Gupy

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 543)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Waar is het Vectra team gebleven ? #17920920

    Ja, man…nu heb je daar je eigen verjaardag gemist. :jerry

    In reactie op: Andere zuigers v6 #17913907

    Buiten het feit dat de klepuitsparing aangepast moet worden bij gebruik van LET zuigers, zullen deze niet echt sneller zijn bij een atmospherische motor.

    In reactie op: mag ik mij even voorstellen #17916715

    Welkom hier. Goede keuze natuurlijk, maar dat zul je zelf ook wel vinden. :D

    Neeritter en Ittervoort ben ik ook wel vaker te vinden, maar woon er niet. king:

    In reactie op: 3.2 motor overbouwen in calibra #17892100

    Omega is toch RWD?

    Zou liever een donor Vec of Cali nemen en daar de aanbouwdelen van gebruiken op de 3.2

    In reactie op: olie druk lampje #17916044

    Jack, ik heb gezien bij demontage van mij oude pomp dat er best veel aangekoekte olie zat in het oliedruk kanaal naar de zender.
    Misschien dat hij daarom niet de juiste druk krijgt.

    Je zou kunnen proberen om via het kanaal wat te peuteren met een stukje electradraad, mischien is het genoeg om niet de zaak los hoeven te halen.
    Ik kan morgen wel een foto maken hoe dat kanaal van binnenuit de pomp uitziet.
    Ik stond er wel van te kijken hoeveel vaste drap dat daar zat.

    In reactie op: Andere zuigers v6 #17913905

    Haha, nee Jeroen ik moest nu net minder compressie hebben en heb er de gouden kopjes van DS op.

    In reactie op: ik ben verliefd!! #17913221

    Mooie bak zeg. Krijg ik ook wel prikkels van…. :jerry

    In reactie op: Andere zuigers v6 #17913903

    Ja? Wat bedoel je dan Willem, hij heeft toch een X30XE.

    Er zijn mensen die gooien er X25XE koppen op zonder te bewerken, je komt dan met je compressie verhouding richting de 12:1.
    Ervaringsdeskundige raden dit nog steeds af, maar heb ook nog nooit gelezen dat het stuk liep. Wel veel problemen met de klopgrens
    en bij gevlakte koppen dien je eigenlijk goed de riem af te stellen ivm de timing.
    In de UK zijn ze niet zo bang en proberen ze vanalles uit. :D

    In reactie op: Calibra x25xe #17895046

    @Maurice89 wrote:

    alles wordt nagekeken en wordt rekening gehouden met speling in klepgeleiders, zittingen worden gefreest/geslepen, kop vlakken, reinigen, enz.

    Ik moet globaal rekenen rond de 500euro per kop

    Bel Appie eens van Motorenrevisie Helmond, die heeft twee weken geleden nog voor mij een set bewerkte koppen gevlakt en afgeperst.
    Met opnieuw wassen, inslijpen van de kleppen, seals en 2 helicoils was ik ongeveer 250 euro per kop kwijt.

    In Budel ligt ook nog eens set koppen standaard en een set bewerkte X25XE koppen.

    In reactie op: Andere zuigers v6 #17913901

    Andere zuigers hebben alleen nut als je lagere compressie wil en/of als je hogere toeren wilt draaien.
    Hier zit dan meestal bv een aanpassing van krukas en drijfstangen aan vast.

    Spuitstukken zijn zeer belangrijk, groep A zegt weinih als de zaak al afgeknepen wordt bij de koppen of de in voorpijp.
    I500 inlaat is gelijk aan de standaard X25XE inlaat en die is eigenlijk prima op een paar puntjes na.
    Gasklep kun je vergroten tot max 70mm.
    Als je de koppen los gaat halen kun je ze laten bewerken bij Dirk Stock. (ca. 2000 euro)
    Nokkenassen kun je veelal krijgen bij Courtenay, Schrick enz, kies wel voor straatgebruik als je niet verder gaat mechanisch.(800 tot 1200 euro)

    Ik zou dan voor de nokkenassen, chip en spruitstukken gaan.

    Heb je het blok zelf opgebouwd? Ik bedoel weet je hoe goed hij intern is?

    In reactie op: Andere zuigers v6 #17913899

    3 ltr kietelen is wat moeilijker als de 2.5. Zuigers die vermogen extra leveren zijn er niet kijk maar eens naar de reeds hoge compressie verhouding.

    Wat wel goed te doen is (als budget hebt) zijn spuitstukken en uitlaat upgraden, inlaat traject, nokkenassen en natuurlijk chip.
    Een intern fris blok komt dan makkelijk boven de 250pk. Nadeel is wel dat dit alleen echt effectief is als je ze ook allemaal doet.
    Prijs zal ca. 2500 euro aan materiaal zijn.

