Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kan hem eens een mailtje sturen. Wel een stukje rijden voor mij..
Iemand een adresje waar je een veerpootbrug kan kopen? Zo eentje voor permanent gebruikt om de voorkant wat sterker te maken. Zelf maken is ook een optie maar dat was eigenlijk plan B. Sla ik 2 vliegen in 1 klap. Kan ik hem lassen en blijft hij daarna steviger waardoor hij niet meer tordeert.
Nou probleem opgelost. Ik heb een radio met navigatie mogelijkheid en er bleek een externe gps antenne op te zitten. Deze verstoorde het signaal van mijn nieuwe navigatie. Kabel losgetrokken en opgelost.
[rquote=1899883&tid=77459&author=groenetijger]Vandaag op de snelweg van Eindhoven naar Helmond een 3liter Senator gespot. Mooi dingetje :)[/rquote]
That’s me!
En jij reed in?
Zal ik ook nog maar een ervaring toevoegen.
Stad verbruik met rustig rijgedrag 1:5 tot 1:5.5
Snelweg lange stukken 120km/h 1:9
Dit is op LPG
Op benzine was het volgens de boordcomputer een kilometertje verder per km.
Volgas op autobaan volgens boordcomputer 50liter op 100kmIemand toevallig een mal of een oud hemeltje over wat ik als hemel die die verkoopt?
U2U
Heeft anders toevallig iemand een hemeltje over voor de verkoop zodat ik het een en ander eens kan bekijken..
Alvast bedankt.
Staat me iets bij dat ik bij mijn ascona ooit een losse massa kabel onder het dashboard heb gehad waardoor ik hem niet meer kon uitzetten. Kan het alleen even niet meer verklaren..
Upje..
Niemand interesse?
Haha. Lijkt op elkaar he ;) Zijn inderdaad een zeldzaamheid. In omgeving Eindhoven heb ik er in ieder geval nog geen een gezien. Al moet ik zeggen dat een record station in rat stijl er ook geen rijden bij mijn weten.
Hij is wel goed laag en stug zeg. Was goed te zien toen je voor me reed!
[rquote=1870778&tid=77459&author=prayer]vanmiddag rond 17:30 een goude rekord e? in eindhoven op de weg van station naar berenkuil.[/rquote]
Was een senator A denk ik. En jij zat in een rekord station..
Had ik inderdaad gelezen maar niet goed begrepen.
Zal inderdaad binnenkort eens langs een gasboer of apk boer gaan voor de co meting. Hoe meer ik draai hoe beter hij begint te lopen haha.
Als alles naar mijn zin loopt zal ik eens een vergelijking laten doen hoe de CO staat, en wat belangrijker is, of hij niet te arm loopt.
Beetje traag van begrip he.. Maar ikke nu snap.
Bovenste schroef staat in ieder geval helemaal dicht.Heb hem even afgetankt en houdt bovenin in ieder geval niet merkbaar in.
Zal wel gekomen zijn omdat de tank bijna leeg is en met optrekken door het klotsen van het gas niets aanzuigt.
Maar het plaatje begint steeds beter te kloppen. Hij stond veel te rijk. Heb hem stukken armer gezet via de hoofdstelschroef en hij trekt onderin stukken beter.
Dus nu lijkt het probleem in ieder geval opgelost.Het is wat als je de ballen verstand van LPG hebt, maar al doende leert men hoe het werkt.
In ieder geval bedankt voor de antwoorden.
Nou probleem was dus nog niet opgelost. Na goed warm rijden stationair loop niet fatsoenlijk.
Nu heb ik eens mijn luchtfilter gewisseld voor een ander en dat scheelt nogal. Heb zo’n open luchtfilter rechstreeks op de inlaat zitten. Bij verwijderen van het luchtfilter meteen een andere loop. Had er gelukkig nog eenzelfde liggen met een klein gat erin van een backfire. Na wat prullen valt me 3 dingen op:
1) Hij houdt nu bovenin iets in maar loopt onderin beduidend beter
2) zet ik hem via de hoofdstelschroef (in de slang) rijker trekt hij onderin beroerd en lijkt het alsof hij nog steeds inhoudt bovenin.
3) de bovenste stelschroef op de verdamper (die kleine) staat helemaal dicht. Deze zit ook vrij los als je hem iets open zet: lijkt mij dat deze er zo uit kan trillen indien je hem niet helemaal indraaitDus lijkt erop dat hij eerst te rijk stond. Heb ik eigenlijk een paar vragen:
Wat doet die kleine bovenste schroef exact?
Klopt het dat als hij te rijk staat hij onderin (veel) vermogen verliest?Weet iemand hier een antwoord op? Hoop zo toch eens een keer de werking van dat systeem helemaal doorgrond te krijgen haha
Niemand dus een tip voor een redelijk pasklaar model?
Dan zal ik toch maar eens gaan shoppen om iets redelijk passends te vinden.Dus probleem denk ik opgelost. Straks eens kijken of hij nog start. Is iedere keer even afwachten met koude motor als ik wat verdraaid heb. Maar hij ligt nu stil genoeg naar mijn zin en het lijkt door de vervroeging van een paar graden dat hij onderin beter trekt.
Ik zal het vocht nog eens in de gaten houden maar gelukkig is het dus normaal! Rijdt iedere dat 2x 30km maar dit is hoofdzakelijk file dus eht warm worden valt dan ook tegen.
