gunni

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 206)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Inhouden c20xe #18282460

    Heb de bobine gewisseld en het probleem was opgelost.
    Een sensor, daar had ik mijn twijfels over.
    Vandaag weer wat toertjes op circuit Zolder gedraaid, zonder problemen.

    Groeten
    Gunni

    In reactie op: Inhouden c20xe #18282459

    Ok, thanks voor de tips.
    Vrijdag eens wat zaken proberen uit te sluiten.

    Groeten

    In reactie op: GSi Racer Projecten Topic: update verkocht! #17957473

    Ziet er goed uit.
    Wat is nu de minimum velgenmaat?
    Op welke ET rijdt je nu?

    Groeten

    In reactie op: katalysator ja of nee #18204673

    Hazo.
    En ge moet hier niet over 12cm rijden, maar over 9cm.
    Er is een tolerantie.

    Groeten

    In reactie op: katalysator ja of nee #18204671

    Kan er perfect onderuit die kat.
    Ik rijdt ook zonder kat en voor de keuring is dat geen probleem. Wagens van voor 1993 mogen de kat weg laten.
    Maar een c20xe in een manta leggen?
    Ik krijg mijn E kadett niet gekeurd met een c20let.

    Groeten

    In reactie op: F20 #18202333

    @rhandygsi wrote:

    Hallo

    Ik wil een F20 bak uit elkaar halen om te reviseren, mijn vraag is heeft iemand voor mij een werkplaatshandboek of iets digitaals.
    Waar evt aanhaalmomenten in staan en hoe je hem het makkelijkst stap voor stap uit elkaar haalt.

    Alvast bedankt .

    Mvg

    Rhandy

    Heb ik ook wel interesse in.
    Ben ook bezig ene uit elkaar te halen, oa. om er een sper in te steken. Het originele dif is eruit.
    Nu nog al die tandwielen.

    Groeten

    In reactie op: Dbilas op c20xe #18176859

    @ckadett16v wrote:

    Sper in essen gekocht?

    Neen, niet in Essen.
    Heb ik daar ook niet gezien

    In reactie op: Dbilas op c20xe #18176857

    @ckadett16v wrote:

    En is het nog wat geworden in Essen

    Komt er in de nabije toekomst.
    Heb eerst een sper besteld voor mijn F20.

    De dbilas is de volgende stap.

    Groeten

    In reactie op: Dbilas op c20xe #18176853

    Woensdag naar motorshow Essen.
    Eens kijken voor de Dbilas.

    Groeten

    In reactie op: Schroefdraadbus ophanging #18191340

    Zojuist enkele wielmoeren M10 x 1,25 gaan halen.
    Op aanraden van Vinci. De getapte zal ik maar mooi aan de kant laten liggen wegens niet sterk genoeg.
    Hadden ze bij Pirana Racing liggen. Die manne doen moto’s en quads.
    Foto komt straks.

    Groeten

    In reactie op: Schroefdraadbus ophanging #18191338

    @Vinci wrote:

    Ziet er naar uit dat ze die wel voor je hebben dan bij een brommer winkel!

    Lijkt me ook het geval te zijn.
    Zouden die sterk genoeg zijn?

    Groeten

    In reactie op: Schroefdraadbus ophanging #18191335

    @Vinci wrote:

    Lekker vet:
    http://www.ebay.de/itm/1-Stuck-Nissan-Suzuki-Subaru-Radmuttern-M12x1-25×17-SW-21-/261175727870?pt=DE_Autoteile&hash=item3ccf4956fe” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Zou eerst eens op die bout een winding of tien met de schuifmaat opmeten en als je dan op 12,5mm uit komt is het M12x1.25 draad heh… Weet het wel vrij zeker dat het die maat en spoed is…

    Succes! :thumb

    Hallo,

    Zal straks een foto posten.
    Bij mij is het echt wel M10 hoor. Die bout kwam toch uit de bus.

    Groeten

    In reactie op: Schroefdraadbus ophanging #18191331

    @Haasje17 wrote:

    doe je het via je werk of een kennis?

    Via mijn werk gaat dat niet.
    Ben militair.

    Groeten

    In reactie op: Schroefdraadbus ophanging #18191317

    Wij hebben hier in de buurt een Fabory ijzerwaren winkel. Deze heeft ze wel, maar je kan er enkel met een BTW nummer kopen.
    Dus bedrijven enzo.
    Norige keer was ik daar aan het shoppen en bij het afrekenen stond ik daar. Zonder nummer krijg je niets mee.

    Groeten

    In reactie op: Schroefdraadbus ophanging #18191327

    Moer zou ook kunnen, moest ik er vinden met de juiste draad. Ik ga geen doos van 100 stuk kopen.
    En eerst dacht ik met een bus is het ongeveer origineel.
    Wat ik erin las, weet ik nog niet zeker. Als ik moeren vindt, misschien de moer.

    Groeten

    In reactie op: Schroefdraadbus ophanging #18191325

    @Vinci wrote:

    Niet bang, weet het zeker…

    Uit een Duits carrosseriebouwershandboek:

    “Geschnittenes Gewinde im KFZ – Bereich ist fahrlässig !!”

    Gerold draad heeft een veel grotere treksterkte en kan veel vaker los en vast gemaakt worden en kan dynamische belasting veel beter aan. En waar vind je nou nog sterkere dynamische belasting dan op een draagarmbevestiging! Tijdens het remmen komen daar krachten op waar je u tegen zegt, ga er maar eens aan rekenen! Maar in de praktijk is ook vaak zat gebleken hoe veel dit uit maakt!

