Gupy

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 543)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Temperatuur komt niet boven de 80graden #18092209

    Als je voelt dat die rubbers nog goed (voldoende hoogte en niet hard/gebarsten) zijn gewoon terugplaatsen.

    Of nieuwe plaatsen bij twijfel.

    In reactie op: Temperatuur komt niet boven de 80graden #18092206

    Vloeibare pakking moet je toch altijd vervangen? Maar volgens mij zitten daar gewoon rubbere pakking ringen, die zijn meestal nog goed.

    In reactie op: Wat is dit voor stekker? #18092270

    Thank Willem! Zag op een paar foto’s dat deze idd los hing, maar ik twijfelde.

    In reactie op: black sludge #18090356

    Black Sludge komt vaak van defecte carterventilatie af.

    In reactie op: EGR klep afgedopt maar fout melding #17988917

    @hans1234 wrote:

    de EGR klep kan je die alleen kopen bij opel of ook bij onderdelen winkel ,?vraag zag op goolge EGR klep demonstratie, kan je hem ook afsluiten met pakking papier ?of verbrand het pakkings papier dan??

    Absoluut. Die pakking zit op het einde van een leiding (10cm) die rechtstreeks van je spruitstuk afkomt….daar is het nog erg heet.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17442833

    Vandaag motor er terug in, nu verder afwerken.

    Vectra upskirt…. :thumb

    In reactie op: Problemen met mijn x2.5xe V6 (opgelost?) #18087781

    In Weert zit ook iemand met diverse wisseldelen… :thumb

    In reactie op: tik bij distributie 3.0 v6 #18087760

    Zit nog al wat. Volgens mij is de distributie zelf in twee gedeelte. Van krukas naar pomp zijn tandwielen (hier zit ook waterpomp) en van pomp naar nokkenassen is een riem.

    Dus ik zou eerst de multieriem eens controleren, dus dynamo, stuurpomp, airco en bijhorende omkeerrollen en spanrol.
    Dan distributiedeksel los en de tandriem controleren, ook weer met bijhorende omkeerrollen en spanrollen.

    Fluitend geluid kan duiden op een foute tandriemspanning.

    Als dat gedaan hebt en niks hebt gevonden, zou ik motor laten zakken om de rest ook los te halen.
    Maar je moet het wel vaker gedaan hebben, anders zit je met je handen in het haar.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17442822

    Goh, ik mag ook eens…..na drie jaar onder het stof te hebben gestaan. :)

    In reactie op: Vectra white #18060501

    Prachtige bak zo man! Ken er die deze graag als trouwauto wilden zien. :D

    In reactie op: kosten spruitstuk #18069305

    Ook controleren of het flexibel pijpje van de egr niet lekt, kost wat minder tijd om te vervangen.

    In reactie op: spaghetti spruitstuk v6 #18084893

    Nou Willem, zo mooi als op de foto’s zijn ze in het echt niet. Afwerking viel mij zelfs tegen voor dat geld.

    Maar goed, als ie maar blaast!

    In reactie op: x25xe ombouwen naar x18xe1 of x18xe e.d. #18085614

    1800 heeft een F17 bak met stangen, jouw F25 ook.

    In reactie op: spaghetti spruitstuk v6 #18084890

    Op beide spruitjes zitten gaten voor de lambdasondes en op de flens.zitten gaten voor de sec. luchtinjectie.

    In reactie op: spaghetti spruitstuk v6 #18084886

    Friedrich Motorsport is een leverancier. 2 spruitjes en een voorpijp zonder kat.
    Gebruikt is bijna onmogelijk te vinden.

    In reactie op: x16xe/c16xe in D Kadett #18077741

    Ik heb ooit een E Gsi gehaald voor een paar honderd euro en die gesloopt. Heb je alleen nog een tank nodig of een aanpassing aan de tank.
    Dus qua geld zou ik zeker voor een donor GSi gaan, heb je alles bij de hand.

    En ook een 2.0 is ontzettend snel te maken en met korte bak is het echt fun om te rijden.

