H-400

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 1,048)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Manta: de ultieme Johnny-mobiel (1970 – 1988) #18309400

    De schrijver van dit artikel had waarschijnlijk enkele chromosomen verkeerd. Z’n mama had waarschijnlijk softenom genomen.
    De “A” kan ik totaal geen Johnny-bak noemen, nooit geweest.
    De “B” was i.v.m. tuning quasi identiek met de Capri, Scirocco, Golf, BMW 3-serie en nog andere.
    New Kids hebben idd geen goed gedaan, en daarvoor “Snelle Eddy” in België, en daarvoor “Manta Manta” in Duitsland.
    Maar de technische détails in dit artikel tonen aan dat de schrijver totaal geen autokennis heeft, en zeker zijn huiswerk niet heeft gemaakt.
    Wie is hier dan de loser…

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369281

    Knap ding!
    Ik heb het nadeel met mijn brug dat ik luchtdruk nodig heb, niet zo’n last maar voor ik de brug kan
    gebruiken moet m’n compressor op druk komen met het nodige lawaai.

    In reactie op: sr stuur kadett gelijk aan ascona? #17841868

    Heb 30 jaar terug ook zo’n berlinetta-stuur gewisseld met een sr-stuur.
    Past gewoon.

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369274

    Dus zijn we allebei tevreden met onze brug, zoals je vermelde: gedaan met dat gedoe met die krik…

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369272

    Ik heb zo’n poetsbrug daar ik geen 2-palenbrug kan plaatsen.
    Identiek als deze (foto gepikt van welbekende carrosier in Nederland…)

    Voordeel is wel dat ik hem kan wegbergen als ik hem niet nodig heb.

    In reactie op: motor vervangen rekord c coupé #18307572

    Ik heb geen facebook, maar die oude 2.2 in de Rekord C was een 6-pitter.
    Ben benieuwd naar de foto’s!

    In reactie op: proefrit insignia 2 liter turbo sport hatchback #18307175

    Ik heb ook een 2 liter turbo (origineel 220pk) maar een sports-tourer.
    Heb de volgende dingen laten herstellen in garantie:
    Zetelverwarming bijrijder
    Assepotdeksel veerde niet meer terug dicht
    Handremmotor vervangen
    Nokkenasdichting (net onder je hogedrukbenzinepomp)
    Binnenbekleding kofferruim links en rechts (omdat je vergrendeling ladingsafdekzeil daar vergrendeld)
    Na garantie (en maar 50.000km) laten EDS’sen naar 300pk en nog nooit probleem gehad.
    Ik heb AFL en elektrische stoelen, Cosmo uitvoering met uitklapbare trekhaak en stabili systeem,
    no problemo.
    Wel na te kijken: of er regenwater in je slotkanten van je (achter)deuren blijft staan, na de carwash of stevige regenbui.

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137157

    Ik heb zo’n 1300tje gehad in een Kadettje, heb er één keer een joint-culasse moeten vervangen
    en toen ik de distributieriem wisselde heb ik ook de waterpomp moeten vervangen omdat ik die na
    30 jaar er uit had moeten rammen.
    Dus op gans die leeftijd valt dat goed mee!
    Westvleteren; hebben jullie niet van dat lekker water (dat langs de brouwerij is gepasseerd)?

    In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18305898

    Dit ga ik ook volgen, zo te zien ziet de bodem er mooi hard uit. Die oudere B1’s zijn naar mijn
    ervaring harder dan de jongere B2’s. Dat roest onder het simili heb ik ook gehad onder m’n eerste Manta.
    Spijtig genoeg een “product-eigenschap”…
    Succes!

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137155

    Hey Creuz, 180000km hoeft niet te veel zijn, m’n Vectra had 350.000 benzinekm’s en blokje was nog tiptop.
    Als je wilt kan je steeds passeren om és je compressie controleren, no problemo…

    In reactie op: problemen automatische verlichting #18305487

    Ik heb ook AFL op m’n Insignia, maar met m’n winterbanden (235/45/18) geen problemen opgemerkt.
    Soms denk ik dat de grootlichten wat laat (automatisch AFL) opspringen maar @duranduran:
    Ik ben nieuwsgierig naar je ervaringen van deze up-date. (ook als m’n wagen uit garantie is??)

