Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Meestal zo rond de 125 euro per uur.
Als de kachel lek is, komt het koelwater onder uit je klachelbakje. Voor de rest zit daar niks, twee slangetjes die in het midden, boven het stuurhuis naar binnen gaan.
Vloer rot is idd veel aannemelijker. Dit is dan ook heel normaal bij een Dett niet neit altijd binnen bij de kachel heeft gestaan.
Warmte wisselaar eruit en vanuit de kamer in de koelkanalen van de cilinderwanden een paar gaten boren van ca. 8mm. Daarna openingen groeter frezen met een stiftfrees op lucht. Zie je vanzelf, want die wantdikte daar is al erg gering.
Kan eigenlijk alleen maar als je blok opnieuw opbouwd.Info komt van de tuner van Frank Denker. Die had als eerste al te maken met koelproblemen op cil 5 en 6.
Naaf is meestal harder dan de 8.8 bouten. Ik zou dus ff vragen of een garage een tapje heeft van (ik dacht) M12*1.5.
Even opsnijden en nw bout monteren.
Ik zou wel aandacht schenken aan het olieciruit, nw pomp of drysump met een een losse oliepomp.
Ook kun je nu alvast aandacht schenken aan de achterste cilinderwanden. Hier kun je heel makkelijk gaten frezen vanaf de wartewisselaar ruimte direct in je cilinder koelkanalen.Dit zijn een van de eerste grote problemen die je gaat krijgen als het zaakje eenmaal loopt.
Hier ook Klasen in Oberhausen. Voor echte v6 tuners moet je toch echt in Duitsland zijn.
Vectra B kennende zal een X25XE het in de regel hetzelfde doen met een open als met het originele filter. Origineel hebben behoorlijk geknepen aanzuigbuisje en wat resonantie pijpen. Open filter daarentegen trekt wat slomer op in de zomer.
Koude aanzuig erop en je hebt een prima oplossing. Maar echt vermogenswinst zal gewoon niet merkbaar zijn bij een originele motor.
Zelf reed ik met een Pipercross wat een ontzettend mooi geluid geeft.
Ik heb een Bastuck systeem eronder. Duur maar hoge kwaliteit. Geluid is vergelijkbaar met de Sebring brom.
30 november 2011 om 13:02 In reactie op: vectra x25xe automaat veranderen naar handschakel vraagjes #17948269Niet door mij getest!
Colour Connector Area Pin number Old location New location function
Green X7 Main ECU 80 Auto ECU P7 tacho (wire already in place) Engine speed
Red / black X7 Main ECU 82 Auto ECU Traction control (wire already in place) Engine Load
Red / Yellow Main ECU 21 Auto ECU No location Engine Control
Black / Red Main ECU 69 AUTO ECU Bridge onto PIN 28 (Brown 2.5) Park Neutral Switch
Black/ Red Gear Stick 10 & 6 Gear Stick Connect the wires to allow for Starter to turn Limits engine start when not conencted.
White black Gear stick 7 & 8 Gear Stick From one to reverse light switch to White black from gear lever. Reverse lights
Grey X8 Gear Stick / AT ECU D Auto ECU From Fuse 38 to clutch switch to cruise control Cruise control kill switch
Red X8 Auto ECU 5 Fuse 39 Not needed. Power for auto box
Brown / Voilet X8 Auto ECU 2 Speedo area Not needed Auto warning light
Black / Yellow X8 Auto ECU 8 Brake lights Not needed Brake lights
Brown / Yellow X8 Auto ECU 9 MID Not needed Check Control
Red / Green X8 Auto ECU 3 Traction control pin 25 Not Needed TC control
Black X25 Auto ECU 3 Winter switch Not Needed Winter Mode
29 november 2011 om 19:15 In reactie op: vectra x25xe automaat veranderen naar handschakel vraagjes #17948268Ik was ook bezig met ombouw van AF22 naar een F23.
Je hebt nodig de schakel gedeelte incl kabels (bij een F23)
Hydro koppeling compleet
Koppeling en drukgroep V6
Vliegwiel V6
Kabelboom van motorKabelboom van de automaat en de automaat ECU heb je niet nodig.
Op de kabelboom/ECU van de motor moet je enkele doorverbindingen maken ivm achteruitrij signaal, neutraalstand enz.Ik heb hier ergens een lijstje van, zal morgen even zoeken als ik tijd heb. Had het ergens gevonden op vvoc.com
In de UK zijn ze helemaal gek van de AF22 en bouwen ze de handschakeling om naar automaat.Kan zijn dat ik hierboven wat vergeten ben, maar de wagen ligt dan ook al ruim 2 jaar uit elkaar.
