Gupy

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 543)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: l #18003635

    Moet ook zeggen dat ik al vaak onder de indruk ben geweest van die nieuwste Kia’s. De Ceed en zeker de Optima vind ik echt mooie auto’s.
    Veel plezier met de Kia.

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069515

    @McLambo wrote:

    valt dus nog wel mee. dat hebt ik er wel voor over :thumbup

    Kijk, zo zie ik het ook. Natuurlijk zonde dat ik nu ineens voor 2 oltimers kan dokken die samen 100 km per jaar rijden. Maar dan nog blijf ik een liefhebber en heb ik de oldtimers niet voor het “goedkope” rijden.

    Graag wel een gereduceerd belasting tarief, want, wat is nu 4,5% CO???? :jerry

    In reactie op: F23 in een B1 V6 #17997398

    Jij had nu ook toch een F23? Bij een AF22 zit de demper dus precies andersom, hierbij is de bak ook een maatje groter.

    In ieder geval zit het nu goed en hebben we weer geen half werk geleverd. :thumb

    In reactie op: F23 in een B1 V6 #17997399

    Hoe bedoel je Willem? Die schuine demper is normaal van een AF22. Daar zit ie ook andersom.

    [edit] Carlo had gelijk, kwam deze foto nog tegen van een kennis uit Frankerijk. Hier zit een F25 bak op.
    Weliswaar een andere baksteun, maar de demper zit idd hetzelfde als ik nu heb.[/edit]

    In reactie op: F23 in een B1 V6 #17997390

    Ja, maar volgens mij is die driehoek van montagegaten groter.

    In reactie op: F23 in een B1 V6 #17997393

    Ik heb m’n oude demperblok van de automaat gebruikt. Ik moest ‘m wel omdraaien dus een sleufje maken in de steun zodat ie niet kan draaien. Alle steunen staan nu ook zonder spanning op het subframe.

    Zolang ik niet weet waar het probleem zit, ga ik het hiermee proberen.

    In reactie op: F23 in een B1 V6 #17997395

    Mijn voorste baksteun is nummer 90575124, hier staat toch echt F23 bij in EPC.

    Maar, nu zocht ik op de F25 steun (90498430) en zie ik deze foto.

    Lijkt mij dat dan het boutgat iets meer naar voren komt.

    Iemand een F25 steun liggen voor de vergelijk?

    In reactie op: onze d kadett’s #17920870

    @Makko wrote:

    Superkleuren !! :thumbup

    Mooi blauw is idd niet lelijk…

    In reactie op: bak olie verversen van een automaat #18006358

    Na aftappen 3 tot 3.5 ltr ATF Dextron 2.

    In reactie op: Show hier je V6 #17812737

    Paar maandjes later….:P

    In reactie op: bak olie verversen van een automaat #18006360

    Nee, alleen een zeef. Dat is niet zomaar ff te vervangen, alleen bij vuile drap olie aanbevolen.
    Ik heb het hier over een AF22 bak.

    In reactie op: Schroefdraad nokkenaskapje gaar #18071995

    Ik heb ondertussen een Midlock helicoil setje binnen. Wil het gewoon goed doen.

    In reactie op: kadett zuipt meer als my #18072648

    Idd, ik heb hier een Kadett die na 175 km helemaal leeg aangeeft en na 200 km weer begint vol te raken. king:

    In reactie op: Schroefdraad nokkenaskapje gaar #18071993

    Nee, de lagerkapjes horen bij de kop, die mag je nooit wisselen. Die worden samen geslepen.

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069499

    Ik erger me het meest aan die geimporteerde diesels die overduidelijk hier rond rijden omdat het zo “goedkoop” is.

    Naar mijn idee lost zicht dat vanzelf op, want iemand die alleen maar goedkoop wil rijden komt bedrogen uit met een oldtimer.
    Breng maar eens een MB naar de garage, denk dat ie dan snel op de sloop staat bij deze bevolkingsgroepen.

    Auto’s die dagelijks op de weg zitten, mogen ze van mij best extra belasten. De echte liefhebber rijdt geen 6000km per jaar en mag niet de dupe worden.
    Mijn blauwe Kadett heeft gisteren een rindje gemaakt van 15km omdat de zon scheen….hij is alleen buiten geweest met OPN Sevenum en Nobis Asten.

    In reactie op: x30xe , foto ivm distributie. #18007626

    Welke oliepomp heb je erop?

    Eerste 2 versie hebben rol op oliepomp, vanaf 99 volgens mij niet meer.

    Wellicht kan Willem ff helpen… :jerry

    In reactie op: Motorrevisie Y26SE #18064148

    Onderblok revisie met vlakken 0.06, overmaat zuigers, lagerwerk en seals zul je rond de 1800 euro zitten.
    Koppen is afhankelijk van staat, maar zonder slijpwerk zit je op een 250 per kop. (vlakken en seals)

    Als je geen last heb van zuigerkanteling of gare krukas zou ik het niet doen. Ze doen het ook bijna nooit omdat
    het eigenlijk niet vaak voorkomt bij deze motoren.

    In reactie op: X30XE inlet cams in C25XE #18057228

    @svdk20 wrote:

    heb mijn x30xe nokkenassen nog klaar liggen in de schuur gaan deze maand de wagen in inzake nieuwe riem en dergelijk

    Toch niet in de I500….jij wist toch dat die hetzelfde zijn?

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17442541

    Ik denk dat er maar weinig vrouwen zo gek zijn op het sleutelen zoals jij. :jerry :jerry

    In reactie op: Ontroesten Vectra B 96 #18058261

    Plamuur kan het prima volhouden een paar jaar. Maar het blijft tijdelijk.

    Goed doen is een stukje inlassen. Vooraan bij de onderkant dorpel/deur zijn ze “allemaal” flink aangetast.

    Als ik foto’s zie, zou ik niet gaan lassen voor dat beetje.

    In reactie op: Calibra x25xe dynamo vraagje: #18058335

    Tegenwoordig wel.

    In reactie op: teveel compressie x30xe #18053703

    Raar zeg. X30XE zit op 16.5 tot 18.5 Bar Kan natuurlijk wel dat roetaanslag de compressie verhouding nog groter maar, maar anders is het onlogisch.
    Uitlaat klep die niet opengaat kan toch ook niet? Als inlaat opengaat ben je gelijk druk kwijt in de kamer. Je meet maximale druk op het moment dat beide dicht zijn.
    De stoter heeft een kleiner slag dan de nokkenas lift, dus klep kan eigenlijk niet dicht blijven.

    Ik zou eens naar iemand gaan die een endoscoop heeft en een inwendig kijkje nemen.

    In reactie op: Waar zit deze ring? (opgelost) #18050831

    Hebbes:
    Had ik het toch goed bedacht. king:

    In reactie op: Waar zit deze ring? (opgelost) #18050830

    Ben er achter dat dit idd de ring is die bij de nokkenasbouten hoort.

    Echter zat daar op één van de bouten een iets kleinere ring, geheel vlak.

    Ik wil toch ff weten wat er achter de onderste spanrol zit. Hier moet iets achter zitten, anders raakt hij de pomp.

    In reactie op: calibra x25xe bouwd veel druk op in karter #18036929

    @Gupy wrote:

    Willem, is zo’n carterventilatiehuis ook nieuw te verkrijgen?

    Opgevraagd bij dealer: 135 incl BTW

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 543)