Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GTS2.2DTI
DeelnemerIn mijn tijd als schade hersteller ( 20 jaar dat werk gedaan ) verekte veel van die randen vervangen, net als drempels van E kadetten.
Als je het netjes wilt doen moet het oude en verotte materiaal er helemaal uit en het nieuwe plaatwerk helemaal worden afgelast. Las je het niet af dan gaat het binnen no time werken en is alles voor niets gedaan.
Dus netjes vervangen zal best een paar centen kosten.
GTS2.2DTI
DeelnemerBeste klapper, iedereen heeft het over die overjarige Astra maar hoe zou het met de inzittende/n afgelopen zijn. Een auto is vervangbaar een mensenleven helaas nog steeds niet..
3 augustus 2010 om 16:40 In reactie op: GTS 'spoort' niet – oorzaak gevonden; draagarm ver #17589191GTS2.2DTI
DeelnemerIk zal die draagarmen van mijn GTS ook een laten nakijken want die boot van mij stuurt ook als een natte krant. Nu vind ik de GTS zowieso al geen erg stabiele auto als het rechtuit moet gaan maar deze is wel extreem spoor gevoelig. Vandaag naar Harderwijk geweest en een flink stuk 4 baans gepakt maar je blijft corrigeren, strontvervelend en je word er niet echt fitter van hoor.
Sporing staat helemaal goed, is pas geleden nog nagekeken bij Van Aalderen in Vriezenveen.
GTS2.2DTI
DeelnemerVind geen van beide mooi, ik ga voor orgineel. Maar als het dan toch moet dan deze zwarte maar, die witten waren schreklich….
GTS2.2DTI
DeelnemerJe houdt het wel bij de bedrijfskleuren hé…
Maak eens wat meer foto’s van die groene gifkikker als je wilt..
Inderdaad, even je dimmer wat opdraaien…
GTS2.2DTI
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
het Petje: daarmee word een bepaald stereotype Volk aangeduid..Willem
En dat is ook zo….
Op het werk wil ik van mijn medewerkers absoluut geen petjes op zien overdag…
GTS2.2DTI
DeelnemerWanneer krijg jij je zilveren jasje weer. Je baasje moet even een beetje aanmaken zeg hem dat maar. Zit hij een beetje te spelen met een andere auto nu, foeii toch…
GTS2.2DTI
DeelnemerZjoo zjeg, die was krokant. Kan me heel goed voorstellen dat je het even spuugzat was. Wat een rotterij aan deze Manta…
GTS2.2DTI
DeelnemerHeel mooi project en zo te zien is hij in handen gekomen van een echte liefhebber die de auto niet gaat verklooien maar orgineel gaat maken.
Wanneer denk je deze GT/E ongeveer klaar te hebben?
GTS2.2DTI
DeelnemerSuper nette Manta, toppie..
GTS2.2DTI
DeelnemerSuper, meer woorden is niet nodig.
GTS2.2DTI
DeelnemerMooie Manta inderdaad. Alleen die achterlijke platte bandjes imo nergens naar…
GTS2.2DTI
DeelnemerMidden jaren 80 hebben we nog een tijdje gespoten met Dupont Thermoplast, het was echter grote rotzooi om te spuiten weet ik mij te herinneren. Na het spuiten moest je de delen polijsten tot de glans exact goed was.
Meestal spoot ik die krengen gewoon met Standox 2K lak bij. Kleuren klopten toen die jaren ook best wel goed.
Tegenwoordig kun je inderdaad door middel van binders de lak aanpassen naar wens. Dat kan echter niet bij alle merken autolakken. Mijn laatste jaren als spuiter werkte ik met RM watergedragen lak. Als het op de mengmachine staat is het nog niet watergedragen, als je er binder aan toevoegt word het of watergedragen of ja pakt een andere binder en dan is het gewoon ouwerwetse basis lak. Met die omzetter kun je geen hele auto spuiten maar een binnenkantje of een kleine spot repair is dan goed te doen..
Ik ben er inmiddels al weer dik 8 jaar uit dus er zal best wel veel veranderd/verbeterd zijn in tussentijd. Maar het mooiste resultaat behaalde ik eerder altijd met Glasurit en dan de conventionele basislak en niet diet water zooi. Ik heb bijna 20 jaar als autospuiter/schadehersteller gewerkt en in die 20 jaar is de lak al verander van Low Solid naar Medium Solid en later naar High Solid.
