Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kun je hem niet lijmen? Zal wel een Loctite voor zijn.
Hij is idd M10 en rond 35 mm ongeveer.
Mijnes weer in opbouw na een jaartje of 2.:)



Morgen verder, als ik een T55 dop heb die wel lang genoeg is voor de cilinderkopbouten.
Geen nood, ik heb 4 maanden gezocht totdat ik vond wat ik wou.
Willem, is zo’n carterventilatiehuis ook nieuw te verkrijgen?
225cc bij 3 bar.
Standaard X30XE injector is Bosch 0-280-155-712
Wil je meer info, dan kun je Googlen op “0 280 155 712 + flow rate”
Laatste 15 jaar rij ik alleen nog maar Opel. Daarvoor wel eens wat anders gehad zoals Ford, Mazda en Honda, maar Opel was het toch altijd wel.
Mijn ouders hadden toen ik klein was een Vauxhall Chevette 4 deurs sedan, dat was toen echt popiejopie.
En een vriend van me reed vroeger een B Ascona Sport 2.0E die ik volgens mij laatst nog ergens te koop zag staan in Roggel.
Dat was mijn eerste pimp ervaringen.Ff gezocht, is niet meer te koop.

Bij mij in Weert mag je het zelf komen doen. Bij Speedfactory in Maarheeze hebben ze het jaren geleden voor mij ook eens gedaan.
Maar goed rollen is niet zo gemakkelijk als je denkt. Bij teveel kracht krijg je direct barstjes in de lak.
Je gebruikt alleen Y32SE onderblok en koppen. Aanbouwdelen zet je gewoon over. Ecu blijft dus standaard.
Calibra V6 RWD:
http://www.opelsportclub.com/forums/showthread.php?t=39783″ onclick=”window.open(this.href);return false;Niet dat ik het kan lezen, maar plaatjes kijken is vaak nog duidelijker. :thumb
Ik heb een Vectra en gewoon FWD. Alleen de F28 kun je gebruiken met tussenbak voor 4*4, en die zat idd op de Calibra en de Vectra A Turbo
Nou, die RVS warmtewisselaars is een buitenoplossing van Opel zelf, waarom zou ie lek gaan om de twee jaar?
Maar buiten dat is een externe oliekoeler met thermostaat een prima vervanger.
Ik werk met een basis van een X30XE met Saab krukas en drijfstangen, Mahle zuigers en een aangepaste F23 bak.
Alles is mogelijk, zoalang je maar vooraf weet wat wat je wilt en genoeg budget hebt.
Is idd een blindplaatje zonder gat. Maar je hebt de egr wel laten zitten toch, niet afkoppelen van de stekker.
Ja, maar ik maak nieuwe wielkasten op maat.
Als het goed is heb ik vanaf zaterdag de meeste delen van de wagens thuis in Weert ipv Budel.
Daar zit ook een set 9J en 8J bij, ET43, 18″ met 225*40 banden bij.
Mag je gerust testen voor de maat.Bij mij passen ze voor net en achter niet zonder aanpassing. Auto is wel 70mm lager.
Haha, ja dat heb je met Vectra liefhebbers.
Is ook de prijzenpakker bij VTN… :jerry
Daar vind je dan ook echt geen stukje vuil hoor.
Kijk eens aan Hans, ik zag zaterdag al een bijzonder kleur Turbo velgen op een Vec wegrijden (en dat wou wel), maar had niet gezien dat jij erin zat. (kijk dan ook meestal meer naar de wagen als naar de bestuurder)
Leuk ding in ieder geval, veel plezier ermee. :jerry
16 januari 2012 om 18:18 In reactie op: olie lampje brand en tikkende motor vectra b 2.5 v6 automaat #17973622Heb hier ook nog een goed onderblok, prima koppen met nokkenassen, automaat compleet en de hele rambam.
Is in gedemonteerde toestand en af te halen voor 400 euro compleet!Hoef je alleen maar de pakkingen te bestellen en een riemset.
Wat ben je toch ook een vakman zeg…..respect Tim. :wors
Gaat natuurlijk om die verdichting, die je nodig hebt. Als je de kosten telt van lage compressie zuigers.(evt. gebruikte LET zuigers), overmaat boren en vlakken, dan zit je al over de kosten van een zo’n nieuw Y30SE blok.
Maar goed, dan nog krijg je geen garantie dat de zaak heel blijft.
Vele chippers laden dan ook gewoon X30XE programma’s in een 2.5 ECU…..deed Irmscher ook.
Maar dan nog wil dat niet zeggen dat het niet goed is. Hoofdzakelijk gaat het alleen maar om ontsteking en inspuitmomenten en -duur te veranderen.
Voor de rest ben je toch afhankelijk van andere zaken die om en aan de motor zitten. Klopsensors bv.:)“Echte” tuners, hebben de mogelijkheid om waardes te lezen en te veranderen in de ECU terwijl je op de bank staat, ook lezen ze uit met een breedband lamdasonde.
Dit is vooral belangrijk als je geen standaard motor meer hebt. Instellen van nokkenassen wordt ook gewoon ter plekke gedaan om optimale afstelling te krijgen.Het is dan uiteindelijk vaak aan de eindgebruiker hoe groot de “veilige factor” mag zijn.
Duitse ervaringsdeskundige noemen altijd 300 pk als grens aan voor originele motor, dus dan zit je prima.:)
Die Y30SE blokken had mij een hoop geld kunnen besparen…haha.
Maar goed, ik weet hoe ze inwendig presteren bij heftige vermogens.@fredericki200 wrote:
@Gupy wrote:
Warmte wisselaar eruit en vanuit de kamer in de koelkanalen van de cilinderwanden een paar gaten boren van ca. 8mm. Daarna openingen groeter frezen met een stiftfrees op lucht. Zie je vanzelf, want die wantdikte daar is al erg gering.
Kan eigenlijk alleen maar als je blok opnieuw opbouwd.Info komt van de tuner van Frank Denker. Die had als eerste al te maken met koelproblemen op cil 5 en 6.
zou dat bij een kompressor setje ook al nodig zijn?
zover ik weet deden ze dat bij project opel niet. (duitse opel tuner)
wat zou verder wel verstandig zijn om aan te passen dan?Ik zou het niet meer doen als het onderblok al “klaar is”. Of het daadwerkelijk nodig is vooraf eigenlijk niet te zeggen.
De
Maar als je de mogelijkheid hebt, zou ik het zeker doen. Ook een compressor kan een goed gebouwde X30XE makkelijk over de 400 pk duwen. -
AuteurBerichten