Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GTS2.2DTI
DeelnemerIk hoop ook echt dat je de Junior weer als Junior gaat herstellen. Er zijn er niet zo veel meer van over..
Stikkers zou ik laten maken bij een reclame boer.
GTS2.2DTI
DeelnemerExact wat asconahobbyist zegt :thumb
GTS2.2DTI
DeelnemerZiet er op zich niet verkeerd uit hoor :thumb . Heb je het wel helemaal afgelast, doe je alleen een proplas zetten dan zal het na het plamuren gaan scheuren en dat zou zonde van al het werk zijn wat je erin stopt.
GTS2.2DTI
DeelnemerInderdaad de hele voorkant plat en krom, niet zo plat dat het niet meer te reapreren is maar dat ligt aan de rest van de auto uiteraard.
Ik was vandaag in de buurt, nou ja wel vaker want is dicht bij huis :D , ik dacht kom. Ik ga eens even een plaatje schieten van de gele Ascona. Helaas is de Ascona weg, tenminste daar staat hij niet meer.
GTS2.2DTI
DeelnemerIk heb vandaag deze Ascona nog zien staan, helaas geen leuke aanblik. Hij staat achter het hek bij Kelder autoschade in Vriezenveen. De hele voorkant plat en de kop staat er scheef voor, einde Ascona lijkt me. Ik heb geen foto genomen want ik zag hem pas staan toen ik weg wilde rijden. Je kunt hem zien staan vanaf de wegkant achter het hek, als iemand zich geroepen voelt om een foto te schieten.
GTS2.2DTI
DeelnemerGTI en G60 bumper zijn hetzelfde maar dat terzijde..
Mooi dat er een Dtje van de sloop word gered op deze manier. Ik had alleen niet dat hele stuk uit het achterscherm geslepen, hier krijg je zo ongelovelijk veel werk mee om dat weer strak te zetten na het lassen. Het beste kun je de buitenkan zo klein mogelijk houden, dus op het ronde gedeelte daar waar dat deukje inzit. Dan heb je veel minder kans op vervormen van het achterscherm en heeeeeel veel minder strakmaak werk na het lassen..
GTS2.2DTI
DeelnemerWauww, ziet er goed uit hoor.. :thumb
GTS2.2DTI
Deelnemer@Nick-GSI wrote:
bij de 120 pk is het niet zo makkelijk als bij de 150pk, bij de 120 pk zitten ze namelijk achterop het blok onder het inlaat spruitstuk. Om het makkelijk te maken haal ik altijd de egr klep weg en aan de andere kant dat brandstof geval weg waar al die slangen op zitten, dan kan je er enigzins bij komen
Precies, ik probeer duidelijk te maken dat het een heel ander blok is dan degene die hij laat zien op de foto. Bij de 150PK zitten de stiften/staven/bougies tussen de nokkenassen in. Bij de 100 en 120PK zitten ze op een andere locatie, aan de achterkant zoals Nick al zegt..
Ik blijf erbij dat het geen klusje is voor iemand die hier geen ervaring mee heeft, no ofence aan de topic starter btw.
GTS2.2DTI
Deelnemer:thumb Dit gaat een hele mooi R worden
GTS2.2DTI
DeelnemerBlok en kop is wezenlijk anders dan die op de foto welke jij laat zien. Ook de positie van de gloeibougies zijn anders..
De bougies zitten onder de afdekkap, maar als je dat al niet weet zou ik er niet aan beginnen om eerlijk te zijn. Voor je het weet knapt er een gloeibougie af en dan ben je nog verder van huis. Dit is in mij n beleving een klusje voor de wat gevorderde sleutelaar waar ik mezelf ook onder noem maar ik zou het zelf niet doen.
GTS2.2DTI
DeelnemerVolgens mij heb je de foto van een verkeerde motor hier neergezet. Als ik mijn niet vergis is die op de foto een 150PK dus met 16kleppen en twee nokkenassen.. Jij hebt een 120PK variant en dat een 8 klepper met een nokkenas..
