Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Moet ik daarvoor de distributie deksel demonteren of is het mogelijk om dit van buiten af te bekijken?
Indien ik het deksel moet demonteren, moet ik dan multisnaar ed demonteren of kan je bijv het deksel iets opzij duwen om het te zien?Iemand misschien een bedradingsschema van een Vectra B 2.5 V6 met ecc?
of een linkje..@wim-v6 wrote:
Relais in zekering kast heb ik kapot gehad.
weet niet of de ECC deze ook heeft.
Willem
:hmmz Kan ik inderdaad eens checken, enig idee welk vd relais dat was, of weet iemand een bedradingsschema waar ik eea op kan vinden?
Ik hoor wel de standen van de uitblaas veranderen,dus dat doet het wel, maar op geen enkele stand blaast hij, niet op vol, niet op de deelstanden.
9 april 2011 om 21:22 In reactie op: Big Opels Nederland Snelwegmeeting Heemskerk 12 Juni 2011 #17847418Kan inderdaad ook hier gevierd worden……..
Als je kan regelen dat er hier net zo veel GT’s naar toe komen als naar Zwitserland blijf ik lekker hier.
Scheelt me gelijk ruim 1800km sturen.8 april 2011 om 20:45 In reactie op: Big Opels Nederland Snelwegmeeting Heemskerk 12 Juni 2011 #17847416Is bij mij echt op de hoek, zit alleen net ff met de GT in Zwitserland Pinksteren te vieren, dus helaas…………
Zo’n ding heet een balancer en die kan je van mij wel even gebruiken, laat maar even weten wanneer je het gaat doen.
Kun je het blok precies zover laten kantelen als je zelf wilt.als je de knipperlicht hendel even aanraakt, gaat deze 3x knipperen en stopt dan automatisch, handig/veilig bij het wisselen van rijstrook en het verlaten van bijv rotonde
Ik heb er 1 van een Passat in mijn Seat zitten, weet niet of dit ook in Opel gaat passen.
Misschien even uitzoeken op welke types Opel het gezeten heeft en die op de sloop opzoeken, wat voor auto rijdt je vader dan?:wors
Ik heb hetzelfde gehad, ook eerst alles al uit elkaar gehad, bleek het gewoon een simpel verstopt zekeringetje te zijn:sleeping
[rquote=1817811&tid=135755&author=OrangeArrow]let op bij corsa/combo c, in de zekeringkast zitten 2 rijen zekeringen afgedekt onder een rechthoeking zwart kapje!! Kan ook een kappotte zekering onder zitten!!
:o[/rquote]Dit was bij mij het geval dus, ik hed deze rij zekeringen eerst niet opgemerkt omdat ze dus verstopt onder een dekseltje zitten in de zekeringenkast
Ik dacht ook eerst dat het pompje bevroren was, maar nadat de boel ontdooit was, nog steeds niets, pomp gedemonteerd nieuwe geplaatst nog steeds niets, pomp op 12V gezet en wel werken.
Zekeringen zijn ook ok, ik zal nog even checken of er verstopte zekeringen zijn, maar die volgens boekje voor ruitensproeier en ruitenwissers moeten zijn zijn allemaal ok.
Vandaar dat ik aan de hendel dacht.
Iemand zelfde probleem gehad??Is dit een kwaal bij een corsa C?
Ik heb hetzelfde probleem, dacht dat de pomp stuk was, alles los gehaald bleek er geen stroom te komen, pomp even getest en deze was ok net als de zekering.
Ik zat zelf ook aan de hendel te denken, vandaar de vraag.
Weet uit t verleden dat de hendel met groot lichtschakeling bij Calibra vectra en omega ook wel eens defect gingen.
Wie weet in welk type Opel dezelfde hendels gebruikt zijn, dan haal ik er op de sloop 1 om te testen.19 oktober 2010 om 21:26 In reactie op: Alles op een rij: Pasbout 2,4 bij gebruik Getrag 240, 242, 2 #17309895origineel gepost door Ghanz
bouten van een 16v motor van opel passen toch ook?en die zijn allemaal die 10e mm dikker… toch ?
is dat zo, wie heeft daar ervaring mee?
De gehele set naar voren verplaatsen zoals in een Opel GT ook gebeurt, stang daarvoor heb ik nog wel liggen.
Ik heb het wel vaker gezien in vergelijkbare Ascona’s/Manta’s/Kadett C
ff goglen voor pics, heb ik zo snel niet bij de handKlopt, startmotor draait wel, maar hij krijgt geen brandstof en dat overbrug je met die 12v aansluiting zoals gezegd.
origineel gepost door Gijsdejong
Heb me al wel aan gemeld ja, maar heb er nog niks van gehoord. Maar zal misschien wel wat dagen over heen gaan.Gijs
Duurt meestal wel een paar dagen, maar als je je reeds hebt aangemeld komt het zeker goed en wens ik je alvast een van harte welkom toe:thumbup
Hoi Gijs,
Leuk project, heb zelf al enkele GT’s gedaan en heb er nog steeds 1 + vele xtra onderdelen.
Mocht je info nodig hebben laat t me weten.
Al lid van de Opel GT Club NL?
Is altijd makkelijkInderdaad Willem, precies zo als je het beschreven hebt is het ook, ik geloof dat we op zoek moeten naar een X16XEL uit een Astra G of vectra B. Als ik het goed heb is dit type motor daar wel in geplaatst?
Dan gewoon de startmotor van de 2.0 erop zetten en in de gaten houden of je ergens een gebruikte van een 2.4 of een 3.0 kan vinden.
Ik heb ze nu zelf ff niet liggen dus kan je er helaas niet aan helpen.
adres stuur ik je via U2U.ff langs DEZE, ze zitten op t Marlo terrein aan t einde links.Net voor je er bij Renault Drogtrop weer afgaat.
Doen alles met revisie van startmotoren en dynamo’s, kom je bij mij gewoon ff een bakkie doen, woon er 100m vandaan.Thanks ik ga het van de week ff proberen of het spul dan weer werkt.
origineel gepost door wessaa
is een kwaaltje bij de corsa c dat de wijzers ineens stil vallen,
wat je kunt doen is, tellerbak er uit halen en dan de contacten aan de achterkant goed schoonmaken zowel van de teller als van de kabelboom:thumbupGoeie tip:thumbup
Is de tellerbak makkelijk te demonteren of moet het stuur gedemonteerd worden?
Waar maken jullie de contacten mee schoon?Bij een automatenhuis past deze plaat niet, het huis van de automatenbak heeft een 6 gaatsaansluiting in de rondte ipv 4 bij de handgeschakelde bak, je zult tevens een een aansluiting moete maken voor de koppelingsarm of een hydrolische moeten gebruiken van bijv een omega B
-
AuteurBerichten