel mooi geslaagd uit!
Als’t wat proper weer is geeft ge maar een seintje, spreken we ergens af voor ne “fotoshoot”, moet niet bij
woorden blijven. Hier op’t forum zijn ze zot op plaatjes…Die ziet er knap uit! Moeten we eens op de gevoelige plaat zetten met mijn 400!
Ik heb nog een 2.2 inlaatcollector (injectie) liggen,maar dan moet je de boel ombouwen naar injectie.
Das nu niet zo moeilijk, maar dan heb je nog een langer verlanglijstje nodig. (zie CIH hoofdstuk)Mooie foto’s, knap dat je ons er ook van laat genieten. Heb ook geen facebook.
Ik veronderstel dat je het over een 2.0NHT blok hebt, op hoeveel km’s had je dat voor?
Deze staat al een tijdje te koop:
http://www.cheshireclassiccars.co.uk/competition-cars-for-sale/1985-opel-manta-400″ onclick=”window.open(this.href);return false;
125.000 Pond
Die teller tot 260 is ook niet standaard, het is wel een uitzonderlijke motor maar
zulke wonderen moet je d’r ook niet van verwachten.
De prijs is wat een gek d’r voor wilt geven, maar 55.000..?Via H-Base of “mijn grossier” dacht ik bij jullie:
Bestelnummer D3742
Kabellengte 1335mm, lengte sensor 34.5mmPast op verscheidene Opels.
Ik had niet lang daarvoor m’n fietsdrager gemonteerd met zo’n verloopstuk naar 7-polig, ik moest dan wel regelmatig
een melding “kapot achterlicht-pinker…” wegtikken. Misschien heeft dat idd de panne v/d achterklep veroorzaakt.
Probleem heeft zich opgelost met de massa even af te koppelen, maar je tip zal ik onthouden.@primera: Die sloten lijken echt wel versleten te zijn. Mijn oudjes hebben nog goede slotsetjes maar iedereen met wat handigheid
zit er direct in. Ik concentreer me meer op het immobiliseren van de wagen. Je stuur volledig Li of Re en in stuurslot zetten en dan zo’n
stuurslot extra onder de pedalen monteren schrikt wel even af maar is enkele seconden vertraging.
Ik laat zowiezo m’n zeldzame wagens niet uit het oog, punt uit. Na een meeting gaat die naar een onbekende plaats die beveiligd is en met
tracker.
De gewonere Manta GSI gaat steeds mee naar de Pyreneen en als ik’m daar achterlaat trek ik ergens een kabeltje los waardoor hij gewoon niet
kan aanslaan. Keuze genoeg: ontsteking, injectie of combinatie. Of ergens een geheime schakelaar…Zou me verbazen dat je die voorgevormde slangen verkeerd plaatst. Heb je de openingstemperatuur van die thermostaat?
Normaal rond de 90°, dan pas begint hij open te gaan. Dat moet je zien als je je motor warmdraaid met geopende radiatordop.
Je ziet dan eens je thermostaat opent het water stromen. De koelomloop is volgende: Warm water komt uit je thermostaathuis (onder extra luchtschuif) via die horizontale
darm naar de bovenkant radiator, gaat onderaan (gekoeld) via de verticale darm naar boven naar het deksel van je thermostaathuis waar het via de korte (veer)darm naar
de waterpomp gaat en zo je blok in om via de cyl.kop weer het thermostaathuis in gaat. Probeer een injectiemotor nooit zonder thermostaat te laten draaien, die schijf op
je thermostaat van 35mm sluit bij warme motor de omloop af zodat het hete water wel door de koeler moet. Verder: ontluchten kan ook via die darmpjes naar je gasklep,
spanning en staat van je V-riem is belangrijk, ik veronderstel dat je radiator reeds gecontroleerd is. Eens je thermostaat volledig open staat word de verticale darm ook warm.
