H-400

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 1,048)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 88'er Manta GSI #17392263

    @Vectra16v: is ook geen “2000”, maar een brave c20ne GLS van ’92.
    M’n eerste wagen dat geen Manta was.
    Ik had de Vectra optisch en technisch wat aangepast naar mijn goesting en ben
    er zeer tevreden over,maar na bijna 17 jaar laat hij me in de steek en ik wil er
    geen geld in steken.
    Grtz!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392261

    @Za4ra: mé die wasspelden kunt ge veel was ophangen!
    Vandaag mé de Kadett naar de keuring geweest en na 29 jaar rolt da auto’ke
    zonder opmerkingen d’r door.
    De platen hangen er aan en rijden maar!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392259

    De originele nummerplaatverlichtingen die in de 400 achterbumper passen zijn nog
    steeds bestelbaar en zelfs origineel van Hella: Partnummer 2KA 001.378-041


    Ondertussen de raamlijsten en bagetten geplaatst maar mijn madam heeft gelijk;
    ik ben meer aan een ander z’n wagen aan’t sleutelen dan aan de mijne…
    Ondertussen heeft de Vectra na 350000 Km de geest gegeven en ga ik maandag
    het Kadettje keuren zodat ik toch wielen onder m’n gat heb…

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392258

    Bij ons (Belgisch Vlaanderen) noemen we het weekmaker,
    misschien elastiek bij jullie?
    De kapaciteiten van het product zullen wel overeen komen met de
    hoeveelheid? Ik ben geen carrosier, dus ook een leek in deze…

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392255

    Ha Za4ra! In de gazetten op de achterruit stonden er een paar schone
    mokkels mé even schone rondingen…
    Mé ons Martine gaat alles stillekes aan OK, das daarom d’r nie veel gebeurt
    aan de GSI. En dan komt ‘r nog een vriendin op bezoek en die verliest haar
    wiel bijna door een verdwenen roulement…
    Staat d’r nog nen auto op m’ne oprit, mé drie wielen!
    “M’ne vent zal da wel repareren!!” Aaarch!!!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392253

    @opelkees: met weekmaker is de lak niet steeds kreukvrij, het heeft zijn beper-
    kingen…
    Ik ben terug begonnen aan de GSI, en het vervelende jobke:


    de lijsten spuiten enz. maar ik heb gezien dat de montagevijsjes verloren zijn.
    Moet ik efkes controleren bij de carrosier, anders nieuwe d’r in.

    In reactie op: LMM testen #17460947

    Deze test had ik al enige tijd ook gevonden en ook uitgevoerd.
    Alles werkte naar behoren, maar toch bedankt om het even te quoten.
    Het gaat over hetvolgende:
    Als ik kort gas geef stottert de motor hevig (steeds rond 2000tr) en hoor ik
    het stuurrelais tikken en tegelijkertijd licht het diagnoselampje op.
    Progressief gas geven (zeer rustig) geen probleem. Ik heb de zelfdiagnose
    gedaan en foutcode krukassensor gevonden (niet de initialiseringscode!).
    Deze vervangen (na 350.000km mag ik niet klagen) daar de isolatie los kwam.
    Helpte dus niet! Ontsteking (kabels,bougies,verdelerkap…) staan picobello,
    ik vervang zowiezo alle 100.000 km gans het zootje en de bougies sneller.
    Massakabels opgekuist,evenals de positieve kabels. Alle stekkerverbindingen
    gecontroleerd, temperatuursensor getest, geen valse lucht, stuurrelais ge-
    test (was reeds 50.000km terug vervangen ), via via de wagen aan een
    diagnosebank gehangen en dezelfde foutcode. Voor de zekerheid (met
    draaiende motor) krukassensor getest en deze is goed.
    Stuurrelais gevoed via de zekeringskast (overbrugd) en blijft idem. Als ik de
    LHM afkoppel blijft de motor draaien en reageert hij even slecht. Ter info:
    de gasklepsensor is van het nieuwe type.
    De wagen heeft het niet altijd en in de hogere toeren rijdt hij nog steeds als
    een zonnetje, het verbruik is normaal en hij is ook niet tam.
    Wat wel te vermelden is: als hij stotterd valt m’n radio soms uit en is zelfs
    het geheugen van de zenders weg, dat laatste word gevoed door de 30, en
    de ECU heeft ook een 30 als voeding.
    Ik had al gedacht die 30 te voeden met een gezekerde kabel om kabelbreuk
    uit te sluiten. Of valt m’n radio uit door een piekspanning?
    Daar de motor het heeft bij gasgeven zoek ik info om de LHM te testen.
    Afgekoppeld dus.
    Groetjes!

