Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
25 april 2012 om 10:26 In reactie op: Wel of geen GTS bumper op mijn sedan | UPDATE: een OPC! #18010949
GTS2.2DTI
DeelnemerDe skirts passen zowieso op een sedan.. Je moet toch al de bunmper laten spuiten, even de skirts meespuiten zal dan niet de hoofdprijs gaan kosten neem ik aan.. Als je even overlegt met je spuiter dan moet dat goed gaan komen.
Tip, breng de dele die je moet laten spuiten naar mijn oude werkgever in Kloosterhaar, Dragt autoschade. Niet zo ver uit de buurt van jou en je kunt met hem heel veel overleggen.
GTS2.2DTI
DeelnemerDat is inderdaad een plekje voor de mechanische benzinepomp die de motoren met een caburateur toen hadden. Ik heb toen in een C Ascona uit 1984 een 1.8i motor in een 1.6S gezet ( we praten 1988 ) Een 1.8i had ook al een benzinepomp in de tank maar deze motor had toen een afdek plaatje op die plek zitten. Je kon zo je oude benzinepomp daarin steken en klaar was je er mee. In wat latere jaren id dat plaatje weer verdwenen en zie je de oplossing zoals jij hem nu hebt op je motor.
GTS2.2DTI
DeelnemerNette C zo te zien. Heb er twee gehad lang langgg geleden. De laatste was een C2 uit 1985 en die had ik in 1989. Ik vond het altijd superfijne auto’s om mee te rijden toen.
GTS2.2DTI
Deelnemer@Edvries wrote:
@koenelsenaar wrote:
wat ga je rijden?
Nog geen idee, Ben hard op zoek. Zafira, altea, A3, tucson. Zoiets..
Succes met de zoektocht naar iets leuks. Ik heb vorig jaar September de move gemaakt naar een Seat Leon, bevalt me super. Stuurt net weer wat strakker dan een Vectra, heeft van binnen net iets minder mooie materialen dan een Vectra maar daar is goed mee te leven. Ik had een 1.9CDTI maar reed door verandering van werkzaamheden bijna geen KM meer. Tucson ook naar gekeken want dat is ook een mooie auto maar dar schrok ik toch best wel van het benzine verbruik. Paar collega’s rijden deze modellen en die moeten toch echt moeite doen om onder de 1op10 te blijven, vandaar dat de Tucson bij mij is afgevallen.
Mijn broer heeft begin dit jaar de move gemaakt van een GTS 1.8 naar een A3 sportbreak en dat bevalt hem ook supergoed.
GTS2.2DTI
DeelnemerDie EXUP kleppen hoor je meer shit van. Geen idee wat het is en hoe je het kunt oplossen maar succes ermee..
GTS2.2DTI
DeelnemerMooi T-ace heb je daar hoor..
Heb er ook nog na zitten kijken maar uiteindelijk toch maar besloten om mijn CBR600 nog wat langer te houden..
GTS2.2DTI
DeelnemerGoed dat je deze niet de kop af gehakt hebt, ziet er weer heel goed uit zo :thumb
GTS2.2DTI
Deelnemereen raster maken van hout en dat bespannen met kippengaas, ze hebben de grootste hekel om daar overheen te moeten lopen.
Raster net zo breed maken als de binnenzijde van je wielen/banden en dat s’avonds onder de motorruimte schuiven op de straat.. Motorruimte volhangen met toiletblokjes schijnt ook te helpen als ik een collega moet geloven.
GTS2.2DTI
DeelnemerAanhanger module uitgezelen? Anders moet je het denk ik toch zoeken in de stekker..
Ik heb nog twee ( een nieuw en ongebruikt en een gebruikte maar nog goed ) orginele stekkers met kabelboom liggen hier 7 polig, mogen weg voor een klein bedragje..
Ik zou hem eerst even laten uitlezen..
GTS2.2DTI
DeelnemerOok weer onzin, kleur op 2 komponenten basis moet ook verharder worden toegevoegd. De naam zegt het al. Komponent 1 is de lak/kleur, komponent 2 is de verharder. Zonder de verharder zal de lak never nooit uitharden.
