Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deze morgend tegen 07.00h in ’t centrum van Beveren-Waas (België)
een knappe witte 2 deurs Ascona-B, verlaagd en alu velgen. Nam het kruispunt “Bosdamlaan” richting Kruibeke.Is inderdaad dezelfde console als mijn 400, maar staar je er niet te blind op,
is ook de console van de 1200 S. Maar die was ook nogal zeldzaam!28 september 2015 om 15:32 In reactie op: Leidinger Manta-cabrio met reportage in Klassiek&techniek #18277344Een 400 met trekhaak! Das uniek, nog nooit gezien!
20 september 2015 om 21:51 In reactie op: Terugroepactie (15-C-038) – gaslek veerpoot achterklep #18291358Ik ben gewoon die gasdemper gaan afhalen, 2 minuten werk om dat ding te vervangen en rijden maar.
Ze hebben m’n gegevens genoteerd maar daarna nog een brief ontvangen over dit euvel.
My Opel werkt net iets trager dan ik…De motor en de rest van de mecaniek maakt deze replica wel een paar veelvouden waard
van die 12.500…Het is een zeer mooie replica, met 400 mecaniek:
http://www.ttautosport.be/?pagina=nieuws&detail=26″ onclick=”window.open(this.href);return false;http://www.ttautosport.be/?pagina=verkoop&detail=113″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb de wagen al een tijdje gespot, toen die te koop werd gezet fronste ik ook efkes van dat bedrag.
Bij het monteren v/d klepstoters de regelmoer v/d tuimelaar zover aandraaien tot de speling net weg is.
(dit voor elke cyl. in einde compr. begin ontsteking).
Afstellen gebeurt met draaiende motor, schrik niet want de eerste tijd draait de motor echt niet mooi.
Ik durf (met gezonde batterij en afgeschakelde ontsteking) doorstarten tot er zeker wat oliedruk is.
Als de motor enige tijd is warmgelopen draai je met dop 15 de eerste tuimelaar los tot die “klappert”, dan terug vast tot
het klapperen stopt. Vanaf dan draai je de tuimelaar 4 (vier) keer een kwartslag aan, dit elke keer voorzichtig en na elke kwart
laat je de motor de tijd om de stoter aan te laten passen.
Deze procedure werk je af voor je aan de volgende stoter begint. Het is een vuil werkje (motor draaid zonder kleppendeksel)
maar een uitgeslepen kleppendeksel is een mooie hulp tegen opspattende olie:

Succes!We zijn er gereed voor!
Heb ik zo opgelost:
viewtopic.php?f=27&t=83986&start=125
met dat wigje tussen de moer en spatbord te plaatsen kan je de hoek van de “vleugel”iets aanpassen.
Ik heb ooit het pasvlak waar de dichting op rust een stukje afgedraaid, ik heb ergens de correcte vereiste
afmetingen liggen met tekening maar geef me efkes tijd…Zit hier misschien tussen?
http://dr-manta-shop.de/epages/0859c4be-b99b-4b88-8216-6a78b07dc4b5.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/0859c4be-b99b-4b88-8216-6a78b07dc4b5/Categories/5e9167571c4fdf5f5bceabb11ca7d4c9/b7431f9743efb0e7b40276efc6a5c579″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Grtjs!
Ik had ze een paar jaar terug gewoon besteld bij onze auto-onderdelen winkel.
Ze waren nog nieuw te krijgen van Hella, en via de voertuigspecifikaties waren ze ook voor Mercedes en Ferrari.
Waren in twee kleuren te krijgen, zwart of zilver. Misschien zit’t daar in het andere nummer.
Belangrijkste is dat je je materiaal gevonden hebt!Is idd de smalle, maar ik denk dat er geen gegevens beschikbaar zijn voor de brede, de wagens zijn allemaal
als smal gehomologeert. Zo kwamen ze ook de band afgerold. De voorbrug is identiek voor de smalle als de brede,
maar ik begrijp je vraag, daar de momentarm voor een brede (door de velgen die breder naar buiten komen) op de
wieldraagarmen langer is en dus ook invloed heeft op de belasting. Eén van de redenen dat een verbrede auto
sneller roulementen (lagers) verslijt dan zijn standaard model.
Grtjs, Herman.Maximum aslast vooraan 730kg.
Hallo Teddy,
merciekes voor de bevestiging ivm dat lager. Over dat rubber:onderstaande foto heb ik gepikt van internet en
is voor Commodore:

Moest het hetzelfde zijn dan moet je maar eens Googlen naar mittellager commodore enz…
Misschien dat ze je kunnen helpen bij Romijn? Via de 400 Club kan ik eens informeren maar de meeste zijn geen mecaniekers en die paar anderen
verkopen spul aan de dagprijs van goud…
Grtjs, Herman.Gefeliciteerd!
Geniet er van! Je hebt meer dan zweet en bloed in dit project gestoken!Gisteren verjaardagsfeestje gehad voor m’n zoon,dochter en vrouwtje.
BBQ enz… Om 3 hr in ons bed gerold maar we staan in de startblokken!!Als’t over een GSI gaat (zo lees ik het bovenaan) kan je de thermostaat niet verkeerd plaatsen.
(als ze je de juiste thermostaat verkocht hebben, zo één met een schoteltje onderaan)
Als je vers koelmengsel opgiet kan je ook je systeem ontluchten door de inbus op je thermostaathuisdeksel
los te draaien. Ik zet zowiezo de neus van de wagen wat hoger zodat de radiatorvuldop het hoogste deel
word van je koelingsomloop en de luchtbellen naar daar lopen.
De darmen “melken”(knijpen)met draaiende motor kan helpen om de luchtbellen te verplaatsen.Waarschijnlijk je spanningsregelaar van je dash-bord.
Die voed je temperatuurmeter en brandstofmeter met steeds dezelfde spanning, zodat deze steeds
de juiste weergave tonen ongeacht de spanning van je batterij en alternator.
Zet je zetel naar achter, leg je onder je tableau en kijk met een zaklamp naar de achterkant van je instrumenten.
Als je een ventilatiebuis iets opzij duwt kan je een rechthoekig metalen blokje lostrekken.
Succes!Mijn Kadett D heeft het ook gehad, was idd contactschakelaar.
Ik had het pas door toen ik met draaiende motor het startertje hoorde janken! -
AuteurBerichten































