Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Vectra16v: is ook geen “2000”, maar een brave c20ne GLS van ’92.
M’n eerste wagen dat geen Manta was.
Ik had de Vectra optisch en technisch wat aangepast naar mijn goesting en ben
er zeer tevreden over,maar na bijna 17 jaar laat hij me in de steek en ik wil er
geen geld in steken.
Grtz!@Za4ra: mé die wasspelden kunt ge veel was ophangen!
Vandaag mé de Kadett naar de keuring geweest en na 29 jaar rolt da auto’ke
zonder opmerkingen d’r door.
De platen hangen er aan en rijden maar!De originele nummerplaatverlichtingen die in de 400 achterbumper passen zijn nog
steeds bestelbaar en zelfs origineel van Hella: Partnummer 2KA 001.378-041


Ondertussen de raamlijsten en bagetten geplaatst maar mijn madam heeft gelijk;
ik ben meer aan een ander z’n wagen aan’t sleutelen dan aan de mijne…
Ondertussen heeft de Vectra na 350000 Km de geest gegeven en ga ik maandag
het Kadettje keuren zodat ik toch wielen onder m’n gat heb…Bij ons (Belgisch Vlaanderen) noemen we het weekmaker,
misschien elastiek bij jullie?
De kapaciteiten van het product zullen wel overeen komen met de
hoeveelheid? Ik ben geen carrosier, dus ook een leek in deze…Ha Za4ra! In de gazetten op de achterruit stonden er een paar schone
mokkels mé even schone rondingen…
Mé ons Martine gaat alles stillekes aan OK, das daarom d’r nie veel gebeurt
aan de GSI. En dan komt ‘r nog een vriendin op bezoek en die verliest haar
wiel bijna door een verdwenen roulement…
Staat d’r nog nen auto op m’ne oprit, mé drie wielen!
“M’ne vent zal da wel repareren!!” Aaarch!!!@opelkees: met weekmaker is de lak niet steeds kreukvrij, het heeft zijn beper-
kingen…
Ik ben terug begonnen aan de GSI, en het vervelende jobke:


de lijsten spuiten enz. maar ik heb gezien dat de montagevijsjes verloren zijn.
Moet ik efkes controleren bij de carrosier, anders nieuwe d’r in.Deze test had ik al enige tijd ook gevonden en ook uitgevoerd.
Alles werkte naar behoren, maar toch bedankt om het even te quoten.
Het gaat over hetvolgende:
Als ik kort gas geef stottert de motor hevig (steeds rond 2000tr) en hoor ik
het stuurrelais tikken en tegelijkertijd licht het diagnoselampje op.
Progressief gas geven (zeer rustig) geen probleem. Ik heb de zelfdiagnose
gedaan en foutcode krukassensor gevonden (niet de initialiseringscode!).
Deze vervangen (na 350.000km mag ik niet klagen) daar de isolatie los kwam.
Helpte dus niet! Ontsteking (kabels,bougies,verdelerkap…) staan picobello,
ik vervang zowiezo alle 100.000 km gans het zootje en de bougies sneller.
Massakabels opgekuist,evenals de positieve kabels. Alle stekkerverbindingen
gecontroleerd, temperatuursensor getest, geen valse lucht, stuurrelais ge-
test (was reeds 50.000km terug vervangen ), via via de wagen aan een
diagnosebank gehangen en dezelfde foutcode. Voor de zekerheid (met
draaiende motor) krukassensor getest en deze is goed.
Stuurrelais gevoed via de zekeringskast (overbrugd) en blijft idem. Als ik de
LHM afkoppel blijft de motor draaien en reageert hij even slecht. Ter info:
de gasklepsensor is van het nieuwe type.
De wagen heeft het niet altijd en in de hogere toeren rijdt hij nog steeds als
een zonnetje, het verbruik is normaal en hij is ook niet tam.
Wat wel te vermelden is: als hij stotterd valt m’n radio soms uit en is zelfs
het geheugen van de zenders weg, dat laatste word gevoed door de 30, en
de ECU heeft ook een 30 als voeding.
Ik had al gedacht die 30 te voeden met een gezekerde kabel om kabelbreuk
uit te sluiten. Of valt m’n radio uit door een piekspanning?
Daar de motor het heeft bij gasgeven zoek ik info om de LHM te testen.
Afgekoppeld dus.
Groetjes!Juist, daarom vermelde ik dat het over het oude model gaat!
Gegevens?Grtjs!
@Voederbiet: hij moet af zijn tegen het seizoen! Maar dat komt wel goed.
Het laatste (lastige) werk is het plaatsen van de lijsten waar de deur-
rubbers in passen.
@Opelkees: het is zowat de 4de maal dat ik zo’n kofferspoiler heb laten
spuiten en nog nooit problemen mee gehad. Dit soort van materiaal moet
gespoten worden met “weekmaker” in de lak, zodat de lak flexibel blijft.
Het is ook interessant om de neus van de wagen te spuiten met weekma-
ker,dat is beter bestand tegen steenslag.
Grtjs!Onder de draadstangen van de vleugels (van de kofferspoiler) heb ik spie’tjes
geplaatst. Deze zijn van kunsstof en worden gebruikt voor het plaatsen van
bv. laminaatvloeren. Eventjes een gaatje boren van 6mm en ze inkorten en
het gaat al iets beter.


