Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GTS2.2DTI
DeelnemerJa Sluier ken ik zeer zeker. Ik haalde daar vroeger ook altijd al mijn materiaal wat ik nodig was toen ik nog beunde. Hij is helaas niet de goedkoopste, en dat spul van de Beer heb ik een hele andere mening over. Ik vind het niet veel soeps maar goed. Heb de laatste jaren bij Dragt met RM gespoten, daarvoor met Glasurit en Standox.
Jou Det is zeer waarschijnlijk gespoten met Dupont Lucite, grotere rommel bestaat er niet. Het best zou zijn als je de koets helemaal kaal maakt. Als je gaat plamuren moet je zowieso alleen op blank materiaal plamuren maar op jou Kadett zeer zeker. De lak op jou Kadett is een zogenaamde Thermoplast, een Thermoplast zal never nooit uitharden, plamuur word knetterhard. Als de ondergrond werkt en de laag eroverheen is kneiterhard dan moet die bovenlaag wel gaan scheuren. Je krijgt dan een soort van krakkelee vorming.
Tis een portie werk het blank maken maar dan krijg je wel het beste resultaat uiteindelijk.
Als er een Atje voor de kleurcode staat op het plaatje wat normaliter onder de motorkap zit dan weet je het zeker. Lag anders maar even een doek met Thinner op een deel van de auto waar de orginele lak nog opzit, word de lak zacht dan is het een Thermoplast.
GTS2.2DTI
DeelnemerIk weet niet of je de buitenkant in 2K wilt spuiten, doe je dat zou ik oppassen met de sponningen en dergelijke. Syntetisch en daar 2K overheen gaat niet helemaal lekker. Voor je het weet brandt het op en dat zou zonde zijn.
Ik had de binnenkant zowieso met 2K gespoten, het is sterker en kan tegen de meeste oplosmiddelen, daar kan die Histor zooi niet echt goed tegen..
GTS2.2DTI
DeelnemerJe bedoelt vast en zeker de pook knop, die krengen gaan regelmatig een eigen leven leiden. Beste remedie is om er een flinke klap met je hand of rubber hamer op te geven. Dat was bij die van mij voldoende om vast te blijven zitten..
GTS2.2DTI
DeelnemerHeey Edgo,
Ik heb een schitterende 1,9CDTI orgineel 120PK mee nu gechipt naar 150PK. Volgens de papieren is het een Executive uitvoering maar het kan ook net zo goed een sport uitvoering zijn. Ik heb de Vectra voor iets meer dan een jaar terug van de eerste eigenaar overgenomen, dat was een KLPD agent. De Vectra heeft verder een half leder interieurtje, xenon verlichting en orginele zonnegordijntjes voor de achter ramen in de achterportieren. Veccie heeft nu 136.000 gelopen en rijdt super. Bandjes liggen er ongeveer 15.000 op nu. Omdat ik veel minder ben gaan rijden, minder dan 10.000 per jaar zelf, ga ik terug naar een kleinere benzine auto dus die van komt in de verkoop. APK staat gepland voor 9 september aanstaande.
Groetjes,
Bert.
GTS2.2DTI
DeelnemerBestikkeren is niet eens zo gek duur volgens mij. Vraag eens een keer na bij AS paint in Vriezenveen. Ik hoop dat dit gaat gebeuren. Voor de rest ziet hij er prima uit hoor..
GTS2.2DTI
DeelnemerMooi ding geworden, al blijf ik de achterspoiler een storende factor in de prachtige lijnen van de A vinden. Maar goed dat is enkel mijn mening..
GTS2.2DTI
DeelnemerHeb er al meerdere dichtgekit, de laatste die van mijn ex schoonpa. Zit in een Golf3 en is een Westfalia topslider, van alles aan gedaan maar het ding bleef lekken. Uiteindelijk maar een drolletje kit op het rubber gelegd, dakraam dichtgedraaid en toen de buitenkant rond het raam en rubber netjes afgekit. Dakraam is nooit meer te gebruiken maar het lekt in iedergeval niet meer..
GTS2.2DTI
DeelnemerHopen dat deze pracht wagen bij een liefhebber terecht komt die hem niet gaat verbouwen. Er zijn er al zo veel verbouwd/verknald en deze is zo mooi, dat zou gewoon zonde zijn..
GTS2.2DTI
DeelnemerWelke motor type zit er in je Astra..
GTS2.2DTI
DeelnemerZijn dat velgen of zijn dat doppen…Ik vind ze persoonlijk verschrikkelijk maar goed, dat is mijn mening..
GTS2.2DTI
DeelnemerMooie cabrio aan het worden….geloof ik….Maaruhhh

GTS2.2DTI
Deelnemerorigineel gepost door Dietrich Concept
dat van mij helpt echt en niet minder turbodruk en zo klaar
ik heb nu een signum met 19cdti ook 150 pk
waar heb jij hem gechipt dan
Geen idee als ik eerlijk mag zijn. Ik heb de Vec voor één jaar terug overgenomen van de eerste eigenaar, een politie agent btw:P En die heeft de Vec laten chippen, heb de CD erbij. Kweet alleen dat het ding gaat als de brandweer, voor een tijdje terug op de autobahn in der heimatt 235 op de klok gehad, 225 op de TomTom dus dat zit wel snorrie..
