Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2016 om 20:59 In reactie op: Opel Manta: de ultieme Johnny-mobiel (1970 – 1988) #18309400
De schrijver van dit artikel had waarschijnlijk enkele chromosomen verkeerd. Z’n mama had waarschijnlijk softenom genomen.
De “A” kan ik totaal geen Johnny-bak noemen, nooit geweest.
De “B” was i.v.m. tuning quasi identiek met de Capri, Scirocco, Golf, BMW 3-serie en nog andere.
New Kids hebben idd geen goed gedaan, en daarvoor “Snelle Eddy” in België, en daarvoor “Manta Manta” in Duitsland.
Maar de technische détails in dit artikel tonen aan dat de schrijver totaal geen autokennis heeft, en zeker zijn huiswerk niet heeft gemaakt.
Wie is hier dan de loser…Knap ding!
Ik heb het nadeel met mijn brug dat ik luchtdruk nodig heb, niet zo’n last maar voor ik de brug kan
gebruiken moet m’n compressor op druk komen met het nodige lawaai.Heb 30 jaar terug ook zo’n berlinetta-stuur gewisseld met een sr-stuur.
Past gewoon.Dus zijn we allebei tevreden met onze brug, zoals je vermelde: gedaan met dat gedoe met die krik…
Ik heb geen facebook, maar die oude 2.2 in de Rekord C was een 6-pitter.
Ben benieuwd naar de foto’s!Ik heb ook een 2 liter turbo (origineel 220pk) maar een sports-tourer.
Heb de volgende dingen laten herstellen in garantie:
Zetelverwarming bijrijder
Assepotdeksel veerde niet meer terug dicht
Handremmotor vervangen
Nokkenasdichting (net onder je hogedrukbenzinepomp)
Binnenbekleding kofferruim links en rechts (omdat je vergrendeling ladingsafdekzeil daar vergrendeld)
Na garantie (en maar 50.000km) laten EDS’sen naar 300pk en nog nooit probleem gehad.
Ik heb AFL en elektrische stoelen, Cosmo uitvoering met uitklapbare trekhaak en stabili systeem,
no problemo.
Wel na te kijken: of er regenwater in je slotkanten van je (achter)deuren blijft staan, na de carwash of stevige regenbui.Ik heb zo’n 1300tje gehad in een Kadettje, heb er één keer een joint-culasse moeten vervangen
en toen ik de distributieriem wisselde heb ik ook de waterpomp moeten vervangen omdat ik die na
30 jaar er uit had moeten rammen.
Dus op gans die leeftijd valt dat goed mee!
Westvleteren; hebben jullie niet van dat lekker water (dat langs de brouwerij is gepasseerd)?Dit ga ik ook volgen, zo te zien ziet de bodem er mooi hard uit. Die oudere B1’s zijn naar mijn
ervaring harder dan de jongere B2’s. Dat roest onder het simili heb ik ook gehad onder m’n eerste Manta.
Spijtig genoeg een “product-eigenschap”…
Succes!Hey Creuz, 180000km hoeft niet te veel zijn, m’n Vectra had 350.000 benzinekm’s en blokje was nog tiptop.
Als je wilt kan je steeds passeren om és je compressie controleren, no problemo…Ik heb ook AFL op m’n Insignia, maar met m’n winterbanden (235/45/18) geen problemen opgemerkt.
Soms denk ik dat de grootlichten wat laat (automatisch AFL) opspringen maar @duranduran:
Ik ben nieuwsgierig naar je ervaringen van deze up-date. (ook als m’n wagen uit garantie is??)Met dit topic heb ik nog niet veel bijgeleerd maar me wel geamuseerd!!
(sorry Senatorman efkes of-topic)
On topic: Kan me perfect hebben bij de mening van AsconaBB:
Zo’n 2.4 8 klepper doet z’n werk meer dan goed. Ik heb een Manta met een veredelde 2.4 16 klepper met wat meer
maar die 2.4 8 klepper (in m’n andere Manta) heeft onderin meer koppel en is zeker in’t verkeer gebruiksvriendelijker.
En over die uitlaat: Drag race cars houden het maar een paar minuten uit…Ik had in m’n “brievenbus” (ik noem het m’n vuilblik) ook een vergelijkbaar rooster zitten, zie foto(efkes uitzoemen):

was er in gemonteerd door de vorige eigenaar. Had in het verleden toen ik de wagen net had m’n koelprobleem (enkel met snikhete “Ring”rondjes) opgelost met er een thermo-gestuurde oliekoeler in te plaatsen. Later nadat ik het rooster er uit had gehaald viel het me direct op dat het echt invloed heeft op je koeling!
Over je Manta: Ferm project!!Te koop:
http://www.appreciating-classics.com/car/opel-manta-400/” onclick=”window.open(this.href);return false;Gewoonweg knap!!
Ik heb efkes op de site van de stad Antwerpen gaan informeren.
Dus ze zoeken inderdaad onze oudjes te weren, na wat rondneuzen blijkt dat enkel oldtimers VANAF 40 JAAR geen problemen hebben.
Dit is het gevolg van deze centrumrechtse burgemeester die de boomknuffelaars en geitewollesokkendragers
moet tevreden stellen met deze idiote regels. Spijtig genoeg moet je wat geven en nu zijn de oldtimerliefhebbers de pineut…
Bedankt socialisten…Hallo Milleke,
ik ben ook Belg (woon zo’n 10 km van Antwerpen) en bekijk deze evolutie ook argwanend aan.
Maar ik heb me er ook nog niet op verdiept. Ik zou de volgende raad geven: kijk de kat uit de boom.
De Ascona-C is nu reeds (bij ons) een old-timer. (In België vanaf 25 jaar) Er is een tendens om die
leeftijd op te trekken maar als de wagen reeds “oldtimer-gekeurd” zal zijn kunnen ze dit statuut niet meer afnemen.
In Duitsland heb je dat “umweltplakkete” maar daar mogen de oldtimers ook gewoon tot in’t centrum van de grootsteden,
Met wat geluk regelen ze dat hier ook zo.
Een motorswap is bij ons zeer moeilijk te regelen, daar doen ze ontzettend moeilijk over.
Voor hij dat doet (en er kosten in steekt) moet hij zeker inlichtingen nemen via “GOCA” en de hoofdinvoerder (van Opel)
of hij er de toelating voor krijgt; ik heb ook regelmatig de deur tegen m’n gezicht gekregen.
Veel succes!17 oktober 2015 om 11:56 In reactie op: Foto’s achteras bevestiging Ascona/Manta 400 straat versie #1829932717 oktober 2015 om 11:36 In reactie op: Foto’s achteras bevestiging Ascona/Manta 400 straat versie #18299326Gewoon netjes toelassen, en een paar plaatjes bijlassen zoals in de autosport
word gedaan. Deze schade kan komen omdat je einde slag door je schokdempers wordt
opgevangen, (verlaging zonder ingekorte schokdempers) terwijl je bump-stops dit moeten
doen. Soms worden deze rubbere aanslagen (in je spiraalveer) te veel ingekort.Kan ik me nog goed herinneren, begin de jaren’80 zag je dat veel in Duitsland (waar ik toen woonde).
Ze waren echt speciaal op maat gemaakt voor de Ascona-B.
Irmscher had ze zeker, ik heb ze hier in een catalogus staan. Maar er waren wel meer leveranciers:
Lexmaul enz… -
AuteurBerichten