    Bussen zijn gemaakt. Nu nog de oude weg en de nieuwe erin.
    Heb ze wel wat hoger gemaakt, dus meer schroefdraad. Komt ook een langere bout in ivm de versteviging die erbij komt.

    Groeten

    In reactie op: Schroefdraadbus ophanging #18191320

    @Vinci wrote:

    Kan op allerlei manieren, zoals hierboven, of je kan hem er af slijpen, eerst met een doorslijpschijf en dan lamellenschijf en als hij er af is een moer er op lassen. Volgens mij is het M12x1.25 metrisch fijn. Je kan dan van boven af een paar lasproppen geven zodat hij op z’n plek blijft. Dan wel even een bout er in van onder af, zodat hij goed recht zit en mooi voor het gat.

    Die vloer is nog mooi zeg!! :shock:

    Zo had ik het ook in gedachten.
    Vanavond op de avondschool gewoon zo een bus namaken. Eventjes wat schroefdraad tappen.
    En deze dan op de voorziene plaats vast lassen. Grotere maat bout ben ik niet zo voor.

    Groeten

    In reactie op: Dbilas op c20xe #18176849

    @ckadett16v wrote:

    Of voor de keuring even wisselen :jerry :jerry

    Moet nu al zoveel wisselen voor de keuring.
    Turbo blok heb ik ook liggen. Ben nog aan het twijfelen wat te doen.

    Wagen inschrijven in Nederland of Duitsland, ma da gaat zo simpel niet meer.

    In reactie op: Astra F Turbo #17941162

    @lefthandsideee wrote:

    @gunni wrote:

    Ferm project.

    Blijft deze op belgisch kenteken rijden?
    Want officieel krijg je de motor niet op kenteken hier.

    Groeten

    xe niet op kenteken krijgen? waarom dan wel?
    ik rij in Belgie met een gsitje

    C20let in een Gsi krijg je in België niet gekeurd.

    Groeten

    In reactie op: Hoeveel E Kadetts???? #17976192

    @kadettgsiboy wrote:

    In Belgie is er ook weer 1 bij gekomen :wub
    Eindelijk iets gevonden naar mijn zin :ass

    Grtz

    Dan zijn we met 2 in Leopoldsburg.

    Groeten

    In reactie op: Radiator c20let in kadett gsi #18163906

    Ik heb die van TX autosport, maar wel die ze aanbieden voor Kadett met de Spal erop.

    Groeten

    In reactie op: c20xe loopt onregelmatig en valt uit. #18146595

    Nu heb ik al vanalles vervangen, zelf de ram er terug af gehaald.
    Het is al beter, maar:

    Hij start direct, stationair draait hij koud op ongeveer 2000tr/min.
    Na enkele minuten begint het toerental te schommelen tussen 1500 en 2000tr/min. Niet hoger en hij valt ook niet meer uit.
    Ook tijdens het rijden is het merkbaar. Niet als ik gas geef, maar wel bij ingedrukte koppeling aan het rood licht ofzo.

    Bij opel kunnen ze hem niet uitlezen met de Tech 1, want die zou geen signaal (spanning) krijgen.

    Iemand van de kenners een ideetje?

    Groeten
    Gunni

    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494592

    @Vinci wrote:

    Dat hangt van veel dingen nog af, wieldiameter, soort banden, uitlijning, vermogens en koppelkromme, voorkeur. Wat ik heel erg veel lees is wat mijn ervaringen bevestigen is dat met de F28 je turbo lekker opgespoeld is en hij gaat als een raket en het moment daar is om te schakelen je gelijk weer bij de 4000-5000 toeren uit komt. En als je je schakel moment door de bak laat domineren dan is de turbo misschien net lekker in aan het komen als je op een lekker toerental in de volgende versnelling uit wilt komen. Een F28 is ideaal gezelschap voor op een dikke 250PK Sjaak Spies motor. Er zijn momenteel veel Duitsers zelfs mooie tijden aan het neerzetten met 4 bakken op een let! Persoonlijk zou ik een F18 huis pakken, met WR+ tanden, F20 uitgaande as en ringwiel en uiteraard sper er in. Die F20 ringwielen zijn breder en sterker dan F18, huis van de F18 is heel sterk en de verzetten en synchro’s, wel ook uitgaande as een F20 of F16 lager pakken, die heeft meer ‘kogels’… Dat zou ik met mijn huidige ervaringen en gebaseerd op meningen en ervaringen van wat circuit jongens kiezen.

    Ok Thanks.
    Nu weet ik ongeveer wat ik moet zoeken voor mijn kadett. Deze winter komt de turbo erin.

    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494590

    @Vinci wrote:

    Da’s een lekkere bak ja, ieder zijn meug, maar ik ben niet de enige die die bak veel te kort vind op een turbomotor. Hangt van veel dingen af hoe jij hem ervaart natuurlijk, en het is een lekker sterke bak ook.

    En wat is dan de ideale bak voor op circuit met een c20let?

    Groeten

    In reactie op: NL-TUNING TOPIC: #17379158

    @nl-tuning wrote:

    @gunni -80 kan je zo los kopen.

    mvg Nick

    Voor de achteras?
    Hier vindt ik ze toch niet.
    Waar kan ik deze dan bestellen?

    Groeten

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 206)