Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Madmax: die nrplaten zijn van m’n andere Manta.
Vandaag de carterdichting en de krukaskeerring (vliegwiel) vervangen.

En toen kwam m’n broer mé z’n Zafira opgereden…Vandaag de stukken en dichtingen binnengekomen.
Ook een vliegwiel gevonden van een 6-pitter dat past op de zwaardere kop-
peling. Dus het doorslippen is verleden tijd.


Verder het blok naakt gemaakt om de nieuwe dichtingen te monteren.
@madmax: zal je U2Uen…De donor 20E kop gedémonteerd om alles in de kuisbak te zwieren, behalve
de nokkenas en de stoters natuurlijk.

Het onderblok proper gezet (waar de koppakking kleefde) en via m’n broer
de dichtingen besteld die reeds binnen zijn!@za4ra:Voor een filmpke altijd een gaatje!
Vandaag de 2.4 zijne kop d’r af gezwierd. Ook de waterpomp, die is nogal
stroef na wa jaren stil te staan.

Voorlopig een standaard 20E kop er op zetten, de 2.2 kop zal voor later
zijn wegens te weinig tijd daar er wat ombouwwerk mee gemoeid is.
Heeft er nog iemand een vliegwiel waar een 2.2 koppeling op past?
Omgeving Belgische-Nederlandse grens.
Grtjs!Gisteren een baaldag. Ontdekt dat de originele 20E motor heet loopt door een
toegeslibte motor. Gans het koelsysteem zit vol met drek.
Dacht door een nieuwe thermostaat en deftig ontluchten het probleem op te
lossen maar vergeet het maar!!


Dus gaan we sneller dan voorzien de 2,4 monteren. Die heeft nog wel wat
aandacht nodig, proper zetten en een andere kop plaatsen.
De kop die er nu op zit heeft wat te veel compressie.
Morgen verder werken.En waar is de mistlamp?

In de linkse achterlichtblok!
Zomaar een projectje, en die storende mistlamp onder de bumper hoeft
niet meer!Hey Raymond, ik heb hetzelfde probleem! M’n jongste wagen is 21 jaar,
en de oudste (de kadett ) is 29 jaar. De Zondagse Manta is 28 jaar.
Ik moet dus ook eventjes wachten tot ik in Duitsland in steden mag rijden.
Daarom ik met ’n paar maten meegereden ben naar Essen. Met een Golf!!
Voor 5 euro zo’n geel “umweltplakette” gekocht en later identieke Golf
gespot met groen vignet. Logika?
Over dat ding: is levenslang geldig voor de nummerplaat die er op staat.Nog niet veel veranderd aan de GSI. Het interieur verder afgewerkt,
wel meer aan andere auto’s gewerkt.



En die foto van die startmotor: “ik heb echt niet gestart terwijl de motor
al draaide…” Tot ik haar dit toonde. “O-ja ik weet het niet meer…”
Verder vanuit Duitsland de dichting binnen voor het klapraampje.
Grtz!we hebben zonder problemen dat vignet kunnen kopen.
En het is dus wel degelijk verplicht,ook voor buitenlanders (zoals ons…).
Op de snelweg is het niet verplicht.
Voor 5 euro is je wagen (naar nummerplaat) in orde.
En dan kan je alle steden binnenrijden.
Grtz.Gisteren,niet ver van Schoonloo omgeving Assen, een witte GSI met grote
belettering en de chauffeur (jonge 20’er?) zwaaide naar ons!
Wij met een witte “B”!Onderweg naar Assen.Niet veel gedaan aan de GSI, niet dat ik niet wil maar er komt steeds werk
tussen:


Verder de andere klaar gezet voor het Duits treffen in Assen,
de Corsa van de buur hersteld, enz….Darky: bedankt voor de info!!
Ik betaal ook liever 5 euro dan 40 euro te moeten betalen.
We verdelen de kosten van dat vignet zowiezo…Bumper passend gemaakt,gemonteerd en het ziet er proper uit.


