gtw

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 468)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: SPOED!!!! #17890623
    gtw
    Deelnemer

    welke hoogte maat ?
    wil wel ff kijken wat er te vinden is

    In reactie op: voorveer monza A1 ofA2 #17890597
    gtw
    Deelnemer

    o ja, je kunt het verschil direct zien, aan de aanwezigheid van de mogelijkheid van de nieuwe stabi, die met die kogelstangen net onder de veerschotel

    In reactie op: voorveer monza A1 ofA2 #17890596
    gtw
    Deelnemer

    nee, a1 en a2 is niet gelijk, links en rechts heel officieel ook niet, maar is wel bruikbaar

    In reactie op: kachelradiateur Rekord E verwijderen. #17891453
    gtw
    Deelnemer

    nee, alleen de onderkant is voldoende als het een E1 is, vooral, rechts, en de bediening, dan zou het kachelhuis eruit moeten passen

    In reactie op: CIH motor timing Nokkenas #17901797
    gtw
    Deelnemer

    @Peug504 wrote:

    Bedankt voor de info!
    Hier had ik wat aan. Mijn idee dat ik 1 en 4 verwisseld had klopt dus. Bij de Franse oude auto’s waar ik veel aan sleutel zit de 1e cylinder aan de bakkant. Vandaar.

    Nokkenastandwiel los gedraaid. Vervolgens alle tuimelaars los gedraaid. Nokkenas 180 graden gedraaid en de boel weer afgemonteerd en kleppen gesteld bij stilstaande motor volgens methode “aanliggen tuimelaars” en 3/4 slag doordraaien. Hij loopt weer op benzine!

    en toch heb ik het idee dat dit niet klopt, dan is de ontsteking 180 verdraaien ook voldoende, op zich maakt het niet uit wat de 1ste of de 4de is
    als de vonk maar op de juiste tijd komt, dat de boel iets verkeerd staat, ok, dan kun je best wat problemen hebben, maar bij 180 graden kan dat nooit, volgens mij

    In reactie op: dringende vriesstop vraag #17893393
    gtw
    Deelnemer

    nee, niets tussen doen, is een klem passing

    In reactie op: dringende vriesstop vraag #17893390
    gtw
    Deelnemer

    zitten er in geperst, met een beitel voorzichtig schuin slaan, zodat die 45 graden ten opzichte van het blok verdraaid, dan pak je die er zo uit, nieuwe er met een passende dop bv, er weer recht in slaan, als je er bij kunt, is het maar een paar minuten werk
    en als je niets kunt vinden, ik heb wel nieuwe liggen

    In reactie op: Rekord E2 station 3.0 24v ombouw #17895063
    gtw
    Deelnemer

    mee eens, maar een mens mag gerust de boel verbouwen zoals hij wil, hoeft toch niet uit te kunnen ?
    maar volgens mij is 5×110 de modernere maat, hebben meer merken, maar met een starre as denk ik niet, zal denk ik een zoektocht worden die niet snel iets oplevert.
    dan is adapters de beter oplossing,

    In reactie op: Rekord E2 station 3.0 24v ombouw #17895059
    gtw
    Deelnemer

    en 5×120 velgen zijn er meer dan genoeg, dus meestal ook wel voor normaal geld gebruikt te koop, of anders adapters kopen, van 5×120, naar 5×110 , 4×100 naar 5×110 gaat denk ik niet., is veel sneller, en goedkoper

    In reactie op: Rekord E2 station 3.0 24v ombouw #17895057
    gtw
    Deelnemer

    omega is onafhankelijk als ik het goed heb, en rekord is star, dus dat gaat echt niet 123 passen, zal je waarschijnlijk zelfs je bodem helemaal moeten aanpassen
    maar zoals Ghanz al verteld, veel plezier, en laat de vorderingen maar via foto’s hier zien

    In reactie op: Rekord E2 station 3.0 24v ombouw #17895054
    gtw
    Deelnemer

    mee eens, kun je beter eeb voortrein van senator a pakken, eventueel, incl een commo c achteras, en dan, naar 5×120, als dat 5 gaats moet worden
    heb beide wel over eventueel

