Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kan alleen zeggen dat het draadje naar een inductie relais gaat. Deze krijgt spanning van het hoofdrelais wat op de keuze schakelaar zit. Dit inductie relais stuurt de afsluiter op de verdamper aan. Is geloof ik 5 polig. Deze wordt aangestuurd zodra je een vonk hebt.
Maar verbeter mij als ik er langs zit. Is weer ff geleden.
@Renkema wrote:
Jammer zeg, weer een “liefhebber” minder.
Dit is ook weer zoiets wat me stoort. Maak me normaal niet zo druk om andermans reacties, maar dit is nu typisch waar half afgunstig Nederland over zeikt: je rijdt een belastingvrije auto voor de centen of onder het motto van: ik betaal, dus de rest moet ook betalen.
En ja, het klopt, als ik volledig belasting had moeten betalen had ik nooit een Senator gekocht omdat dit financieel niet haalbaar is (hoog gewicht, hoog verbruik)Maar:
Ik heb meerdere oldtimers, dus heb blijkbaar toch wel een voorliefde voor oude auto’s. Dit geld ook vaak voor andere mensen.
Een oude auto rijden is fijn met de belasting, maar zuipt veel, en met een beetje pech heb je redelijk wat onderhoud. Voor mij is het hobby en bezigheidstherapie om het zelf te doen, maar als je het laat doen is er weinig financieel gewin.
En volgens mij koop je een auto om in te rijden, en niet om ergens onder een dekentje te zetten en iedere zondag er langs te lopen en denken: wat heb ik toch een mooie oldtimer.Maar omdat je gebruik maakt van een regeling, en dus bepaalde keuzes maakt omdat die regeling bestaat, dat je dan meteen een “liefhebber” bent hangt me eigenlijk een beetje de keel uit.
Ik irriteer me er in ieder geval mateloos aan dat dit op zo’n korte termijn er doorheen gedrukt wordt.
Het zal ook wel druk worden bij de RDW met LPG uitbouwen.Is natuurlijk ook een optie. Rij er iedere dag mee richting Helmond-Eindhoven en zijn ontzettend veel stoplichten en op benzine kom ik niet veel zuiniger dan 15l/100km dus dat was niet het eerste wat in mij opkomt.
Maar daar zit wat in dat er een hoop onderdelen vrij komen. Had er al aan zitten denken om de 3 liter in mijn ascona te maken, maar da vind ik weer zonde van de ascona.
Zullen maar eerst afwachten wat het wordt bij de 1e kamer maar kan het antwoord al raden.
De enigste die ik kan vinden van wat jaren terug

Zal mijn auto ook maar eens neerzetten


Heb voor een senator A voor de achterklauwen tijdje terug via de Technische Centrale besteld. Origineel opel nummer gegeven, kwamen ze op de voorklauwen uit. Toen diameter en merk (ATE) doorgegeven, en voor paar tientjes had ik ze.
Anders M&M Dronten proberen. Die had ze ook voor een senator, maar vond ze te duur.
Nou op het 16klepper forum ook al niemand.. Gooit iedereen die dingen weg als ze versleten zijn?
Niemand nooit zo’n ontsteking gereviseerd??
Hmm. Hier ook niemand geen idee??
Dan zullen we maar eens de grote hamer methode gaan toepassen
Vandaag de 1.8s ontsteking opgebouwd ipv de motronic.
Is een wereld van verschil dat hij beter loopt. Dus de motronic heeft nooit goed gestaan, alhoewel deze stationair wel op tijd stond.
Hmm niemand zo? Anders zal ik het eens op het c20xe forum vragen, die gebruiken die ombouw regelmatig
Is een Bosch onsteking, dus kap zit met klipjes.
Zitten inderdaad 2 boutjes in de zijkant van de behuizing, maar krijg er verder weinig beweging in. Is inderdaad een centrifugaal vervroeging maar ook een vaccuum vervroeging.
Al met al is het dus niet ideaal. Vind dat ik nu al redelijk wat onderstuur kan krijgen, maar dat ligt waarschijnlijk aan te stugge voorvering. Een keer een fatsoenlijk setje eronder zal wonderen doen. In ieder geval ik vind onderstuur met een achterwiel aandrijver niet echt prettig.
V-motor zou ook wel kunnen ja, maar is ook een heel project. Uitlaten lijkt me nog níet zo’n probleem, omdat vriend van mij custom made uitlaten maakt met buigmachine. Die motoren zijn ook niet schreeuwend duur trouwens, maar heb er niet zo’n heel positieve verhalen over gehoord.
Inderdaad stukken wijzer nu. Wegligging blijft het hekele punt.
Ok is dus goed zat. Een ascona heeft achter niet superveel grip dus de wielen zullen door het doorspinnen de krachten wel verdelen. Bak probleem al opgelost dan.
Ik ben toevallig op een filmpje op youtube uitgekomen, maar die heeft de motor naar achteren geplaatst ivm de gewichtsverdeling
http://www.youtube.com/watch?v=rP3NKs1B3CU” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is dit noodzakelijk om nog fatsoenlijk te kunen rijden?
Indien je naar voren plaatst komt het neer op toch de radiator ophanging weg slijpen (wat dus eigenlijk niet de bedoeling is) en andere radiator monteren, deze onderdelen namaken of kopen als je je tijd wil besparen http://link.marktplaats.nl/666985264″ onclick=”window.open(this.href);return false; en het zit er in?
Of ook een carterpan verlassen?je hebt PM
Even off topic maar wat voor maat hoofdsproeiers heb jij in die carbs zitten?
En voor de rest zijn er geen aanpassingen nodig in luchtomloop (die kleine gaatjes op de achterkant) of stationair sproeier? Heb gsxr carbs en ben langzaam mijn spulletjes bijelkaar aan het zoeken.
Ziet er hetzelfde uit. Zeg maar wat je ervoor wilt hebben.
Hmm 8 klepper te modern? ;)
Slot is slot he ;)
Laat maar weten wat je er voor moet hebben.
ziet hetzelfde eruit, de bekapping dan. Die jongen had geen andere liggen. Weet ook niet welk jaar het slot van was. Dan kan ik er net zo goed een origineel inzetten, of wat ik eerder tegenkom.
Van het weekend maar eens gaan rondbellen.
chevy slot pastte niet. Was net iets te lang en zit anders geborgd
Dus als iemand een slot met sleutel over heeft?
Zoiets dacht ik al. Dat is trouwens goed om te weten want denk dat gebruikte reserve onderdelen makkelijker van een chevy te verkrijgen zijn dan van een senator.
Ja, maar je moet best veel kracht uitoefenen.
Heb de tool maar nagemaakt en toen was het in 10 seconden los. Vast zal dan ook niet moeilijk zijn. Is inderdaad een idoot systeem.
In ieder geval bedankt voor de tip.
Mocht iemand die tool ook na willen maken. De schroefdraad op de stuurkolom is niet metrisch. Geen idee wat het is maar in de “zonde om weg te gooien” bak lag nog een moer die ik kon verlassen.uuh. nee, dat contact ging over een relais voor de binnenverlichting.
Maar ik ga dalijk maar eens het speciale gereedschap KM-J23653-A proberen na te maken.. Kost het geld niet maar daar heb ik nu natuurlijk niks aan.
Kan ik in ieder geval kijken wat er kapot is.http://www.toolsource.com/steering-wheel-lock-plate-remover-installer-p-90351.html?osCsid=v8eputt7udrcrmveedqe4bds42″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten