Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gtw
Deelnemerof zoals onze hoog geplaatste A Kuiper
een goed 2011maar ook een goed 2012 voor iedereen gewenst
gtw
Deelnemerstuur me maar een u2u
gtw
Deelnemerjawel, die zijn er veel meer, zijn achter heel veel cih motoren geleverd, bijna alle 5 baken zijn 240, op de 3.0 senator/monza na, die hadden ook de 265
gtw
Deelnemer@dreamix wrote:
Hoe kan ik checken wat voor krukas erin zit?
Staat er ergens iets op zo een krukas?Heb wel een vliegwiel van een 2.2 is die veel anders dan een 2.0 dan?
het makkelijkst, de slag meten, dan kun je het zo uitrekenen, maar dan moet de kop, of het carter eraf
anders weet je echt niet wat het is,gtw
Deelnemer@Ghanz wrote:
het schroefdraad in een krukas van de 2.2 en 2.4 is gelijk.
van een 2.0, 19 en 1.6 is daarin tegen weer anders.dus scoor een orginele bout van een 1900 ofzo en pas die in je 2.2 en 2.4
past dat… dan heb je een verkeerde krukas in je motor, of gewoon een 2.0 motor :D
past het niet. mooi. dan heb je vermoedelijk wel een 2.2 of 2.4de aanduiding staat bij de cih motoren onder het 2e bougie gat. c24ne…….. 20E…….19S…… en noem maar op.
aanduiding zegt in dit geval niet zo veel, je kan er ook 3.6 op zetten, een 1.9 kruk erin, blijft het een 1.9, maar als de P bout van een 2.0 erin past, is het max een 2.0 krukas, als je gelijk hebt van dat 2.2 verhaal, dat weet ik zo uit het hoofd niet meer, maar kan ik wel nazien, heb ook wel een 2.2 staan
(ook wel een 2,4)gtw
Deelnemerdan heb je geen 2.4 krukas in je blok zitten, dus is het geen 2.4
gtw
Deelnemerzal aan mij liggen, maar welke topic is dat ?
kan het zo niet vindengtw
Deelnemeren de schroefdraad van een 2.0 is anders dan die van een 2.4, dus als de P bout (hier zelfs meerdere ) zo in de kruk passen, is het geen 2.4 kruk
en klopt, de 2.4 heeft M8 carter bouten, maar dat wil niets zeggen over de krukasgtw
Deelnemerals je nergens nieuwe kan krijgen, koop er dan 1 van de cih bij, (das die andere 240 ), het binnenwerk is gelijk, alleen de kant van de motor is aan de buitenkant anders.
ik heb jaren geleden al eens een binnenwerk overgezet, zonder problemengtw
Deelnemernee, die van mij hebben ook richting aanwijzers
gtw
Deelnemersnap dit niet, heb ook nog een set liggen, en die heeft de stekkers er zo bij zitten, dat het echt plug and play is, dan is het 10 minuten per kant, klaar
en ja, eventueel ook wel te koop3 december 2011 om 07:32 In reactie op: 2.4 cih orgineel vliegwiel koppeling drukgroep.. getrag 240? #17949264gtw
Deelnemerals aanvulling, laat de koppeling bij de versnellingsbak, en dan pak je de grootse die voor zo een bak beschikbaar was/is, de 240 is ook geleverd achter de 2.5 monza/senator, die kan dus achter elke cih, ook de 3.0 heeft deze bak gehad, dus past ook, maar de 3.0 heeft ook de 265 gehad, waarvan de price as een andere vertanding heeft, dus plaat past niet
de 2.4 had een massa vliegwiel, en past waarschijnlijk niet in de 240, en mocht het wel passen, deze is dus ook een stuk dikker, en krijg dan de hevel maar goed, zodat de koppeling ook gaat werkengtw
Deelnemer@Jhmanta wrote:
@ ghanz het is een 4 deurs
jaa hij rijd ook nog rond ! 3/4 jaar terug hebben we hem nog zien staan in bergentheim maar daar staat die nu nooit meer, volgens mij
en hij heeft trouwens een sky dak
maar hij is niet van naam af, dus als je eens vraagt waar je deze hebt zien staan, ben je vast dicht bij de eigenaar lijkt me ?
