Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je voelt dat die rubbers nog goed (voldoende hoogte en niet hard/gebarsten) zijn gewoon terugplaatsen.
Of nieuwe plaatsen bij twijfel.
Vloeibare pakking moet je toch altijd vervangen? Maar volgens mij zitten daar gewoon rubbere pakking ringen, die zijn meestal nog goed.
Thank Willem! Zag op een paar foto’s dat deze idd los hing, maar ik twijfelde.
Black Sludge komt vaak van defecte carterventilatie af.
@hans1234 wrote:
de EGR klep kan je die alleen kopen bij opel of ook bij onderdelen winkel ,?vraag zag op goolge EGR klep demonstratie, kan je hem ook afsluiten met pakking papier ?of verbrand het pakkings papier dan??
Absoluut. Die pakking zit op het einde van een leiding (10cm) die rechtstreeks van je spruitstuk afkomt….daar is het nog erg heet.
Vandaag motor er terug in, nu verder afwerken.
Vectra upskirt…. :thumb

In Weert zit ook iemand met diverse wisseldelen… :thumb
Zit nog al wat. Volgens mij is de distributie zelf in twee gedeelte. Van krukas naar pomp zijn tandwielen (hier zit ook waterpomp) en van pomp naar nokkenassen is een riem.
Dus ik zou eerst de multieriem eens controleren, dus dynamo, stuurpomp, airco en bijhorende omkeerrollen en spanrol.
Dan distributiedeksel los en de tandriem controleren, ook weer met bijhorende omkeerrollen en spanrollen.Fluitend geluid kan duiden op een foute tandriemspanning.
Als dat gedaan hebt en niks hebt gevonden, zou ik motor laten zakken om de rest ook los te halen.
Maar je moet het wel vaker gedaan hebben, anders zit je met je handen in het haar.Goh, ik mag ook eens…..na drie jaar onder het stof te hebben gestaan. :)





Prachtige bak zo man! Ken er die deze graag als trouwauto wilden zien. :D
Ook controleren of het flexibel pijpje van de egr niet lekt, kost wat minder tijd om te vervangen.
Nou Willem, zo mooi als op de foto’s zijn ze in het echt niet. Afwerking viel mij zelfs tegen voor dat geld.
Maar goed, als ie maar blaast!
1800 heeft een F17 bak met stangen, jouw F25 ook.
Op beide spruitjes zitten gaten voor de lambdasondes en op de flens.zitten gaten voor de sec. luchtinjectie.
Friedrich Motorsport is een leverancier. 2 spruitjes en een voorpijp zonder kat.
Gebruikt is bijna onmogelijk te vinden.Ik heb ooit een E Gsi gehaald voor een paar honderd euro en die gesloopt. Heb je alleen nog een tank nodig of een aanpassing aan de tank.
Dus qua geld zou ik zeker voor een donor GSi gaan, heb je alles bij de hand.En ook een 2.0 is ontzettend snel te maken en met korte bak is het echt fun om te rijden.
D Kadett ook. Laats m’n daily uit de garage ’s morgens, kom ff later uit de winkel en kom de auto niet meer in! Moest zelf wel ff lachen.:’
Dacht dat jij allang gestopt was met dit project Blue!
Ik volgde je topic al jaren terug op TB (Tuned Belgium) en dacht dat je geen tijd meer had na
de geboorte van Lara (moest ik ff opzoeken)Hoe dan ook, blij weer iets van je te zien hier!
Je frontje was dan ook mijn inspiratiebron!
Jij:

Ik:

Kun je gewoon wisselen, ECU heeft genoeg marge om zich aan te passen.
Alleen je inlaatflens en je uitlaatspruitjes houden de zaak nog wat tegen.Veel verschil zul je dus niet merken.
Kijk ook eens op forum Opel Club Zeeland, staat ook een zwarte C met ombouw naar C20XE.
Mantablog staan ook wat tips.Maar…..denk er eerst nog eens 3 keer over na! Want zelf ervaren bouwers zien dit als een uitdaging en dan heb ik het niet
eens over de investering. Voordeel is wel dat je tijd zat hebt.:)Die moet je gewoon origineel bestellen en vervangen. Dit zijn perskoppelingen die men ook bij hydrauliekslangen gebruikt.
Er zit wel wat verschil in, wat kan ik je nog niet precies zeggen. Maar automaat zit meer op dan de handgeschakelde.
Simpel B1 is F25 (stangen), B2 is F23(kabels).
Er moeten toch genoeg F23 bakken zijn met V6 bellhouse. Mijne was zelfs gratis als ik de revisie kosten betaalde.
18 november 2012 om 08:44 In reactie op: Ja, bezitter van een opel vectra c 3.0 v6 erbij…. #18074782De kleppen (regelaars) zijn enkel voor het synchroon vullen van de commonrailbuis. Ze zijn idd los te kop en zullen rond de 300 kosten bij iemand die Denso Dieselservice in pakket heeft. Wervelkleppen zitten niet in jou motor, heeft er niks mee te maken.
Bij jou in de buurt zit DBS Dieselservice in Zevenaar, die zou je kunnen bellen. Als het goed is weten ze dan direct waar het over gaat!
Weten ze dat niet en beginnen ze over ruilpomp, dan zoek je iemand anders.Maar let er goed op dat je zeker weet dat dit het probleem is. Vanaf laat 2005 (pin me er niet op vast) zijn deze pompen door Denso al aangepast.
Er kunnen meerdere redenen zijn van je probleem! (zeker als ik jou verhaal van het filter lees)Je goed inlezen in het probleem en anders idd Kim vragen.
Ook kun je eens zoeken en contact proberen op te nemen met Teun Gerritsen uit Apeldoorn. Ik vermoed dat die ook veel ervaring hierin heeft.
(iemand uit mijn Linkedin wereldje)Gr. Frank
Een fout die vele maken is er vanuit gaan dat de klepstoter nog goed is op het moment dat deze niet in te drukken is.
Natuurlijk is ie ook stuk om het moment dat die wel in te drukken is, maar de inwendige plunjer wil ook heel vaak vast zitten.Ik draai altijd ff met de plunjer om te kijken of deze kan draaien, indien niet dan zit ie vast.
De originele INA stoters kun je vrij makkelijk uit elkaar halen, de FEBI weer niet.
-
AuteurBerichten