Gubje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 198)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Visco koppeling van de koeling #17768511

    origineel gepost door ckad

    origineel gepost door noci
    Visco demonteren en electrische voor de radiateur monteren. wel een thermoschakelaar ergens plaatsen.
    Dat is niet de goedkoopste maar wel de beste oplossing vindt ik !

    Een nieuwe visco is ook duur. Als je een beetje rond kijkt heb je alles kompleet voor ca. euro 130,- incl. instelbare thermostaat. Heb ik ook laatst gedaan en werkt perfect. Je merkt het overigens ook in vermogen. Had nooit gedacht dat het zoveel zou zijn. (Visco draaide wel continu mee bij mij).

    Is dit plug en play? Heb geen zin om met dit weer een hoop verbouwingen aan mijn auto te doen en kan niet in de garage omdat daar een ander project staat.

    Weet anders iemand een alternatief? via http://www.visco-koppeling.nl zijn ze goedkoop leverbaar. Alleen hij heeft geen gegevens van een senator A.

    In reactie op: Visco koppeling van de koeling #17768508

    Even wat gekeken hoe zo’n ding werkt. Zit niet echt iets bewegends in. Waarschijnlijk is het bimetaal bij mij kapot zodat hij altijd meedraait. Verklaart nog niet de herrie en het opeens inslaan bij iets verhoogd toerental.

    Denk dat ik hem nog even laat zitten want het is echt veel te fris buiten.

    http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_70.PDF

    In reactie op: Visco koppeling van de koeling #17768507

    goede of nieuwe? En de prijs? Ik zie nu dat oude pekela nogal een stuk rijden voor mij is trouwens. Ik woon aan de andere kant van nederland dus denk niet dat dat een optie is.

    weet iemand of ik er mee door kan rijden? Het klinkt bij het inslaan alsof er ergens enorme frictie is. Als hij draait is het over. Ook zit er speling op de koppeling. Ik vind het buiten nogal frisjes om er nog even naar te kijken..

    In reactie op: Visco koppeling van de koeling #17768505

    Ik rij er dagelijks mee dus wou een snelle oplossing. Visco koppeling vind ik persoonlijk ook niks, maar zit er nu eenmaal op en als hij goed is werkt het systeem op zich goed.

    In reactie op: Interessepeiling Ascona B LPG #17750442

    Wat rij je tegenwoordig voor auto? Zo te zien een astra of iets?

    In reactie op: Interessepeiling Ascona B LPG #17750441

    Hmm jij bent vlugger!

    Maar klopt volgens mij

    In reactie op: Trekkracht 3.0E met 3-traps automaat #17741246

    Uuh geen idee welk mengstuk. Vanuit stationair heb ik hem niet zover doorgetrapt.

    Maar ik zei al dat hij minder fel is. Ik heb hem nog niet getopt, maar tot de 170 viel me niet tegen. Zal eens kijken hoe hard hij nog loopt van t weekend.

    Wou alleen zeggen dat jij omschrijft dat het echt dramatisch is maar dat ik het wel mee vind vallen. Vermogensverlies heb je altijd. Blijft LPG..

    In reactie op: Trekkracht 3.0E met 3-traps automaat #17741244

    Zo, gisteren de senator weer opgehaald na het inbouwen van lpg installatie.

    Ik moet zeggen het loopt stukken beter dan verwacht en zoals hier omschreven. Uiteraard merk je dat hij iets minder fel is maar om nou te zeggen dat hij echt trager geworden is valt wel mee. nu nog even het verbruik afwachten.

    Ik kan hem in ieder geval gewoon doortrappen tot over de 6000 toeren. Bij de 5000 toeren voel je nog steeds dat het maximale vermogen ter beschikking komt dus dat hij ophoudt na de 4500 toeren is bij mij geen sprake. Er zit een standaard OMVL verdamper op en een gewoon mengstuk. Diameter weet ik zo even niet. Ik heb er geen luchtmassa meter er op, dat moet ik er wel bij zeggen en open luchtfilter.

