Gupy

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 543)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Interessepeiling schade C2 #18334238

    Compleet of wat bedoel je?

    In reactie op: injectoren x25xe #18273795

    Ruimte genoeg onder je motorkap. :)

    Andere nokkenassen zonder aanpassingen heeft geen nut joh. Al zeker bij een X25XE niet.
    Inlaatflens en trottlebody, ECU, uilaatspruitstukken, andere nokkenassen…..dan pas begint ie te gaan.

    Ik gebruik ook altijd de twee punters van NGK, nooit problemen me gehad.

    In reactie op: Mijn nieuwe aanwinst #18270221

    Mooi joh, je ziet ze niet veel die 2.8 jongens. Zeker niet full option en betaalbaar ook nog.

    OPC Line ook?

    In reactie op: DKvectra x25xe koppakking lek iemand tips #18267883

    Of relais net laten zitten….twijfel ff omdat het lang geleden is. :)

    In reactie op: DKvectra x25xe koppakking lek iemand tips #18267872

    Ja…en ff relais eruit wippen. Ik “rij” ook zonder die meuk.

    In reactie op: Show hier je Vectra #17285809

    Vandaag verhuisd van een liefhebber naar een andere liefhebber….moi!

    In reactie op: Show hier je V6 #17812706

    Eerste OPC trouwens ook! Haha

    In reactie op: Show hier je V6 #17812774

    De 2.6 MSD heeft idd andere nokkenassen als de I500. MSD gebruikt hier 4*A cam ipv de 3ltr assen in een I500.

    In reactie op: Dynamorubber vervangen 13NB #18200523

    Ja klopt, maar is al gelukt. Twee boutjes van de bovenste/achterste distributie kap kunnen zo los en onderste kap ook. Heb je net genoeg plaats voor die bout.

    In reactie op: C25xe licht vliegwiel, welke? #18192451

    Ik heb er een Bastuck opzitten. Laten balanceren en er was geen afwijking.
    Zijn ook net iets onder de 6kg.

    In reactie op: ( x25xe ) achteruitrijschakelaar automaatbak #18183147

    Ja…automaat heeft een schakelaar in de selectorschijf van de bak zitten. Bij een AF22 tenminste.
    Nog nooit gehoord dat die stuk gaan eigenlijk.

    In reactie op: 260 graden mtech x30xe assen in c25xe #18179801

    Die moet je ook gewoon onderin sterk houden. Zullen geen toerenmonsters worden.

    10.95 kleplift is maximaal en dan moet je ook nog stukjes wegfrezen uit de koppen. Timing is afhankelijk van de rest van de setup.
    Maar die standaard uitlaatpoortjes zijn wel heel erg krapjes.

    In reactie op: 260 graden mtech x30xe assen in c25xe #18179795

    Dacht G en J in een Y32SE. Maar ken zo de specs niet van de J assen.

    Meeste winst kun je halen met de 3 liter assen in een 2.5. Rest is allemaal zo spannend niet als de rest nog geknepen is.

    Je kan ook custom cams bestellen bij Catcams…maken ze de profielen zoals je zelf wilt.

    In reactie op: na een jaar neem ik afscheid van mijn vectra v6!! #18179849

    Jammer Marco, maar je zal er toch op vooruit gaan.

    Deze Vec is een prima bak hoor. Heb hem zelf eens onder handen gehad met reparatie kachelkraan.
    Alles nieuwe onderdelen en slangen van de VOD.

    Succes Marco!

    In reactie op: 260 graden mtech x30xe assen in c25xe #18179789

    Origineel zijn ze dacht ik 247gr met kleplift 9.2. X30XE origneel 247gr met 10.0 mm lift. Vandaar ook dat originele X30XE nokken vrij tam zijn.
    Hoe dan ook….ik zou never 800 euro uitgeven voor nokkenassen in een 2.5 waarmee je hetzelfde resultaat haalt als een standaard X30XE.
    Als je het bij je 2.5 houdt, gewoon de X30XE A+G nokken erin en chip, is goedkoop en voldoende voor 190+pk

    De V6 motoren zijn simpelweg een crime om ze sneller te krijgen daar ze zo ontzettend geknepen zijn.

    In reactie op: 260 graden mtech x30xe assen in c25xe #18179781

    Mathijssen levert ook gewoon de Catcams. Prima service!

    2.5 of 3.0 maakt niet voor de nokkenassen, zijn hetzelfde. Wel tussenflens injectorbrug van 3.0 ertussen en ecu aanpassen. Dan kietel je wel die 200pk

    In reactie op: Waar dient deze voor??? #18165609

    Zit daar niet gewoon ontluchtingsventiel onder? Is dus een dopje…ventiel kan wat lekken.

    In reactie op: snelle nokkenas -tandwiel c20ne? #18147983

    Weet niet, enkele nokkenas kun je dan wel wat verstellen, maar de timing in en uitlaat kun je toch niks mee.
    Een sportnokkenas heeft die onderlinge timing al aangepast en hoeft ook eigenlijk neit verstelt te worden.

    Zeker bij verder standaard motoren vind ik het persoonlijk onnodig.

    Bij DOHC kan het wel verschil maken, maar ook daar kun je nokkenassen latenmaken met de timing die jij wilt.

    En de tip van de dag: stoomclean eerst de motor, want die roet is echt een ramp.

    In reactie op: Re: Calibra Gesloopt #17831151

    Ik heb nog contact met Frank Denker gehad over mijn V6 charger project. Hij weet zelf ook geen details meer, maar wel zijn Duitse monteur.
    Je kan wat info bij mij halen of anders vooral bij FTT Deutschland en natuurlijk de tuners zoals bv Klasen in Oberhausen.

    Compressor die hij gebuikte bestaan al lang niet meer.

    Ik doe wel eerst omkeuren zonder compressor.

    In reactie op: automaat uitwisselen tegen een handbak #18142722

    Je wilt de handbak van een Vectra 2.6 in een Omega zetten achter een 3.2?
    Gaat natuurlijk niet ivm FWD/RWD.

    Je kan wel de 3.2 achter de 2.6bak hangen in je Vectra.

    In reactie op: F16 bak loshalen #18139727

    Wat doen ze dan met die aandrijfas in de bak (niet diff) naar buiten trekken? Is dat om de koppeling te vervangen
    als bak gemonteerd zit.
    Ik zag afbeelding van lagerafdek plaatje loshalen van bak en as naar buiten trekken?

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18070137

    En dan nog, belast er maximaal 1 of zo. Vanaf de 2e is gratis. Ik ken er genoeg die meerde oldtimers hebben.

    Maarja, ben blij met de duidelijkheid, dat gezweef was ook niks.

    In reactie op: krukas poelie c25xe hetzelfde als c20let ? #18125756

    Ik weet dat Courtenay Sport ze heeft. Ik heb wel intresse in een poulie, moet die van mij nog steeds vervangen.

    In reactie op: koelvloeistof lekkage 2.5 v6 #18124707

    Als je bovenste (middelste) gedeelte van de mutierram demonteerd, kun je veel zien. Meestal zie je het bij kleine lekkages aan de groene aanslag.
    Rechts tussen de koppen in zit de koelwaterbrug, controleerd ie goed.
    Links voor zit thermostaathuis met aansluitingen, daar ook nazien.

    Als je er niet uitkomt of niet zelf durft kun je altijd eens met Willem afspreken of met mij in Weert.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 543)