Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dan is de accu matig.
Maar ik denk dat de dynamo gewoon dood is. Bij monteren van andere accu nog steeds dezelfde ellende. Wel toevallig dat 4 dynamo’s slecht zijn. Eens kijken wat een revisie kost..
Stomme vraag misschien maar hoe controleer ik mijn accu? Multimeter geeft 12Volt aan en hij start op de accu.
Ik heb geen capaciteitsmeter voorhanden.
Klopt als een bus! Net even in de onderhoudsboekjes gekeken er zat iets over zwitserse garantie en nog wat andere zwitserse dingen tussen.
Hebben ze dus tot 1985 in ieder geval L-jetronic gebruikt.
Okay. Ja zo erg klinkt het denk ik niet. BOven de 3000 rpm hoor ik in de auto een klein rateltje vanuit de motorruimte komen.
Maar zal het in de gaten houden of het niet erger wordt. Ik mag toch hopen dat zo’n blok meer dan 200.000km meegaat. Hij staat nu op de 190.000 namelijk.Wat ik wel vreemd vind is dat er een L-jetronic op zit ipv LE-jetronic. En een EGR-achtige klep, wat volgens internet wel bij dat jaargang hoort. Maar mag de pret niet drukken.
Ja dank je! Rijdt lekker. Helaas toch her en der slechte stukken erin, waaronder veerschotel achter. Toch niet goed gekeken. Maar komt vast en zeker goed.
Is het normaal dat je de motor hoort lopen? Je hoort tijdens het rijden een klein rateltje van het blok komen. Klinkt niet als een kapotte stoter of iets dergelijks maar het lijkt alsof je de kleppen lichtjes hoort.Klinkt net als iets te losse kleppen. Meende dat dit normaal is voor een CIH. Klopt dit ook? Dus hij rammelt niet maar je hoort een licht mechanisch geluid van het blok komen.BMW heeft ook iets efficientere motoren tegenwoordig! Maar een 320 van het type E-30 heeft 130pk en een E-36 2liter is gewoon ronduit traag. 325 trouwens ook. Rijd je met een 16V opel voorbij. Om ook even de vergelijking te maken in het voordeel van opel.
Senator aangeschaft! Heeft wel een slecht ingelast spatbordrandje, en hier en daar wat roest maar volgens mij over het algemeen vrij hard. Loopt toch verrekte lekker zo’n ding. En met 5-bak.
Zuipt wel als een gek. Zit zo’n vebruiksmeter in en die hangt eerder bji de 1 op 8 dan 1 op 10 bij 120 op de snelweg.
Maar al met al valt de trekkracht me niet tegen. Hij is niet vlug maar toch zeker niet traag. Als je hem doortrekt tegen de 6000 gaat ie voor een auto van 1500kg toch nog goed van zijn plek.
.
Het toerental is wel hoger dan vermeldt in zijn 5: 3000 toeren bij 120. Maar dat valt nog wel mee.Morgen eens inspecteren of er nog ergens verborgen gebreken zijn..
Vanavond kijken bij een hand geschakelde. Op benzine. Kan gunstig zijn. Frisser blok. Navraag bij de gasboer heeft me geleerd dat een g3 800 euro’s duurder is (2000 euro tegen 1200 voor g2).
Heb nog nooit met een 3.0e gereden dus ben benieuwd of de vooroordelen bevestigd worden. Een keer trouwens in een zogenaamde 3 liter waar 2.8H in het blok stond geslagen..
Je bedoelt de membranen? Is toch geen probleem op zich? Op een 4 cilinder loopt het goed zo’n g3. Heb er inmiddels een ton bijgedraaid en alleen een keer de regelunit die de hoeveelheid gas regelt moeten smeren en reinigen.
Helder verhaal GSE, ben bekend met het koppel verhaal. 2liter 8 klepper heeft zijn koppel bij 2600 toeren. Als ligt het door het gas, ondanks g3, wel een stuk hoger nu. Op benzine merk je wel dat het koppel er al is bij zo’n laag toerental.
Maar dat een gasmengstuk zoveel afknijpt was ik dus niet mee bekend. Dat is eigenlijk wel jammer. Mijn 2 liter moet ik met trekken het liefst rond de 4000-5000 toeren houden. Dan loopt hij het beste en hoef ik geen vollast te geven om snelheid vast te houden.
Het wordt er niet makkelijker op door dit topic om nog voor een opel te gaan.
Oplossing zou natuurlijk een g3 gas installatie zijn..
Uuh 35mm gasmengstuk? Is dat niet wat kleijn? inlaat is iets van 75mm lijkt mij..
Maar alle auto’s uit die tijd zuipen brandstof en zijn niet vooruit te krijgen dacht ik zo. Kijk naar een mercedes S-klasse van rond 80. Trekken ook niet hard.
Maar om even terug te komen op topic, met een handbak zou een 3.0E toch wel makkelijk zwaar en langdurig kunnen trekken of zijn het in de praktijk zo’n waardeloze motoren dat je hem meteen moet wisselen met jonger of gewoon een ander merk auto kopen?? Mag toch wel hopen dat hij harder trekt dan een 2liter achtklepper OHC..
Ik breng weer wat teweeg zeg..
Maar als ik dit zo lees is een 3.0E gewoon een waardeloze motor die veel zuipt en net zo hard trekt als de 2 liter in mijn vectra.. Is dat niet wat overdreven. ff wat gegoolged:
BMW 2.8 liter injectie van dezelfde leeftijd: 240Nm bij 4200RPM en 185 pk
Opel 3.0E : 248Nm bij 4200RPM en 180 pkLijkt me dan nog niet zo beroerd. Maar heb al het een en ander gelezen hier over de optimistische opel specificatie haha.