    Dus @gse moet er bij jou dan iets afgesteld worden of ben ik gewoon vlug tevreden? ;-)

    Ik heb trouwens eens gekeken hoe groot de L-klep in de luchtmassameter is, maar deze is op zich ook al een redelijke vernauwing! Exacte maten weet ik niet omdat ik er niet fatsoenlijk bij kon maar zal ik nog eens opmeten als ik tijd ervoor heb.

    In reactie op: Ontsteking stellen 3.0E #17754290

    Heb hem ook op tijd gezet met alleen vervroeging eraf. Het lijkt er ook op dat hij alleen maar verhoogd gaat lopen (logisch want onsteking zit apart).

    De lmm staat vrijwel dicht dus hij kan dan niet echt veel meer inspuiten zonder te verzuipen. Maar waarschijnlijk net genoeg om hoger te lopen. Deze verrijking zal meer toenemen met het openen van de lmm.

    Dus klinkt aannemelijk.

    In reactie op: Ontsteking stellen 3.0E #17754288

    Niemand deze kennis van de inspuiting?

    In reactie op: Interessepeiling Ascona B LPG #17750438

    Correct

    In reactie op: Rare laadstroom of toeval? #17746993

    Stationair geeft hij 14 Volt, alleen met meerdere verbruikers aan zakt hij in. Gok rond de 12 maar moet natuurlijk wachten totdat de accu begint te ontladen om onder de 12Volt te komen.

    Maar uit jouw antwoord begrijp ik dat er verschilende types poelie zijn?

    In reactie op: Rare laadstroom of toeval? #17746991

    Zo, dynamo revisie setje gehaald. Nieuwe spanningsregelaar, koolborstels en triode (??).

    Laadspanning is nu met alle verbruikers aan op ongeveer 2000 toeren 14 volt. Is dus goed. Alleen stationair trekt ie het niet helemaal.

    Autodata geeft op 14Volt bij 2000 toeren. Eronder zakt ie inderdaad in. Zou de dynamo te langzaam draaien? Geen originele poelie of iets dergelijks.

    Is dit normaal gedrag? Bij andere auto’s zie ik dit gedrag in mindere mate.

    In reactie op: Ontsteking stellen 3.0E #17754287

    Hij wordt stationair vervroegd. Vaccuum zit aan de cilinderkop zijde. Dit is dus de enige maatregel die je moet nemen? En dan gewoon op punt zetten (10graden vooronsteking).

    Waarom kan je dan ook de gasklep doorlussen en geven ze dit op in autodata? Om het stationair toerental te verhogen? Want bij mijn weten zit de ontsteking los van de inspuit computer..

    In reactie op: Trekkracht 3.0E met 3-traps automaat #17741240

    Nu kan ik nergens een fatsoenlijke luchtfilter vinden die op de aanzuigbuis past. Er loopt zo’n fijne leiding net langs de buis aan de voorkant die alle ruimte in beslag neemt.

    Ghanz, jij had zo’n sportfilter erop? heb je misschien een type nummer of iets dergelijks. Bij K&N kan ik niks gevonden krijgen en moet dit voor zaterdag gefixed hebben want dan gaat ie naar de gasboer.

    Alvast bedankt

    In reactie op: Rare laadstroom of toeval? #17746990

    Beter een draadje over dan te weinig!

    Zitten er 3 of 4 op bij een dynamo
    D+ van voor de bekrachtiging
    B+ van de accu
    – naar massa
    en heb er wel eens in mijn handen gehad met een extra draad naar accu, dus 4 aansluitingen aan de dynamo. was van een kadett geloof ik.

    Maar even on-topic: heb mijn eerste dynamo eens opengemaakt en 1 koolborstel was helemaal op. Hoop zaterdag even een revisiesetje te kunnen regelen.
    Aangezien dat alle dynamo’s even slecht waren gok ik dat ik toch gewoon pech heb gehad met iedere keer een matige dynamo.

    In reactie op: Interessepeiling Ascona B LPG #17750432

    Geen interesse zo te zien neem ik aan..

    In reactie op: Trekkracht 3.0E met 3-traps automaat #17741227

    Haha. Nee okay. Hoop maar dat het een beetje loopt, want zoals in het begin van het topic gezegd is: hij moet wel een caravan fatsoenlijk mee kunnen sleuren.

    Ik heb dat ook allemaal verteld aan die beste man maar zullen zien. Indien het tegenvalt is het een wijze les denk ik dan maar.