    In reactie op: heeft iemand een electrisch schema van astra g coupe?? #17895959
    gtw
    Deelnemer

    ik bedoelde motor type

    In reactie op: heeft iemand een electrisch schema van astra g coupe?? #17895957
    gtw
    Deelnemer

    bouwjaar en uitvoering er even bij zetten, dan zal het vast lukken

    In reactie op: gat voor ecu #17899724
    gtw
    Deelnemer

    meeste schade bedrijven hebben wel zo een zaag, (gelijk aan die van hout)
    dus even langs rijden, of proberen te lenen/huren, is ook maar 5 minuten werk

    In reactie op: Olie koeler #17901931
    gtw
    Deelnemer

    ik heb er 1 van een senator a2 liggen, met lekke leidingen, maar heeft tijden op mijn monza gezetten
    mag ook wel weg

    In reactie op: CIH motor timing Nokkenas #17901787
    gtw
    Deelnemer

    bij de injectie is dit ook niet belangrijk, spuiten alle 4 op het zelfde moment is, en als de timing niet goed staat, kan het op lpg, ook nooit goed lopen, en aangezien dat wel goed is, ligt het toch aan de injectie, lm, of lekke injectoren ?

    In reactie op: veerpootsteun monza #17906587
    gtw
    Deelnemer

    ik heb er misschien wel 1 over, ook monza, nieuw, nog nooit gemonteerd

    In reactie op: senator a welk intrieur? #17906947
    gtw
    Deelnemer

    en zet eens een foto van de stoel neer, ik heb ook nog wel wat staan

    In reactie op: Vraag over Opel Rekord #17903110
    gtw
    Deelnemer

    nee, de 240 bakken zijn bijna onvindbaar, en duur, reken op minimaal 500 denk ik (worden veel voor 16 inbouw gebruikt), en bovenplaten rekord idem, ik denk dat die nog slechter te vinden zijn
    maar omega baken zijn er meer, alle ohc past dus 1800 2 liter, als de koppeling met kabel bediend word is het al goed
    en dan een tussenas, die moet je laten maken

    In reactie op: Vraag over Opel Rekord #17903115
    gtw
    Deelnemer

    ja, of je moet er 1 vinden van een rekord 5 bak, en dan maakt het niet uit of dit een ohc of een cih is, en je bovenplaat van je pook, moet je ook proberen te vinden van rekord

    In reactie op: Vraag over Opel Rekord #17903113
    gtw
    Deelnemer

    die van een 18s, de getrag 240, voor ohc
    of je bouwt de boel om, en monteert een omega A bak, met een aangepaste tussenas, das het goedkoopst, maar wel meer werk

    In reactie op: Vraag over Opel Rekord #17903116
    gtw
    Deelnemer

    ja, gaat, maar das een 18s bak, en die zijn duur, en je moet dan de pook, en tussenas ook aanpassen

    In reactie op: startonderbreker Omega v6 #17850639
    gtw
    Deelnemer

    als ik meerdere ecu op kan sturen, kunnen de kosten naar beneden, dan kan het voor 100 per stuk, excl porto, maar die kunnen dan ook gedeeld worden
    toch een idee, dus bij deze de vraag, wie moet er ook nog 1 vrij laten maken, of heeft een adres waar het nog goedkoper kan, ombouwen kost toch al genoeg

    In reactie op: startonderbreker Omega v6 #17850638
    gtw
    Deelnemer

    waar, mag ik niet zeggen, koste 125 euro, excl 2x porto, en heb het getest, zonder de ring bij het contactslot (die moet er wel af), loopt het in een omega, waar deze eerder niet in wilde werken, dus suc6 verzekerd,heb vanmorgen deze in mijn commodore aangesloten, en ik heb inmiddels vonk

    In reactie op: startonderbreker Omega v6 #17850636
    gtw
    Deelnemer

    update
    Ik heb iemand gevonden die de onderbreker kan verwijderen, 1 ecu laten doen, en suc6, draait nu dus zonder, en kan dus op/in bijna elke omega V6( en misschien ook wel in Calibra, pin bezetting ecu lijkt op het schema gelijk
    het is niet voor niets, maar ik kan weer verder

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 468)