Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die balk waar je motor op ligt heb ik ook nog nooit rot geweten,
nogal een stevig stuk.
Waarschijnlijk bedoelen ze dit:

is over ’t algemeen aan beide kanten rot.
Succes!Dat kan ik best geloven,maar bij ons komt alles op wielen.
Veel mobieler, sneller maar natuurlijk minder indrukwekkend!
On topic: door m’n geblesseerde rug niet veel uitgespookt, maar m’n broer heeft me gebeld
dat de revisiekit voor de 2.2klauwen,rubbers stuurhuisarmen, enz… binnen zijn.
Ga ik morgen afhalen.De bobine zeker vervangen door ééntje van een elektronische ontsteking!
Grtz!niet echt de beste foto, maar misschien heb je er wat aan:

GrtzIk hou het ook bij commo, maar beweer niet dat er ander materiaal is dat er op past!
Over je achteras: ziet er een mooi project uit, more pics???
Ik zal morgen eens kijken naar mijn kabels en als’t kan een foto’ke plaatsen.@Jigsaw:
Dat is een grote materiaalkoffer,zit wel wat in de weg als je achteruit rijdt!
Tussen deze koffer en de bovenbouw hebben we plaats voor een reserve “krachtgroep”,die inderdaad ook op het
achterdek staat.Het was vandaag open-deur in onze eenheid,
iemand heeft me gefilmd tijdens een démo’ke
http://www.youtube.com/watch?v=ridhXryskHw
we hebben er 5 platgewalst,is plezant!
Verder de GSI terug naar de carrosier gebracht voor de ondercoating.De vaste zuiger op’t werk er uit gekregen met 8 bar luchtdruk. De schade is beperkt,er zijn enkele roestpokjes
op de chroom.

Nu ik zeker ben van de bruikbaarheid de boel opkuisen en nieuw kitje d’r op zwieren.Ik zou ook efkes naar de autosloper stappen,veel goedkoper!
Heb steeds met een schakelaar gewerkt tesamen met de visco-fan,maar ik geef toe
dat ik met warm weer een half oog op m’n temperatuurmeter heb.
Heb vorige week nog een mooie fan uit een Renault 21 gehaald!@za4ra:ik weet da ik op je kan rekenen!
De hydraulische stoters zijn vervangen,na testrit és horen of ze warm nog rammelen.
Wat me meer verveeld: ik wou de 2.2 remmen monteren maar na wat jaren op het schap
is er één remklauw met een vastgeroeste zuiger.
En ze zijn zeldzaam.
In het slechtste geval de standaard klauwen van de GSI verbreden…
Grtz!thanks voor de schouderklopjes!
Gisteren de Mazda van m’n schoonbroer bewerkt (kan niet alles weigeren…) maar eerst de pomprelais afgehaald
bij de Opel-dealer. Niet echt goedkoop!!
Ik ga de hydraulische klepstoters vervangen door een ander setje daar ik vind dat ze na de afstelling toch wat “rammelen”.
Heb verder nog een mooie electro-fan gevonden van een Renault 21.
Grtz!Na’t werk de GSI op poten gezet en al de lasnaden van de achterste spatborden
voorbehoedend rijkelijk ingesmeerd met roestomvormer. Tegelijkertijd de trom-
mels gedémonteerd ter inspectie en’t ziet er als nieuw uit.

Morgen de binnenkanten in ouderwetse loodménie zetten.
Verder een pomprelais besteld via de lokale Opel-dealer. Ze zijn zonder proble-
men te leveren,ik heb ze wel zelf de bestelnummer gegeven.
Grtz!Als het over een standaard 2.4 blok gaat is 13 bar een zeer gezonde motor.
Onder de 10.5 bar zou ik al zoeken naar een reden van compressieverlies.
Eén van mijn 2.4 heeft 13.5 bar maar die heeft een iets hogere compréssieverhouding
dan de standaard (9.2/1 is standaard)motor.
Ik heb hier nog een 2.4 met 2.0 kop (gezonde motor) in m’n andere Manta maar heb
nog nooit de compressie nagemeten.
Grtjs.Gaten in de rechtse (nieuwe) kriksteun geboord om eindelijk terug de metalen
benzineleidingen te plaatsen.

Morgen afwachten wat weer het word, als’t slecht is m’n schijven en klauwen
van de Rekord 2,2 prépareren.
Grtz.In de voormiddag het D-Kadettje terug een propere ontsteking gegeven.
Platinnekes gekuisd en geregeld en de kruipsporen uit den delco verwij-
derd. Draaid terug als nieuw!
Ondertussen een starter van een 3.0E gemonteerd. Met die starter alleen
kan ik de 400meter winnen! Starten doet hij!
Verder de hydraulische klepkes hun standaardregeling gegeven.
Ondertussen heeft m’n pomprelais de geest gegeven. Een andere okka-
zie uit de rekken gemonteerd en die doet het pas als ik er op tik en de
pomp vanuit de zekeringskast stroom geef…
Wat kan er nog misgaan???
@ zafira: zal je bellen als die Omega-Lotus blok klaar ligt!Vandaag baaldag. Koeling opgegoten en ontlucht, koppelingshefboom op 120
mm afgesteld en pedaal geregeld. Tijdens het warmdraaien de motor stilgelegd
om de stroboscoop aan te sluiten en kreeg hem sindsdien niet meer gestart.
De startmotor krijgt de warme motor niet rond. (ligt niet aan de batterij!).
De standaard startmotor maar vervangen door ééntje van een zespitter…
De GSI in de regen onder de carport geduwd. De garagedrempel is te hoog.
Efkes “of-topic”: gisteren een firma bezocht die auto’s schredden die via de éco-
prémies vernietigd moeten worden. Je staat echt versteld wat mooie wagens
er de pers in geduwd worden!!!Merciekes voor de complimenten!
In het blikken kleppendeksel stak nog een bruikbare dichting om de motor warm
te draaien en ook om met een opengeslepen kleppendeksel de hydro-stoters
hun basisafstelling te geven. Natuurlijk komt het GT-deksel er terug op.
Grtjs!Efkes verder gedaan vandaag: de motor draaid.

Volgende werken: koelsysteem opgieten en standaard-afstelling doen van
de hydraulische stoters. Verder de 9″ koppeling afstellen en proefrit.
Grtz.Motor is ondertussen ingebouwd,


Met dank aan za4ra,voor de extra helpende handen!
Spijtig slaagt de motor nog niet aan, morgen efkes verder zoeken…2,4 staat klaar om ingebouwd te worden,


Heb jaren zonder problemen met 15/w40 gereden in de 2,4.
En ga het binnenkort ook terug doen…@za4ra: zal je bellen!
Daarjuist het blok gespoten, ziet er netjes uit.

oude blok is klaar om uit te bouwen.@za4ra: niks da een bloemeke niet kan goemaken!
Deze avond het blok proper gekrabt-geborsteld en ontvet om morgen een likje
verf te geven.
Ondertussen het ingebouwde blok wat gestript.
Grtz.Gisteren waren we 19 jaar getrouwd; toen m’n vrouwtje de oprit op
fietste en ze me de nokkenas in de kop zag plaatsen kon ik aan haar
blik zien dat dit niet m’n beste romantische zet was…
Dus heb ik aansluitend de boel maar toegeplooid!

Vandaag de kop er op gezet,nokkenas en distributie getimed,tuime-
laars gemonteerd en de basisafstelling geregeld voor de hyd. stoters.
Verder de nieuwe krukasborage d’r in en de nieuwe waterpomp d’r op. -
AuteurBerichten