Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-

Vandaag verder gedaan met de linkse achterkant,daar is ook een extra ventila-
tiegat… En dankzij postbusmanta de raambegeleidingsrubbertjes gevonden.
Waar dat forum goed voor is!Ik zag ém d’r staan en ik moest daar een foto van hebben!
Ik heb ook nog een CC-Manta gezien maar m’n fotoapparaat was niet zo
snel!
Gevonden in Libanon,ziet er niet zo goed uit maar daar laten ze alles rijden…
ondertussen zijn er al wat carrosseriedelen klaar gezet voor verder spuit-
werk. Mijn madam heeft ondertussen beslist om de wagen in zilver-
metallic te zetten met een 400-striping. En ik maar ja-knikken…Ik zou je assen d’r onderuit halen. Scheelt in gewicht en het is niet veel werk.
Normaal heb je zowiezo werk aan je chassis ter hoogte van de vooras,
en dan moet die er toch onderuit.http://i250.photobucket.com/albums/gg259/Herman-64/MantaGSI031.jpg?t=1204393095
En zoals verwacht nog een roesthaard!
Langs daar liep het water binnen naar m’n bodemplaat,die niet meer bestaat.
Vandaag terug aan de Manta gewerkt. Ondertussen is de rechtse zijkant achter-
aan bijna klaar. Ik heb de bedrading uit de motorruimte gehaald en begonnen
met het afbikken van de binnenspatborden.Zal es informeren bij postbusmanta, bij de sloop valt er hier niet veel te
rapen. Merciekes voor je réactie!Heel mooi,ik wou dat ik zo veel plaats had!
Te volgen project.Iets anders nu: aan de slotkant van de deur,bovenaan,zit een zwart
blokje dat je raam begeleid. Het is vastgevezen met een parkervijsje.
Bij het uitkleden van beide deuren zijn ze gewoon verpulverd,weg!
Kan iemand me d’r aan helpen?Zeker niet plug & play! Ik weet er van mee te spreken.
20 jaar terug heb ik zo het dashboard zien roken.Niet direct mijn beste prestatie.
Maar ja,al doende leren we.Mooi project! En snel!

Vandaag dacht ik terug werken aan de GSI,stond voor een gesloten poort.
Dat is het nadeel dat hij niet thuis staat. Er zal wel een reden voor zijn.
Dacht terug enkele foto’s te maken,maar bij deze ééntje van vorige weekHa Redmen, de motor heb ik al zeker 16-17 jaar. Een rallystalletje verkocht via
een autosportblad de Irmscher-motor (8v 2,4) wegens ombouw naar Calibra
blok. Het Irmscher-blok stak nagelnieuw in de doos maar enkel het onderblok.
Kop,carter,distributie,oliepomp enz. van een 20E d’r aan geplakt en rijden
maar. Toen had ik ook een 265-bak gekocht en de 20E kop bewerkt.
Nu staat er ook een 2,2kop te wachten op m’n werkbank maar wil er nog een
geschikte nokkenas voor vinden. En bewerken natuurlijk!
Het blok heb ik 5jaar terug gedémonteerd uit m’n toenmalige Manta en opge-
goten met olie,komt nu goed van pas.Amaai, die is 10jaar ouder dan m’n GSI en ziet ‘r stukken beter uit!
Succes met je project.Knap project! Ik ben ook voorstander om het blok zo ver mogelijk naar
achter te plaatsen,een beetje druk op je achteras mag wel!
En we hebben één ding gemeen: Ik wil deze zomer ook met m’n GSI de
Pyrenéen afrijden.
Staat idd 2 km van thuis bij een carrosier. Had men Vectra al es laten oplassen
en gezien dat er enkele oudjes staan. Ik ken een Kever Cabrio(Jawel een VW!)
die daar mooi gedaan was. Ik doe het sleutel,uitkleed en ruw werk maar ik geef
toe dat het inlassen niet mijn ding is. De wagen mag er maaaaanden staan en
is opvulwerk als de man een dood moment heeft.Via het roestgat onder sproeiervatje water binnengelopen en ja,dan heb je
dat. Aan de andere kant was het veel beter,maar ook wat werk.
Het zal me er niet van afhouden om verder te doen!
De afwateringsleidingen van het schuifdak komen achteraan netjes door het
chassis naar buiten.Vooraan eindigen ze gewoon IN de dorpels. Ook niet
naar mijn zin maar dat komt goed.
Na het uitbouwen van het ruitensproeierreservoir gemerkt dat daaronder roest zat.
Direct onder m’n pedalen gaan controleren en ja, bij het oplichten van de isolatie-
mat bleef de rest van m’n bodemplaat daar ook aan plakken en keek ik op de bo-
vankant van m’n kriksteun!!!
Handig voor onderhoud,HaHa!
Chance dat ik zowiezo nieuwe kriksteunen bij m’n te vervangen stukken gekocht
heb.Voorste spatborden d’r af en de A-stijlen hadden aandacht nodig.

Ik ben al enige weken bezig maar ik kan enkel in m’n vrije tijd wat doen en het
lassen word gedaan door iemand anders.
D’r is wel wat werk aan. Ik heb de wagen gekocht van een 72jarige man
die hem wegdeed met pijn aan z’n hart. Te vervangen:
Achterste wielranden,hoeken kofferbodem,a-stijlen oplassen,kriksteunen
vooraan beide kanten, bodemplaat onder pedalen,plaat onder ruiten-
sproeierreservoir,enz… De bekende plaatsen.
Heeft wel een origineel schuifdak in zeer goede staat.
Komt een 2,4 in met 2,2kop en 265 bak en nog wat meer.Even foto’ke doen

is dat een attest voor straatgebruik of voor rallygebruik?
Heb ik ook al’s aangevraagd en gekregen, 20jaar terug. Maar de laatste
10 jaar geven ze het enkel voor rallygebruik.
Ik had de toestemming gekregen om een 2.0E te plaatsen in een 1.6S kas,
maar 10 jaar later wilde ik een 2.4 plaatsen in een 1.8S kas en kreeg enkel
de toestemming voor rallygebruik. Maar ik heb toch m’n goesting gedaan…
Grtjs -
AuteurBerichten