H-400

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 1,048)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Ascona 2.0 gt 1988 #18260953

    De motor is al zeker een pluspunt, ik heb met dezelfde motor 350.000km gereden, gaf hem alle 60.000km een andere distributieriem zonder
    zelfs de waterpomp te moeten wisselen. Heb de wagen weggegeven wegens aankoop van een andere, maar de motor liep nog steeds als een zonnetje.

    In reactie op: tussenaslager ascona 400 #18246432

    Ben je zeker dat’t je tussenlager is dat vervangen moet worden? Een 400 is normaal geen km-vreter. Ik heb nu zo’n kleine 100.000km en alles is
    nog steeds in orde. Hoor je het roulement echt suizen/janken of kan het zijn dat de rubber uitgedroogd is. Dat laatste kan je oplossen door je rubber
    enkele dagen te laten weken in rubber-vernieuwer of soortgelijk product, zodat het uitgedroogde rubber terug zijn omvang kan krijgen.

    In reactie op: Show hier je ascona #17304236

    Ge hebt gelijk, ik heb met een overschotje m’n dakkoffer gedaan,

    Zo bollen we naar Frankrijk! Maar we zijn “off topic” bezig!

    In reactie op: Show hier je ascona #17304233

    Hey Stijn, das toch een andere striping (Ascona-400) dan die dat ik aan je verkocht heb.
    Ziet er wel mooi geslaagd uit!
    Als’t wat proper weer is geeft ge maar een seintje, spreken we ergens af voor ne “fotoshoot”, moet niet bij
    woorden blijven. Hier op’t forum zijn ze zot op plaatjes…

    In reactie op: Show hier je ascona #17304229

    Die ziet er knap uit! Moeten we eens op de gevoelige plaat zetten met mijn 400!

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137115

    Hey Cruez, m’ne eerste Manta met originele mistlampen:

    Grtjs!

    In reactie op: Koppakking lek… Nieuwe motor opbouwen #18257265

    Ik heb nog een 2.2 inlaatcollector (injectie) liggen,maar dan moet je de boel ombouwen naar injectie.
    Das nu niet zo moeilijk, maar dan heb je nog een langer verlanglijstje nodig. (zie CIH hoofdstuk)

    In reactie op: TE2800 Topic/pictures #17381963

    Mooie foto’s, knap dat je ons er ook van laat genieten. Heb ook geen facebook.

    In reactie op: Distrubitie ketting insignia #18256670

    Ik veronderstel dat je het over een 2.0NHT blok hebt, op hoeveel km’s had je dat voor?

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17322660

    Zondag 5 okt in Ieper, België. Zeer mooi exemplaar en zo te zien aan z’n balken nog niet opgelast.
    Staat wel wat hoog op z’n poten:

    In reactie op: manta 400 te koop #18255492

    Deze staat al een tijdje te koop:

    http://www.cheshireclassiccars.co.uk/competition-cars-for-sale/1985-opel-manta-400″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    125.000 Pond

    In reactie op: manta 400 te koop #18255489

    Die teller tot 260 is ook niet standaard, het is wel een uitzonderlijke motor maar
    zulke wonderen moet je d’r ook niet van verwachten.
    De prijs is wat een gek d’r voor wilt geven, maar 55.000..?

    In reactie op: Onderdeelnummer krukassensor c30ne #18254422

    Via H-Base of “mijn grossier” dacht ik bij jullie:

    Bestelnummer D3742
    Kabellengte 1335mm, lengte sensor 34.5mm

    Past op verscheidene Opels.

    In reactie op: Achterklep Sports Tourer:Handig te weten… #18248758

    Ik had niet lang daarvoor m’n fietsdrager gemonteerd met zo’n verloopstuk naar 7-polig, ik moest dan wel regelmatig
    een melding “kapot achterlicht-pinker…” wegtikken. Misschien heeft dat idd de panne v/d achterklep veroorzaakt.
    Probleem heeft zich opgelost met de massa even af te koppelen, maar je tip zal ik onthouden.

    In reactie op: beveiliging slot en /of alarm #18253098

    @primera: Die sloten lijken echt wel versleten te zijn. Mijn oudjes hebben nog goede slotsetjes maar iedereen met wat handigheid
    zit er direct in. Ik concentreer me meer op het immobiliseren van de wagen. Je stuur volledig Li of Re en in stuurslot zetten en dan zo’n
    stuurslot extra onder de pedalen monteren schrikt wel even af maar is enkele seconden vertraging.
    Ik laat zowiezo m’n zeldzame wagens niet uit het oog, punt uit. Na een meeting gaat die naar een onbekende plaats die beveiligd is en met
    tracker.
    De gewonere Manta GSI gaat steeds mee naar de Pyreneen en als ik’m daar achterlaat trek ik ergens een kabeltje los waardoor hij gewoon niet
    kan aanslaan. Keuze genoeg: ontsteking, injectie of combinatie. Of ergens een geheime schakelaar…

    In reactie op: Koelprobleem 2.0E #18251191

    Zou me verbazen dat je die voorgevormde slangen verkeerd plaatst. Heb je de openingstemperatuur van die thermostaat?
    Normaal rond de 90°, dan pas begint hij open te gaan. Dat moet je zien als je je motor warmdraaid met geopende radiatordop.
    Je ziet dan eens je thermostaat opent het water stromen. De koelomloop is volgende: Warm water komt uit je thermostaathuis (onder extra luchtschuif) via die horizontale
    darm naar de bovenkant radiator, gaat onderaan (gekoeld) via de verticale darm naar boven naar het deksel van je thermostaathuis waar het via de korte (veer)darm naar
    de waterpomp gaat en zo je blok in om via de cyl.kop weer het thermostaathuis in gaat. Probeer een injectiemotor nooit zonder thermostaat te laten draaien, die schijf op
    je thermostaat van 35mm sluit bij warme motor de omloop af zodat het hete water wel door de koeler moet. Verder: ontluchten kan ook via die darmpjes naar je gasklep,
    spanning en staat van je V-riem is belangrijk, ik veronderstel dat je radiator reeds gecontroleerd is. Eens je thermostaat volledig open staat word de verticale darm ook warm.
    Hou ons op de hoogte!

