Gupy

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 543)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Chippen x30xe #17966362

    Meestal zo rond de 125 euro per uur.

    In reactie op: Natte voeten Kadett-D :( #17969502

    Als de kachel lek is, komt het koelwater onder uit je klachelbakje. Voor de rest zit daar niks, twee slangetjes die in het midden, boven het stuurhuis naar binnen gaan.

    Vloer rot is idd veel aannemelijker. Dit is dan ook heel normaal bij een Dett niet neit altijd binnen bij de kachel heeft gestaan.

    In reactie op: X30LET(T) #17967469

    Warmte wisselaar eruit en vanuit de kamer in de koelkanalen van de cilinderwanden een paar gaten boren van ca. 8mm. Daarna openingen groeter frezen met een stiftfrees op lucht. Zie je vanzelf, want die wantdikte daar is al erg gering.
    Kan eigenlijk alleen maar als je blok opnieuw opbouwd.

    Info komt van de tuner van Frank Denker. Die had als eerste al te maken met koelproblemen op cil 5 en 6.

    In reactie op: Probleem met schroefdraad wielbouten! #17949276

    Naaf is meestal harder dan de 8.8 bouten. Ik zou dus ff vragen of een garage een tapje heeft van (ik dacht) M12*1.5.

    Even opsnijden en nw bout monteren.

    In reactie op: X30LET(T) #17967441

    Ik zou wel aandacht schenken aan het olieciruit, nw pomp of drysump met een een losse oliepomp.
    Ook kun je nu alvast aandacht schenken aan de achterste cilinderwanden. Hier kun je heel makkelijk gaten frezen vanaf de wartewisselaar ruimte direct in je cilinder koelkanalen.

    Dit zijn een van de eerste grote problemen die je gaat krijgen als het zaakje eenmaal loopt.

    In reactie op: Chippen x30xe #17966354

    Hier ook Klasen in Oberhausen. Voor echte v6 tuners moet je toch echt in Duitsland zijn.

    In reactie op: c25xe en powerfilter ?? #17963667

    Vectra B kennende zal een X25XE het in de regel hetzelfde doen met een open als met het originele filter. Origineel hebben behoorlijk geknepen aanzuigbuisje en wat resonantie pijpen. Open filter daarentegen trekt wat slomer op in de zomer.

    Koude aanzuig erop en je hebt een prima oplossing. Maar echt vermogenswinst zal gewoon niet merkbaar zijn bij een originele motor.

    Zelf reed ik met een Pipercross wat een ontzettend mooi geluid geeft.

    In reactie op: haar uit uitlaat #17948530

    Ik heb een Bastuck systeem eronder. Duur maar hoge kwaliteit. Geluid is vergelijkbaar met de Sebring brom.

    Niet door mij getest!

    Colour Connector Area Pin number Old location New location function

    Green X7 Main ECU 80 Auto ECU P7 tacho (wire already in place) Engine speed

    Red / black X7 Main ECU 82 Auto ECU Traction control (wire already in place) Engine Load

    Red / Yellow Main ECU 21 Auto ECU No location Engine Control

    Black / Red Main ECU 69 AUTO ECU Bridge onto PIN 28 (Brown 2.5) Park Neutral Switch

    Black/ Red Gear Stick 10 & 6 Gear Stick Connect the wires to allow for Starter to turn Limits engine start when not conencted.

    White black Gear stick 7 & 8 Gear Stick From one to reverse light switch to White black from gear lever. Reverse lights

    Grey X8 Gear Stick / AT ECU D Auto ECU From Fuse 38 to clutch switch to cruise control Cruise control kill switch

    Red X8 Auto ECU 5 Fuse 39 Not needed. Power for auto box

    Brown / Voilet X8 Auto ECU 2 Speedo area Not needed Auto warning light

    Black / Yellow X8 Auto ECU 8 Brake lights Not needed Brake lights

    Brown / Yellow X8 Auto ECU 9 MID Not needed Check Control

    Red / Green X8 Auto ECU 3 Traction control pin 25 Not Needed TC control

    Black X25 Auto ECU 3 Winter switch Not Needed Winter Mode

    Ik was ook bezig met ombouw van AF22 naar een F23.

    Je hebt nodig de schakel gedeelte incl kabels (bij een F23)
    Hydro koppeling compleet
    Koppeling en drukgroep V6
    Vliegwiel V6
    Kabelboom van motor

    Kabelboom van de automaat en de automaat ECU heb je niet nodig.
    Op de kabelboom/ECU van de motor moet je enkele doorverbindingen maken ivm achteruitrij signaal, neutraalstand enz.

    Ik heb hier ergens een lijstje van, zal morgen even zoeken als ik tijd heb. Had het ergens gevonden op vvoc.com
    In de UK zijn ze helemaal gek van de AF22 en bouwen ze de handschakeling om naar automaat.

    Kan zijn dat ik hierboven wat vergeten ben, maar de wagen ligt dan ook al ruim 2 jaar uit elkaar.

