Gubje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 198)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Visco koppeling van de koeling #17768522

    Heeft iemand een electrische vin op zijn senator gebouwd? Weet iemand een model wat er vrij makkelijk op past?

    Mijn nieuwe visco is kapot en het omruilen van deze defecte verloopt na een maand op en neer mailen niet echt lekker dus denk dat ik genoodzaakt ben om er een elektrische op te bouwen.

    In reactie op: LPG (onsteking) afstelling #17802732

    Okay. Origineel als je hem op punt zet bij de poelie is 10 graden voorontsteking, dacht ik zo. Dus hij staat dan iets later? Of 8 graden vroeger dan de merktekens?
    Heb momenteel de merktekens gelijk staan op de poelie.
    Luchtomloop die sluit. Heb ik wel in koude toestand verder opengezet om met koude start op lpg iets hoger toerental te krijgen.

    Op benzine liep hij tijdje terug nog goed maar heb er geen luchthoeveelheidsmeter opzitten. Alleen een aanzuigbuis met sportfilter. Maar kan hem van het weekend nog eens ombouwen naar benzine.

    Heb de stelschroef B van de verdamper iets verder dichtgezet. Nu loopt hij vloeiender. Hoop dat hij morgen dan wel nog start. Nadeel is wel dat hij nu de ene keer 1100 toeren draait en af en toe 900 toeren. Maar daar kan ik wel mee leven.

    Denk dat ik maar een beetje de gulden middenweg moet kiezen stationair loop betreft.

    In reactie op: LPG (onsteking) afstelling #17802730

    Dank je wel. Het afstel verhaal had ik al eens gevonden.
    Als ik hem netjes rond laat lopen stationair, blijft hij vrij lang hoog in het toerental hangen met ontkoppelen. Op zich geen ramp, maar hij start vrij slecht als ik hem uitzet. Dit doe ik door stelschroef B in te draaien. Draai ik deze uit, en volgens mij gaat hij dan rijker lopen want hij ruikt dan ook meer naar LPG uit de uitlaat, valt hij mooi terug in toeren (wat ook klopt met een rijker mengsel). Alleen mooi rond lopen zit er dan niet in. Hij loopt op 6 als ik naar de uitlaat luister, maar om de zoveel slagen schudt de motor dan een keer.

    Afstellen van de hoofdschroef voor de maximale doorlaat heb ik dusdanig ingesteld dat hij zich niet meer verslikt bij rond de 5000 toeren. Als deze iets te arm staat (met -10graden buiten) wil hij zich nog eens verslikken dan bij vollast.
    Ik merk wel als je hem rijker zet dat de trekkracht onderin iets af lijkt te nemen.

    Hoe heb jij je onsteking staan Hans? Ik heb hem weer teruggezet op punt. Lijkt ie beter te starten.

    In reactie op: LPG (onsteking) afstelling #17802727

    Okay. de onderste heb ik al flink aan liggen draaien. Staat ook “idle” bij. Heb hem flink uitgedraaid. Dan blijft hij het minst in toeren hangen bij stationair draaien na bijvoorbeeld een snelwegrit. Ook start hij dan koud en warm het beste. Hij staat dus denk ik flink rijk.
    Maar ik weet niet of hij onsteking heeft gesteld.

    Ik begrijp van meerdere mensen dat als je aan de kleine schroef komt dat hij meteen rot kan gaan lopen. Momenteel stottert hij niet, als het kouder wordt houdt hij bovenin even in maar dit kan ik bijstellen met de hoofdstelschroef in de leiding naar het mengstuk.
    Dus dat durf ik eigenlijk nog niet. Was beniewd of er winst te behalen valt uit de onsteking.

    En even voor de goede orde: meer co of gas is schroef uitdraaien?

    In reactie op: LPG (onsteking) afstelling #17802725

    Die kleine schroef is de bovenste? Ze hebben mij verteld daar juist vanaf te blijven..