    In reactie op: LMM testen #17460945

    Juist, daarom vermelde ik dat het over het oude model gaat!
    Gegevens?

    Grtjs!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392251

    @Voederbiet: hij moet af zijn tegen het seizoen! Maar dat komt wel goed.
    Het laatste (lastige) werk is het plaatsen van de lijsten waar de deur-
    rubbers in passen.

    @Opelkees
    : het is zowat de 4de maal dat ik zo’n kofferspoiler heb laten
    spuiten en nog nooit problemen mee gehad. Dit soort van materiaal moet
    gespoten worden met “weekmaker” in de lak, zodat de lak flexibel blijft.
    Het is ook interessant om de neus van de wagen te spuiten met weekma-
    ker,dat is beter bestand tegen steenslag.
    Grtjs!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392248

    Onder de draadstangen van de vleugels (van de kofferspoiler) heb ik spie’tjes
    geplaatst. Deze zijn van kunsstof en worden gebruikt voor het plaatsen van
    bv. laminaatvloeren. Eventjes een gaatje boren van 6mm en ze inkorten en
    het gaat al iets beter.


    Daarna wat regelen met de koffersluitinghoogte en het ziet er niet slecht uit,
    maar toch nog niet mijn goesting.
    Verder nog wat raampezen geplaatst en een nieuwe thermostaat,
    kwestie van zeker zijn.
    Grtjs!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392247

    Ik ben eventjes non-aktief geweest wegens hospitalisatie van m’n vrouwtje
    maar we hebben de draad terug opgepakt.
    De proefopstelling van de driedelige kofferspoiler was teleurstellend.


    Aan één kant teveel speling en aan de andere kant te weinig. Dit omdat de
    vleugels te schuin stonden.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392245

    @ za4ra: sorry da ge nog niks vernomen hebt van ons, druk!!!
    De Vectra laat ons in de steek, morgen ga ik’m aan de tech1 hangen.
    Ik zal és mailen…

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392243

    Hier zijn we terug; aan allen de beste wensen natuurlijk.
    De GSI staat in de garage, de “zondagse Manta” verhuisd naar m’n andere
    garage en de “D-kadett” staat terug onder de carport.
    Ook efkes weggeweest naar Center-Parcs, verplicht door m’n madam.
    De kids hebben zich reuze geammuseerd maar zo’n verlengd weekend in gezel-
    schap van drukke lawaaierige mensen met jengelende kinderen is niet zo mijn
    ding. Zeker als er thuis werk staat te wachten…


    Buiten het réorganiseren van wat auto’s en stukken en feesten natuurlijk de gekuiste zetelonderdelen tesamen gevoegd tot 2 volwaardige récaro’s.
    Grtz.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392241

    De GSI is eindelijk thuisgeraakt.
    Dinsdagvoormiddag de garageplaten d’r op en rijdeb maar.
    Zo’n lege casco rijdt wel vinnig!

    Hij staat nu te wachten in m’n garage voor de verdere afwerking.