    In reactie op: Koelprobleem 2.0E #18251185

    Ik ontlucht m’n koelsysteem (ook injectie) met m’n neus omhoog, zodat de radiator het hoogste punt is. Heb je de
    inbus op het thermostaathuis ook al ontlucht?
    Als je meter in’t rood staat, kan je dan evt. met een infraroodthermometer de echte temperatuur controleren
    van je thermostaathuis? Misschien gewoon je spanningsstabilisator van je instrumenten die stuk is.
    Succes!

    In reactie op: Schroefset op een manta b? #18248363

    Daar knelt bij ons het schoentje. Mitch is van België, en onze keuring is niet zo autovriendelijk.
    Enkele maanden terug begonnen ze m’n spoor na te meten terwijl de 8X15 velgen reeds op attest staan. Toen ik de keurmeester er op attent maakte zij hij “ja dat
    heb ik reeds gezien”. Waarop ik geïrriteerd:”WAAROM MEET JE HET DAN NOG NA?? WIE IS ER HIER DE AUTOMECANIEKER?” (In België moet je geen automecanieker
    zijn om op de keuring te werken, je krijgt je opleiding komma-neuker on the job)
    Ik heb idem probleem met de achterophanging. M’n GSI heb ik uitgerust met die regelbare luchtschokdempers van GM(optie). Monroe heeft soortgelijke.
    Maar voor op de 400 zijn die te zacht, ik ben er nog niet aan uit maar ik moet er m’n aandacht eens op zetten.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850438

    Ik heb net via mail vernomen van de web-master dat de site van de 400Club terug live is:

    http://www.opel400club.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Nog niet volledig afgewerkt maar geniet alvast!
    Dit weekend zitten we weer op de “Ring”.

    In reactie op: ascona b recaro rails vraag ????? #18244804

    Dit is een foto van toen ik m’n GSI restaureerde, niet veel maar beter dan niks.

    Ter info: de voorzijde v/d onderstellen wijzen naar links, dat onderstel met die boog (eerste van links) is het rechtse onderstel.
    Grtjs!

    In reactie op: kop pakking #18241370

    Gewoon bij de auto-onderdelen handelaar, is nog leverbaar.

    In reactie op: Elektrische handrem #18230973

    Augustus verloopt de garantie op m’n Insignia, dus vorige week efkes de wagen binnengestoken bij de dealer waar ik’m gekocht heb:
    Assepotje sluit niet meer af,
    zetelverwarming bijrijder werkt niet meer,
    rechtse blokkering afdekscherm bagageruimte stuk, (Sports Tourer)
    klein olielek kulas (nokkenasborage?)
    elektrische handrem kraakt bij het afzetten.(heb nog nooit weggereden met handrem op)
    Daar ik zelf automecanieker ben heb ik met gemengde gevoelens de wagen afgegeven maar de tijd dat ik er in steek
    kan ik niet aan andere projecten/klanten werken. En garantie is garantie…
    Met de glimlach de auto teruggekregen, alles tiptop geregeld (enkel de handremmotor kost al 500 €)
    Dus de Opel dealer Houttequiet te Beveren-Waas (België) krijgt van mij een dikke pluim!
    Ik weet dat ze niet de goedkoopste zijn, maar de service is picco-bello.

    In reactie op: Gloedjenieuwe spanningsregelaar nodig #18239884

    Ik heb de mijne via dit forum gekocht, een elektronisch modelletje dat ik dacht door Freestyler in elkaar was gesoldeerd.
    Via de zoekfunktie kom je d’r wel, of via Mantablog.nl vind je dit onderwerp ook.
    Succes!

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850436

    @Jozo & Risl,
    met veel goesting, maar spijtig genoeg moet er ’s maandags ook gewerkt worden!
    @Louwe: misschien nu z’n ex-baas…

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850430

    Het lang weekend in Hamburg was geslaagd, en de km’s staan weer op te teller!
    Mooi weer en geef toe, je ziet niet alle dagen zo’n achtertuin:

    Raymond: ik zal wat pics mailen voor je site.
    Ondertussen is de 400 weer opgeblonken, tot en met de onderkant. Komende woensdag naar de keuring, kunnen we weer wat aflachen…
    En merciekes voor de lovende commentaren hierboven!
    Over dat ongeval: wie wat waar in fout is kan ik nog niet op maken. Ik geef soms rijles en je zou er van verschieten hoeveel mensen vanuit een
    zijstraat efkes links kijken en zomaar de baan op rijden. “Ja maar er komt toch niks af??” is hun verschrikte uitleg als ik van m’n oren maak.
    “En als er van rechts iemand aan’t voorbijsteken is?” Ja dan zie je ze nadenken.

    @Risl
    : Dat weekend zitten we op’t Zeelandweekend!

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 1,048)