Gefeliciteerd Rene en familie natuurlijk. :jerry
21 november 2011 om 19:09 In reactie op: Heeft een grotere gasklephuis merkbare eigenschappen? #17946170Ja, 70mm is maximaal om nog genoeg materiaal te behouden voor de aanzuigslang.
Waterkanalen zijn dan wel open en dienen dus afgesloten te worden.Chippen van een X25XE is niet ff omsteken van een eeprom, er wordt eerst een socket ingezet en hierin een programeerbare chip.
EDS, Kronenburg en Klasen Motorsport zijn wel bekende.Volgens mij kan Chargertech in Eindhoven er ook wat mee, maar informeer je eerst even.
Zitten de aandrijfassen nog ver genoeg in de bak?
21 november 2011 om 18:43 In reactie op: Heeft een grotere gasklephuis merkbare eigenschappen? #17946172Ik heb er verschillende. De 68mm variant is niet echt een enorm verschil, maar de dip die rond de 3000 toeren zit is dan wel weg.
Vanaf 4500 toeren merk je wel wat verschil.
Chip erop maakt veel meer verschil. (verbruik dan ook)70 mm (maximaal zonder waterkanaal) en de 73 mm zijn wel een groter verschil, laatste heb ik niet getest en is ook niet veel gasklephuis meer van over.:)
Vaak is het een combinatie van, die het succes maken. Inlaat zelf is ook op enkele plekken flink aan te pakken.
Maar goed, dan moet je de uitlaat ook eigenlijk doen, en dan kun je….en dan…en dan…blijf je bezig.
Zal ‘m vooral zitten in de aanschafkosten. Moet natuurlijk wel leuk en betaalbaar blijven.
Voor 1000 euro scoor je wel twee x30xe blokken.Ik denk dat je met twee setjes felle Catcams (4602806), “open” spruitstukken en aanpassing ECU toch makkelijk boven de 550 pk moet uitkomen.
Je hoeft dan alleen maar wat stukjes uit de kop te frezen waar de nok langsaf moet. Boven de 6500rpm moet je oppassen met de klepvering.
Die catcams zijn wel de max voor de deze motoren met standaard zuigers!Motoren zullen wel niet het eeuwige leven hebben.
Een perfecter antwoord bestaat niet Jeroen. :jerry
Check ook eens de zomer en winterstand op luchtfilter. Bij mij begint ie nu ook wat te bokken nu het kouder is.
Is idd gewoon gevaarlijk….en bij nachtvorst kun je helemaal niks meer.
Motortje is ver weg, lagertje plaatsen zal bij deze niet gaan.
Deze motor is het trouwens.

Thanks goeie tip.
Zonder kachel is ook niks zeg… :thumbdown
Moet ‘m nog demonteren.
Hij maakte wat lawaai en dacht al dat de lagertjes op waren. Meestal krijg je ze wel weer aan de gang met wat teflon.
Echter was ik te lui en nu doet ie niks meer. Zekering was defect, maar na vervangen ook niemand meer thuis.
Wat ik zo kon voelen met een gedeelte van de deksel los was wel dat ie erg zwaar ging.Zal idd wel lagers weg zijn, maar ben bang dat anker ook weg is.
Hier kan ik je wat van vertellen, maar dit is erg budget afhankelijk. Mede omdat er mechanisch alles aangepast moet worden.
http://www.mv6.de (Hier zitten de echte X30LET kenners)
Anders contact opnemen met FTT, http://www.franke-turbotechnik.com
Spuitwerk ziet erg professioneel uit, die spuiter weet wel wat ie doet. :thumb
Ben benieuwd Risa hoe hij er straks bij staat….en dan sleur je Basje toch echt eens mee naar een Vec meeting hé? :jerry
Ik heb ze toevallig van Heuts, maar andere kunnen ze ook bestellen voor je.
TC, AEP, Docters en Potters bv.Klopsensor bedoelen ze, zit er idd een op de achterste bank onderblok en voorste bank onderblok.
Willem heeft ongetwijfeld wel foto’s en de gebruikelijke aanvullende tips/info.Idd alleen het ledje aansluiten, maakt een inbreker niet zoveel uit of ie knippert.
-
AuteurBerichten