Gubje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 198)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 20se compressie weg #18239792

    Tijdelijk maar even een goedkope 20ne zoeken en erin hangen, kan ik van de zomer tenminste er mee rijden. Kijk ik van de winter wel verder met het project

    In reactie op: 20se compressie weg #18239791

    Hij heeft tot vorig jaar 7 jaar stil gestaan. Heb dat blok al 30.000km maar heb er begin dit jaar carbs opgebouwd. Ik heb van te voren nooit compressie gemeten en geen idee hoeveel km dat blok al gelopen had dus kan best zijn dat hij al matig was en dat dit de nekslag is geweest.

    Cilinder 3 en 4 hadden geen compressie en veel lek naar het carter. Olie heb ik in de cilinder gespoten en hoorde de olie borrelen langs de zuiger af van het lekken.
    Koppakking had geen beschadigingen na verwijderen kop.

    Die 9800 rpm is in ieder geval niet met standaard draaiend gedeelte lijkt mij.

    Zal dus neerkomen op pech dat hij kapot gelopen is.

    In reactie op: 20se compressie weg #18239787

    Hmm weet niet of ie te arm heeft gelopen. Wide band lambda was/is nog niet gemonteerd. Maar aan bougielkleuren te zien viel het wel mee dus zal hij ook niet te warm zijn geworden lijkt mij.
    Zat te denken dat er door de hoge toeren iets defect is gegaan, vandaar de vraag hoeveel toeren een 8 klepper kan hebben..

    Heb al een 20ne op het oog voor weinig, kan ik in ieder geval weer snel rijden. Ben benieuwd of deze ook langzamer is dan de 20se. Zit hem vooral in zuigers en nokkenas geloof ik.

    In reactie op: Verlaging ascona B #18226242

    Zou dat nu ook het probleem zijn dat ik geen vering heb, dat hij in de aanslag ligt.

    Ben nog aan het twijfelen tussen goedkoop setje of gele koni’s. Wel goede tip van rubberen schotels mocht hij te laag zijn. Is makkelijker dan een ring afslijpen

    In reactie op: Verlaging ascona B #18226240

    Dat is waar.. Maar als hij te hoog is ziet niet uit :hmmz

    Vandaar dat ik wil weten wat hij nu verlaagd is. Voor 200 euro kan ik nog wel een gok nemen met -55 verlaging. Om nou 600 euro of meer uit te geven om erachter te komen dat het niet de goede zijn is wel vervelend.

    In reactie op: Verlaging ascona B #18226238

    Maar ook meer als -60? De voorveren bedoel ik, want voor vind ik hem vrij laag. Krijg de auto ook bijna niet ingeduwd dus dat is helemaal niks.

    Dus hopelijk kan iemand inschatten wat ik nu voor en achter heb, en hoe laag hij zou zijn met -40 en -60

    Is trouwens wel lastig vanaf deze foto.

    In reactie op: Waarde getrag 265 #18220854

    Lijkt er dus op als je dus boven de 200Nm komt een 240 hemelt.. Met een ongeblazen 2 liter moet je dan toch flink je best doen. Een LET zal hem dus ook wel kapot krijgen

    In reactie op: Waarde getrag 265 #18220850

    Trek je een 240 dan kapot, in ieder geval met een 16V? LET kan ik me wel iets bij voorstellen.

    Het zal wel pijn doen om de senator te slopen.

    In reactie op: Waarde getrag 265 #18220846

    okay. past da ook in de tunnel dan? Heb 1.8s kom van een 4-bak en automaat as volgens mij ook nog.
    Moet nog steeds een 5-bak OHC hebben dus is dit misschien ook een oplossing.

    Ben blij dat de verkoop niet doorgegaan is haha

    In reactie op: Waarde getrag 265 #18220844

    Zo das veel geld. Maar geen wonder dat ze allemaal standaard 500 euro ongezien bieden en dan zeggen is voor de verzameling. Wordt ie dus alsnog gesloopt en bak verkocht en de rest is winst.

    Waarom is da ding zo gewild, behalve dat ie zwaarder is dan een 240? Want hij past niet zomaar in mijn Ascona had ik grof ingeschat. Zit ook nog eens een OHC motor in dus dat is zowiezo lastig.

    Denk dat ik hem dan maar zelf sloop. Even uitzoeken of ik hem alsnog niet ooit nog kan gebruiken anders alsnog los verkopen

    In reactie op: verschil c20xe en 20xe ? #18211561

    De mechanische verschillen tussen de blokken ben ik op zich wel mee bekend zoals koppen, krukas en vliegwiel.

    Een 8 klepper is bijvoorbeeld bulletbroof, een 20xe ook redelijk. Omdat er nogal wat verhalen uitstaan op diverse fora was ik benieuwd of een x20xe motor nu zwakker is of niet. En of er hetzelfde vermogen uit te halen valt met dezelfde configuratie. Dus geen standaard inlaat en nokkenassen.