    @Za4ra
    : De Vectra rijdt nog desondanks nukkige motronic.
    De zelfdiagnose gaf toerentalsensor aan (waar de isolatie inderdaad
    afbrokkelde) maar na vervanging nog steeds stotteren rond 2000tr/min.
    Alle kabel en massaverbindingen gecontroleerd en ook stuurrelais,
    bougies en kabels zijn tiptop. Ik ga nen mail sturen naar Opel dat na
    348000km zo iets niet kan!!!
    Verder is de automatische antenne d’r uit gewipt en heb ik een platte
    gereden.
    Maar alles gaat goed!!!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392239

    @Za4ra: ik heb inderdaad 2 weken verlof van moeten. Ze sluiten den boel en
    ik moet 3 dagen verlof afgeven tesamen mé wa compensatie en dus 2 weken
    thuis!
    Pintjes staan fris, steeds welkom!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392237

    HE IS ALIVE !!!
    Na de verse filter & olie wou hij niet aanslaan. Eventjes de benzinepomp
    via de zekeringskast gestuurd en hij starte vrijwel meteen.
    M’n pomprelais liet me even in de steek maar daarna werkte alles normaal.

    Daarna water d’r op en het lijkt dat m’n thermostaat het niet wilt doen, of
    ik zit met een luchtbel.
    Morgen garageplaten monteren en naar huis!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392235

    Lang geleden maar er is toch iets gebeurd: de zetels zijn netjes geworden,
    de ruiten ingetrokken, het motorcompatiment is gevuld enz.


    verder een complete nieuwe uitlaat gemonteerd en vandaag de batterij aan-
    gesloten. De meeste functies werken en morgen benzine & water opgieten en
    proefstarten.
    Maar eerst een oliewissel + filter vervangen. Als hij rijdt kan ik hem naar huis
    brengen en thuis op’t gemak verderwerken.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392233

    Haha!!
    @ Icequeen: de PC is inderdaad antiek. Nieuw gekocht in 2001 en enkele
    jaren later efkes nen update gegeven maar nu loopt da ding op z’n einde.
    Maar ik gebruik hem enkel voor mailen en surfen,no games!!
    Na de feestdagen komt er nen andere in huis.
    Grtz!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392229

    @ Opelkees: een modern stalen of glazen dak is er op een wip uit. Opel dacht
    er iets anders op en ik had wel wat denkwerk nodig om het er uit te krijgen.
    Dat was niet zo erg, maar dat ding er proper terug in krijgen zonder bescha-
    digingen op de nieuwe lak was moeilijker;maar het was een succesvolle
    operatie!
    Verder heb ik iets gekocht wat ik 8 maanden gezocht heb:

    Een linkse a-stijl!!! Heb hem nu niet meer nodig maar heb hem gekocht voor
    je weet maar nooit wat er gebeurd… 30 Euro’tjes vind ik een faire prijs.
    Grtjs.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392227

    Vandaag het schuifdak terug ingebouwd, eerst alles afgetaped om lakschade te
    vermijden,


    Is mooi in orde gekomen.
    Verder het thermostaathuis uitgebouwd wegens te veel alu weggeteerd.

    In reactie op: maten gezocht ascona 400 #17446921

    Louwe:
    je hebt mail.
    Grtjs.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392226

    Tweede poging:


    De rechtse kant staat ook terug proper!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392225



    Zoek de zeven verschillen…
    Gelaste naden toegekit en het stalen dak terug uitgerust met dichtingen.
    Voor het terugplaatsen (hopelijk volgend weekend) efkes m’n geheugen
    op-daten. Uitbouwen was een lastig jobke!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392224

    De stoeltjes komen super in orde. Ik heb van die 4 stoelen alles uit elkaar
    gehaald om de beste “wangen”,rugvlakken,zitvlakken,enz. te gebruiken om
    2 mooie d’r uit te halen.
    Aan de Manta is ook wat verder gewerkt maar te weinig spectakulair voor
    pic’s.
    En dit weekend ziet er ook niet goed uit…

    In reactie op: Insignia OPC #17447979

    Ik heb de Insignia bewonderd bij de stand van Opel op de “Ring”.
    Op foto ziet hij er slechter uit dan in levende lijve, mooie bak!

25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 1,048)