Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kan goed ja, ik heb ook bewerkte koppen. En je kan hiermee nog veel verder gaan dan 220/300.:D (dus wat is optimaal?)
Maar er zit wel een verschil in proffesioneel bewerken of met de luchtfrees hier en daar wat wegslijpen.
Irmscher heeft nog nooit zelf een hand aan die wagens gelegd, GM leverde alleen originele GM delen onder noemer Irmscher.Staar je dus niet te blind op die rooie i.
Zijn gewoon X30XE koppen. Ook de I30 kwam gewoon van de band rollen, niks bewerkt.
Nokkenasssen zijn wel anders.Je kan de timing iets veranderen waardoor de inlaat klep wat later sluit (maar dan gaat ie ook later open). In PK’s zal het niet veel uitmaken en je moet ook nog eens precies weten wat je doet.
Bij “scherpere” nokkenassen kan het iets meer uitmaken omdat die vaak al een grotere lift hebben.Ook boordspanning controleren. Bij een gelijkrichter die gaar wordt/is, kan de tankmeter gaan afwijken.
Waardes boven de 15V met normale toestand accu even de dynamo laten doormeten.Ik heb een Courtenay 68mm op de 2.5 gehad en nu een 73mm in aanbouw.
Probleem is idd dat je de klep echt moet laten sluiten en dat het dan geen rond schijfje meer is. Er zijn kleppen in omloop die enkel op de draaibank geruimd zijn waardoor de venturi weg wordt gehaald.
Met bestaande waterkanalen is de 68mm maximaal.Dat zijn sensors die kijken of de klep open gaat (die weer op onderdruk werkt)
Kun je waarschijnlijk gewoon wisselen als de stekker hetzelfde is.
Ik had ook 4*100 en dan 288 schijven op de Vectra A, met klauwen van Wim z’n V6.
Schijven kun je gewoon kopen bij M-tech.
Vader van Kevin (Mirage) rijdt met een grijze Cali X30XE, KMS en Jenvey TB’s. :wub :wub
Ik zie hem alleen af en toe in Zundert.
13 december 2010 om 19:26 In reactie op: monteur gezocht voor het monteren van sportnokkenassen+riem #17775862Is een flink dagje sleutelen Danny!
Je moet er ff op letten dat je wat spulletjes koopt zoals de pakkingen en de nokkenaskeerringen.
Ik denk dat je bij de garage toch wel tussen de 1000 en 1200 euro moet tellen.
Er zit een soort terugslagklep op, als die lekt komt er door de druk uitlaatgas retour.
Fijn afgekoppeld laten die pomp.:)
14 september 2010 om 09:17 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17716892Hey respect lemmuh.:thumbup:thumbup
Heb nog een set skirts en deurplaten liggen, zonder rechter achterstukje.
Mag ik je daar blij mee maken? Als je ze kan gebruiken zou ik ze graag willen doneren voor dit project.
Kun je hetzelfde aanhouden.
Wel heb je bij verlagen dat de aandrijfas hoezen gaan scheuren. Vooral bij erg lage wagens gaan ze vaak stuk.
Stuurhuis lek is helaas ook een bekend euvel.Jep, die heb ik thuis. Prima ervaringen met Vocor.
Er staat neutraal schakeling van de AF22. Hier geeft ie een foutmelding op.
Gewoon slim om dat daar te vermelden.
Bij afwijkende waarde van sensoren kan het zijn dat de ECU zich ff opnieuw moet inleren.
Accu 10 min los en daarna een weekje afwachten tijdens rijden. Aanpassing gaat automatisch, maar duurt ff.
Nee, ook na revisie mag je niet zeggen dat ie 0 km gelopen heeft.
Maar, je kan dan wel weer met een gerust hart km’s gaan draaien.:D
Een goed uitgevoerde revisie kost ook serieus knaken. Maar nog steeds heb je geen nieuwe zuigers, drijfstangen, oliepomp, nokkenassen, klepgeleiders enz. enz.
Vectra A of B v6 zijn dezelfde.
Je kan dan bij M-tech de 288 schijven halen.
Automaat rijdt wel relaxed hoor. Maar idd verbruik zal iets meer zijn.
Kreeg net al vriendelijk op m’n flikker van Ronald…..ja, dan verang ze maar bij distri wissel.
Goedkope jan ook dat ik ben.:jerry
Ja, maar elke keer waterpomp vervangen bij distri wissel is onzin.
Als je monteur je adviseerd om de waterpomp te vervangen bij distributiewissel moet je ‘m een draai om z’n oren geven. Die zit namelijk niet op de distributie.
Gewoon kenteken geven, dan kunnen ze het zo uitrekenen.
Bezine verbuik valt zeker mee. Maar denk wel aan de hogere onderhoudskosten en belasting/verzekering.
En dan hebben we het nog niet eens over een hobby zoals het pimpen…..want dat is dweilen met de kraan open.:P
Een automaat zuipt wel wat meer. Korte stukken 1 op 9 snelweg 1 op 12.
Belangrijkste (zeker ibj dit bouwjaar) is de onderhoudshistorie. Kan wel een wagen zijn van 1000 euro, maar die ben je ook zo kwijt als je duur onderhoud moet laten doen.
Voor de X25XE is het belangrijk om de olie te controleren, koelvloeistof op doorrotten warmtewisselaar.
Tikken van de kleppen geeft ook indicatie van onderhoud.Automaat AF22 zijn best sterke bakken, maar controleer op doorslippen en ruik aan de olie.
Voor de rest zijn het de gebruikelijke aandachtspunten van de B.
Zie daarvoor http://www.opelvectra.info van onze Paashaas.Ik dacht altijd dat de voorstoelen te breed waren voor een Vectra.
-
AuteurBerichten