    In reactie op: Trekkracht 3.0E met 3-traps automaat #17741225

    origineel gepost door GSE
    Ga het niet natellen….(zou niet is een weten hoe het moet) maar de info van weerstand en versnelling klopt wel,des te kleine des te hoger de snelheid van de lucht,en als de kleppen open gaan drukt de lucht zich gemakkelijker naar binnen,met als gevolg een beter gevulde cilinder,met meer zuurstofhoudende lucht.

    Bij hoge toeren is dit een nadeel,omdat der dan gewoon niet voldoende lucht naar binnen kan..

    Ik heb een 30E blok een C30NE kop en een 30E inlaat met een klein mengstuk…dus je raad het al,net als de motor fatsoenlijk power begint te leveren,is het mengstuk de rem op het circus.

    Daarom wil ik een gascarby proberen die heeft een variable inlaat,en hopenlijk levert het een hoop meer power,omdat als ik nu op benzine rij zonder LPG menstuk gaat die motor echt merkbaar harder ipv 120km in zijn 2de gang krijg ik um dan aan de 140,waar ie bij 5000 nu begint in te houden gaat ie dan vrolijk door naar de 6000rpm.

    Dat klote LPG mengstuk mocht gerust ipb 36 of 38mm gerust 45-50 mm zijn na mijn idee..Ik heb het idee dat dit mengstuk wat ik nu heb van een 2 of 2.2L afkomt..

    Mijn gasboer zei dat het in de praktijk wel zou meevallen. Ben dus benieuwd. Krijg ook een mengstuk van rond de 36mm. Volgens hem kon er geen groter op omdat je dan een te groot venturi krijgt en de motor geen gas meer aanzuigt. Misschien dat 2 grotere mengstukken achter elkaar een optie is??

    Volgende week is ie als het goed is klaar dus zal ik eens kijken of het echt zo beroerd rijdt.
    Als het echt zo beroerd rijdt doe ik in ieder geval flink balen.

    In reactie op: Interessepeiling Ascona B LPG #17750431

    Nope. Ascona 19s automatic

    In reactie op: Trekkracht 3.0E met 3-traps automaat #17741214

    Dat zei die beste man ook al. Heb je misschien een foto van hoe je het gemaakt hebt? Mijn idee is lmm te laten zitten en dan alleen de slang te verwijderen. En dan zo’n sportfilter rechtstreeks op de aanzuigbuis.

    Indien ik op benzine wil rijden (buitenland of iets dergelijks) kan ik dan makkelijk de luchtslang terug zetten en verder rijden.

    In reactie op: Trekkracht 3.0E met 3-traps automaat #17741212

    Vandaag maar een afspraak gemaakt voor LPG in te bouwen. Gewoon verdamper systeem met OMVL verdamper. Zijn inderdaad kleine mengstukjes zeg. 36mm

    Ga voor de configuratie zonder LMM want schijnt dat de senator gevoelig (kan zijn) voor backfires. Moet ik wel op LPG starten maar schijnt goed te gaan bij vorst.

    Als ik op benzine wil rijden zet ik wel de luchtslang erop.

    In reactie op: Rare laadstroom of toeval? #17746987

    Ja, ik dacht dat ik dat goed gemeten had. Maar heb hem nog niet gemeten met wat optoeren.

    Ik heb wel al startkabels gebruikt om massa te overbruggen (massa dynamo naar accu).

    Schijnt best makkelijk te zijn om zelf een Delco dynamo uitelkaar te halen. Misschien van het weekend eens kijken.

    In reactie op: Rare laadstroom of toeval? #17746985

    Gegokt dat mijn ampere meter niet zou opblazen. Sationair liep er 2 Ampere…

    Vrij weinig dus..

    Pluskabel loopt naar accupool en vanuit accupool met dikkere kabel naar de startmotor.

    In reactie op: Rare laadstroom of toeval? #17746983

    Ben ik wel eens benieuwd naar. Ik kan eigenlijk niet voorstellen dat zoveel dynamo’s slecht zijn. Maar ik meet rechtstreeks aan de dynamo dus bekabeling lijkt me sterk. Maar ik ben benieuwd.

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 198)