Ik weet het zeker nu, de olie vuldop zit bij de 100 en 120 PK aan de andere kant

Dit is de 120PK en 100PK variant
12 oktober 2012 om 21:02 In reactie op: [12-10-2012] Eigen mattenset ontworpen, ze zijn binnen #18062204GTS2.2DTI
DeelnemerZiet er super goed uit. Is dat geprint of gestikt.
GTS2.2DTI
DeelnemerVeel beter..
Hoe doe je dat met de APK, je deuren moet je toch van buitenaf kunnen openen of niet.
Wel een strakke bak zo..
GTS2.2DTI
DeelnemerHahaha, dat is echt een uitdaging..
GTS2.2DTI
DeelnemerJammer dat je de fotos via Imageshack uplaod. Kun je niet beter een een accountje aanmaken bij mijn album ofzo?
Imageshack vind ik 3 keer niets..
GTS2.2DTI
DeelnemerZiet er weer rete strak uit zo
GTS2.2DTI
DeelnemerDe GTS heeft geen lip zoals de sedan dat heeft, alleen het zwarte midden gedeelte, de difuser, kun je er afhalen. De rest is één geheel met de achterbumper..
GTS2.2DTI
Deelnemer@Redmen wrote:
pffff ik weet het nu zo net niet meer ben erg geschrokken van de staat waar die nu in is
en me vriendin heeft liever niet dat ik nu weer een auto er bij koop :???:
ben bang dat dit dus wel aan mij voorbij zal gaan :(
Ik heb hem niet van echt dichtbij gezien hoor. Qua lakwerk is hij er niet echt mooier op geworden maar hoe de verdere staat van de auto is dat weet ik niet. Ik bedoelde dat hij best wel wat TLC nodig heeft om de Ascona terg te brengen in de staat toen jij hem had. Kan zijn dat je met een flinke poetsbeurt of wat bijspuitwerk al een heel eind in de goede richting komt.
Als het finacieel haalbaar is voor jou zou ik het zeker overwegen om hem terug te kopen..
Eeeehhhh, je vriendin of vrouw de deur uit doen kost je helemaal een rib uit je lijf :shock: Geloof me, ik weet waar ik over praat. 2,5jaar geleden gescheiden en dat heeft me meer gekost dan de bruiloft 14 jaar daarvoor, inclusief pak en jurk :mrgreen:
GTS2.2DTI
DeelnemerKabel vanaf de sensor die achter de moderkuip langsloopt eens goed nakijken. In die van mij zat een breukje. Garage wilde er bij mij toen ook een nieuwe naaf onder zetten van €450,- maar ik geloofde niet dat de sensor stuk was. Dit omdat bij het lampje na de start niet brande maar na 1 meter gereden te hebben wel. Uiteindelijk zelf klaar gemaakt met een stukje kabelboom van de sloop, ik was voor €15,- klaar toen.. Bij zat de breuk net achter de stekker ( eindje in de isolatie ) die in het beugeltje aan de carosserie zit.
GTS2.2DTI
DeelnemerHoogglans uiteraard..
GTS2.2DTI
DeelnemerNee die passen inderdaad niet op de gaten van de kunstof spiegels. De voet van de chrome uitvoering is behoorlijk kleiner dan die van de kunstoffen spiegels..
GTS2.2DTI
Deelnemer:thumb :wors
GTS2.2DTI
DeelnemerBij mijn weten is de C2 altijd met kunstof spiegels geleverd. De C1 had wel chrome spiegels.
GTS2.2DTI
DeelnemerHad ik hem toch gezien in Vriezenveen. Maar hij is helaas lang niet meer zo mooi als op de bovenste foto’s hoor. Met een beetje TLC kom je er vrees ik niet, met veel TLC wel..
GTS2.2DTI
DeelnemerZiet er weer strak uit.
Die koplampen kun je nog stukken beter krijgen. Ik moet woensdag van een Audi A6 de koplampen doen. Zaak is om eerst met 400 droog of 600 waterproof te schuren en dan met stapjes naar 3000 te gaan. Zelfde met polijsten, eerst grof polijstmiddel met gele pad en dan fijner met de oranje pad en na met de zwarte. Maar het belangrijkste is om er een goede beschermlaag op te zetten, alleen met polijsten blijven ze niet mooi.
-
AuteurBerichten