Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welke olie Roland? ATF of motorolie?
Lekkages drijven echt overal naar toe.
Wat ik zo nog kan aanvullen:
Handremkabels vast.
Ook motorsteun is wel eens gaar. Je ziet dan dat de lak afgesleten is van de dualram.
MID controleren op dode pixels.
Roest aan deuren onderkant en wielkast achter onderzijde aan achterdeur.
Voorveren die gebroken zijn is ook een V6 kwaal.Heb je d’r gewoon een vierkant stukje uitgeslepen en nieuw ingelast?
Hey Niek, toffe kar hoor.., zie nu pas dat je die Tigra hier een paar kilometer vandaan hebt gehaald in Hunsel.:jerry
Nee, is gewoon een project waar je nog heel veel werk aan hebt.
Maar idd ziet het straks niet uit met die dichte achterruitjes.
Calibra deuren in die Vec A was idd een veel beter idee. (en veel meer werk)
Voor de onwetende:
http://www.rollover-tuning.com/source/marko.htmChippen heeft bij de meeste X25XE idd weinig zin.
Mechanische eigenschappen die je kunt wijzigen zijn al snel geen kleinigheidje meer, zodat overstappen naar een 3.0 of 3.2 veel effectiever is voor je koppel….en je beurs.Ik ben nu bezig met het kietelen van mijn X25XE. Hierbij blijft alleen het onderblok standaard. Wat de winst is weet ik nog niet, daarvoor moet ie nog gechipt worden als ie klaar is.
Maar persoonlijk denk ik dat ik net over de 200pk grens kom, met een kostenplaatje van € 1500 – € 2000.Niet erg intresant dus, maar wel leuk om te doen.
Die bracket wat je ziet is zeg maar een gedeelte van de klauw die je nu hebt. Dit zie je wel als je het los haald.
De klauw die je nu hebt schuift ook over een bracket, dit bracket wordt alleen gewisseld voor die M-tech versie.Je hebt niks nodig dan wat gereedschap.
Veel plezier morgen. Doe ook ff wat :kewlpics
origineel gepost door stefan m.
afschuwelijk :xBeetje kort door de bocht Stafan. Je kan op deze foto’s niet echt een totaalbeeld krijgen vind ik. Dan is met één woord iemand z’n trots naar de knoppen helpen….niet leuk dus.
Ik zou ‘m wel eens in het echt willen bewonderen. Lijkt me allemaal keurig netjes afgewerkt. Mijn stijl is het ook niet zo, maar het is wel netjes gedaan zover ik kan zien.
Dat is vaak zo. Handremschoentjes zitten dan wat klem in de trommel.
Leuk werk alleen je kan er flink vies van worden.:jerry
Zo ben ik gisteren nog een pak shag kwijt geraakt toen ik aanreed.
Dus pas op.:DIk heb ze wel eens gezien, maar weet gvd niet meer waar. Toen dacht ik nog om die ook eens te bestellen.
Als ik het weet geef ik het ff door.

Ja, deze zocht ik. Zou toch gewelding mooi zijn in een Vec B?
Maar, zit hier wel aan de voorzijde een knop die de pookhendel ontgrendeld bij terugschakelen en P & R?
Mischien dat en Corsa D rijder dat weet?
Goeie vraag, maar volgens mij niet. Je kunt natuurlijk kijken wat de standaard opties zijn bij jouw uitvoering en dan zie je gelijk wat de opties zijn die er gemonteerd zijn.
Kijk eens op http://www.autoweek.nl/carbase.php
Damn, niemand? :cry
origineel gepost door tijgetje57
kijk hier eens:http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=m38&_nkw=vauxhall+gsi+caliper&_sacat=See-All-Categories
Nope, is 288mm en die 308mm is van Zafira, Astra…dat past niet.
Is toch een betje een kwaaltje. Zeker bij de diesels en de V6, zi eizjn wat zwaarder in het vooronder.
Is best vervelend, want die schroeveren zijn best prijzig.Ik heb die van mij ook beide gebroken en zit te wachten tot m’n verlaging binnen is voor het winterproject.
Jawel, of je moet ook de klauwen daar bestellen. In Engeland is de GSI uitvoering (hier de I500) veel meer gemaakt dan in Nederland.
Veer gebroken mischien? Komt vaak voor, vooral bij de zwaardere jongens van 2 liter.
M-tech heeft er enkel een adapter voor die de klauw meer naar buiten zet.
Anders moet je toch andere klauwen kopen, dat is duurder lijkt me.Gebruikte OPC of I500 klauw via Ebay? Moet je even Willem (Wimv6) vragen welke type je allemaal kan gebruiken.
Is een electrische via weerstand. Dacht te herinneren aan de onderzijde tank bij de uitgang naar benzine filter.
Precies, afhankelijk hoe die ontsteld is.
Vaak merk je het eerst bij het terugschakelen naar de twee en daarna het opschakelen naar de twee.
Nee, alleen wat kruipolie en ik geloof dop 19 voor de remklauwbouten en dop 17 voor de wielbouten.
Wiel er dus af, kruip olie op de twee bouten die aan de achterkant door de remlkauw zitten.
Koffie of peuk.
Met schroevedraaier de remblokken wat uit elkaar duwen.
Remklauw losdraaien en aan dr kant houden door een touwtje.(anders hangt deze aan de slang)
Remschijf kan er nu gewoon vanaf.
Het kan zijn dat de handremtrommel en beetje ingesleten is waardoor je even moet tikken met een rubber hamer of blokje hout.Na demontage even goed kijken aan de binnenkant van de schijf. Het komt wel eens voor dat de binnenste zuiger vastzit waardoor deze niet remt op de binnenkant. (dat zie je vanzelf aan de evt roest)
Remblokjes vervangen kun je zien op de site van Paashaas.
http://www.opelvectra.info/home/bremacht.htmlVeel sleutel plezier. :thumbup
Nee hoor. Meestal is bij de Vec A de schakelstangetjes die bijgesteld moeten worden.
En dat valt dan wel weer mee.
Ik heb ook het zeef vervangen bij 200K en zelfs die lockup voel ik bij zwaardere belasting.
Tussen de 100 en 150 euro ben je toch snel kwijt.
-
AuteurBerichten