    In reactie op: Nieuwste aanwinst #17758592

    Gefeliciteerd Rene en familie natuurlijk. :jerry

    In reactie op: Heeft een grotere gasklephuis merkbare eigenschappen? #17946170

    Ja, 70mm is maximaal om nog genoeg materiaal te behouden voor de aanzuigslang.
    Waterkanalen zijn dan wel open en dienen dus afgesloten te worden.

    Chippen van een X25XE is niet ff omsteken van een eeprom, er wordt eerst een socket ingezet en hierin een programeerbare chip.
    EDS, Kronenburg en Klasen Motorsport zijn wel bekende.

    Volgens mij kan Chargertech in Eindhoven er ook wat mee, maar informeer je eerst even.

    In reactie op: flinke trilling in een x25xe #17943722

    Zitten de aandrijfassen nog ver genoeg in de bak?

    In reactie op: Heeft een grotere gasklephuis merkbare eigenschappen? #17946172

    Ik heb er verschillende. De 68mm variant is niet echt een enorm verschil, maar de dip die rond de 3000 toeren zit is dan wel weg.
    Vanaf 4500 toeren merk je wel wat verschil.
    Chip erop maakt veel meer verschil. (verbruik dan ook)

    70 mm (maximaal zonder waterkanaal) en de 73 mm zijn wel een groter verschil, laatste heb ik niet getest en is ook niet veel gasklephuis meer van over.:)

    Vaak is het een combinatie van, die het succes maken. Inlaat zelf is ook op enkele plekken flink aan te pakken.

    Maar goed, dan moet je de uitlaat ook eigenlijk doen, en dan kun je….en dan…en dan…blijf je bezig.

    In reactie op: 2x mv6 in coupe 420 hp #17897516

    Zal ‘m vooral zitten in de aanschafkosten. Moet natuurlijk wel leuk en betaalbaar blijven.
    Voor 1000 euro scoor je wel twee x30xe blokken.

    Ik denk dat je met twee setjes felle Catcams (4602806), “open” spruitstukken en aanpassing ECU toch makkelijk boven de 550 pk moet uitkomen.
    Je hoeft dan alleen maar wat stukjes uit de kop te frezen waar de nok langsaf moet. Boven de 6500rpm moet je oppassen met de klepvering.
    Die catcams zijn wel de max voor de deze motoren met standaard zuigers!

    Motoren zullen wel niet het eeuwige leven hebben.

    In reactie op: Olie peilen #17930226

    Een perfecter antwoord bestaat niet Jeroen. :jerry

    In reactie op: kadett d gehaald en meteen een vraag #17927390

    Check ook eens de zomer en winterstand op luchtfilter. Bij mij begint ie nu ook wat te bokken nu het kouder is.

    In reactie op: Kachelmotor D #17926724

    Is idd gewoon gevaarlijk….en bij nachtvorst kun je helemaal niks meer.

    Motortje is ver weg, lagertje plaatsen zal bij deze niet gaan.

    Deze motor is het trouwens.

    In reactie op: Kachelmotor D #17926722

    Thanks goeie tip.

    Zonder kachel is ook niks zeg… :thumbdown

    In reactie op: Kachelmotor D #17926720

    Moet ‘m nog demonteren.

    Hij maakte wat lawaai en dacht al dat de lagertjes op waren. Meestal krijg je ze wel weer aan de gang met wat teflon.
    Echter was ik te lui en nu doet ie niks meer. Zekering was defect, maar na vervangen ook niemand meer thuis.
    Wat ik zo kon voelen met een gedeelte van de deksel los was wel dat ie erg zwaar ging.

    Zal idd wel lagers weg zijn, maar ben bang dat anker ook weg is.

    In reactie op: 2x mv6 in coupe 420 hp #17897505

    Hier kan ik je wat van vertellen, maar dit is erg budget afhankelijk. Mede omdat er mechanisch alles aangepast moet worden.

    http://www.mv6.de (Hier zitten de echte X30LET kenners)

    Anders contact opnemen met FTT, http://www.franke-turbotechnik.com

    In reactie op: Project Opel Vectra B #17922191

    Spuitwerk ziet erg professioneel uit, die spuiter weet wel wat ie doet. :thumb

    Ben benieuwd Risa hoe hij er straks bij staat….en dan sleur je Basje toch echt eens mee naar een Vec meeting hé? :jerry

    In reactie op: schuifbouten #17923461

    Ik heb ze toevallig van Heuts, maar andere kunnen ze ook bestellen voor je.
    TC, AEP, Docters en Potters bv.

    In reactie op: klein probleempje met de motor (v6) #17910489

    Klopsensor bedoelen ze, zit er idd een op de achterste bank onderblok en voorste bank onderblok.
    Willem heeft ongetwijfeld wel foto’s en de gebruikelijke aanvullende tips/info.

    In reactie op: Hoe gedraagt een vectra b alarmschakelaar zich? #17922214

    Idd alleen het ledje aansluiten, maakt een inbreker niet zoveel uit of ie knippert.

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 543)