H-400

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 851 tot 875 (van in totaal 1,048)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Oliekoeler adapter #17538206

    Beter zonder oliekoeler rijden dan met één zonder thermostaat!
    Die van jou is voor de schrootbak.

    In reactie op: brrrrrrrr koud he #17536434

    Na 14km pas uit het blauwe is inderdaad laat.Toch thermostaat?
    Verder eventjes spoelen met heet water en soda om zeker
    te zijn dat de kachel niet verstropt is.

    In reactie op: manta eindelijk gekeurd #17536511

    Gefeliciteerd!
    Goes is niet zo ver van hier, kom er eens mee af!
    Grtz.

    In reactie op: Manta Gsi 2.0 [waar op letten] #17535828

    Ik deel de mening van Louwe, eens de 80’er jaren goed vertrokken waren gebruikte
    Opel recyclagestaal en tegelijkertijd werd lood uit de roestwerende grondlakken
    geweerd (dank zij de “groenen”) en de laatste series van de Manta kregen tijdens de
    productie minder kwalitatieve aandacht.
    Maar to the point:
    Om een “B” te restaureren zal je wel via internet je ding vinden.
    Succes!

    In reactie op: Manta Gsi 2.0 [waar op letten] #17535819

    kijk even naar m’n GSI van ’88:
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=83986&page=1
    ik heb het allemaal tegengekomen.
    Ik vind dat een B1 harder is dan de laatste B2’s,

    succes met de zoektocht!

    In reactie op: nog iemand geintresseerd in een manta 2800 TE??? #17534428

    Schoten,pakweg 10km van m’n deur.
    Zo mooi en dichtbij!

    In reactie op: getrag 240/265 #17535565

    @m400: mijn 262 bak heeft de eerste links boven,

    @jethro
    : bij Opel is de 265 bak hoofdzakelijk gebruikt voor de 6-cilinders, en
    die hebben inderdaad meer vermogen! Ik zou ook snel die koppelingsgroep wisselen.
    Ik heb nu onder één van m’n Manta’s een vliegwiel van een 6-pitter, tesamen met de
    starter, en de koppelingsgroep van een 2.2 4-cilinder en een 240-bak.
    Dit omdat m’n 265-bak uit elkaar moet wegens een speltje dat m’n km-teller aandrijving borgt.
    Wat me wel opvalt: de 240 en de 265 schakelen boterzacht maar de 262 moet je echt duwen
    en bij die bak gaat het allemaal wat “strakker”.

    In reactie op: getrag 240/265 #17535562

    Manta-400 heeft een getrag 262-bak.
    De eerste is quasi identiek als een 240 van overbrenging, maar de vijfde is bij een 262 een 1 op 1.
    Wat door de 3.18 achteras verwaterd word, maar goedgemaakt word door de koppelrijkere 2.4.
    De 262-bak vind je ook bij BMW, die ook de 265-bak gebruiken…
    Getrag maakt zelfs voor Chevrolet en Lotus versnellingsbakken die soms omwisselbaar zijn.
    Zoek de bomen maar in het bos…

    In reactie op: videocursus autoradio inbouwen #17534905

    Ik heb deze zomer ook een radio’tje ingebouwd,

    en heb dan even een vijl gebruikt om de slede te doen passen in het dash-board,
    maar een slijpschijf gaat er efkes over!

    In reactie op: Manta 24V Pappie geworden #17534094

    Vanuit Belgisch-Vlaanderen aan de trotse ouders: Gefeliciteerd!!

    In reactie op: warme koppelings kabel #17534341

    slechte massa is ook zo m’n gedacht.
    Ik heb eens een injectiepomp-gasstang (diameter 8mm) weten doorsmelten
    omdat een collega mecanieker vergeten was om de massakabel aan te sluiten.

    In reactie op: Nieuw hart cabrio #17531340

    Hé Ghanz,
    die foto ken ik zeer goed, content dat hij nog van dienst kan zijn!

