H-400

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 1,048)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Subframe van een Ascona? #17486338

    Die balk waar je motor op ligt heb ik ook nog nooit rot geweten,
    nogal een stevig stuk.
    Waarschijnlijk bedoelen ze dit:

    is over ’t algemeen aan beide kanten rot.
    Succes!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392333

    Dat kan ik best geloven,maar bij ons komt alles op wielen.
    Veel mobieler, sneller maar natuurlijk minder indrukwekkend!
    On topic: door m’n geblesseerde rug niet veel uitgespookt, maar m’n broer heeft me gebeld
    dat de revisiekit voor de 2.2klauwen,rubbers stuurhuisarmen, enz… binnen zijn.
    Ga ik morgen afhalen.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392331

    @za4ra: ben een paar weekends naar treffens geweest, kon niet veel anders.
    3 verschoven tussenwervelschijven die tegen m’n ruggemerg duwen…

    @calike
    : Oost-Vlaanderen,tegen Antwerpen.
    Vandaag de GSI terug gehaald. De ondercoating zit er onder en de laatste details hoop ik binnenkort
    af te werken.

    In reactie op: ontstekingsproblemen… (weer al) #17467851

    De bobine zeker vervangen door ééntje van een elektronische ontsteking!
    Grtz!

    In reactie op: remwerk / handremkabel nog wat! #17480735

    niet echt de beste foto, maar misschien heb je er wat aan:

    Grtz

    In reactie op: remwerk / handremkabel nog wat! #17480731

    Ik hou het ook bij commo, maar beweer niet dat er ander materiaal is dat er op past!
    Over je achteras: ziet er een mooi project uit, more pics???
    Ik zal morgen eens kijken naar mijn kabels en als’t kan een foto’ke plaatsen.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392328

    @Jigsaw:
    Dat is een grote materiaalkoffer,zit wel wat in de weg als je achteruit rijdt!
    Tussen deze koffer en de bovenbouw hebben we plaats voor een reserve “krachtgroep”,die inderdaad ook op het
    achterdek staat.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392324

    Het was vandaag open-deur in onze eenheid,
    iemand heeft me gefilmd tijdens een démo’ke
    http://www.youtube.com/watch?v=ridhXryskHw
    we hebben er 5 platgewalst,is plezant!
    Verder de GSI terug naar de carrosier gebracht voor de ondercoating.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392323

    De vaste zuiger op’t werk er uit gekregen met 8 bar luchtdruk. De schade is beperkt,er zijn enkele roestpokjes
    op de chroom.

    Nu ik zeker ben van de bruikbaarheid de boel opkuisen en nieuw kitje d’r op zwieren.

    In reactie op: Electrische fan met thermoswitch #17481896

    Ik zou ook efkes naar de autosloper stappen,veel goedkoper!
    Heb steeds met een schakelaar gewerkt tesamen met de visco-fan,maar ik geef toe
    dat ik met warm weer een half oog op m’n temperatuurmeter heb.
    Heb vorige week nog een mooie fan uit een Renault 21 gehaald!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392321

    @za4ra:ik weet da ik op je kan rekenen!
    De hydraulische stoters zijn vervangen,na testrit és horen of ze warm nog rammelen.
    Wat me meer verveeld: ik wou de 2.2 remmen monteren maar na wat jaren op het schap
    is er één remklauw met een vastgeroeste zuiger.
    En ze zijn zeldzaam.
    In het slechtste geval de standaard klauwen van de GSI verbreden…
    Grtz!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392319

    thanks voor de schouderklopjes!
    Gisteren de Mazda van m’n schoonbroer bewerkt (kan niet alles weigeren…) maar eerst de pomprelais afgehaald
    bij de Opel-dealer. Niet echt goedkoop!!
    Ik ga de hydraulische klepstoters vervangen door een ander setje daar ik vind dat ze na de afstelling toch wat “rammelen”.
    Heb verder nog een mooie electro-fan gevonden van een Renault 21.
    Grtz!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392316

    Na’t werk de GSI op poten gezet en al de lasnaden van de achterste spatborden
    voorbehoedend rijkelijk ingesmeerd met roestomvormer. Tegelijkertijd de trom-
    mels gedémonteerd ter inspectie en’t ziet er als nieuw uit.

    Morgen de binnenkanten in ouderwetse loodménie zetten.
    Verder een pomprelais besteld via de lokale Opel-dealer. Ze zijn zonder proble-
    men te leveren,ik heb ze wel zelf de bestelnummer gegeven.
    Grtz!