gtw
DeelnemerVoertuigsoort Personenauto
Merk Merk
Handelsbenaming Handelsbenaming
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK APK
Overzicht Datum aanvang tenaamstelling 18-03-2000BPM Niet geregistreerd
25 oktober 2011 om 16:37 In reactie op: vervangen van een versnellingsbak bij een opel rekord uit 19 #17927844gtw
Deelnemerja, is ongeveer gelijk, maar je zou ook je 4 bak pook kunnen gebruiken, lijkt het net wat meer op origineel, wel iets meer werk, maar ook een beter resultaat
16 oktober 2011 om 08:49 In reactie op: het is bijna alweer zover de opel onderdelenbeurs te tolbert #17881999gtw
Deelnemerzo he, ik zit op 100% ja
zal wel veranderen, maar dit pakt niemand me meer afgtw
Deelnemerschema kan ik zo ff niet terug vinden, maar dit is denk ik ook voldoende ?
Thick Red -> live feed from battery
Thick Brown -> earth
Black/Green -> EPS dash light……. what dash light?
Green -> engine rpm – feed from coil
Light blue/red -> speed sensor (PROBLEM WIRE) ……. i dont get this as welll
Black -> ignition switched positive
Brown/white -> diagnostic feed…….. where abouts on the diagnostic feed blook?CORSA ELECTRIC POWER STEERING
gtw
Deelnemerals je deze toch liever weer aan de loopt hebt/krijgt, ik heb een adres waar ze de startonderbreker uit de ecu kunnen halen, ben je van dat probleem af
gtw
Deelnemerik heb wel een schema dacht ik, stuur maar een mail
16 september 2011 om 10:57 In reactie op: Welk vliegwiel en koppeling bij inbouw 3 ltr 24 kleppen #17916723gtw
Deelnemermmmm, vreemd verhaal,ik heb ooit een c30se pas gemaakt, met de originele koppeling, en vliegwiel, de bak met hydro bediening verwijderd R28, en die 1 op 1 gewisseld met een r25, bak is verder gelijk, behalve de koppelingsbediening.
maar als je een monza (265) wilt gebruiken, zal je toch een vliegwiel moeten hebben, die daar speciaal voor gemaakt is, ergens in Duitsland te vindengtw
Deelnemerzoals al gemeld, ik heb wel wat liggen, maar wat moet jij hebben, a1 of a2 ?
ik zit in Drenthegtw
Deelnemerja, klopt ook, is ook goed voor de omzet king: king: king: king: king: king:
maar aan de ene kant a1, en andere kant a2 gaat ook niet bevallengtw
Deelnemer@GSE wrote:
Persoonlijk verwissel ik liever een veerpoot dan een veer..Maar dat is mijn ervaring,en als je 2 kanten moet doen is 1 veer verwisselen sneller gedaan,maar 1 veer vervangen is half werk,die staat dan weer hoger als de ander in de regel bij die oude dingen..
kan ik me helemaal in vinden, persoonlijk vind ik dat je dan links en rechts gelijk moet doen, net als remmen en banden.
gtw
Deelnemer@GSE wrote:
Kunt ook A2 veerpoten omzetten,met bv GSE veren,is net zoveel werk als de veren opzich vervangen..
niet waar, is minder werk, als je een complete set hebt, en niet waar, is meer werk, als je de andere kant ook nog moet wisselen.
maar is wel de betere optie, zijn nieuwer, en ik denk dat je dan ook omega A veren zou kunnen monteren in de toekomst, dus kun je langer vooruit, met de monza
senator A2 past ook, en zoekt wat beter
ik heb ook wel wat liggen, maar zit niet in jouw buurt, maar als je verder niets kunt vinden, kun je altijd nog richting Drenthe komengtw
Deelnemeren als ej op safe wilt spelen, ook een filter tussen de tank en de pomp plaatsen, niet doen heeft mij eens 3 pompen op rij gekost
en ik weet , die zijn er niet meer bij de dealer, maar ik heb er nog wel 10 liggen, nieuw -
AuteurBerichten