Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nee, want heb zitten zoeken om het relais te overbruggen maar ben de pogingen gestaakt dus heb geen idee hoe de aansluitingen zitten.
Als alleen het kapje los is is geen probleem.En toen was het stil..
als het goed is heb je een pm
Even een oud topic hier opgezocht want heb het oude relais blijkbaar weggegooid:
nummer 004 092-00. Het betreft een Zeitsteuergerat.
ik zoek het relais van de binnenverlichting. Dit zit linksonder bij de bestuurder achter dat stoffen kapje. Nummer weet ik zo even niet..
@Raluph wrote:
vandaag iets na vijve een A senator….reed Helmond binnen van uit eindhoven gezien. Zag er goed uit (van een afstand wat ik snel kon zien)
that’s me.
Zo we zijn wat wijzer geworden. Blijken dus meerdere problemen te zijn.
Het relais aan de zijkant is volgens mij voor de timing van de binnnenverlichting. Als ik hier de contacten naar massa gooi gaat de binnenverlichting aan. Zit nog een bruine losse kabel die ik niet kan traceren maar verwacht niet een probleem hier. Eerst eens een nieuw relais aanschaffen. Anders even kijken of ik tijdelijk de timer kan omzeilen want voor mij heeft deze niet echt meerwaarde. In de schema”s van monza/senator.de heb ik dit in ieder geval nog niet gevonden.De dashboard verlichting weigerde dienst omdat ook hier weer een noodoplossing door de vorige eigenaar was gemaakt met de grijs/groene kabel. Na een aftakking te maken van de andere lampjes naar geloof de WF aansluiting werkte deze weer.
Dus mijn ergste problemen zijn weer opgelost :D
Paar maanden verder en nog steeds geen lichtschakelaar gevonden. Had er eentje gekocht maar bleek de verkeerde te zijn. Had ook ernstigere problemen in de vorm van roest wat eerst opgelost moest worden.
Heb wel een verrot relais gevonden in de auto wat helemaal doorgerot was, letterlijk. Vreemd genoeg heeft de vorige eigenaar daar flink liggen te knippen in de kabelboom.
Het relais bevindt zich aan de bestuurderszijde achter dat kapje bij het voetenruim aan de buitenzijde (waar aan de bijrijderszijde de computer zit). Hier zat een relais met nummer 004 092-00. Het betreft een Zeitsteuergerat oftewel een tijdrelais.
Iemand idee waar dit voor is? Dat dit misschien voor de binnenverlichting is. Kan op internet in ieder geval niks vinden. Ik heb nog geen echt defect aan functionaliteit gevonden.
k heb het schema gevonden. Zeer goede tip GSE!
Even kijken of ik dit zaterdag eens kan bekijken. Moet mijn andere auto nog vakantie klaar maken..Dan even gaan zoeken hoe de dashboard verlichting gekoppeld zit aan de binnen verlichting.
Waar zit deze regeling? Waarschijnlijk in de lichtschakelaar dan? Iets van een condensator ofzo. Lampje eruit halen vind ik geen optie want ik stoor me eraan als er iets niet fatsoenlijk werkt. Doet afbraak aan de auto ;-)
Maar inderdaad, als ik weet wat ik moet meten.. Daarom zat ik te hopen dat iemand hier uit een WPH of iets dergelijks een testblad heeft. Soms zwerven die wel eens ergens rond..
Anders eens f kijken waar ik een schakelaar op de kop kan tikken.
Ja, zou zomaar kunnen. Enig idee of dit door te meten valt?
J Met trekken aan de bedrading veranderde de situatie. Misschien toch ergens een massa los dan.. Heb al het hele dashbord eruit gehad maar niks kunnen vinden.
Iemand gegevens uit een WPH hoe je de schakelaar doormeet, of iemand in de buurt van Deurne even een schakelaar te leen om te testen? Even uitsluiten of het de schakelaar is wel beter.
Wel vreemd dat mijn dashboard verlichting niet meer brandt dan..
Zolang de oliedruk niet weggevallen is kan het nog wel meevallen lijkt mij.. Of het carter moet de krukwangen of iets dergelijks beschadigd hebben of olieaanzuigbuis?
Is wel zuur zeg. Onderstel en carroserie verder geen schade?
Fuck zeg. Hele carter kapot??
Had ik laatst met een bierfles. Gelukkig alleen kapotte band die niet meer te repareren viel.
Dus conclusie zou kunnen zijn:
– het mechanisme van de luchtverdeling werkt niet naar behoren. Bij mij klemt bijvoorbeeld het hefboompje als ik hem helemaal koud wil zetten.
– de radiateur heeft door ketelsteen een grotere overgangsweerstand van water naar lamellen.Volgens mij zijn deze dingen beiden niet makkelijk te controleren/op te lossen omdat vogens sommigen hier er bijna een dag over doet om het interieur eruit te krijgen.
Wat betreft mijn nieuwe BEHR thermostaat: zoals ik al zei staat het streepje van de temperatuur meter in het midden tot een heel klein beetje er boven. De kachel is warmer momenteel! Al moet ik zeggen dat het nog niet echt heeft gevroren, maar ik ben gisteravond (rond de 7 graden buiten) terug gereden met de kachel op halverwege. Vanmorgen zelfs zonder jas in de auto kunnen zitten met raam op een kier.
