Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Waar ga jij op vakantie?
Ik heb nog een kiekje van een Ascona in Libanon,

Maar daar zat ik met ’n blauwe helm op m’n kop!@ Jambon: Heb ik gevonden op’t forum.
De spiegels lang laten weken in heet water zodat de rubbere rand zacht word.
Die rand heb uit de bolle kom gemasseerd om de spiegels niet te breken.
Vandaar de bloedblijn!
Eens het glas met rand er uit is kan je de wartelmoer losdraaien en klaar voor
de spuiter!juist m’n Engelmanns uit elkaar gehaald. Ook niet simpel en ik heb er een
bloedblijn aan overgehouden. Ze zijn al bij de spuiter,tesamen met de
behuizingen van de dubbele koplampen.

@ascona-gek: via mantaray vernomen dat er in de maak zouden zijn,
maar der zal wat tijd over gaan denk ik…Spijtig genoeg geen a-zuil gevonden. De ronde onderkant was rot en die is
nagemaakt toen ik de Pyrenéen onveilig maakte. De spatborden hangen er
voorlopig aan voor het spuitwerk, als ik de boel ga ondercoaten gaan ze er
terug af en zal ik een foto’tje nemen van het resultaat.
Merciekes voor het commentaar!Die “400” benummering is er voor mij over. Dat is voor een echte “400”of voor
een mooie replica. En geloof me, er zijn jongens die ver gaan met zo’n
replica, petje af. Er zitten meesterwerkjes tussen…Mijn vrouwtje werkt voor een bedrijf dat onderandere auto’s bekleefd.
Dus is het voor haar eenvoudig om een 400-striping te kleven op de zijkanten.
Maar de “400” benummering komt er niet op.Na enkele weken de Pyrenéen doorgebiked,gelopen enz… batterijen opgeladen
en de GSI krijgt vorm. De A-zuil is nagemaakt en dus niet meer nodig.
Met dank aan hen die me er aan wilden helpen!


Stilletjesaan het monteren van de wagen,ik denk het meest belastende.
Er mogen geen beschadigingen gemaakt worden aan de nieuwe lak.Hé Louwe; je kan gelijk hebben,ga ik niet over moeilijk doen.
Toen ik de 400 zag stond die wel op 14 duimers (inch…),het viel nogal op
tussen de rest.
De 400 had ook gezelschap van ander 400 materiaal en 3 (ja drie!)
Oméga Lotus’sen.
Je kan jezelf wel eens verwennen…Ik ken die A-400. Is inderdaad in goede conditie maar mooier op foto dan
in’t echt. En toen (nu ook op foto) had die 14-duimers.
Over de prijs: de waarde van een object is wat een liefhebber er voor wilt
betalen…Vandaag nog een paar foto’kes genomen.
Deze week is de laatste voor we naar Frankrijk vertrekken,dus het zal tot
begin augustus duren voor er nieuws is!
Als eerste ééntje van de hoofdconcurrent van de Manta: De Capri !
Stond er plots broederlijk naast de GSI en ik moet toegeven; de wagen
heeft me steeds kunnen bekoren…



Ik zoek nog steeds die Li- A-zuil.
Grtjs@Jigsaw: voertuigcommandant. Officieel natuurlijk.
De nieuwe voertuigen hebben natuurlijk ook zulke funkties!
Back on topic:heb vandaag de GSI bezocht en de carrossier heeft z’n best
gedaan. Komende week zal ik foto’s nemen,voor ik vertrek naar het zuiden.

De steunbalken van de onderste wieldraagarmen gedemonteerd,dan is er wat
meer plaats voor het laswerk.
Jigsaw: in welke functie dacht je bij ons aan de slag te gaan?Ik ben inderdaad een Belgische beroepsmilitair. In 1982 het leger ingerold daar ik als
mecanieker in de landmacht meer verdiende dan in een garage. En je kan sporten !
En Jigsaw: We hebben nog enkele Léopards 1-A5 die op hun einde lopen.
Ze worden vervangen door pantservoertuigen op wielen,veel mobieler.
En spijtig genoeg vol computers zoals al ons vers materiaal…Niet in 11 tank bat.
Maar wel in een genie-eenheid. Daar ben ik mécanieker maar wegens
tekort aan chauffeurs voor die bewuste oefening zat ik snel achter het
stuurtje van onderstaande bak (die ik normaal openvijs…)

Bij ons noemen ze dit een brugslagtank,
ik denk dat ze deze ook hebben in de Nederlandse Krijgsmacht.Die heb ik ook gezien bij het Esso tankstation!
En ik dacht alleen te zijn…
Ik was met een witte “B”, onderweg naar MantarayIk ben inderdaad twee weken gaan spelen met de Léopard. En dit in het noorden van
Nederland. In Marnehuizen. Dit is een zeer réalistisch nagemaakt oefendorp om dus
stadsgeurillas en huis-aan huis zuiveringen te trainen. En ik moet toegeven dat deze
lokatie wel de meest profésionele is die ik al ooit heb tegen gekomen.
Nederlandse Krijgsmacht: Thumbs Up!
Over de Manta: project heeft dus stilgestaan hé…

Vandaag bij mantaray een paar zetelkes gaan halen!HELP!
Wie kan me helpen aan een linkse A-zuil?
Ik heb al rondgeneusd op’t net maar niks gevonden…
Dr. Manta, Arta, Van Wezel hebben het niet,
Thanks for any reply!
even een foto’ke genomen onder de neus van m’n andere Manta,
ik hoop dat dat een hulp is.Zoals Manta-aero vermelde is het inderdaad aan de binnenkant van de
bumper te vinden. De ligging van de ophangpunten op je steenslagplaat
zal ik moeten opmeten op de wagen zelf,morgen meer info!


Vandaag verder gewerkt. De achterkant is spuitklaar en idem de linkse zijkant
achteraan. Onder m’n pedalen en de bijbehorende A-stijl +kriksteun is de volgende
uitdaging.
Over die mistlampen:ga ik és bekijken!Mantaray: daar heb je gelijk in! Maar de tijden dat ik “wekelijks” ne
manta openzwierde zijn zowat gepasseerd.
En op m’n werk kom ik spijtig genoeg meer dan nodig elektronische
problemen tegen. Het maakt het werk van ons mekaniekers regel-
matig lastig…Ascona-gek: de bedrading heb ik gemarkeerd met op elk stekkertje
een papieren etiket te kleven van waar het komt. Ik wil over een
half jaar ook weten wat waar moet!
Over die chassisbalken:ter hoogte van de bevestiging van de ophan-
ging is er ook stevig roest. Volgende keer zal ik er foto’s van maken.
Komend weekend zal niet gaan,ben ik gaan toeren met de andere
Manta.

Van reprotec stukjes verkregen voor het plaatsen van klapraampjes. De raampjes
zelf heb ik in Eindhoven gevonden.
En via postbusmanta de stukjes voor m’n deurramen.
De uitlaatdemper via Opelclassic, de prijs was twee keer niks (inclusief verzenden)
Ik had liever een dikke Simons geplaatst maar de Belgische autokeuring is niet zo
op zo’n dingen gek.

ondertussen is de rechtse achterkant spuitklaar. Begonnen aan de linker-
kant en voor het uitslijpen de maten opgenomen van de bevestigings-
gaten van de kunststof skirts.
Opelkees: niet te lang wachten,er is steeds meer werk aan dan verwacht!Morgen ga ik verder doen. Ondertussen zijn er stukjes aangekomen vanuit
Duitsland. Pics volgen.
Hopelijk heeft de carrossier wat verder gewerkt… -
AuteurBerichten