Maar 3500 RPM bij 120 is nogal hoog voor een 6 cilinder..
Of dan toch maar op BMW overstappen :hmmz
hoi senatorman. Is ook niet de eis dat hij in concourstaat moet zijn. Ik wil er dagelijks mee gaan rijden en dat vind ik persoonlijk dan zonde. Technisch in orde (en dus ook niet rot) vind ik belangrijker.
Ben er in ieder geval aan uit dat het een handbak of 4-gang moet worden.
Benzineleidingen heb ik met mijn vectra ook al slechte ervaringen mee.Staat toevallig op marktplaats een 5-bak in dongen. Geen gas, maar als de prijs aantrekkelijk is kan je het altijd nog inbouwen.
Helaas geen trekhaak maar ga er vanuit dat deze nog wel aan te komen zijn. Bij de RDW staat er geen trekgewicht maar ook dit is, alds RDW, via een brief van de importeren zo op kenteken te zetten.
Bij mijn ascona heb ik het aangevraagd en inmiddels een officiele brief ontvangen hiervoor. Alleen nog niet opgestuurd naar de RDW.Flink wat reacties. Maar als ik dat zo lees kan ik beter dus kijken voor minimaal een 4-bak automaat en als het kan een handbak. Ben ook wat vertrouwder met handbakken. De kennis van een automaat is nihil.
En als wat gse zegt dat een 3-gang een zwakke bak is die je niet lang zwaar kan belasten denk ik niet dat het goed komt dan.
Wordt nog eens wat zoeken. In duitsland zag ik er toevallig eentje voor 1350 euris met 5-bak. Weinig geld dacht ik zo..
heb nog geen senator ;) En hij moet inderdaad op gas stoken.
Maar de vectra is 2 liter op gas g3. En deze trekt het ook wel maar als ik 95-100 wil gaan rijden dan moet ik flink gas geven. Beetje flauwe bult met de sleurhut erachter en ik haal het al niet meer. Deze mag 1350 kg trekken. Vandaar dat ik dus aan het rondkijken ben voor een 6 cilinder en aangezien ik toch wel weer een tijdje opel rijdt en er meerdere voor de deur heb staan is de keus toch wel makkelijk.
Het grote deel op internet is echter een (3-traps) automaat. Ben niet zo ervaren in de automatenbusiness maar heb even met een 1.2s c-kadett gereden met 3 traps automaat en daar was ik niet zo te spreken over. Kun je de motors natuurlijk niet vergelijken maar rijdt het in een senator hetzelfde? Want dan zou je toch zeggen dat hij in de buurt van (steile) hellingen het toch wel moeilijk zou kunnen krijgen door de grote verschillen tussen de versnellingen in. Een handbak zou dat probleem oplossen.
Of zie ik dit verkeerd?
Met mijn telefoon krijg ik geen fatsoenlijk plaatje. Te weinig licht. Maar zoals ik al zei ze zijn versleten. Origineel lichtblauw met doorgesleten plekken in de bekleding. Wel hoofdsteunen.
De reden dat ik vraag of iemand ze wil hebben is dat er wel eens iemand naar gevraagd had voor het frame of de hoofdsteunen. Toen deed ik ze nog niet weg omdat ik nog geen andere stoelframe’s had .
Okay. Geen interesse neem ik aan. Dan verplaats ik ze naar het eindstation. Had ik op zich ook niet verwacht maar je weet nooit.
Ontvangen! Wel zeer langzame service van TNT. Hebben ze er toch een week over gedaan om het hier te krijgen.
Heb binnenkort nog 2 versleten stoelen in de aanbieding. Misschien iemand interesse? Anders gaan ze een keer naar de stort.
Okay. tnx
Ik ga voor de OHC. Verschillende gehad en nog nooit kapot gekregen. Allemaal meer dan 200.000km gelopen. Rijdt momenteel met een vectra met een C20ne die 300.000km gelopen heeft op LPG. Nog steeds geen olieverbruik. En wordt toch niet echt rustig met gereden, ondanks de LPG. En in de ascona ligt ook een 2.0 OHC (SE) en loopt ook nog als een zonnnetje.
Het verschil tussen een ne of een seh heb ik nooit echt gemerkt. Met verschillende sprintjes leek het of een ne vlugger was. Misschien doordat het koppel 2000rpm lager ligt.
Maar idd mr-turbo, het is een vrij saaie motor om met te rijden. Trekt net niet lang zat door.
De benaming van RAL 6032 is ook signal grun dus dit zou dan wel eens de goede kleur kunnen zijn. Opelkleur 308 kan ik verder nergens terugvinden en de verfboer werkt alleen met RAL nummers dacht ik zo. Maar lijkt mij dat ze dat wel kunnen omzetten.
In ieder geval bedankt!
Hmm. Signal grun is die fellere denk ik. Die bedoel ik dan. RAL 6032 zou dat moeten zijn ben ik inmiddels achter. Onderste foto is denk ik iets verkleurd niet? Appeltjesgroen zou dan gelbgrun kunnen zijn? RAL 6018 in ieder geval dan.
Maar die signal grun is een originele opelkleur dan? En appeltjesgroen is een niet opel kleur dan?
-
AuteurBerichten