    In reactie op: Monza 3.0E afstelling #17793790

    Blijft moeilijk verhaal haha.
    Maar je hebt je complete L-jetronic kabelboom nu op de motor zitten? Inclusief alle bijbehorende componenten? Alle overbodige sensoren hoef je niet aan te sluiten.
    Volgens mij is de enige sensor die ik op mijn motor heb zitten die van belang is de koelwater sensor.
    Indien hij brandstof krijgt en redelijk op tijd vonkt moet hij starten. Zeker omdat het systeem werkend van een andere motor afgekomen is.

    Ben benieuwd wat het is in ieder geval.
    Of de computer vast moet hangen… Bij mijn 2.4 hing deze altijd gewoon los in het voetenruim.

    In reactie op: Monza 3.0E afstelling #17793788

    Ik heb de data zo niet voorhanden, maar met een ohmmeter kan je hem doormeten op voedingsspanning en de werking van de L-klep met bijbehorende potmeter. Zit volgens mij ook een temperatuurvoeler op. Maar deze werkte toch op je vorige motor?

    Geen idee wat een injectiefilter is.

    In reactie op: Monza 3.0E afstelling #17793786

    Defecte luchthoeveelheidsmeter?

    In reactie op: Monza 3.0E afstelling #17793784

    Dat vaccuumklokje bedoel je dat potje met 2 benzine aansluitingen en een vaccuum aansluiting? Dan bedoel ik de benzinedruk regelaar. Deze regelt de benzine druk stationair en met gas los op een lagere druk. Dit doet hij via het vaccuum van het inlaatspruitstuk.
    Ik weet niet of deze ook helemaal kunnen afsluiten als ze defect zijn maar dat zou dan wel de geringe retourhoeveelheid verklaren.
    Hij zou dus stationair verzuipen omdat de injectoren teveel inspuiten. Dit zou je denk ik wel kunnen zien aan de bougies die te nat worden.

    Met betrekking tot LE-jetronic weet ik niet zeker, maar volgens mij zijn er types die al een stappenmotor hebben ipv een omleid klep. Maar dit weet ik even niet zeker. De werking van deze typen is anders.

    In reactie op: Monza 3.0E afstelling #17793781

    Bij de achterste cilinder zit een aansluiting en voor de gasklep. Met een T-stuk gaat hij naar de benzinedrukregelaar. Hij bypast dus de gasklep. Dan zit ie aan de voorkant Ik zie dat je de moer los hebt gehaald. Hiermee kan je het bimetaal verschuiven om hem meer lucht te geven bij koudstart.

    Bij koud moet deze een beetje open staan en bij aanbrengen van +12V zal hij na een minuut of 5 dicht zijn. Om te starten hoeft deze er niet tussen te zitten en mag dus gewoon gebypassed zijn. Hij zal alleen hoger stationair gaan lopen als hij opwarmt.

    Retour hoeveelheid weet ik niet, maar bij een 1.8i heb ik via de retourleiding wel eens een tank leeggemaakt (teveel werk om tank los te maken). Kwam niet veel uit maar toch altijd wel een liter per minuut. Let wel dit was een 1.8i uit een vectra. Brandstoffilter zit bij mijn senator bij de benzine pomp bij de tank, aan de voorkant van de tank.

    In reactie op: Monza 3.0E afstelling #17793774

    Zit wat in.. Let even bij het inbouwen op de juiste afstelling. De schakelaar van de gasklep moet in rust bediend zijn.

    Ik heb het gemaakt van een drukmeter voor luchtleidingen want die had ik toevallig voorhande. Is waarschijnlijk niet benzine bestendig maar hij werkt nog steeds.
    Hier heb ik een benzine slang op gezet met een t-stuk en deze tussen de aanvoerleiding gezet. Dus zonder geavanceerde tools ;-)

    worden de bougies wel nat als je lang doorstart met evt wat gas of stinkt hij naar benzine?

    Het starten en meteen afslaan heb ik wel eens gehad met een slechte connector van de luchthoeveelheidsmeter.