    Boven de 250 pk begint het ineens heel duur te worden…..maar wel leuk! :wors

    In reactie op: Calibra x25xe #17895035

    Lijkt me niet als 1 cil niet meedoet. :hmmz

    Ben benieuwd wat er uit komt.

    In reactie op: Show hier je V6 #17812721

    Nice! :kewlpics

    In reactie op: automaat bak vraag #17891511

    Ik kan het me niet herinneren dat de AF22 zoemt in z’n eerste gang. :hmmz

    In reactie op: Schakelpook voor F25 bak te koop #17893721

    Nee dank je, ging me ff om de kabels.

    In reactie op: Schakelpook voor F25 bak te koop #17893718

    Maar de hamvraag was of er nog kabels aanzitten? :)

    In reactie op: Schakelpook voor F25 bak te koop #17893716

    Zitten er nu kabels aan of niet?

    In reactie op: waterpomp #17897285

    Hij heeft een z1.6 xe erin.

    De montage bouten zitten op het blok. Die klemmen de pomp vast tegen/in het blok.
    Zijn drie bouten en er zit een merkteken op de pomp die bovenin ergens samen moet vallen met merkteken blok.

    Aantrekken met 8Nm.

    In reactie op: wie van de vectra rijders gaat hierheen #17896912

    Dit is het tweede jaar dat ik de Vec uit elkaar heb, dus kom ik weer fijn met de Kadett.
    …die zet ik ergens ver achter de VTN tent. :jerry

    Lijkt me leuk als mensen van hier even een praatje komen maken bij ons. Niet te misssen wij staan ergens vooraan. :thumb

    In reactie op: gas klep positie sensor 2.5 v6 #17897264

    Koop je toch gewoon bij de automaterialen zaak? Kost iets van 35 euro.

    Ik heb er nog wel een paar gebruikt, maar voor die paar tientjes zou ik altijd nieuw nemen.

    In reactie op: Vraag over uitrollen van wielkasten #17900658

    Foto’s heb ik niet echt veel gemaakt, daar het uitrollen niet voldoende was voor 9J velgen en dan 80mm verlagen is de flex erin gegaan.

    Deze had ik nog wel, maar je ziet al met nog meer ging niet lukken zo.

    Idd een heteluchtfohn die je kunt instellen. Ik gebruik ca. 100 graden, voor de abs kan wat meer 150+, maar het is en blijft tricky.

    Hier nog enkele voorbeelden:

    http://img136.imageshack.us/img136/818/i500024.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://www.dbilas-vectra.de/Verlinkte_Dateien/Bilder/Vectra_b_19Zoll/Meine/640×480/19_Zoll_hinten1_640x480.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Als je echt niet meer wil spuiten achteraf zou ik eerst veel oefenen, want zelfs profs geven geen garantie op dit soort werk.

    In reactie op: Vraag over uitrollen van wielkasten #17900656

    Wielkuipen kun je niet vergroten, wellicht dat dit ook niet nodig is.
    Er zijn er ook genoeg (zoals ik) die geen modderkuipen meer hebben.

    De bumper zul je idd moeten aanpassen. Ik heb bij mijn vectra aan de achterkant van de bumper een stukje ingeslepen waardoor hij met warmte wat mooier in de lijn omboog in de stadn die nodig was.
    Aangezien de ABS redelijk makkelijk in vorm blijft na afkoelen heb ik er ook aan de binnenkant niks meer aan gedaan.

    Makkelijkste werk dit allemaal met een infrarood termeratuurmeter.

    In reactie op: Dikke vectra's topic ! #17410532

    ’s avond hebben ze toch ook blauwe TL aan daar?
    Lijkt me ook wel wat voor een shoot.

    Zag dat laast toevallig, ik kom er niet meer zo veel omdat ik van Boshove naar Leuken ben verhuisd.

    In reactie op: distributieriem online kopen? #17870324

    Haha, bij een V6 doe je dat toch niet ff Roel.

    Maar je hebt gelijk, alles vernieuwen is altijd beter.

    In reactie op: distributieriem online kopen? #17870320

    Pas hiermee op! Als er groene of blauwe inzit kun je die niet altijd mengen met de roze G12, dan moet je helemaal aftappen,

    G12 moet je om de 5 jaar vervangen, de groene of blauwe om de 3 jaar. Er zijn tegenwoordig G12 koelvloeistoffen die je wel kunt mengen.

    De X— motoren kunnen allemaal G12 vloeistof hebben, oudere niet ivm de afdichtingen.

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 543)