Dus er is verbetering. Weet alleen niet of dit nu ligt aan de verhoogde water temperatuur of aan de vormfactor van de thermostaat.
de kachelmotor is in ieder geval niet al te fanatiek. Vind het wel idioot van opel dat het vlaggenschip, de senator, een slechte kachel heeft en de C-kadett, de instapper, je uit de auto kan stoken..
Maar het scheelt wel als je de 2 thermostaten langs elkaar houdt, die maat van 31 mm. Ik zal morgen wel even vertellen of ik het warmer krijg.
Zo, heb de thermostaat van Behr gemonteerd. Wel fucking duur zo’n thermostaat 15 euro tegenover ander 7 euro voor andere.
Het water wordt in ieder geval een half streepje warmer. Staat nu in het midden.Hij stond eerst tussen het midden en het streepje eronder. Het lijkt warmer te worden maar zal hem morgen mee naar het werk nemen om te voelen of het echt zo is. Was redelijk afgekoeld door het buiten sleutelen.
Oh die afstand moet 31 zijn.. Tnx voor het plaatje. Praat wat makkelijker. Is inderdaad wel heel goedkoop 2,95 euro exclusief 6,00euro verzending ;)
Ben nog niet geweest bij de autoboer..Als ik er vanavond aan toe kom zal ik eens bij de lokale automaterialenzaak vragen of ze zo’n behr aan kunnen komen. Hoop dat ze de maatvoering erbij hebben staan in de catalogus.
@GSE niet geschoten is altijd mis. Koukleumen ben ik ook zat. Heb het op de motor warmer dan in de auto met dit weer.@Gubje wrote:
@MonzaRon wrote:
@ckad :thumb
Zal het verhaal kort samenvatten, ;)
Deze motoren zijn voorzien van de thermostaat met een doorsnee van 29,5 mm,
met deze maat zou het water er langsheen kunnen stromen,
waardoor de temp niet voldoende wordt en de druk verminderd wordt bij de kachel. :thumbdownMet een thermostaat zoals aangegeven van Behr heb je een totaal andere maat
in je thermostaathuis zitten, namelijk 31mm, die sluit wel voldoende af,
waardoor temp en de druk zal stijgen, en je in de winter er warmpjes bij kan gaan zitten. :thumbupVolgens het vehaal komt het erop neer dat je je Thermostaat moet wisselen
voor eentje met een doorsnee van 31mm :worsKlinkt interessant. Hier zelfde als GSE zegt. Het is ijskoud als het vriest en als het 10 graden is kan ik de kachel wel zachter zetten.
Wat ik dus niet duidelijk krijg, welke doorsnede is dit? Heb thermostaat er nog niet uitgehaald maar is makkelijker als ik weet wat ik moet meten bij de lokale auto boer. Kan ik het ook eens proberen.
Niemand een antwoord op? Heb zo even geen thermostaat voorhanden om even te verifieren.. In ieder geval niet van CIH
@MonzaRon wrote:
@ckad :thumb
Zal het verhaal kort samenvatten, ;)
Deze motoren zijn voorzien van de thermostaat met een doorsnee van 29,5 mm,
met deze maat zou het water er langsheen kunnen stromen,
waardoor de temp niet voldoende wordt en de druk verminderd wordt bij de kachel. :thumbdownMet een thermostaat zoals aangegeven van Behr heb je een totaal andere maat
in je thermostaathuis zitten, namelijk 31mm, die sluit wel voldoende af,
waardoor temp en de druk zal stijgen, en je in de winter er warmpjes bij kan gaan zitten. :thumbupVolgens het vehaal komt het erop neer dat je je Thermostaat moet wisselen
voor eentje met een doorsnee van 31mm :worsKlinkt interessant. Hier zelfde als GSE zegt. Het is ijskoud als het vriest en als het 10 graden is kan ik de kachel wel zachter zetten.
Wat ik dus niet duidelijk krijg, welke doorsnede is dit? Heb thermostaat er nog niet uitgehaald maar is makkelijker als ik weet wat ik moet meten bij de lokale auto boer. Kan ik het ook eens proberen.
Na enkele uren bellen een keerring aan staartstuk zijde gevonden en de pakking.
Voor geinteresseerden de nummers:
Opel 737234 of GM 96015423 staartstukkeerring
Opel 747209 of GM 96013804 pakkingNu nog de keerring aan de bakzijde
Opel 705219 of 96013944Niemand een idee zo snel?
Ook geen leverancier?
Vind ik nogal veel geld voor een stang met een paar bouten (even simpel gezegd dan).
maar ik zie dat hij sinds januari niet meer actief geweest is hier dus weinig kans dat ik reactie krijg ;) Wordt toch nog even doorzoeken dan of er toch zelf eentje maken.
Die ken ik zo niet. Is herm ook zijn forum naam? Kon hem namelijk niet vinden.
Zag ze op internet voor 180 euro maar dat vind ik wel vrij veel geld. -
AuteurBerichten