    Oftewel is het de moeite om een x20xe of een x22xe te gebruiken, of toch voor een 20xe of c20xe te gaan.

    In reactie op: verschil c20xe en 20xe ? #18211559

    Okay. Je leest vanalles op internet, dat de x20xe toch sterker zou zijn. Maar de x16xe en x18xe zijn in ieder geval bras. Zuipen olie etc. Weet niet of dit ongeveer dezelfde blokken zijn, maar die zijn in ieder geval niks.
    Nu je het zegt een vriend van mij had ook een ecopech in een vectra a en die was traag en flink olie walmen.

    20ne is vrij onverwoestbaar. Verschillende blokken zwaar misbruikt en niks aan het handje. En eentje met 400.000km op LPG en ook nog goed.

    Ff kijken of er nog meer meningen naar boven komen. Kwam op marktplaats een x22xe tegen, maar daar zal wel hetzelfde voor gelden dan.

    In reactie op: verschil c20xe en 20xe ? #18211557

    Maar problemen zijn dan door de milieu ellende die erop zit of echt mechanisch zoals olieverbruik of andere lekken?

    De ouwe 20xe zijn vaak snotgaar dus daar moet zowiezo ook geld in.

    In reactie op: verschil c20xe en 20xe ? #18211554

    Okay, er vanuitgaande dat vermogen min of meer gelijk is, wat zijn dan de sterkste blokken?

    Ik ben momenteel de 8 klepper gewend, en die zijn toch vrijwel onverwoestbaar.

    In reactie op: verschil c20xe en 20xe ? #18211552

    Ik haak hier even op in.

    Ben voor volgend jaar aan het kijken voor een 16V.

    Ecotec 16V ligt er zat, met redelijke kilometerstanden. Ik wil met carbs of throttle bodies gaan rijden, dus heb niks met de originele aanbouwdelen te maken. Ik lees op fora dat ondanks het mindere draaiend gedeelte de ecopech toch sterker is.
    Doel is andere nokkenassen met aangepast inlaat traject.

    Zou ik nadelen ondervinden als ik kies voor een ecopech? Ik verwacht neit dat de lichtere krukas mij ontzettend veel voordelen gaat opleveren bij toerentallen tot max 8000rpm. Doel is trouwens 7000rpm.

    In reactie op: monza geschikt voor zware aanhanger? #18210163

    Handbak gaat super goed in ieder geval. Alleen over de Alpen met lange klim en +30graden zorgen dat je beetje toeren maakt ivm draaien visco koppeling. Voor de rest caravan van 1200kg hangt er goed achter en vermogen genoeg op LPG.

    Alleen het verbruik is om te huilen, tussen de 1 op 3,5 en 1 op 4 op LPG

    In reactie op: Slopen senator #18197307

    Waarschijnlijk gaat hij zaterdag toch echt weg, geen idee wat die beste man er mee gaat doen, maar hij zegt hem niet te slopen.

    http://www.speurders.nl/lopend/opel-senator-3-0e-138171628.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Slopen senator #18197306

    Morgen wordt hij toch echt geschorst. Even kijken wat ik er mee ga doen, maar denk dat het toch demonteren wordt. Misschien dat ik de 3 liter met bak nog bewaar, maar de rest van de onderdelen zullen denk ik over een maandje of 2 marktplaats opgaan.

    Jammer maar helaas..

    In reactie op: Uitlaten oude opels #18198119

    Vanaf spruitstuk inderdaad. Kan beiden. Daarvoor zou ik hem even bellen, gewoon geschikte vent.

    In reactie op: Uitlaten oude opels #18198115

    Probeer anders eens http://www.dielissenuitlaten.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Heeft onder mijn ascona de uitlaat van voor tot achter gemaakt voor een OHC motor.

    In reactie op: 16 december staking mrb (ovb.) #18197799

    Zou degene die bij jouw regio hoort via facebook benaderen via een bericht. Je krijgt dan gauw genoeg antwoord. Ik zou zeggen, why not?

    In reactie op: 16 december staking mrb (ovb.) #18197797

    wat voor auto heb je litteamerican dan bij?

    In reactie op: Slopen senator #18197304

    Ja, ik zie het.

    Kost mij ook een onbetaalde dag verlof, maar denk maar van niet geschoten is altijd mis. Geen idee of het nut heeft, maar dat dagje onbetaald verlof kost me minder dan 3 maanden wegenbelasting

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18070941

    Ja, maar locatie is al bekend

    In reactie op: Slopen senator #18197302

    Maandag is er een protestactie tegen de regeling.

    Zijn er hier ook nog mensen die meedoen?

    Ik wel iig.

    Meerder big opels is natuurlijk leuk

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 198)