H-400

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 876 tot 900 (van in totaal 1,048)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 88'er Manta GSI #17392364

    Ha den Danny!
    Morgen nog wa sleutelwerk en dan inpakken en wegwezen!
    Altijd op het nipperke…

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392362

    Luchtregelbare schokdempers gemonteerd, origineel GM, en zeer handig.


    Ik heb dit systeem al meer dan 20 jaar op m’n dagdagelijkse auto’s.
    Verder de visco-fan vervangen door een andere, morgen zien we verder…
    Overmorgen naar de Pyréneen!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392361

    De elektro van de trekhaak geïnstalleerd en getest, alles ok. Verder de 2 temperatuursensors
    op het thermostaathuis gewisseld daar de motor bij hete motor laat opstart.
    Heeft niks opgebracht…
    En voor gasten die graag pics hebben:

    temperatuurgever uit een donor-tableau gehaald.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392360

    @ Stender: eigenlijk nog niets aan gedaan, dat zag er al goed uit…

    @za4ra
    : de platen heb ik zaterdag aangevraagd en vandaag lagen ze in de bus! Dat is wel echt snel!!!!
    Verder de remmekes gemonteerd en m’n Martinneke heeft ze helpen ontluchten,

    en om zeker werk te hebben:het kabeltje naar de temperatuursensor lag even aan de massa en de
    gever in het dash-board is doorgebrand. Dus ik kan dien tableau ook efkes openzwieren.
    Verder de trekhaak gemonteerd, totaal geen zicht maar de “bikes” moeten mee!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392357

    Na het inrijden blijven die kleppen “klapperen”


    dus terug die mechanische stoters geplaatst, na de congé het probleem oplossen…
    Verder ook het “GT” kleppendeksel gemonteerd.
    De remschijven van m’n vorige manta z’n as gedémonteerd en alles klaar gezet voor
    montage op de GSI.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392356

    @Stender: merciekes voor het compliment!
    bij ons doen ze wel echt raar als je je wagen verbouwd.

    @voederbiet
    :dat touren is meer dan…
    Het weekend van den 10de juli vertrekken we d’r mee naar de Pyrenéen, en er is nog wat werk aan.
    De laatste werken:ventilator van de verwarming vervangen,
    elektrofan (op de radiator) elektrisch aangesloten,werkt mooi!
    een stel hydraulische stoters uitgekuisd en deze terug gemonteerd en afgesteld.
    er zijn enkele die blijven “klapperen” op leegloop, eens degelijk inrijden.
    Nog te doen: trekhaak monteren (om de mountainbikes mee te nemen)
    regelbare schokdempers achteraan monteren
    geventileerde schijven (en bijbehorende klauwen) vooraan monteren.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392353

    Ben terug van de keuring:
    VLEKKELOOS D’R DOOR !!
    Ik had wat schrik voor de laswerken (in België moet je in principe
    de lasnaden bloot tonen) en de torsietest van de ophanging is ook
    een moment dat spannend is.
    Zelfs geen tuning opmerkingen,desondanks het sportstuur van Irmscher
    en de 400 kofferspoiler.

    In reactie op: Ascona Sprint opstaande Carbs? #17490333

    Het inlaatspruitstuk is er ook bij, maar ik doe de boel niet weg.
    Misschien een projectje voor later…
    Grtjs.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392351

    @Za4ra: begint te spannen,maar komt wel goed.
    De elektrofan is ingebouwd, verder heeft m’n vrouwtje de stickers op de
    wagen gekleefd en ze heeft ook de “400”striping in orde gekregen,
    in dubbel,er zou eens iets moeten gebeuren. De “Manta GSI” stickers
    heeft ze d’r snel bij gemaakt,ook als reserve…



    Donderdagvoormiddag naar de keuring, met de garageplaten van de
    lokale Opel-Dealer.

    In reactie op: Restauratie Manta B #17490407

    succes mé de restauratie, ik ben bijna klaar met de mijne.
    Hou er rekening mee dat er soms lijken uit de kast vallen!
    Na 18 maanden ben ik bijna (later als verwacht) klaar.
    Als je net als ik automecanieker bent heb je vertraging, je
    vrienden & familie vinden je steeds…

    In reactie op: Ascona Sprint opstaande Carbs? #17490330

    Ze zijn van een Record Sprint 1.9
    Ik heb hier nog een setje liggen. En ze pasten niet op m’n
    Manta (wel op de motor) daar na montage de motorkap niet
    meer te sluiten was!!