Daarna wat regelen met de koffersluitinghoogte en het ziet er niet slecht uit,
maar toch nog niet mijn goesting.
Verder nog wat raampezen geplaatst en een nieuwe thermostaat,
kwestie van zeker zijn.
Grtjs!Ik ben eventjes non-aktief geweest wegens hospitalisatie van m’n vrouwtje
maar we hebben de draad terug opgepakt.
De proefopstelling van de driedelige kofferspoiler was teleurstellend.


Aan één kant teveel speling en aan de andere kant te weinig. Dit omdat de
vleugels te schuin stonden.@ za4ra: sorry da ge nog niks vernomen hebt van ons, druk!!!
De Vectra laat ons in de steek, morgen ga ik’m aan de tech1 hangen.
Ik zal és mailen…Hier zijn we terug; aan allen de beste wensen natuurlijk.
De GSI staat in de garage, de “zondagse Manta” verhuisd naar m’n andere
garage en de “D-kadett” staat terug onder de carport.
Ook efkes weggeweest naar Center-Parcs, verplicht door m’n madam.
De kids hebben zich reuze geammuseerd maar zo’n verlengd weekend in gezel-
schap van drukke lawaaierige mensen met jengelende kinderen is niet zo mijn
ding. Zeker als er thuis werk staat te wachten…


Buiten het réorganiseren van wat auto’s en stukken en feesten natuurlijk de gekuiste zetelonderdelen tesamen gevoegd tot 2 volwaardige récaro’s.
Grtz.De GSI is eindelijk thuisgeraakt.
Dinsdagvoormiddag de garageplaten d’r op en rijdeb maar.
Zo’n lege casco rijdt wel vinnig!

Hij staat nu te wachten in m’n garage voor de verdere afwerking.
@Za4ra: De Vectra rijdt nog desondanks nukkige motronic.
De zelfdiagnose gaf toerentalsensor aan (waar de isolatie inderdaad
afbrokkelde) maar na vervanging nog steeds stotteren rond 2000tr/min.
Alle kabel en massaverbindingen gecontroleerd en ook stuurrelais,
bougies en kabels zijn tiptop. Ik ga nen mail sturen naar Opel dat na
348000km zo iets niet kan!!!
Verder is de automatische antenne d’r uit gewipt en heb ik een platte
gereden.
Maar alles gaat goed!!!@Za4ra: ik heb inderdaad 2 weken verlof van moeten. Ze sluiten den boel en
ik moet 3 dagen verlof afgeven tesamen mé wa compensatie en dus 2 weken
thuis!
Pintjes staan fris, steeds welkom!HE IS ALIVE !!!
Na de verse filter & olie wou hij niet aanslaan. Eventjes de benzinepomp
via de zekeringskast gestuurd en hij starte vrijwel meteen.
M’n pomprelais liet me even in de steek maar daarna werkte alles normaal.

Daarna water d’r op en het lijkt dat m’n thermostaat het niet wilt doen, of
ik zit met een luchtbel.
Morgen garageplaten monteren en naar huis!Lang geleden maar er is toch iets gebeurd: de zetels zijn netjes geworden,
de ruiten ingetrokken, het motorcompatiment is gevuld enz.


verder een complete nieuwe uitlaat gemonteerd en vandaag de batterij aan-
gesloten. De meeste functies werken en morgen benzine & water opgieten en
proefstarten.
Maar eerst een oliewissel + filter vervangen. Als hij rijdt kan ik hem naar huis
brengen en thuis op’t gemak verderwerken.Haha!!
@ Icequeen: de PC is inderdaad antiek. Nieuw gekocht in 2001 en enkele
jaren later efkes nen update gegeven maar nu loopt da ding op z’n einde.
Maar ik gebruik hem enkel voor mailen en surfen,no games!!
Na de feestdagen komt er nen andere in huis.
Grtz!@ Opelkees: een modern stalen of glazen dak is er op een wip uit. Opel dacht
er iets anders op en ik had wel wat denkwerk nodig om het er uit te krijgen.
Dat was niet zo erg, maar dat ding er proper terug in krijgen zonder bescha-
digingen op de nieuwe lak was moeilijker;maar het was een succesvolle
operatie!
Verder heb ik iets gekocht wat ik 8 maanden gezocht heb:

Een linkse a-stijl!!! Heb hem nu niet meer nodig maar heb hem gekocht voor
je weet maar nooit wat er gebeurd… 30 Euro’tjes vind ik een faire prijs.
Grtjs.Vandaag het schuifdak terug ingebouwd, eerst alles afgetaped om lakschade te
vermijden,


Is mooi in orde gekomen.
Verder het thermostaathuis uitgebouwd wegens te veel alu weggeteerd.Louwe:
je hebt mail.
Grtjs.Tweede poging:


De rechtse kant staat ook terug proper!De stoeltjes komen super in orde. Ik heb van die 4 stoelen alles uit elkaar
gehaald om de beste “wangen”,rugvlakken,zitvlakken,enz. te gebruiken om
2 mooie d’r uit te halen.
Aan de Manta is ook wat verder gewerkt maar te weinig spectakulair voor
pic’s.
En dit weekend ziet er ook niet goed uit…Ik heb de Insignia bewonderd bij de stand van Opel op de “Ring”.
Op foto ziet hij er slechter uit dan in levende lijve, mooie bak! -
AuteurBerichten

