Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
29 december 2009 om 14:25 In reactie op: Zoek Elektrisch schema van Stuurkolom met EPS van Corsa C #17471338
Hoever is dit projekt nu?
De links werken helaas niet meer, iemand anders wel een link naar schema’s?Bedankt voor de info!
Succes met de inlaat, pas je hiervoor de originele inlaatbuis aan, of gebruik je hiervoor wat anders?
Waar las je het mee dan?Ook foto’s vd inlaat interreseren mij, ben benieuwd hoe je dat hebt aangepakt
Mooi project:wors
Als ik het goed heb gezien heb je de steunen en de karterpan van de 18S gebruikt, kwam je daar goed mee weg aan de turbozijde?
Ik dacht zelf dat het niet zomaar pastte, moest je er nog aanpassingen voor doen?
Misschien heb je daar ook nog wat foto’s van?
Wil zelf nog steeds de C20LET in de Opel GT plaatsen!
Moet helaas zelf nog wat meer geduld hebben daar er zeer binnenkort een baby afgeleverd wordt.
Hou het nu nog maar ff bij foto’s en smullen.Ik had zelf het idee, dat de buis rond is en pas bij de aansluiting naar ovaal overgaat, maar weet dit niet zeker.
Kan iemand dit bevestigen?
En eventueel ook de diameter van de buis doorgeven zodat er meer duidelijk wordtThanks,
had ik het toch goed begrepen!@stoppelflieger
je schroeft de olie pomp los aan je carter met een oud stuk pakking ertussen en je kunt precies uitvogelen wat en hoe.
Alleen het lassen zou ik met tig laten doen,als je zelf tenminste niet kan tig lassen.Als ik het goed begrijp, bedoel je dus van 2 olie aanzuigbuizen 1 passende maken?
en deze dmv tig lasen aan elkaar te monteren?Er zijn voor de C20XE toch 2 types oliepompen voor zover ik weet?
Voor welke is dit de vervanger? 1e of 2e type?
Ik denk zelf 2e omdat dit een nieuwer model motor betreft, maar wie weet het zeker?
Is het ook pas te maken voor 1e type?
Weet iemand of er ook een oliebuis leverbaar is voor een Caterham alu carterpan?
Ik hebe deze zelf en die is over de gehel lente vlak en minder diep dan de org pannenWeet iemand de maat van de veer die komt in het schuifstuk tussen 5 versnellingsbak getrag 240 en de tussenas?
Tevens de vraag, zit deze in de flens van de tussenas geplaatst of zit deze over de flens van de versnellingsbak geschoven? Misschien iemand een dtailtekening of:kewlpicsAls iemand er nog 1 heeft liggen laat het mij dan weten, wil ik hem wel overnemen.
ThanksHeb je de steunenset al bij Lenk besteld?
ik heb deze ook nog liggen, na een gestrand projekt.
Zijn toch zeker een heel stuk goedkoper bij mij.E-mail gestuurd
Hoi Rick,
Wie ben ik:D
U2U terugHoi Rick,
jij ook hier??
Als je meer wilt weten over een 16V in de GT neem je toch gelijk kontakt op met mij, ik kan je wel het 1 en ander vertellen, anders op een rit of zo, ga dit weekend helaas niet naat texel toe, maar je kan ook op de terugweg even langs komen.ja dat past dus, maar meestal vindt je de bak kompleet en wordt de kom eraf geschroefd om te gebruiken op bijv een deelbare 5-bak en zo het spul passend te maken van CIH naar (D)OHC.
Heb je losse kom liggen dan?Aan de oliepomp hoort een krukas positiesensor te zitten!
Heb jij deze er wel op zitten? er zit an de oliepomp deksel een ronde uitsparing waar deze doorheen gaat, bij de foto van je stabilisator zie ik niets bij jouw zitten, of heb je deze daarna gemonteerd?
Anders gaat hij ook niet lopen.
Heb je al foutcodes uitgelezen? kun je makkelijk zelf doen door een doorverbinding te maken.De meeste hebben trommels rondom, sommige latere typen hebben schijven voor.
Voor hebben ze allemaal een bladveer en achter spiraalveren met losse schokbrekers schuin liggendIk weet niet of je nog trommels voor hebt of schijven, maar anders kan je het spul van een opel GT overzetten, de as is hetzelfde.
Weet anders nog wel t 1 en ander voor je te liggen, voor info neem maar kontakt met me op.Kun je maten niet gebruiken van de pakking?
Die heb je sowieso nodig met monteren, dus kan je die toch bestellen?:hmmzHeb ook een aantal jaren fanatiek gecrosst, had toen een GT-BMX zelf opgebouwd van niks af aan.
Heb nu een Opel GT, ook helemaal (opnieuw) opgebouwd.
Ben er toen mee gestopt omdat ik ging werken, veel weekends en was toen niet meer te combineren.
Ik sleutelde toen al graag, daarna kwamen de brommers en dat werden vanzelf de auto’s:DLars,
je hebt toch al een snel blok staan of wil je de boel alweer omgooien gaan?:wtfStaat er op het type plaatje niet wat de eindoverbrenging is?
Meestal wordt dit wel ergens op de bak vermeld, ik durf het zo niet te zeggen.
In welke auto wil je de bak evt gaan plaatsen?:kewlpicsstel je niet al te veel voor van dat 8x schakelen, want in de lagere versnellingen geeft dat niet veel meer waarde omdat alles veel te dicht bij elkaar ligt, bijv 2 + overdrive is 3.
Achteruit schakelen moet in principe wel kunnen, zelf nog nooit aan gedacht.:wtf
Maar jij had het over een ZF bak met overdrive, de bak die jij aanwees op plaatje 3 is geen ZF bak!
Volgens mij is er ook geen ZF bak geleverd met elektr. overdrive, maar daar kan ik geen 100% uitsluitsel over geven.
Wil wel weten hoe achteruit schakelen bevalt:jerryBak heeft oa in Monza en rekord gezeten, de foto nr 3 is geen ZF bak, wel met overdrive die in alle versn te gebruiken is, dus een 8-bak zeg maar. Wat betreft de prijs, was er laatst 1 die bood deze hier en op mp aan, hij vroeg er 400 voor, ik kan hem zelf voor de helft halen.
oei oei oei
Das balen man,
ik hoop dat t morgen niet al teveel tegenvalt, succes in ieder geval met opknappenWat je kunt doen is 2 aansluitingen maken onderaan de 2 “bakjes” welke je met een leiding aan elkaar verbind. Door de wet van de communnicerende vaten blijft het nivo dan gelijk.
-
AuteurBerichten