Gupy

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 543)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Alleycats vraagje #17858720

    Thanks, zal er ’s kijken.

    Jammer dat ik nu te weinig tijd heb om ze op te knappen…zal ze nog maar een paar jaar laten liggen dan.:)

    In reactie op: Bumpers Vectra A #17864873

    Ach weet ik niet, ik heb laatst een set skirts en deurplaten op de stort gegooid omdat ze nog niet eens gratis afgehaald werden.
    Daar baalde ik pas van.

    Ik had ze dan wel niet op MP staan…niet alle types zijn hier welkom.

    In reactie op: Bumpers Vectra A #17864875

    2000 setje met een JMS lip….helemaal geweldig. Nog genoeg van te krijgen.

    In reactie op: Welkom op ons nieuwe Opelforum #17862827

    Goed werk, ziet er strak uit.

    In reactie op: Vastgeroeste bouten #17861423

    Prijs wellicht….is een stuk duurder als een pijp van een meter.:D

    Electrische slagmoersleutels hebben weinig te vertellen. Lucht 1/2″ vanaf 150 euro en dan moet je nog een flinke compressor hebben.

    Huren zou dan wel een oplossing kunnen zijn.

    In reactie op: Vastgeroeste bouten #17861416

    Ik heb al jaren de Deblock oil van Innotec. Dit is werkelijk de beste die je kunt krijgen.

    In laten trekken en een slagmoersleutel erop.
    Mischien nog warm stoken en laten schrikken met een hamerveeg, maar dat is link bij de klauw.

    Heb ze een tijdje geleden ook bij mijn D gedaan, dacht tot ook een uurtje of 3 zoet te zijn geweest. Wat zat dat vast zeg.:cry

    In reactie op: Vraagje #17859423

    Hier staat ie:

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=146644#pid1916917

    Is verplaatst naar het juiste gedeelte.

    [edit] Oh, Dennis was me voor..:D[/edit]

    In reactie op: Lekkage #17853196

    Heb vanmorgen ook nog ff de waterpomp van de Kadett vervangen…stuk makkelijk dan een V6 dat zeg ik je wel.:D

    In reactie op: Lekkage #17853194

    Waarom? Wij delen graag je Vectra belefenissen met je mee, leuke en ook minder leuke.:D

    Blij dat je weer vooruit kan met dat ding.:P

    In reactie op: Lekkage #17853193

    Waarom? Wij delen graag je Vectra belefenissen met je mee, leuke en ook minder leuke.:D

    Blij dat je weer vooruit kan met dat ding.:P

    In reactie op: licht vliegwiel v6 m-tech/courteney krom geleverd?? #17850934

    Leverancier had toch Dietrich verzekerd dat de problemen met slippende koppeling opgelost waren?

    Ik ga er dan ook vanuit dat er dan ook ooit problemen geweest zijn in het verleden. Mischien iets te dikke chroomlaag gehad.

    In reactie op: Lekkage #17853185

    Tja, kan gebeuren. Weet zelf niet of er verschil zit in origineel GM of Imitatie.

    Blijft wel klote dat het zo snel defect is.

    In reactie op: hulp Vectra B 2.5 V6 multiram inlaat demonteren #17854027

    Hoef er niet helemaal af, alleen middelste gedeelte.
    Die kun je zo aan de kant kiepen.

    Gewoon ff kijken wat er vast zit. 4 inlaat slangen, inlaatbocht rubber (waar sensor in zit) en de ram klepjes.

    Gaat sneller als je denkt.:D

    In reactie op: Dikke vectra's topic ! #17410500

    Zonde van deze set vind ik de te grote rechte wielkasten, vind die van RDX vele malen mooier.

    Desondanks, is het er volgens mij wel netjes opgemaakt, dus is het alleen nog maar de smaak die afwijkt.:D

    In reactie op: Lekkage #17853177

    Je had laatst toch de distributie laten vervangen John? Waterpomp ook vernieuwd? (ivm dat tik tik tik)

    In reactie op: Opels roestbakken!?? BMW ook! #17846863

    Klopt, heb meer laswerk aan m’n 1997 Vec gehad dan aan mijn 1984 Kadett. (nu kan dat laatste ook mazzel zijn):)

    Veel roest aan de Vec kwam echt van binnenuit. Ook de wielkastranden liggen erin als een soort felsnaad, daar gaat de kit toch scheuren en begint de elende.
    Ook de hele achterkant (station) heb ik zowat vervangen, maar dat was zeer slecht schade herstel geweest.

