Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2015 om 18:18 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945427
@commo67: volgens mij zijn ze idem, zolang je bij hetzelfde type blijft. Dus geventileerd of niet.
Ik dacht dat de Sprint remmen (ook 5-gaats) een maatje kleiner zijn. Het belangrijkste is de hartafstand van de bevestigingsbouten
van de remzadels op het fuséhuis.Er zijn al wat stukken autosnelweg in Nederland waar je 130 mag, en dan waarschijnlijk efkes vergeten dat je net dan
op een stuk rijd waar je (maar) 120 mag. En ik geef toe, op de Nederlandse snelwegen rij je zijdezacht vergeleken met die van
ons dus snel valt bij jullie niet zo op. In België heb je bij 120 de indruk dat je 160 rijdt.
De boete is vergeleken met hier nog een meevaller.1 juni 2015 om 14:54 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945424Op de Manta/Ascona 400 zitten ook remmen van een Commo, ik ken d’r genoeg die ook die BMW 4-pots klauwen
hebben gemonteerd. Komen van een 5-serie, bouwjaar weet ik niet meer.En als mooie herinnering heb ik vandaag een rekening ontvangen van het Centraal Justitieel Incassobureau.
37 euro voor 129km/h terug gecorrigeerd naar 125 waar 120 mag. Op 10 mei 09.32h…De twee pijpjes zijn met elkaar verbonden met een darmpje op een “T”stuk midden bovenop de tank, vandaar loopt een darmpje rond de tank en verdwijnt door de bodem
naar buiten.Past niet, Ascona heeft een “trompet” (soort verlengstuk) op’t differentieel, Rekord daarentegen een tussenlager,
de bevestigingspunten op de as zijn totaal anders, Ascona heeft vaste veerschotels op de as, Rekord heeft
die veerschotels in de onderste armen, enz…
Grtjs!Hey Creuz, spring efkes binnen met een groot stuk papier.
Kan je gewoon een standaard mat copiëren en ze na laten maken in tapijtstof of dergelijke.Was een toffe meeting, het schoon weer was natuurlijk een meevaller en de mooie infra maakte het plaatje kompleet.
Spijtig dat er zo weinig Belgen waren, ik ken er wel wat met mooie Opels en’t was echt niet ver. Het mooie weer maakte
de rit ook tof, behalve die del (in een Ford monovolume) die me uitlachte op de ring van Antwerpen!







Dat was een spannend moment toen de Bomma m’n 400 passeerde met haar rollator!

ik heb zo’n set Sprint carburators eens op één van m’n vorige B-Manta’s geplaatst, was mooi en draaide lekker
tot ik de motorkap wou sluiten. Kreeg die niet meer toe!
Ik veronderstel dat een A’tje meer plaats heeft, controleer het eerst even.Ik ben nog van die “carburatorgeneratie”, wij namen een stuk stof met ether (of remmenreiniger,…) op zo’n flexibel grijparmpje
(waarmee je gevallen boutjes etc. bovenhaald) en dan rond je inlaat en kulas draaien. Een stuk veiliger.
Maar zo’n automatiekbak: heeft die niet een soort van toerentalstabilisator die er voor zorgt dat als je vanuit “P”en “N” naar “D” gaat
je motor niet stil valt? Misschien scheeld daar iets aan? Verder: Ik denk dat je ook een automatische choke hebt, dat afstellen is niet
meer bekend bij “moderne” mecaniekers.
Maar eerst de raad hierboven controleren!@jethro: een beetje rivaliteit mag hoor, ik heb zelf 2 Manta’s.
Ik woon zowat 10 km van de oude Opel “Plant 1” fabriek en passeer er regelmatig. Nu zijn ze omgevormd tot een commerciele
omgeving met oa een Decathlon. Mijn Manta’s zijn er allebei gemaakt maar de hoge loonkosten in België en de “verworven rechten” die
de vakbonden afdwongen konden de hoge kwaliteit van de productie niet goedmaken.
Dit verhaal is identiek bij Renault geweest, Ford, enz.
Vorst (Audi) draaid goed maar als deze zelfde vakbonden merken dat ze die ook als een citroen kunnen uitknijpen vrees ik het ergste.@jethro: thanks voor je commentaar!
Het is zowat de eerste opmerking die je hoort op een vermogentestbank als de klant beteuterd naar het resultaat kijkt.
De wagen is perfect onderhouden, compressie & ontsteking top en geen foutmeldingen, en toch een hoop dode paarden in het blokje.
Die paarden hebben dorst en als de Injectoren vervuild zijn…
Je kan injectoren zelf reinigen maar als je niet autotechnisch bent begin je er beter niet aan, ik zou niet willen dat je je huis in brand steekt!
Er zijn ook firma’s die ze reinigen, maar goedkoop is het niet.Benzinefilter, maar typisch aan LPG is dat je benzineinjectors vervuilen door benzineresidu.
In de injectors steken ook filtertjes die verstroppen door dit goedje.Heb het éénmaal voor gehad. Had toen de massa van de batterij afgekoppeld en daarna was alles terug in orde.
Ik had net daarvoor de (uitklapbare)trekhaak gebruikt, tesamen met zo’n verloopstuk van 14 naar 7 polen.
Een glitch?Dat systeem met een ventiel op het deksel gebruiken we al jaaaren in onze werkplaats.
Er is een set verschillende diameters van deksels bij die “remontluchter” geleverd, gewoon zorgen
dat er genoeg olie in dat drukvat zit, deksel d’r op, beetje druk op’t deksel (1 bar met drukregelklep)
en de nippels op volgorde opendraaien. Doe je gewoon alleen.Knap!
De E30 M3 staat ook hoog op mijn verlanglijstje.Waar dat forum goed voor is!
Nu te hopen dat die krukasborage het nog lang zal uithouden!!tussen de poulie en distributiehuis dat lastige boutje losdraaien met een steeksleuteltje en de waterpomp uithalen terwijl het boutje
nog los in de pomp steekt. De lengte van het boutje past net tussen de poulie en distributiehuis.
Of ik heb een ander model van 2.4 waar het net wel gaat??Krukaspoulie moet d’r toch niet af om een waterpomp te vervangen??
Vandaag efkes het elektrisch schuifdak van ne maat z’ne Calibra uitgebouwd. Ik denk
dat door een losgetrilde motor de basisafstelling verlopen is. Morgen testrun!Die van een Manta met 5-bak past zeker, is gewoon nog nieuw te bestellen.
3.67
grtjs! -
AuteurBerichten