    In reactie op: 2 liter opvoeren maar hoe? #18304114

    Met dit topic heb ik nog niet veel bijgeleerd maar me wel geamuseerd!!
    (sorry Senatorman efkes of-topic)
    On topic: Kan me perfect hebben bij de mening van AsconaBB:
    Zo’n 2.4 8 klepper doet z’n werk meer dan goed. Ik heb een Manta met een veredelde 2.4 16 klepper met wat meer
    maar die 2.4 8 klepper (in m’n andere Manta) heeft onderin meer koppel en is zeker in’t verkeer gebruiksvriendelijker.
    En over die uitlaat: Drag race cars houden het maar een paar minuten uit…

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17677023

    Ik had in m’n “brievenbus” (ik noem het m’n vuilblik) ook een vergelijkbaar rooster zitten, zie foto(efkes uitzoemen):

    was er in gemonteerd door de vorige eigenaar. Had in het verleden toen ik de wagen net had m’n koelprobleem (enkel met snikhete “Ring”rondjes) opgelost met er een thermo-gestuurde oliekoeler in te plaatsen. Later nadat ik het rooster er uit had gehaald viel het me direct op dat het echt invloed heeft op je koeling!
    Over je Manta: Ferm project!!

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850490

    Te koop:
    http://www.appreciating-classics.com/car/opel-manta-400/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Ascona B 400R van Remo.Foto Update 25.11. #18163381

    Gewoonweg knap!!

    In reactie op: ascona c motor swap #18301572

    Ik heb efkes op de site van de stad Antwerpen gaan informeren.
    Dus ze zoeken inderdaad onze oudjes te weren, na wat rondneuzen blijkt dat enkel oldtimers VANAF 40 JAAR geen problemen hebben.
    Dit is het gevolg van deze centrumrechtse burgemeester die de boomknuffelaars en geitewollesokkendragers
    moet tevreden stellen met deze idiote regels. Spijtig genoeg moet je wat geven en nu zijn de oldtimerliefhebbers de pineut…
    Bedankt socialisten…

    In reactie op: ascona c motor swap #18301570

    Hallo Milleke,
    ik ben ook Belg (woon zo’n 10 km van Antwerpen) en bekijk deze evolutie ook argwanend aan.
    Maar ik heb me er ook nog niet op verdiept. Ik zou de volgende raad geven: kijk de kat uit de boom.
    De Ascona-C is nu reeds (bij ons) een old-timer. (In België vanaf 25 jaar) Er is een tendens om die
    leeftijd op te trekken maar als de wagen reeds “oldtimer-gekeurd” zal zijn kunnen ze dit statuut niet meer afnemen.
    In Duitsland heb je dat “umweltplakkete” maar daar mogen de oldtimers ook gewoon tot in’t centrum van de grootsteden,
    Met wat geluk regelen ze dat hier ook zo.
    Een motorswap is bij ons zeer moeilijk te regelen, daar doen ze ontzettend moeilijk over.
    Voor hij dat doet (en er kosten in steekt) moet hij zeker inlichtingen nemen via “GOCA” en de hoofdinvoerder (van Opel)
    of hij er de toelating voor krijgt; ik heb ook regelmatig de deur tegen m’n gezicht gekregen.
    Veel succes!

    In reactie op: Ascona B 400R van Remo.Foto Update 25.11. #18163366

    Het zilver van de lak heeft zowat dezelfde tint als de striping, maar in mijn geval is er wel
    wat verschil doordat de striping matter is,ter info: het zilver is een originele Opel kleurcode
    en de kleur v/d striping is identiek gecopieerd van een originele 400. Nog een paar foto’s:




    Grts!

    In reactie op: Ascona B 400R van Remo.Foto Update 25.11. #18163364

    Prachtig project,
    ik heb ook zo’n striping op m’n zilvermetale GSI gekleefd, vind het wel kunnen.
    De striping is voor een Ascona iets anders maar de combinatie van de kleuren is idem:

    In reactie op: Dubbele Koplampen Ascona B #18299037

    Dit heb ik ingescand van catalogus 39, dat is jan.’87:


    Nog een serietje:











    Ik had die foto’s eens gemaakt voor iemand zijn ombouw, dus laat je eens lekker gaan!








    In reactie op: demperbevestiging kapot #18288015

    Gewoon netjes toelassen, en een paar plaatjes bijlassen zoals in de autosport
    word gedaan. Deze schade kan komen omdat je einde slag door je schokdempers wordt
    opgevangen, (verlaging zonder ingekorte schokdempers) terwijl je bump-stops dit moeten
    doen. Soms worden deze rubbere aanslagen (in je spiraalveer) te veel ingekort.

    In reactie op: Dubbele Koplampen Ascona B #18299026

    Kan ik me nog goed herinneren, begin de jaren’80 zag je dat veel in Duitsland (waar ik toen woonde).
    Ze waren echt speciaal op maat gemaakt voor de Ascona-B.
    Irmscher had ze zeker, ik heb ze hier in een catalogus staan. Maar er waren wel meer leveranciers:
    Lexmaul enz…

    In reactie op: Ascona B 1979, 2.3 CIH opbouw #18235042


    Dit is hetzelfde interieur als mijn 400, vanaf ’82 hadden de 400’s dezelfde grijze middenconsole als de GSI,
    met de casettehouder.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 1,048)