    In reactie op: welke pakkingsset x30 met calibra inlaat #17850978

    Nee, je zult moeten mixen. Koppaking X30 zitten wat grotere gaten is als de 2.5.:D

    In reactie op: Show hier je V6 #17812695

    Dit was trouwens mij oude setup.

    En zo staat het al bijna een jaar…..

    Wellicht kan ik er binnenkort weer aan verder.:D

    In reactie op: Vermogen X30XE #17827054

    Denk dat je niet goed zit te vergelijken. 210 pk uit een 2.5 ECU en inlaat of 230 uit een 3.0 ECU met inlaat.

    Ook zal er een verschil zitten in je koppelkromme, die wellicht meer zal gaan afwijken. (geen idee of dit naar onder of naar boven is)

    De X30XE zul je toch echt moeten aanpassen intern wil je naar turbo gaan, is niet echt een rpm liefhebber, en haal je het al niet met je standaard compressie. Dan hebben we uitlaat nog, waar net zo goed restrictie in kan zitten.

    Te veel onduidelijke gegevens heb je dan om een standaard programma te rijden. Dus een chip op maat is altijd goed.

    Ik zou dus gaan voor de C25 inlaat, ziet er beter uit en een bult op een Cali kap is ook al niks.:D

    In reactie op: tc verwijder c25xe #17847921

    [rquote=1906551&tid=145638&author=ANJO TOL]De gasklep van een Calibra V6 is 64 mm ! dan hoef jeje niet druk te maken over een T.C klep van 68 mm lijkt me !

    Ben bezig om gasklephuis te vergroten, zit nu op 65.75 mm, de gasklep moet nog gedraaid worden ! onder 5 graden scheef in de klauw (alu) 2 mm dik

    De (vlinder) van de T.C zou die ook kunnen gebruiken ! weet nog niet dat die ruimte der in zit .. er zit een buisje en een kanaal in gasklephuis ! deze moet niet worden weggedraaid ! daar de gasklep daar net afsluit ! zal van de week dat bekijken als dat gaat !!

    Tot 68 mm is te doen met voorverwarming bij een Vectra B1 gasklep. Hierna moet de verwarming er aan geloven.

    Heb zelfs 73 mm gezien, maar dan moet je toch meer veranderen.

    Pierburg kan idd geen losse vlinders leveren, heb wel eens gehoord van een BMW vlinder die 70mm is.

    [/rquote]

    In reactie op: tc verwijder c25xe #17847918

    Dacht zelfs dat Courtany de vlinder uit de TC gebruikt voor hun gasklep mod naar 68mm.
    Maar idd als je het niet gebruikt fijn weglaten.

    In reactie op: koppen irmscher i30 #17844927

    Klopt, zijn zomaar mensen die er Irmscher in graveren en dan verkopen voor 800 euro. Tja, lucratief is het wel.:D

    Maar Niels heeft idd gelijk, een 2,5 is makkelijk als een 3.0. Aftermarket assen zijn een betere oplossing, maar dan ben je ook minimaal 800 kwijt.
    Dbilas, Immotec, M-Tech enz…zijn allemaal assen die niet echt “tam” zijn en grote (>10.5) kleplift hebben.

    In reactie op: vreemd geluid vectra b v6 #17847207

    Had je waterpomp vervangen bij de nokken wissel?

    Zou toch ff loshalen en controleren, zou zonde zijn als er iets stuk gaat….en zeker daar achter die kast.

    In reactie op: koppen irmscher i30 #17844922

    Had je ze nog kunnen scoren?

    In reactie op: koppen irmscher i30 #17844920

    Absoluut, die gast is echt een Opel gek met veel geld…tja, dan doe je dingen waar wij alleen van dromen.:D

    Mijn kopjes zitten er nog niet op, maar ik heb dan ook niks standaard meer. Het is moeilijk om een verschil aan te tonen tussen originele koppen en bewerkte koppen.
    Maar ik heb er genoeg gezien die met alleen andere uitlaat, nokkenassen en wat friemel dingetjes makkelijk richting de 230 pk gaan.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 543)