Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Idd, komt vaker voor dat een module niet meedoet met de communicatie. CIM is voorzien van HS en LS Can.
Hij ziet ook geen fout, hij ziet alleen de module niet.U bedoeld deze?
Perzijde pomp zit idd op het onderbok, achter de oliepomp.
Pm me maar even een e-mailadres, dan mail ik nog wat gegevens door.
Originele D tjes ziet je natuurlijk ook niet veel meer. Ik heb er drie jaar geleden een gekocht als derde eigenaar die 17 jr bij de laatste eigenaar was geweest.
Absoluut niet meer mooi, maar wel helemaal origineel en nog nooit aan gelast. (wat nu wel nodig is)Ik vind het persoonlijk te weinig klassieker gehalte hebben om deze naar origineel terug te restaureren, maar ik denk er wel over.
In het echt ziet ie veel beter uit als op de foto’s. Hans zal ook wel wat beschadigingen op de lens hebben.
De hele combinatie, bodykit, verlaging en velgen staan ‘m bruut. Ik hong in ieder gevaal gelijk aan de foon toen ik langsreed.:)
21 februari 2013 om 17:05 In reactie op: vectra v6 storings code p0500 wagensnelheids sensor #18108762Als je in het gat kijkt met de spoel naar links, dan zit het schuifje aan de bovenkant.(als ik het me goed herrinner)
Veel plezier met sleutelen verder!
Ook een teken dat je olie nog mooi schoon is….zie het positief. :jerry
Ik denk in theorie wel. Bij de V6 kan hij er gewoon compleet tussenuit, met een aanpassing aan vacuumverdeler.
Gaten in spruitstuk kun je bij een V6 geen boutjes indraaien, daar moet je echt iets op maken of dichtlassen.
Relais pomp moet wel blijven zitten ivm storing.19 februari 2013 om 08:22 In reactie op: vectra v6 storings code p0500 wagensnelheids sensor #18108758Ik vervang de slangen meestal, is sneller dan schoonmaken. Vooral de vacuumslang (dunne) stelt niks voor.
De dikke zou je nog schoon kunnen maken met wat remmenreiniger. Wel eerst demonteren.Als je de stappenmotor voor je ziet, kun je ook zien dat er een draaiend klepje/schuifje inzit. Deze moet na schoonmaken vrij kunnen bewegen en weer in zijn beginpositie uitkomen. Testen met klein schroevendraaiertje en niet beschadigen.
Vergeet ook je gasklep niet schoon te maken, die zal ook wel onder zitten.
17 februari 2013 om 19:53 In reactie op: vectra v6 storings code p0500 wagensnelheids sensor #18108751Stappenmotor en carterventilatie gecontroleerd?
En schakelbak, zie je toch niet zo vaak. :kewlpics
En dan gelijk via oliedruksensor kanaal brakecleaner erin spuiten als daar smurrie zit. Die drijft dan weer mooi eruit zonder carterpan.
Boring is verschillend tussen de Y26SE en de X25XE. Maar verschil is minimaal, dus met koppakking van de 2.6 moet het wel kunnen.
Hier ook Valvoline Synpower 5W40
Castrol is ook goed spul, vooral edge serie.
Zou kunnen dat ik er nog een heb, maar die zal wel niet top zijn. Als ik ‘m al niet weggegooid heb!
Maar pomp ie niks meer? Bijpass klep gecontroleerd?
Ik persoonlijk zou er een nieuwe opzetten als ie slecht is. Bespaar niet op de oliepomp bij deze motoren!Zou ik zeker doen. Ik was al 2000 euro kwijt voor onderblok revisie met nieuwe zuigers, zuigerbodemkoeling en vlakken. Koppen zaten op 500 euro voor alleen klepseals. geleiders en vlakken/afpersen.
kan dus vrij prijzig zijn.
Hamvraag is of je het zelf gaat doen of niet. Overmaat zuigers, vlakken en dat soort dingen kun je zelf toch niet.
Doe je het zelf, dan moet je idd toch alles vervangen. Zwakke punten zijn er niet echt en als ze er wel zijn, zie je die wel bij demontage.
Oliepomp kun je diegene nemen waarbij de omkeerrol op de oliepomp zit geschroeft. Je kan slijtage aan de rotor vrij makkelijk zien en opmeten.
Eerste tekenen van aangekoekte zooi zie je snel als je de oliedrukschakelaar er even uitdraaid. Als daar niet veel zit zitten is deze prima.
Ook even kijken naar de oliekeerringbus die op de krukas zit, hier mag geen slijtage rand op te zien zijn.
Aluminium warmtewisselaar altijd vervangen voor de gemodificeerde RVS variant.Als er tekenen van slecht onderderhoud zijn, dan ook altijd de klepstoters controleren, laat je niet vangen als je denkt dat ze niet lek zijn, ze zitten ook heel vaak vast.
Prijstechnisch zou ik toch eerst kijken of er nog ergens een kratmotor ligt die betaalbaar is.
Ja, zitten 4 gaten in het midden van onderblok bij de Fwd.
Lijkt me niet. Er is maar 1 motorsteun, andere twee zijn baksteunen bij een V6 Fwd.
Wil je 4 cil Calibra ombouwen naar V6?
F20 is nooit geleverd achter een V6
Stuurbekrachtigingspomp zullen ze allemaal wel hebben, maar hier zit wel verschil in model.
Kijk ook eens op http://www.opel-infos.de
Past allemaal. Mijn ombouw was van 2.5 automaat naar 3.0 handbak.
Echt leuk werk om te doen. De V6 mannen hier geven je graag raad als je iets wilt weten.Foto’s hebben we ook genoeg. :kewlpics
Vectra B 1997 kun je zo even om laten keuren naar 3 ltr.
ze vragen meestal wel kenteken van de donorauto.Kosten idd weinig. Ik heb er al ooit een kaal blok gratis weggegeven incl koppen.
En als je toch gaat aanbouwdelen gaat ombouwen, gelijk een 3.0 erin.
Gewoon eens bellen naar motorrevisie bedrijf, wij laten zo vaak koppen lassen.
Dan zit je tussen de 200 en 400 voor revisie.Is natuurlijk wel afhankelijk van plaats scheur.
Sintra ligt ook een X30XE in met voorwielaandrijving.
-
AuteurBerichten