GTS2.2DTI

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 1,019)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: kadett D irmscher #17995318
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Er is vroeger wel een Irmscher verbreding set voor de Kadett D geweest maar dat is deze set niet volgens mij. Hier in het dorp heeft en rode Irmscher D gereden maar dat is al heel lang geleden, was toen van de zoon van Jampie Doldersum de oud ijzer handelaar. Die Irmscher set lijkt veel op de uitbouw die Henk400RR nu aan het maken is op de replica

    In reactie op: Schade Vectra B. #17994554
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    De schade die ik zie is makkelijk te repareren, uitdeuken, strak maken en spuiten. Of je moet delen in de kleur zien te vinden maar dan nog zul je kleur verschil gaan krijgen, zeker met deze kleur..

    Ik zou even spuiter opzoeken die er wat bij beunt in zijn vrije tijd.

    In reactie op: resten logoletters vectra en gts, hoe verwijder ik ze!? #17987517
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    @chrisvocht wrote:

    Geen thinner gebruiken !!!
    Daarmee haal je de lak er af

    Bullshit, de lak haal je er met Thinner absoluut niet vanaf, of je auto moet met een goedkpope syntetische verf zijn gespoten of met een thermoplast maar dan is het spuitbusjes werk of een oude Opel van voor 1988.

    Geloof me, als ik van busjes de reclame afhaal haal ik de lijmresten met Thinner weg, gaat stukken beter als met stikker verwijderaar. Ook teer spetters aan de onderzijde van de deuren veeg ik met Thinner weg.

    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Zit er een Partiekel filter onder, staat op kenten dan DPF. Zo ja dan is hij aan het regeneren, hij loopt dan beroert en schokkirig en het verbruik schiet omhoog, tot dubbele waardes. Als hij aan het regeneren is moet je de motor niet afzetten maar als het even kan een stukje doorijden en dan wat hoger in de toeren gaan rijden. Kan geen kwaad als hij schokt, is eigenlijk normaal..

    In reactie op: Kosten schijven en blokken 1.9 CDTI. #17989950
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Setje schijven voor de voorkant inclusief blokken..

    http://www.ebay.de/itm/ATE-Bremsscheiben-Belage-Opel-Vectra-C-285mm-VA-beluf-/310235116861?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel%7CModel%3AVectra+C+GTS&hash=item483b74353d” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ik roep al tijden, blijf bij de dealers weg, die zijn de weg qua prijzen helemaal kwijt..

    Monteren stelf geen kont voor, kun je hetzelf niet?

    Heb laatst achter op mijn Leon uit 2006 een setje schijven en blokken gezet, ook van Ebay afgehaald. Kosten net geen €60,- Klein uurtje werk en ik was klaar..

    In reactie op: Welke 1.8 gts is een goeie keus #17989814
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Voor die 1400 extra zou ik voor de 2006 gaan als ik jou was. Nieuwe type, van binnen nog weer wat mooier afgewerkt met mooiere materialen dan de C1. Meer dan €8000,- betalen voor een 2004 zou ik never nooit doen. De Vectra’s zijn de laate tijd best wel in waarde gedaald hoor.

    In reactie op: Voorstellen :) Restauratie manta A GT/E #17933176
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Dit word een hele mooie A GT/E hoor :thumb

    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Even met Opcom of Tech2 uit laten zetten, ben je gelijk van die lastige meldingen af. Ik meende dat die krengen ook nog een aardige duit per stuk kosten als je ze wilt vervangen.

    Mijn GTS C1 had het maar mijn GTS C2 niet meer, heb het ook nooit gemist om eerlijk te zijn. In mijn huidige Leon zit een soortgelijk systeem, echter meet dit constant de wielomtrek, bij lagere banden spanning wijkt je omtrek af en dan komt er een melding, deze kun je gelukkig eenvoudig resetten..

    In reactie op: resten logoletters vectra en gts, hoe verwijder ik ze!? #17987513
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Thinner werkt ook perfect. Het tast de lak niet aan en gaat beter dan Wasbenzine.

    Als ik hier een bus heb waarvan de stickers afmoeten veeg ik de lijmresten ook altijd met Thinner weg. Gaat snel en goed, beter dan lijmrest verwijderaar of andere zooi. Daarna even de delen weer lekker poetsen en klaar ik klara.

    In reactie op: M`n wagentje wordt al groot <3 #17988945
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Wat een lullige boete. Vorig jaar ééntje met de motor binnen gehengeld a €380,- dat zijn nog eens bedragen. Al deed het best wel pijn in de knip kan ik je vertellen. Haal je even snel een auto in op een 80 weg :hmmz Was ook geen ovetreding maar een misdrijf :shock:

    En nee, trots ben ik er echt niet op :(

    In reactie op: Distributieriem of ketting #17940888
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    @mrdennis86 wrote:

    Jongens,

    Bedankt allemaal voor de informatie. Zal morgen even de opeldealer bellen wat de kosten zijn voor de d.riem set.

    Gr,

    Dennis

    Jij gaat helemaal gek worden van wat de dealer daarvoor wil hebben hahahaha..

    Beter kun je het zwikkie laten vervangen bij een universeel garage bedrijf. Heb de mijn vorig jaar laten doen. Inclusief grote beurt was ik bijna €500,- kwijt.

    Tipje, blijf bij de dealer uit de buurt voor onderhoudt, of je moet nog in de fabrieksgarantie zitten met je auto maar dat doe je denk ik niet meer..

    In reactie op: Distributieriem of ketting #17940883
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Inderdaad een riem. Vervangen voor 150.000 kilometer, tegelijk ook de spanrollen en waterpomp meenemen in het hele verhaal.

    De 2.2DTI had wel een ketting, misschien dat ze dar mee in de war zijn..