    In reactie op: Monza 3.0E afstelling #17793772

    Er zijn 2 typen gaskleppositie sensoren. De ene heeft 3 standen: stationair, normaal en vollast en de andere heeft ipv het “normale” gebied een potmeter die de stand van de gasklep meet. Bij L-jetronic is het de 1e bij mijn weten. De 2e zit zowiezo op motronic, maar of die ook al op LE-jetronic zit.. Zoja zijn ze niet uitwisselbaar.

    Helaas geeft autodata de verkeerde informatie over het injectiesysteem dus kan het niet opzoeken.

    In reactie op: Monza 3.0E afstelling #17793770

    Klopt. aan bestuurderszijde zit niks. Alleen 2 relais bij de weerstanden (aan bijrijderzijde).

    In reactie op: Monza 3.0E afstelling #17793768

    GSE,
    L-jetronic uit ’85 heeft de sensoren die jij voor de LE vermeldt niet? Dat klopt toch? Betreft wel een zwitser bij mij. Dit is van belang bij onsteking stellen (wel of niet doorverbinden van gasklep positie sensor)
    Dus een L-jetronic alleen vaccuum los en LE-jetronic vaccuum los en gaskleppositie sensor doorlussen. Is dus van belang om onderscheid te maken tussen L-jetronic en LE-jetronic bij het op tijd zetten van de ontsteking.

    Correct me if i’m wrong..

    In reactie op: Kent iemand deze? #17773776

    Wordt wel heel verlijdelijk nu.

    In reactie op: Interessepeiling Ascona B LPG #17750447

    Dat dacht ik ook. De auto heeft zo hard geroest dat alleen het kenteken nog over is ;-)

    In reactie op: Kent iemand deze? #17773769

    Ben wel bekend met de bekende roestplekken maar was eigenlijk nieuwsgierig waarom deze prijsdaling omdat de beste verkoper er 2 maanden terug nog stellig 4000 euro voor moest hebben. Zou zeggen dat dat een oorzaak moet hebben. De auto ziet er voor de rest zeer netjes uit voor een niet gekke prijs. Behalve dan die voelsprieten op de kont.

    Was de bedoeling om deze auto aan de vriendin aan te smeren. Aleen ze vindt het verbruik van zo’n auto nogal tegenvallen dus weet niet of het uberhaupt nog doorgaat.

    In reactie op: Kabelboom C3.0SE 24V . #17769566

    En hier loopt ie ook..

    In reactie op: Visco koppeling van de koeling #17768521

    Dus misschien is ie niet goed dan? Hij is nieuw in ieder geval..

    Vanaf de 3000 toeren lijkt het net zo’n japans busje, zo loeit hij dan.

    In reactie op: Visco koppeling van de koeling #17768519

    Zo de nieuwe vin zit erop. Blijft ie weer lekker koel.

    Is het trouwens normaal dat de vin nu best hard meedraait? Als ik gas geef hoor ik hem behoorlijk loeien. De motor is dan nog niet op bedrijfstemperatuur..

    In reactie op: Interessepeiling Ascona B LPG #17750444

    Nee die heb ik verkocht. Had er injectie opgebouwd maar kreeg hem niet fatsoenlijk afgesteld. Zat volgens mij ook een scherpe nokkenas in? Want zat ook een verstelbaar nokkenastandwiel op. Het motortje was ook behoorlijk fel vond ik zelf.
    De achteras die ligt nog steeds te wachten om eronder gebouwd te worden haha.

    In reactie op: Visco koppeling van de koeling #17768517

    je hebt mail..

    In reactie op: Visco koppeling van de koeling #17768515

    volgens mij ben ik beetje traag van begrip. opelforever hier van het forum is dezelfde als opel4ever.nl

    In reactie op: Visco koppeling van de koeling #17768514

    Al reactie. Dat is snel. En op voorraad!

    In reactie op: Visco koppeling van de koeling #17768513

    Helaas geen telefoonnummer. Zal eens een mailtje sturen. Had vanmiddag al naar opel classic parts in duitsland gebeld. Niets leverbaar. Opel Nederland ook niet.

    Is een beetje rare maat. 120mm doorsnede met een gat van 24 in het midden.

    Helaas geen telefoonnummer..

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 198)