Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beter zonder oliekoeler rijden dan met één zonder thermostaat!
Die van jou is voor de schrootbak.Na 14km pas uit het blauwe is inderdaad laat.Toch thermostaat?
Verder eventjes spoelen met heet water en soda om zeker
te zijn dat de kachel niet verstropt is.Gefeliciteerd!
Goes is niet zo ver van hier, kom er eens mee af!
Grtz.Ik deel de mening van Louwe, eens de 80’er jaren goed vertrokken waren gebruikte
Opel recyclagestaal en tegelijkertijd werd lood uit de roestwerende grondlakken
geweerd (dank zij de “groenen”) en de laatste series van de Manta kregen tijdens de
productie minder kwalitatieve aandacht.
Maar to the point:
Om een “B” te restaureren zal je wel via internet je ding vinden.
Succes!kijk even naar m’n GSI van ’88:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=83986&page=1
ik heb het allemaal tegengekomen.
Ik vind dat een B1 harder is dan de laatste B2’s,succes met de zoektocht!
Schoten,pakweg 10km van m’n deur.
Zo mooi en dichtbij!@m400: mijn 262 bak heeft de eerste links boven,
@jethro: bij Opel is de 265 bak hoofdzakelijk gebruikt voor de 6-cilinders, en
die hebben inderdaad meer vermogen! Ik zou ook snel die koppelingsgroep wisselen.
Ik heb nu onder één van m’n Manta’s een vliegwiel van een 6-pitter, tesamen met de
starter, en de koppelingsgroep van een 2.2 4-cilinder en een 240-bak.
Dit omdat m’n 265-bak uit elkaar moet wegens een speltje dat m’n km-teller aandrijving borgt.
Wat me wel opvalt: de 240 en de 265 schakelen boterzacht maar de 262 moet je echt duwen
en bij die bak gaat het allemaal wat “strakker”.Manta-400 heeft een getrag 262-bak.
De eerste is quasi identiek als een 240 van overbrenging, maar de vijfde is bij een 262 een 1 op 1.
Wat door de 3.18 achteras verwaterd word, maar goedgemaakt word door de koppelrijkere 2.4.
De 262-bak vind je ook bij BMW, die ook de 265-bak gebruiken…
Getrag maakt zelfs voor Chevrolet en Lotus versnellingsbakken die soms omwisselbaar zijn.
Zoek de bomen maar in het bos…Ik heb deze zomer ook een radio’tje ingebouwd,

en heb dan even een vijl gebruikt om de slede te doen passen in het dash-board,
maar een slijpschijf gaat er efkes over!Vanuit Belgisch-Vlaanderen aan de trotse ouders: Gefeliciteerd!!
slechte massa is ook zo m’n gedacht.
Ik heb eens een injectiepomp-gasstang (diameter 8mm) weten doorsmelten
omdat een collega mecanieker vergeten was om de massakabel aan te sluiten.Hé Ghanz,
die foto ken ik zeer goed, content dat hij nog van dienst kan zijn!

Bij ons in België nog steeds leverbaar via de Opel-dealer.Bij m’n eerste Manta (B1) had ik ook de zijstrips weggewerkt. Na demontage van
de lijsten de bevestigingsnagels afgeslepen en wat bijgeplammuurd, no problemo.enige jaren terug heb ik via de lokale dagbladhandelaar de “Flash” aangevraagd
en die ligt er elke maand zonder problemen. (België)Je hebt gelijk Louwe!
@Larsje: als dat lampje blijft branden met afgezette handrem ook de hoogte
van je koppelingspedaal controleren en evt. bijregelen,eerst je hefboom in je koppelingshuis
regelen en dan pas je kabel.
Als je olieniveau in je voetremreservoir te laag staat gaat het ook branden.Met de middenconsole er op is het moeilijk te vinden, trek je
handrem stevig omhoog en schijn met een zaklamp naar de getande lat,
trek het tapijt wel wat open; je zal een paar elektrische kabeltjes vinden
en die volg je maar: voila je hebt ém!!
Succes!schakelaar zit tussen het scharnierpunt en de handgreep, ter hoogte van de aanslagpin,
die de neerwaardse slag begrensd.Eu???
Stationair kastje?
Juist enkele relais zoals Mantaroel vermelde oa die van de ruitenwisserinterval.Ik zal er ook zijn, het is niet zo ver en ik heb nog een maat die ook komt.
Voor mij dus de eerste keer naar de vag-opel day!23 augustus 2009 om 20:22 In reactie op: 21-22-23 augustus 2009 Sevenum!! Opel Power Nederland #17448528Heb me goed geammuseerd, de pluspunten zijn meegenomen,
de minpunten pak ik er bij! Volgend jaar zijn we d’r terug.
En die kleine apen die elke 2 minuten m’n Manta’s kwamen volgooien
met stof door die quads: ze ammuseerden zich rot en als zo’n afgeslijpte
Astra da wel mag…4 augustus 2009 om 17:57 In reactie op: Distrubitie riem veranderd, maar de waterpomp niet #17506200Je gaat misschien fronsen met het volgende:
m’n Vectra A c/20ne heeft 350.000km gereden met dezelfde waterpomp.
Elke 60,000 vervangde ik de riem, nieuwe o-ring op de pomp met wat siliconevet
en met riemspanningsmeter opspannen.
Wel heb ik steeds m’n pomp op slijtage gecontroleerd.@mantallica: heb net je topic bekeken, komt goed!
@Maartuh: dat systeem was een optie van Opel, beschikbaar op de meeste modellen toen.
Het was ook leverbaar van Monroe, maar beidde zijn zeer moeilijk te vinden. Ik heb ze origineel van Opel,
na lang zoeken op het internet.Ha zo den D-dett!
Ben juist terug uit “congé ” en’t was ok.


tesamen met za4ra in de pyréneen de stereo ingebouwd wegens te weinig tijd thuis.
Grtz!@ manta19sr:
thanks en tot over een paar weken…heb m’n wagen volgeladen…


We moeten zo’n kleine 1200 km rijden en het komt wel goed, ik heb m’n werkkoffer mee,
een koppelingskabel, V-riem,ontstekingsmodule,stuureenheid injectie,enkele thermosensors,
enz…
Grtz! -
AuteurBerichten