    In reactie op: Compressiedruk 2.4 blok #17479669

    Als het over een standaard 2.4 blok gaat is 13 bar een zeer gezonde motor.
    Onder de 10.5 bar zou ik al zoeken naar een reden van compressieverlies.
    Eén van mijn 2.4 heeft 13.5 bar maar die heeft een iets hogere compréssieverhouding
    dan de standaard (9.2/1 is standaard)motor.
    Ik heb hier nog een 2.4 met 2.0 kop (gezonde motor) in m’n andere Manta maar heb
    nog nooit de compressie nagemeten.
    Grtjs.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392315

    Gaten in de rechtse (nieuwe) kriksteun geboord om eindelijk terug de metalen
    benzineleidingen te plaatsen.

    Morgen afwachten wat weer het word, als’t slecht is m’n schijven en klauwen
    van de Rekord 2,2 prépareren.
    Grtz.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392314

    In de voormiddag het D-Kadettje terug een propere ontsteking gegeven.
    Platinnekes gekuisd en geregeld en de kruipsporen uit den delco verwij-
    derd. Draaid terug als nieuw!
    Ondertussen een starter van een 3.0E gemonteerd. Met die starter alleen
    kan ik de 400meter winnen! Starten doet hij!


    Verder de hydraulische klepkes hun standaardregeling gegeven.
    Ondertussen heeft m’n pomprelais de geest gegeven. Een andere okka-
    zie uit de rekken gemonteerd en die doet het pas als ik er op tik en de
    pomp vanuit de zekeringskast stroom geef…
    Wat kan er nog misgaan???
    @ zafira: zal je bellen als die Omega-Lotus blok klaar ligt!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392312

    Vandaag baaldag. Koeling opgegoten en ontlucht, koppelingshefboom op 120
    mm afgesteld en pedaal geregeld. Tijdens het warmdraaien de motor stilgelegd
    om de stroboscoop aan te sluiten en kreeg hem sindsdien niet meer gestart.
    De startmotor krijgt de warme motor niet rond. (ligt niet aan de batterij!).
    De standaard startmotor maar vervangen door ééntje van een zespitter…
    De GSI in de regen onder de carport geduwd. De garagedrempel is te hoog.
    Efkes “of-topic”: gisteren een firma bezocht die auto’s schredden die via de éco-
    prémies vernietigd moeten worden. Je staat echt versteld wat mooie wagens
    er de pers in geduwd worden!!!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392310

    Merciekes voor de complimenten!
    In het blikken kleppendeksel stak nog een bruikbare dichting om de motor warm
    te draaien en ook om met een opengeslepen kleppendeksel de hydro-stoters
    hun basisafstelling te geven. Natuurlijk komt het GT-deksel er terug op.
    Grtjs!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392307

    Efkes verder gedaan vandaag: de motor draaid.

    Volgende werken: koelsysteem opgieten en standaard-afstelling doen van
    de hydraulische stoters. Verder de 9″ koppeling afstellen en proefrit.
    Grtz.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392306

    Motor is ondertussen ingebouwd,


    Met dank aan za4ra,voor de extra helpende handen!
    Spijtig slaagt de motor nog niet aan, morgen efkes verder zoeken…

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392305

    2,4 staat klaar om ingebouwd te worden,

    In reactie op: Olie in 2.4 #17478547

    Heb jaren zonder problemen met 15/w40 gereden in de 2,4.
    En ga het binnenkort ook terug doen…

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392304

    @za4ra: zal je bellen!
    Daarjuist het blok gespoten, ziet er netjes uit.

    oude blok is klaar om uit te bouwen.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392302

    @za4ra: niks da een bloemeke niet kan goemaken!
    Deze avond het blok proper gekrabt-geborsteld en ontvet om morgen een likje
    verf te geven.
    Ondertussen het ingebouwde blok wat gestript.
    Grtz.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392299

    Gisteren waren we 19 jaar getrouwd; toen m’n vrouwtje de oprit op
    fietste en ze me de nokkenas in de kop zag plaatsen kon ik aan haar
    blik zien dat dit niet m’n beste romantische zet was…
    Dus heb ik aansluitend de boel maar toegeplooid!

    Vandaag de kop er op gezet,nokkenas en distributie getimed,tuime-
    laars gemonteerd en de basisafstelling geregeld voor de hyd. stoters.
    Verder de nieuwe krukasborage d’r in en de nieuwe waterpomp d’r op.

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 1,048)