    In reactie op: Vaste waterpomp "D 13N" #17487513

    @ D_Kadett:
    sorry,geen automaat.
    Grtz.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392349

    Het onderste deel van het dash-board terug ingebouwd, om aan alle relais en toestanden te geraken
    de boel d’r onderuit gezwierd maar het probleem is opgelost.
    Verder de het CO-gehalte afgesteld,


    en met die originele Ronal-velgen ziet het er niet slecht uit.
    Grtz.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392347

    De kabelboom vervangen door een andere die in m’n magazijn lag.
    Motor sprong wel aan,maar draaide pas mooi na het proper maken van de 3-polige stekker
    ter hoogte van het kachelhuis en de “1” bij de stuureenheid.
    Na inspectie van de oude kabelboom gemerkt dat die verbrand is ter hoogte van de 4de injector.
    Wat beter is: de “tik” is weg, enkel het geluid van de mechanische stoters.
    Dat betekend dat het blok er in kan blijven voor zijn reis naar de Pyréneën,
    en dat ik een setje hyd. stoters moet uitkuisen!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392346

    @robbyrood: Je kent het betere materiaal!
    Aangezien een 2.2klauw 52mm zuiger heeft (en dus meer remkracht heeft dan de standaard GSI klauw) monteer
    ik standaard blokjes, het is voor normaal straatgebruik. Bij nat weer wil ik er wat controle over hebben, geen ABS hé…
    En m’n vrouwtje gaat er ook mé rijden.
    Vandaag de mechanische stoters gemonteerd en geregeld, tijdens het warmdraaien is de motor plots stilgevallen.
    Efkes een bougie op een kabel en de ontsteking is goed, voor zeker te zijn motorcleaner in de collector gespoten
    en de motor springt mooi aan.
    De luchtmassameter geruild, de stuureenheid (nummergelijk) geruild, pomprelais werkt naar behoren, toerenteller
    werkt bij het proefstarten dus de “1” geeft signaal, pomp direct gestuurd via zekeringskast, 3-polige stekker en alle
    verbindingen gecontroleerd…
    Morgen ga ik een complete andere kabelboom monteren, kabelbreuk??
    Grtz!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392344

    @robbyrood: voor straatgebruik zijn deze klauwen zeker goed; heb ze 20 jaar terug van een 2.2 Rekord gedémonteerd.
    Over Hi-tec:zeker zo slecht als Ferrodo, even duur!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392342

    Er is ondertussen meer gesleuteld aan andere projecten dan aan de Manta.
    De hydraulische klepstoters vervangen door mechanische, om die rare tik uit te sluiten.


    Verder de 2.2 klauwen uitgerust met nieuwe dichtingen en stofkappen,
    klaar om te monteren.

    In reactie op: waar bestellen jullie je 2.2 schijven #17487882

    bij ons (in Belgisch-Vlaanderen) kan je ze eenvoudig bestellen via de betere auto-onderdelen
    handelaar…

    In reactie op: Vaste waterpomp "D 13N" #17487511

    Deze namiddag de motor opgestart en warm gedraaid, loopt als een zonnetje.
    Daarna de kop nog nagetrokken en alles ziet er goed uit.

    In reactie op: Vaste waterpomp "D 13N" #17487509

    motortje zit terug in elkaar, nieuwe koppakking,distributieriem en waterpomp.
    Enkel nog een nieuwe oliefilter en olie d’r op gieten…
    En terwijl ik de krukaspoulie terug op koppel trok gezien dat er een vetkap van een kineet
    gescheurd is.
    Maar das werk na dat de Manta af is!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392340

    Off topic:
    de laatste 2 avonden ben ik bezig mé dit:

    Ons dagdagelijks D’tje heeft z’n koppakking d’r door geblazen…

    In reactie op: Vaste waterpomp "D 13N" #17487506

    Ik heb langs achter een drevel er in geklopt en dan de centrale as
    d’r uit gewipt met het kamwiel.

    Hierboven het resultaat van een boormachine en fijne scherpe bijtel:
    De pomp is er eindelijk uit, er zaten veel kalkresten in het pomphuis!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392339

    het zijn die dunne plaatjes (0.8mm dik) die van plaatstaal gemaakt zijn en
    passen in de uitsparing van de remzuiger. Ben ze ergens kwijtgeraakt na 10jaar.
    Verder een klote weekend gehad, gisteren niet aan de GSI kunnen werken en
    deze voormiddag nog snel een paar steentjes gemetst dus eindelijk in de namiddag
    kunnen verderdoen.
    De zelfborgende moeren vervangen van de ophanging en de stuurhuisbouten geborgd.
    Tijdens het warmdraaien is dat getik terug bovengekomen. Eens boven leegloop is het
    weg. Ga morgen de hydro-stoters és vervangen door vaste, kwestie van zeker te zijn.
    Dat getik werkt op m’n zenuwen…

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392337

    op die foto liggen er een paar remblokken op elkaar en dat is wat verwarrend.
    Is wel degelijk voor 2.2 klauwen,
    wat ik wel zoek: het bestelnummer van de L-vormige plaatjes tussen de zuiger en het remblok.
    Zelfs op de Atë site niks gevonden.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392334

    Daar jullie graag pics hebben:

    Die Opel-logo’s heeft m’n vrouwtje ingescand en geplot op haar werk,
    waarvoor m’n dank.

25 berichten aan het bekijken - 876 tot 900 (van in totaal 1,048)