Vandaag niet veel tijd gehad om te kijken, maar toch nog even flink met remmenreiniger liggen sproeien. Lijkt geheel dicht te zijn, de inlaat. Meteen mijn onsteking op de gok een paar graden vroeger gezet. Lijkt nu wel rustiger te lopen. Een 50 cent muntje blijft toch een heel eind rechtopstaan op het kleppendeksel ;)
Wat me wel opviel, en daar ben ik niet zo blij mee, is dat er vocht in mijn olie zit. Lichte sludge op de olievuldop. Na afvegen en een klein stukje met nog niet warme motor gereden en zat er weer vocht op. Meteen alle bougies gecontroleerd maar geen eentje heeft een afwijkende kleur.
Stomme vraag misschien maar kan dit door de LPG komen? Je hebt altijd wat lek langs de zuigers en dat dit dan op de olie neerslaat?
Zo niet dan heb ik ergens een lek in mijn koppakking of een zuiger. De koelvloeistof is in ieder geval wel zuiver.Dan start ie weer slecht tot niet haha. Altijd wat he :D
Tnx. Alleen vervelend lopen bij stationair inderdaad. Als ik de verdamper arm zet loopt hij wel mooi rond, op 6. Nooit backfires.
Misschien water in een cilinder.Zullen eens kijken van het weekend. Rij pas 3000 km met de auto en laat hem zo nu en dan wel eens werken dus het zou zo maar eens kunnen dat het een en ander vervangen moet worden voordat hij in fatsoenlijke conditie is wat bij de vorige eigenaar niet aan het licht is gekomen.
Jaja. Zie je de buren weer kijken: is ie nou weer bezig.
Zit eigenlijk te denken. Koppakking zou het ook eens kunnen zijn. het af en toe schudden. Hoorde van de week een paar keer een luchtbel door de kachel gaan.
Zou wel vervelend zijn. Ook maar meteen even zo goed als het gaat controleren.Is dan nog een luxe lamp :P Mijne kan alleen flikkeren en voedt zijn eigen met de vonk.
Hoop dat het een beetje goed weer is.
Zal van het weekend eens gaan zoeken. Dank je voor de tip van de injectoren.
Misschien toch eens gaan kijken voor een fatsoenlijke lamp om te stellen. Heb nog een of ander ouderwets ding wat ik tussen de bougiekabel van de 1e cilinder moet zetten.c30ne of 30E lijkt mij hetzelfde.
Okay dank je. Je hebt het vliegwiel dan gebruikt als merkteken. Dan staat mijn onsteking dus een heel eind goed.
Lijkt me sterk dat de verdamper smerig is. Systeem is 3000km oud en koelwater ziet er zuiver uit. Het schommelen is meer dat hij op 1100 toeren staat. En na een heel tijdje terug zakt naar 900 of gewoon meteen op 900 staat.
Zal ook nog eens checken op valse lucht. Geeft ook wel eens zo’n verschijnselen.[rquote=1850335&tid=140184&author=Glennyboy]Even een update,
De ontluchtingsdarm zat een klein scheurtje in en bij het uitbouwen is deze compleet beginnen afbrokkelen (mama mia!). Benzinedarm van 7.5mm ging er gemakkelijk op en spande goed op dus dat is voorlopig opgelost. Ik heb deze wel anders geplaatst, langs de achterbumper (binnenkant weliswaar) en dan over de benzinetank omdat ik deze niet kon monteren zoals deze oorspronkelijk was zonder de benzinetank onderuit te halen?
Verder een volgend probleem. Toen we een paar km gereden hadden begon de wagens opeens te schudden, dacht hierbij aan los wiel of dergelijk maar vanaf je de ontkoppeling induwde viel de motor meteen stil… Ik heb deze dan nog 1x aan de praat gekregen om dan 1km verder weer stil te vallen en geen leven meer in te krijgen. Dit zou misschien wat lucht in de benzine kunnen betekenen maar de tank is nooit volledig leeg geweest (er kwam nog steeds een klein stroompje uit de ontluchting).
Verder merkte mijn vriendin op dat hij wat raar rook en bij de motorkap stonk hij wel wat maar niet overdreven. Nu is dit misschien de ontkoppeling die niet goed afgesteld is (iets te hard aangespannen ofzo) maar daardoor zou hij toch niet stil vallen? Iemand een idee?Ter verduidelijking: het schudden van de wagen kwam door de motor want bij het slepen van de wagen liep deze mooi vooruit.
En een heel belangrijk iets in dit verhaal: Als je gas bijgeeft kreeg je soms wat van die gierende geluiden, typisch zoals je hoort wanneer een V-snaar doorslipt… Nu heb ik echter al vernomen dat dit misschien de waterpomp zou kunnen zijn? En wat hierbij nog belangrijk is, de radiator lekt linksonderaan bij het voetje maar was volgegoten wanneer deze geluiden zich voordoen. Kan een klein lekje opgelost worden zonder andere radiator?
Groetjes,
Glenn[/rquote]Afgezien van het piepen van de v-snaar zou het niet kunnen zijn dat je tank vaccuum zuigt na het vervangen van de ontluchting? Dus dat deze ontluchting ergens dichtzit? Kan je controleren door stukje te rijden (als hij nog start) en dan eens de tankdop los te draaien. Hij mag dan geen zuigend geluid maken…
-
AuteurBerichten