    In reactie op: Deurgrepen zitten vast gevroren Kadett E #18082484

    D Kadett ook. Laats m’n daily uit de garage ’s morgens, kom ff later uit de winkel en kom de auto niet meer in! Moest zelf wel ff lachen.:’

    In reactie op: bluedevil stelt zich dan toch eens voor #18079461

    Dacht dat jij allang gestopt was met dit project Blue!
    Ik volgde je topic al jaren terug op TB (Tuned Belgium) en dacht dat je geen tijd meer had na
    de geboorte van Lara (moest ik ff opzoeken)

    Hoe dan ook, blij weer iets van je te zien hier!

    Je frontje was dan ook mijn inspiratiebron!

    Jij:

    Ik:

    In reactie op: X30XE Nokkenassen in een Y26SE ?? #18077137

    Kun je gewoon wisselen, ECU heeft genoeg marge om zich aan te passen.
    Alleen je inlaatflens en je uitlaatspruitjes houden de zaak nog wat tegen.

    Veel verschil zul je dus niet merken.

    In reactie op: Kadett C 1.2n naar c20let, wat vraagjes #18076529

    Kijk ook eens op forum Opel Club Zeeland, staat ook een zwarte C met ombouw naar C20XE.
    Mantablog staan ook wat tips.

    Maar…..denk er eerst nog eens 3 keer over na! Want zelf ervaren bouwers zien dit als een uitdaging en dan heb ik het niet
    eens over de investering. Voordeel is wel dat je tijd zat hebt.:)

    In reactie op: lekje brandstofleiding #18076342

    Die moet je gewoon origineel bestellen en vervangen. Dit zijn perskoppelingen die men ook bij hydrauliekslangen gebruikt.

    In reactie op: Kabelboom x25xe #17797088

    Er zit wel wat verschil in, wat kan ik je nog niet precies zeggen. Maar automaat zit meer op dan de handgeschakelde.

    In reactie op: versnellingsbak kapot? #18075041

    Simpel B1 is F25 (stangen), B2 is F23(kabels).

    Er moeten toch genoeg F23 bakken zijn met V6 bellhouse. Mijne was zelfs gratis als ik de revisie kosten betaalde.

    In reactie op: Ja, bezitter van een opel vectra c 3.0 v6 erbij…. #18074782

    De kleppen (regelaars) zijn enkel voor het synchroon vullen van de commonrailbuis. Ze zijn idd los te kop en zullen rond de 300 kosten bij iemand die Denso Dieselservice in pakket heeft. Wervelkleppen zitten niet in jou motor, heeft er niks mee te maken.

    Bij jou in de buurt zit DBS Dieselservice in Zevenaar, die zou je kunnen bellen. Als het goed is weten ze dan direct waar het over gaat!
    Weten ze dat niet en beginnen ze over ruilpomp, dan zoek je iemand anders.

    Maar let er goed op dat je zeker weet dat dit het probleem is. Vanaf laat 2005 (pin me er niet op vast) zijn deze pompen door Denso al aangepast.
    Er kunnen meerdere redenen zijn van je probleem! (zeker als ik jou verhaal van het filter lees)

    Je goed inlezen in het probleem en anders idd Kim vragen.
    Ook kun je eens zoeken en contact proberen op te nemen met Teun Gerritsen uit Apeldoorn. Ik vermoed dat die ook veel ervaring hierin heeft.
    (iemand uit mijn Linkedin wereldje)

    Gr. Frank

    In reactie op: hydraulyscheklepstoters testen enz #17987612

    Een fout die vele maken is er vanuit gaan dat de klepstoter nog goed is op het moment dat deze niet in te drukken is.
    Natuurlijk is ie ook stuk om het moment dat die wel in te drukken is, maar de inwendige plunjer wil ook heel vaak vast zitten.

    Ik draai altijd ff met de plunjer om te kijken of deze kan draaien, indien niet dan zit ie vast.

    De originele INA stoters kun je vrij makkelijk uit elkaar halen, de FEBI weer niet.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 543)