    Bij ons in België nog steeds leverbaar via de Opel-dealer.

    In reactie op: ascona SPORT 2.0E topic #17384231

    Bij m’n eerste Manta (B1) had ik ook de zijstrips weggewerkt. Na demontage van
    de lijsten de bevestigingsnagels afgeslepen en wat bijgeplammuurd, no problemo.

    In reactie op: opel scene flash #17529311

    enige jaren terug heb ik via de lokale dagbladhandelaar de “Flash” aangevraagd
    en die ligt er elke maand zonder problemen. (België)

    In reactie op: handrem schakelaar #17528303

    Je hebt gelijk Louwe!
    @Larsje: als dat lampje blijft branden met afgezette handrem ook de hoogte
    van je koppelingspedaal controleren en evt. bijregelen,eerst je hefboom in je koppelingshuis
    regelen en dan pas je kabel.
    Als je olieniveau in je voetremreservoir te laag staat gaat het ook branden.

    In reactie op: handrem schakelaar #17528301

    Met de middenconsole er op is het moeilijk te vinden, trek je
    handrem stevig omhoog en schijn met een zaklamp naar de getande lat,
    trek het tapijt wel wat open; je zal een paar elektrische kabeltjes vinden
    en die volg je maar: voila je hebt ém!!
    Succes!

    In reactie op: handrem schakelaar #17528299

    schakelaar zit tussen het scharnierpunt en de handgreep, ter hoogte van de aanslagpin,
    die de neerwaardse slag begrensd.

    In reactie op: stationair kastje #17526791

    Eu???
    Stationair kastje?
    Juist enkele relais zoals Mantaroel vermelde oa die van de ruitenwisserinterval.

    In reactie op: 4th VAG-OPEL day #17454180

    Ik zal er ook zijn, het is niet zo ver en ik heb nog een maat die ook komt.
    Voor mij dus de eerste keer naar de vag-opel day!

    In reactie op: 21-22-23 augustus 2009 Sevenum!! Opel Power Nederland #17448528

    Heb me goed geammuseerd, de pluspunten zijn meegenomen,
    de minpunten pak ik er bij! Volgend jaar zijn we d’r terug.
    En die kleine apen die elke 2 minuten m’n Manta’s kwamen volgooien
    met stof door die quads: ze ammuseerden zich rot en als zo’n afgeslijpte
    Astra da wel mag…

    In reactie op: Distrubitie riem veranderd, maar de waterpomp niet #17506200

    Je gaat misschien fronsen met het volgende:
    m’n Vectra A c/20ne heeft 350.000km gereden met dezelfde waterpomp.
    Elke 60,000 vervangde ik de riem, nieuwe o-ring op de pomp met wat siliconevet
    en met riemspanningsmeter opspannen.
    Wel heb ik steeds m’n pomp op slijtage gecontroleerd.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392374

    @mantallica: heb net je topic bekeken, komt goed!

    @Maartuh
    : dat systeem was een optie van Opel, beschikbaar op de meeste modellen toen.
    Het was ook leverbaar van Monroe, maar beidde zijn zeer moeilijk te vinden. Ik heb ze origineel van Opel,
    na lang zoeken op het internet.

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392371

    Ha zo den D-dett!
    Ben juist terug uit “congé ” en’t was ok.


    tesamen met za4ra in de pyréneen de stereo ingebouwd wegens te weinig tijd thuis.
    Grtz!

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392369

    @ manta19sr:
    thanks en tot over een paar weken…

    In reactie op: 88'er Manta GSI #17392367

    heb m’n wagen volgeladen…


    We moeten zo’n kleine 1200 km rijden en het komt wel goed, ik heb m’n werkkoffer mee,
    een koppelingskabel, V-riem,ontstekingsmodule,stuureenheid injectie,enkele thermosensors,
    enz…
    Grtz!

25 berichten aan het bekijken - 851 tot 875 (van in totaal 1,048)