GTS2.2DTI
DeelnemerEen Corsa is altijd met Einbrennlak gespoten. Die krengen worden al sinds jaar en dag in Spanje geproduceerd, in Zarragosa om precies te zijn. De letter code voor de lak gaaft alleen maar aan welk soort lak op de auto is gespoten en heeft niets met de kleur op zich te maken..
GTS2.2DTI
DeelnemerA voor het kleurnummer stond in het verleden voor Acrylaat-Dupont troep dus, oftewel Thermoplastlak en deze auto’s werden gemaakt in Antwerpen en Engeland. E kleur waren de Kadetjes en Ascona’s en Manta’s die in Duitsland geproduceerd werden en daar zat een 2K of Einbrennlak op, vandaar die E voor het nummer. In princiepe hoef je de A of E code niet eens in te voeren als je kleur gaat mengen.
Wreef je met een doek met Thinner over een Detje of Ascona waar een A voor het kleurnummer stond loste die rotlak zo op. Op auto’s met een E voor het nummer had je daar geen last mee. Ik het die A kleuren wel eens vervloekt in het verleden. Ik werkte in midden jaren 80 bij Morsink in Vriezenveen en daar kregen we al de Opeltjes van Opel Kamp uit Almelo. Als je dan weer zo’n Acrylaat kreng kreeg schuurde je jezelf helemaal een ongeluk met die kleeftroep. Ook werkte het veelal op en zorgde het voor randvorming….
GTS2.2DTI
DeelnemerIn een woord, fantastisch…:thumbup
18 juli 2010 om 11:08 In reactie op: project kadett coupe UPDATE 30-8 NA 12 JAAR WEER OP DE WEG #17481543GTS2.2DTI
DeelnemerMooi geworden en niet verklooit zoals zoveel andere coupetjes. Het lijkt wel een nieuwe zo mooi is hij..
Zo zie ik een ouwe auto het allerliefst, helemaal orgineel…
GTS2.2DTI
DeelnemerMag ik het geen kijk vinden. Yak…..wat lelijk…
14 juli 2010 om 16:59 In reactie op: project kadett coupe UPDATE 30-8 NA 12 JAAR WEER OP DE WEG #17481539GTS2.2DTI
DeelnemerMooi mooi mooi, de juiste kleur op de coupé en het juiste interieur. Hier word ik nu vrolijk van
GTS2.2DTI
DeelnemerGossie wat een volwassen reactie van DarkNL08 zeg.
Dit is heel goed te repareren hoor. Zijn gespecialiseerde bedrijven voor..
http://www.adamcarrepair.nl/pageID_8890205.html
Nog eentje..
http://www.fleetselect.nl/schadeprotocol/00000095650ecaa01/000000957c0b4401a/index.html
En nog ééntje..
GTS2.2DTI
DeelnemerIs nergens voor nodig die coating onderlangs. Die tijd is geweest. In de jaren 80 werd die rommel op iedere schade bak onderlangs gespoten omdat je er zo lekker veel mee kon verdoezelen.
Tegenwoordig zijn de lakken zo goed dat het totaal niet meer nodig is. Komt nog bij dat je eerst primer/fuller en grondverf moet spuiten voordat je die baggerzooi er opspuit. Als je er niets onderzet doet het zijn werk niet eens, sterker nog. Het werkt dan zelfs averrechts..
Ik zou het er weer afhalen nu het nog kan…
GTS2.2DTI
Deelnemerorigineel gepost door Kermitkiller
die steenslag shit er direct weer af krabben is straks geen gezicht als die APPELGROEN IS GESPOTEN :pukeMee eens, is geen gezicht en het hoort er niet op. Als ik die harde Mante op de foto’s bekijk is het ook absoluut onnodig..
Weg met die shitzooi..
GTS2.2DTI
DeelnemerHoi Ruud,
Heb wel eens gelezen/gehoord dat bij de 2.2 benzine de nokkenas ketting nog wel eens voor problemen wil gaan zorgen. Zou ook nog een klepstoter kunnen zijn, maar het blijft lastig om van afstand een antwoord te geven op je vraag.
GTS2.2DTI
DeelnemerVast en zeker je airco, doet die van mij namelijk ook.
GTS2.2DTI
Deelnemer270 is het kleurnummer van de buitenkant.
-
AuteurBerichten