Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2013 om 18:52 In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099651
Hoe sneller de motor op temperatuur is hoe beter, vrij simpel. Kan het veel kwaad? Denkt dat het wel meevalt, ken zat motorrevisie bedrijven die wagens een hele dag stationair laten draaien om een beetje in te lopen.
Dan pm me maar, ik zit ook in Weert.
Zullen er maar weinig zijn die dit even voor de hobby doen. :jerry
Heb je ook ATF bij de olie gedaan of alleen olie vervangen, want de clue zit ‘m natuurlijk in de ATF.
Hiermee heb je grote kan dat een vastzittende stoterplunjer loskomt. Een lekke stoter is helaas pindakaas, die zal vervangen moeten worden.Er zitten wel een paar hobbyisten in het land die dat tegen betaalbare tarieven doen. Waar zit je zelf?
Je moet echt een ervaren plaatwerker zijn om een goed resultaat te krijgen.
Dat aanlassen en plamuren gaat maar voor ff goed.Verder kun je een stalen verlenging kopen, dan heb je al een redelijke pasvorm. Anders ga je zelf aan de slag met plaat van 1.5mm
Doorlassen schermen kun je een klein hoekje doen of extremer, maar daar zijn er (gelukkig) maar wienig van.Beste techniek is rupjes leggen van max 20mm en dan de hele zaak vertinnen binnen en buiten. Zo heb je een sluitende “las” en hoef je niet te plamuren. (beetje spuitplamuur)
@GREY ILLUSION wrote:
ben druk bezig geweest met mijn nieuwe hobby (airbrush)
Had het al gezien die Mc. Queen op de Heksenberg Tim, René (en Nathalie) is mijn zwager. Klein wereldje toch? :thumb
Oef, dat is weer zo’n karwei met een plens werk zeg.
Kun je niet beter eens proberen een toevoeging te halen of een halve liter ATF bij de motorolie.
100 km rijden met warme motor en olieverversen (incl.filter)Als het dan niet weg is kun je nog steeds gaan demonteren. Het zal best veel werk zijn om de nokkenas eruit te krijgen,
je hebt een distributie ketting en heel veel delen die je moet demonteren.1 mm voor de revisieboer is als 1 mtr voor een timmerman. :jerry
Vlakken gaat op 100 ste van milimeters.Bedo Valkenswaard eens proberen. Maar je hebt wel gelijk, slopers weten precies waar vraag naar is en de rest gaat weg.
Ik rij 15 kilometer met afgedekte radiateur en ik zit nog te klappertanden in de Kadett. :jerry
Op de stekker die van de pizzapunt afkomt kun je de twee dikkere zwart-rode kabels doormeten, die moet namelijk verbonden zijn met elkaar, anders start ie niet.
10 polige stekker met ZFW 10-2 aanduiding op vrouwtje, hier is het pin 10 en pin 6.
De nullastregeling (dat wat normaal een stapenmotor regelt) gebeurd toch echt via de servogestuurde gasklep. Die regelt gewenst toerental door de positie van de gasklep. Er zitten twee potmeters op de as, één meet van 5 tot 0V en de andere van 0 to 5V.
Doorsnede van de vlinder is trouwens 50mm, ipv 63 zoals bij de X25XE.
Ecu geeft een gewenst toerental van 750 rpm. Dit kan een gaskabel niet regelen bij een x25xe. Daar de gasklep bij een y26se servo gestuurt is kan dat dus wel en heb je geen stappenmotor meer nodig.
Als je alles goed hebt aangesloten kun je het beste uitlezen ja. Knippert MM lampje toevallig?
Maar die P0400 geeft TIS ook aan als buitenoplossing, zou foutje in ECU software zijn tot 11-1998. Ff informeren bij dealer.
Vacuumslangetjes zijn de kleinste (dunste) slangetjes die je kunt vinden op je blok. Zijn erbij die 3 mm dik zijn en er zijn erbij die ca. 8 mm dik zijn.
Check google “x20dth+vacuum”

Nou mooi, wat je zelf kan doe hoef je de dealer niet te betalen.:)
Oh, ik had ff je geplaatste berichten gecontroleerd via profiel. Je hebt een Vectra B X20DTH.:)
Helemaal goed Sander.
Eerste twee zijn dieselpompsensors en de P0400 is EGR probleem.
Start ie wel nog?
Vandaag hadden we bijna 3 jaar weer een rijdende Vectra, motorinfo staat bij V6 gedeelte.
[youtube:ngvu98mz]http://www.youtube.com/watch?v=ax53LJ-SiWA[/youtube:ngvu98mz]
Vandaag voor het eerst wat gereden, bak geprobeerd (gaat nog wat stroef) en dergelijke.
Hier het laatste ritje met wat meer toeren (4500rpm).
[youtube:3fkdgx57]http://www.youtube.com/watch?v=ax53LJ-SiWA[/youtube:3fkdgx57]
Gewoon een dikke beurs trekken en de juiste mensen zien te vinden.
Setup is bedacht iom met FTT Potsdam en Klasen Motorsport doet de afstelling en pico injectors.
Gereviseerde X30XE basis met nieuw oliepomp
Stalen krukas uit een 3.2 bewerkt en gebalanceerd.
Drijfstangen van een Saab B308i
Nieuwe Mahle zuigers voor lagere compressie (ca. 9,5:1)
Bewerkte cilinderkoppen van DSOP
Custom Catcams nokkenassen symmetrisch 268gr, 11.5mm lift
Bewerkte inlaat divider, injectorbrug en multieram
70mm gasklep zonder voorverwarming
FMS Spruitstukken en voorpijp
Basstuck rvs groep A uitlaatsysteem en Basstuck vliegwiel
Momenteel draait de motor tijdelijk op X30XEI software, Klasen doet de rest.Na aftelling kan Klasen bepalen of er nog genoeg ruimte in de software is voor de Vortech supercharger.
Hij klapte eruit als het verstuiverrelais inkwam, uiteindelijk ben ik gaan wegstrepen en bleven er alleen nog maar kabels over van de LMM, EGR, Nokkenassensor en nog wat sensors bij distributie kant.
Uiteindelijk bleek er half weggefikte kabels van de LMM tegen elkaar te liggen.Maar goed dat Willem nog niet getrouwd is, blijft er wat meer Opel tijd over…haha
9 januari 2013 om 10:37 In reactie op: helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit ! #17993641Bedragen zijn idd erg prijzig, maar als je terug rekend naar materiaal en uren, is het zo gek nog niet.
We hebben er laats 2 gedaan, een 3.0 cdti en een 1.9 cdti. Is toch wel een paar avonden hard werken.Zij hadden de materialen uit Engeland laten komen, zou je Kimmie hier even moeten vragen.
-
AuteurBerichten