GTS2.2DTI
Deelnemerorigineel gepost door rickytt3
Ik heb het ook, heb het maar opgegeven. Gebeurt vooral laag in toeren, in de vijf van onder de 100 km/u optrekken naar 120 a 130. Ben ondertussen handig in rijdend contact uit/aan. Verder schakel ik bij lage toeren in 5 om op te trekken veel vaker even terug, dat houdt de storing ook weg.Hahahaha, ja ik ken dat nog van mijn vorige Vectra, die had het ook altijd in zijn vijf en wat lage toerentallen, vooral met de ambulance of de sleephut erachter. Deed ook altijd snel even op de rechte weg even de auto van contact en dan weer starten tijdens het rijden, je word er op den duur best handig in ook nog hahaha.
Later toch maar met de sleuthut erachter in zijn 4 blijven rijden en dan heb je ook geen enkel probleem, je verbruikt alleen wat meer brandstof maar ach…
Turbodruk verlagen houdt ook in dat je aan vermogen inlevert en dat zou ik absoluut zelf niet willen. Dan lijkt me de oplossing die Dietrich aanbrengt toch net even wat handiger. Ik rijdt nu in de 1.9 CDTI met 150PK ( gechipt ) en die heeft het probleem niet.
GTS2.2DTI
Deelnemerorigineel gepost door mr.f
Even een vraagje tussendoor :D
Hoe zit dat met de belgische Astra F’s?
Is dat al verbeterd?Bij mijn weten is met de introductie van de eerste Astra serie en de voorwiel aangedreven Ascona ook een nieuwe lakstraat in gebruik genomen. Toen is men overgestapt op watergedragen autolak, de kleur dan, en die werd afgewerkt met een blanke laklaag. Dit uiteraard alleen voor de metaliclakken. De Uni kleuren zijn gewoon 2 komponenten.
Wanneer is die Astra ook al weer uitgekomen, was dat geen 1991? Vanaf toen werd er geen Lucite meer op de opeltjes gespoten.
GTS2.2DTI
DeelnemerAls hij uit Antwerpen komt weet je ook al dat er Dupont Lucite lak op de Ascona zit.
Eerder stond er op het type plaatje waar de auto’s gemaakt zijn, later zijn daar enkel de afkortingen voor het kleurnummer voor in de plaats gekomen..
GTS2.2DTI
Deelnemerorigineel gepost door McLambo
Wat voor soort lak heb je als er geen letter voor staat? Ik heb volgens mij ‘gewoon’ 500LWat heb je voor auto dan..
GTS2.2DTI
DeelnemerZe zijn er wel maar volgens mij heten die dingen Olypia als ik mij niet vergis. Ze zijn best schaars geworden..
Hier heb ik er ééntje gevonden..
GTS2.2DTI
DeelnemerBinnenkant van de motorkap hoort in de kleur van de auto te zijn. Buitenkant is inderdaad mat/zwart.
GTS2.2DTI
DeelnemerDeze is veels te mooi om te vergallen. Ik zou er niets aan doen maar hem helemaal orgineel houden. Zo heel veel zijn er niet meer van en zeker niet in deze staat..
Altijd dat idiote verlagen van die mooie Detjes…
GTS2.2DTI
DeelnemerDie pookknoppen gaan erg graag een eigen leven leiden. Die van mij is er ook al een aantal maat spontaan afgesprongen.
Ik heb hem er met een verme klap weer opgeslagen, tot nu toe blijft hij zitten. Een kennis die ook een C2 heeft heeft de knop nu vastgekit met een beetje carroseriekit..
GTS2.2DTI
DeelnemerProgrameren is niet noodzakelijk. Je moet wel je aanhanger module hebben, deze komt links in de zekeringskast achter het paneel in de kofferruimte. Zonder module zal er helemaal niets van werken.
GTS2.2DTI
DeelnemerIs die Ascona in een ver verleden niet een keer overgeblazen ofzo. Als je die Dupont lak netjes bijhield bleef hij best wel netjes. Het is een thermoplast en die word natuurlijk nooit knetterhard..
GTS2.2DTI
Deelnemer@81er ascona b..
Dat is ook een Ascona uit Antwerpen hoor, kun je zien aan het A tje dat voor het kleurnummer staat. De Belgische en Engelse opels/Vauxhals werden in die jaren met Lucite van Dupont gespoten. Grotere rommel bestond er niet in mijn ogen.
De Opels die in Duistland geproduceerd werden staat een E tje voor het kleurnummer wat staat voor Einbrennlak, deze Opels zaten toen veel beter en mooier in de lak dan die uit Antwerpen. De metalics uit Duitsland werden afgewerkt met Blanke lak, die uit Antwerpen hadden dat niet..
GTS2.2DTI
DeelnemerMijn optelsommetje van de laatste driekwart jaar. Personeelsavondje bij de WOK in Almelo. Ik dacht altijd dat het daar 80 was maar helaas is het 70. Gemeten snelheid ik meen 94 wat een prent opleverde van dik €95,- dit is December 2009. Niet veel later weer ééntje, viel mee was iets van €60,- Januari weer eentje van dik €70,- Februari een kleintje van €65,- en in Maart om het te comlementeren maar een boete met mijn buikschuiver gemaakt. Ging ook lekker richting de €100,- Hopenlijk heb ik de staatskas dit jaar al genoeg gespekt..
Tot op heden gaat het goed, heb al flink op hout zitten kloppen:D
GTS2.2DTI
DeelnemerIs een normale temperatuur voor een 1,9CDTI motor. Die van mij word ook echt niet warmer, alleen een hele poos in de file staan met hoge buitentemperaturen dan loopt hij wel wat op..
-
AuteurBerichten