Hou ons op de hoogte!Ik ontlucht m’n koelsysteem (ook injectie) met m’n neus omhoog, zodat de radiator het hoogste punt is. Heb je de
inbus op het thermostaathuis ook al ontlucht?
Als je meter in’t rood staat, kan je dan evt. met een infraroodthermometer de echte temperatuur controleren
van je thermostaathuis? Misschien gewoon je spanningsstabilisator van je instrumenten die stuk is.
Succes!Daar knelt bij ons het schoentje. Mitch is van België, en onze keuring is niet zo autovriendelijk.
Enkele maanden terug begonnen ze m’n spoor na te meten terwijl de 8X15 velgen reeds op attest staan. Toen ik de keurmeester er op attent maakte zij hij “ja dat
heb ik reeds gezien”. Waarop ik geïrriteerd:”WAAROM MEET JE HET DAN NOG NA?? WIE IS ER HIER DE AUTOMECANIEKER?” (In België moet je geen automecanieker
zijn om op de keuring te werken, je krijgt je opleiding komma-neuker on the job)
Ik heb idem probleem met de achterophanging. M’n GSI heb ik uitgerust met die regelbare luchtschokdempers van GM(optie). Monroe heeft soortgelijke.
Maar voor op de 400 zijn die te zacht, ik ben er nog niet aan uit maar ik moet er m’n aandacht eens op zetten.Ik heb net via mail vernomen van de web-master dat de site van de 400Club terug live is:
http://www.opel400club.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Nog niet volledig afgewerkt maar geniet alvast!
Dit weekend zitten we weer op de “Ring”.Gewoon bij de auto-onderdelen handelaar, is nog leverbaar.
Augustus verloopt de garantie op m’n Insignia, dus vorige week efkes de wagen binnengestoken bij de dealer waar ik’m gekocht heb:
Assepotje sluit niet meer af,
zetelverwarming bijrijder werkt niet meer,
rechtse blokkering afdekscherm bagageruimte stuk, (Sports Tourer)
klein olielek kulas (nokkenasborage?)
elektrische handrem kraakt bij het afzetten.(heb nog nooit weggereden met handrem op)
Daar ik zelf automecanieker ben heb ik met gemengde gevoelens de wagen afgegeven maar de tijd dat ik er in steek
kan ik niet aan andere projecten/klanten werken. En garantie is garantie…
Met de glimlach de auto teruggekregen, alles tiptop geregeld (enkel de handremmotor kost al 500 €)
Dus de Opel dealer Houttequiet te Beveren-Waas (België) krijgt van mij een dikke pluim!
Ik weet dat ze niet de goedkoopste zijn, maar de service is picco-bello.Ik heb de mijne via dit forum gekocht, een elektronisch modelletje dat ik dacht door Freestyler in elkaar was gesoldeerd.
Via de zoekfunktie kom je d’r wel, of via Mantablog.nl vind je dit onderwerp ook.
Succes!@Jozo & Risl,
met veel goesting, maar spijtig genoeg moet er ’s maandags ook gewerkt worden!
@Louwe: misschien nu z’n ex-baas…Het lang weekend in Hamburg was geslaagd, en de km’s staan weer op te teller!
Mooi weer en geef toe, je ziet niet alle dagen zo’n achtertuin:

Raymond: ik zal wat pics mailen voor je site.
Ondertussen is de 400 weer opgeblonken, tot en met de onderkant. Komende woensdag naar de keuring, kunnen we weer wat aflachen…
En merciekes voor de lovende commentaren hierboven!
Over dat ongeval: wie wat waar in fout is kan ik nog niet op maken. Ik geef soms rijles en je zou er van verschieten hoeveel mensen vanuit een
zijstraat efkes links kijken en zomaar de baan op rijden. “Ja maar er komt toch niks af??” is hun verschrikte uitleg als ik van m’n oren maak.
“En als er van rechts iemand aan’t voorbijsteken is?” Ja dan zie je ze nadenken.
@Risl: Dat weekend zitten we op’t Zeelandweekend! -
AuteurBerichten