Verder nog wat in het interieur geknutseld en Irmscher stuurtje er in
gezet.
De onderkant verder in zwarte grondverf gezet voor de keuring. Pro-
fiteren van’t goed weer!15 maart 2009 om 16:08 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470496Zeer mooi project.
En voor een 16 jarige knul verdien je meer den respect!@mvhagen: ik heb eventjes gegoogled en dat product blijkt wel dege-
lijk te zijn. Nu er nog aan geraken!
Verder: Wil ik de 400-achterbumper monteren en die is te klein!!
Als ik hem monteer spant hij te veel op de zijflanken van de Manta.
Dat zint me niet daar ik geen lakschade wil. Maar dat is niet de eerste
maal. Eén van m’n vorige Manta’s (een 85’er tweedeurs) heb ik ook
uitgerust met zo’n 400 achterbumper en paste zonder problemen.
Diezelfde bumper heb ik later op m’n “zondagse” Manta gemonteerd
en die spande idem als de bumper nu. Ik heb toen wat materiaal weg-
gesneden en na het spuiten was alles super.
Nu is de andere 400 achterbumper al gespoten dus na het aanpassen
zal hij terug in de spuitcabine moeten…
Desondanks er Irmscher in staat is er een verschil in bumpers of breed-
te van Manta-konten…???@mantaandy:
Aangezien ik regelmatig in Duitsland ben zag ik het al enige tijd aanko-
men. En dit jaar is het er van gekomen: het “umweltplakette”!
Je moet maar és googelen en je vind al de info, en het is maar eens per
jaar te betalen en geld wel voor gans Duitsland. Naargelang de vervuiling
van je wagen betaal je dus meer (of minder).
Daar ik dit jaar nog niet in Duitsland ben geweest zoek ik ook info over
de aankoop van deze “plaketten”.Had ik vergeten te vermelden: Ik ben Belg, (Vlaming).
Via VTB-VAB (te vergelijken met Nederlandse ANWB) een reportage gelezen dat ze
naast bestellen via internet ook te koop zijn in sommige tankstations.
Daarom dit topic gepost, misschien heeft één van jullie d’r al gekocht?
Alvast merciekes voor de réacties!@Maartuh: als je nog zo’n lastig roulement hebt moet je maar langskomen!
@Za4ra: Het zal zaterdag gezellig worden!
Ondertussen nog wat interieurstukken proberen kuisen maar de vorige ei-
genaar was een verstokte roker. Met Dreft heb ik veel van de nicotine-
vervuiling kunnen wegwassen maar ik ga és op’t net gaan zoeken naar
het betere kuismiddel. Tips zijn steeds welkom.
Verder de 400-achterbumper voorzien van nummerplaatverlichting en de
nodige kabels.Ik zie dat plots de foto’s het juiste formaat hebben. Moderator een handje
geholpen?
@Maartuh: de originele deurpanelen waren ontbruikbaar. Maar ik heb via het
internet 2 bruikbare gevonden die na het kuiswerk terug netjes zijn.

Als je een paar pages teruggaat zie je dat ik de Récaro’s bijééngepuzzeld heb
uit 4 stuks.
Dat deurpaneel van de linkse deur moet nog efkes wachten,na inbraak was de
linkse ruit onbruikbaar en de vervangruit moet ik nog opkuisen.Fuck! Ik ga m’n dochter voorstellen aan de Inquisitie…
En nu opnieuw in ik hoop het juiste formaat!!!
Mijn dochter van 16 zit ook op photobucket…




Grtz!Het interieur begint klaar te komen, dankzij mijn vrouwtje (en mijzelf…) zijn
er veel bekledingen van zetels en panelen terug mooi geworden.
De foto van de achterbank toont welk verschil het geeft!




Het begint stillekesaan terug op ne Manta te trekken.Hier ben ik terug,Leopoldsburg was nat en koud. Maar dat hoord erbij!
De zijbekledingen gemonteerd (die naast de achterbank,die nog steeds gekuisd
moet worden) en aansluitend de klapraampjes ingebouwd. Die stukjes van
reprotec passen mooi, de rubbertjes droog in de B-stijlen prutsen en dan wat
vet in de spleetjes doen en de metalen klemmetjes floepen er mooi in!
Spijtig dat “Dr Manta” me te weinig raamrubber geleverd heeft desondanks ik
voor twee kanten besteld had.Tijdelijk een oude dichting gebruikt.
Verder de rubbers van de deuren d’r in gezwierd en nu het interieur deftig
kuisen, de dakhemel is nogal vuil en de carroseriewerken hebben hun sporen
nagelaten.
De Vectra staat klaar om buiten gezwierd te worden, de nieuwe banden d’r af
en versleten er op.
Grtz!Dit weekend de binnenspatborden (naast de achterbank) ingespoten met
holl-raum en motorolie,dus geen pic’s daar het niet echt fenomenaal is.
Verder de trekhaak onderuit de Vectra gezwierd, komende week zit ik er-
gens in nen bos in Leopoldsburg op nen bivak maar daarna een weekske
verlof om és door te boksen aan de GSI!
@Mauscona: ik ben dus nie alleen! D’r komt steeds wel és een kijken…Sorry Mauscona, ik doe hem niet weg! Heb er lang achter gezocht en toen ik
hem niet meer nodig had vond ik hem. Ik hou ‘m bij voor je weet nooit…
Merciekes voor je commentaar, de GSI word stilletjesaan kompleet maar ik heb
wat werk aan dringende projecten… -
AuteurBerichten