Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
….en heb je ook geen rendement van de geforceerde inlaat.
Je zult toch echt moeten denken aan:
Verruiming inlaattraject.
Nokkenassen.
Uitlaat.
Seperaat motormanagment.Stap verder wordt dan al snel andere zuigers om de compressie te verlagen.
Grotere benzine capaciteit, zoals pomp, drukregelaar injectors.
Intercooler en evt extra oliekoeler.En dan heb ik het nog niet eens over aanpassingen aan onderstel, remmen, ophanging, aandrijfassen enz.
Voor de grap moet je zoiets niet gaan doen, maar goed lezen op diverse projecten in Engeland en Duitsland.
Het voordeel is dat alles al geprobeerd is en je zelf eigenlijk niks meer hoeft uit te vinden.Die heb je dan ook wel.:)
Komt heel wat bij kijken om zo’n blok goed te krijgen….en te houden.
origineel gepost door nova….
origineel gepost door Gupy
Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z’n lijf jagen door m’n gas eens in te trappen als ik er langs rij….en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P
Ja zag het op de foto al ziet er geil uit.. maar het verbruik hoeveel is dat?? en je hebt meer pk`s?;):vertag
Verbruik snelweg max 3000 toeren is nog steeds 1 op 10.
Alles daarboven gaat het ineens stukken minder met het milieu.
Nu door de weeks kleine stukken is 1 op 7 en als ik echt ga trappen is een halve tank leeg binnen de 100 km.Vermogen weet ik nog niet helemaal (met bewijs) omdat ie nog niet op de bank is geweest, maar 220 pk zal ie wel halen.
Binnenkort ga ik samen met Ronald naar een Dyno op bezoek. Eerst nog wat probleempjes oplossen.Een Vortech is er redelijk goed onder te krijgen, alleen alle bijkomende zaken. :cry
Kijk…en ik vroeg me al af wat daar gezeten had bij mij. :wtf
Weer wat geleerd hier.:thumbup
Vind de logo’s op de sub minder dan op de airbag…maar dat is dan weer mijn mening.
Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.
Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z’n lijf jagen door m’n gas eens in te trappen als ik er langs rij….en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P
Ik gebruik al jaren Sikaflex 221. Voor nog geen 10 euro en plakt als de beste.
Emmen was voor mij ook 1 op 9 als ik maar onder de 3000 toeren bleef.
Terugweg was helaas anders, met hogere snelheden gaat het verbruik flink omhoog.
Tenminste 30 ltr op nog geen 200 km.Maar goed, hij is dan wel niet meer origineel.
Hij is zeker vet ja, straalt veel meer klasse uit dan dat blauw. :thumbup
Maar, hadden we eigenlijk anders verwacht van Alex? :wors
11 april 2010 om 14:48 In reactie op: Internationale Opel Meeting Opel Team Klazienaveen 11 April #17561626Was me ook een partij koud zeg. Gisteren was het nog prima weer daar in het Hotel, maar vandaag…brr.
Ben dan ook wat eerder gegaan en ben nu net thuis. Hier in Limburg schijnt natuurlijk weer de zon.
Wel mooie locatie zeg, prima geregeld en lekker eten.
Zandweggetjes zijn gevaarlijk en af en toe heb je van die poortvangers in de grond zitten die verrassend hoog zijn.
Mijn favo was toch echt wel MJ – Billy Jean.
Helaas heb ik nu geen vette installatie meer, maar hier kreeg ik toch echt kippevel van.
Vooral de “oudere” muziek gemaakt door dynamische bas vond ik geweldig.
Nu de vrouw nog overtuigen….;)
Ik heb ook een geweldige sleutelruimte, alleen ik moet altijd alles opruimen omdat er overdag geld verdiend moet worden door mijn collega monteurs.
En dat mis ik wel om om 11 uur ’s avonds alles uit de handen te laten vallen om de volgende dag weer zo verder te kunnen.
Je moet idd rondneuzen wat de ervaringen zijn.
Ga je naar 18″ of groter, dan worden de mogelijkheden steeds kleiner.
ET waarde kun je aanhouden tot ET35 bij 18″*8J niet verlaagd.Ga je breder, dan moet je ET waarde wel omlaag anders lopen ze binnen aan.
9J ET40 is de absolute max bij 18″. Je hebt dan 4mm velgruimte aan de binnenkant.
Ga je in diameter lager zitten 16″of 17″ dan kun je in Duitsland veel info halen, die rijden “allemaal” breed.
Klopt, die klinken wel het beste. Sebring vond ik ook helemaal te gek klinken op mijn 8 klepper.
Kan makkelijk onder het subframe.
Meer kans heb je of bakflens schade, die ligt ook laag. Ik heb er ook al een scheur in.
En setjes aandrijfashoezen op voorraad leggen, die gaan er snel aan.;)
Lage brom komt van gedempte dempers ivm schottendempers.
Zelf heb ik Bastuck groep A met een grotere inlaat en Pipercross…..en daar schrikken mensen van als ik gas open trap.:D
Die van mij ligt ook op -70mm ongeveer. (nog geen pics helaas)
Maar let erop dat een V6 een andere pan heeft die wel kan raken!
Nattigheid olie?
Anders zal die daar wel lekken. Kan goed dat ie alleen maar lekt bij hogere druk en dat vlak bij het uitlaatspruitstuk.
Zou het ff in de gaten houden.
Mag ik vragen welke nokkenassen je hebt dan? En welke inlaat heb je dan?
Maakt natuurlijk geen reet uit voor het plaatje, die kun je zo bestellen bij Irmscher.
Of laten maken ja, heb ik ook gedaan….maar dan geen I500 erop.
Als ie nergens lekt, zal ie de kvs wel verbranden.
Hoef je helemaal niet aan de olie te kunnen zien, hij kan ook van koelkanaal naar cilinder lekken.
Bougie’s eens controleren, geeft vaak snelle duidelijkheid.7 april 2010 om 14:32 In reactie op: Auto remt achter niet volledig over de hele remschijf #17653187Dit komt vaker voor bij de B.
Zuiger blijft hangen achter.Kun je reparatiesetje voor bestellen, maar kijk ook goed op de online catalogus van Ate. Hier zit nameliijk wat verschil in. (ik had pas bij de derde de juiste set)
Schijf afdraaien als ie niet te ver versleten is of vervangen. Anders zijn je binnenste blokken in notime weg.
Vraag eens aan de bandenboer? Die moet erna toch uitlijnen.
Voor een 100 ging ik niet klooien.Als je het zelf doet heb je wel meer tijd om het omliggende zaakje netjes schoon te maken enz.
God-zij-dank…hoef ik nog niet aan de pilletjes. :jerry
-
AuteurBerichten