    In reactie op: Ocmerrulez z’n C kadett GESPOTEN #17986331
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Ziet er weer beter uit, goed werk..

    Dat zinkspray, weet dat je dat altijd weer moet verwijderen als je er primer, plamuur of wat dan ook overheen wilt zetten. Als je het tijdelijk even op kale plekken zet om vliegroest tegen te gaan is het geen probleem maar voor verdere bewerking altijd die troep er weer afhalen. Niets echt er namelijk op..

    In reactie op: Koplampen polijsten #17986414
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Koplampen moet je nadien weer beschermen als je ze gerestyled hebt. Ik doe het ook veelvuldig, heb profesioneel materiaal. Sealer die er overheen gaat is schreeuwend duur dat wel maar het resultaat mag er dan ook zeker zijn. Ik neem €15,- per koplamp.

    In reactie op: Krakende voorwielophanging bij koud weer #17986127
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Mijn Astra Gstation had het, Mijn Zafira had het. Mijn eerste Vectra GTS uit 2003 had het en mijn laatste GTS uit 2005 had het, en allen alleen bij koude buitentemperaturen. Je kunt wel spreken van een Opel kwaaltje. De Seat Leon welke ik nu al een tijdje rijdt heeft het niet, dus het kan wel zonder gekraak…. ;)

    In reactie op: Laten spuiten of niet? #17984242
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    @Arjen, dat is bij deze Vectra ook wel gebeurd, alleen wil dat slecht bij Zilvergrijs.

    Nogmaals, al zet je alleen maar blanke lak op een deel wat zilver is. Dan krijg je al kleur verschil, zilver is echt lastig bij te spuiten uit te nevelen. Ik ben 20 jaar spuiter geweest en heb al heel wat voorbij zien komen. Vroeger met die oude lakken, niet de watergedragen, was het eenvoudiger.

    In reactie op: Vectra C 1.9 CDTI start probleem / stotteren #17984348
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Welke motor ligt erin, 120 PK of de 150PK versie..

    In reactie op: Laten spuiten of niet? #17984239
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    @blue mystery wrote:

    zilver / gun metall blijkt een super moeilijke kleur te zijn voor elke spuiter,
    er zijn spuiters die het vast goed kunnen herstellen.

    Ligt niet aan de spuiters maar aan de samenstelling van pigment en alu deeltjes. Die krijg je net niet op de zelfde manier als orgineel was.

    Nog iets, als je alleen al blanke lak op een zilvergrijze kleur spuit heb je al kleurverschil, dit verschijnsel zie je bij andere kleuren niet en dit is bij alle auto merken zo. Zilver is super gevoelig voor lichtinval en dergelijk.

    In reactie op: Laten spuiten of niet? #17984236
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Als je al wat zou willen moet je de hele zijkant laten overspuiten. Ik vermoed dat het achterscherm en achterportier zijn overgespoten, als jij een zilvergrijze bijspuit en uitnevelt dan word de kleur in de meeste gevallen wat donkerder.

    Bumpers zijn altijd iets afwijkend qua kleur.

    In reactie op: inhouden en trillen Vectra GTS #17982739
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    @martklanderman wrote:

    Hoe weten ze dat er schade is aan het blok dan? Compressie test gedaan? Kleppen krom?

    Dat bedoelde ik ook, ik zou eerst een willen weten welke schade het blok heeft opgelopen, kan zijn dat de ketting één tand is versprongen en dat daarom de auto slechter loopt. Als de kleppen niet krom zijn zou ik zo niet weten welke schade het blok verder nog heft opgelopen, je had het over gruis in de olie. Zit er iets in of heel veel, is het fijn of zijn het echt stukken.

    In reactie op: inhouden en trillen Vectra GTS #17982733
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Ga even een second opinion vragen bij een universeel garage bedrijf. Bij de dealer loop je tegenwoordig leeg als je wat moet laten maken. Even geen al te haaste besluiten nemen maar eventjes verder kijken of het niet voor veel minder gemaakt kan worden.

    Waarom moet er een ruilmotor in? Welke schade heeft het motorblok opgelopen? Zulke dingen zou ik eventjes willen laten onderzoeken bij een andere ( niet merkdealer ) garage..

    In reactie op: astra gtc blijft maar trillen in het stuur bij 120 #17981883
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Maak ook even de raakvlakken schoon van de velgen en de naven. Ik heb dit ook gehad met de Vectra, pas na schoonmaken van de raakvlakken was het helemaal goed.

    In reactie op: Nieuwe banden, wel of niet doen? #17979471
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Ik heb eenmaal een plattere band gemonteerd op een auto van mij omdat ik daar ook goedkoop aan kon komen. Ik doe dat nooit meer, je kilometer telleraanduiding klopt niet meer. Je auto maakt meer toeren bij 100 per uur bijvoorbeeld en je gaat ook nog eens meer benzine verbruiken.

    Ik zeg niet doen.

    In reactie op: Wiellager kapot? #17979801
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Wellicht kun je er hier eentje tussen vinden, prijzen vallen mij enorm mee..

    http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=vauxhall+vectra+c+front+hub&_sacat=0&_dmpt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&_odkw=vauxhall+vectra+c&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313&#8243; onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Wiellager kapot? #17979799
    GTS2.2DTI
    Deelnemer

    Voor een voorwiellager moet je toch een complete naaf hebben meende ik. Dus met ABS opnemer en alles erbij in. Deze doen volgens mij op Ebay iets van rond de €150,- als ik me niet vergis. Hier in NL kost dezelfde module al dik €450,-

    En inderdaad, de meeste van die dingen komen allemaal bij toeleverbedrijfen weg die ook aan Opel en Vauxhal leveren.

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 1,019)