Blanke lak en kleurlak zijn er allebei in 2K, kleur is er ook als basislak en daar gaat dan verduning of water door om te verdunen. Drogen doet dat aan de lucht..
GTS2.2DTI
DeelnemerOok proberen om geen blikje op blikje aan blikje te lassen. Pak liever wat grotere stukken ineens, blijft veel langer goed dan. En inderdaad net wat Christiaan zegt, eerst al het oude verotte materiaal eruit anders komt het zo weer terug.
Maar, voor een eerste keer wat lassen ziet het er helemaal niet slecht uit hoor :thumb
GTS2.2DTI
DeelnemerZiet er goed uit, nu al..
Is dat een carroserie van een SR misschien, ik zie daar een dak spoiler zitten en die zag je niet zo vaak toen.
GTS2.2DTI
Deelnemer@martklanderman wrote:
Ik vind de prijs redelijk goed. Op het werk hebben we laatst nog een paar vectra stations verkocht van 2000 met allemaal rond de 150.000km. Prijzen lagen rond de 4350,-.
Zijn dat per stuk prijzen of kreeg je er twee mee voor dit geld :wtf
Sjees wat een geld, daar koop je bijna een C voor tegenwoordig…
GTS2.2DTI
Deelnemer@marcelboukes wrote:
staat nog een mooie i200 in den ham te koop kon helaas het kenteken niet zien.
marcel
Klopt die is van Alfred Gerrits van de gelijknamige motorsportzaak aldaar. Is opzich wel een nette i200 maar zitten wel hier en daar wat plekje aan. Het is wel een echte in iedergeval.
GTS2.2DTI
DeelnemerIn 3 stappen polijsten van grof naar fijn en dan ook de pad van geel naar oranje/roze en eventueel zwart, daarna de auto weer netjes in de wax of dergelijk zetten..
Wat ook belangrijk is om de machiene mooi met een rustig toereltal laten draaien..
GTS2.2DTI
DeelnemerDit heeft helemaal niets met ontvetten te maken maar met laklagen die elkaar niet verdragen. Daardoor gaat de onderlaag een reactie aan met de bovenlaag en gaat het oplossen.
Je moet de lagen isoleren of nog beter, helemaal kaal maken en opnieuw weer gaan beginnen. Je kunt nu duidelijk zien dat er nog oudere lak lagen onder de gespoten primer zit. Wat ook belangrijk is om de eerste laag heel dunnetjes op te zetten en die goed te laten drogen, eventueel met een fohn drogen. Dan kunnen de verschillende lagen even goed aan elkaar wennen en heb je veel minder kans op opwerken.
Ontvetten kun je net zo goed met wasbenzine doen, stukken goedkoper, vele malen beter aan te komen dan de silicone entferner die ze in de spuiterijen gebruiken.
GTS2.2DTI
DeelnemerBult op de kap maken, niet open laten want dat doet echt afbreuk aan de rest van het werk wat je erin hebt gestoken.
Als je die bult nu van onderuit in de kap gaat lassen heb je volgens mij minder kans op trekken. Goede koel pasta tijdens het lassen gebruiken scheelt ook al weer veel..
3 april 2012 om 16:50 In reactie op: vouwen plooien en deuken uit leer- en skai bekleding halen #17944657GTS2.2DTI
DeelnemerPas ermee op want in de meeste auto’s zit geen echt leer maar lunstleer, zo ook in de Vectra/Signum. Leer kun je nog wel krimpen met de juiste methode volgens mij maar van kunstleer weet ik het niet.
Ligt mij iets van bij dat de Vectra/Signum de middenbanen wel van leer zijn maar de stoelwangen niet. Ik weet het niet helemaal zekers maar heb het ergens een keer gelezen. De wangen van mijn beide Vectra GTSen. C1 en C2 waren ook van kunstleer, dat weet ik wel zeker.
GTS2.2DTI
DeelnemerBijn mijn weten zijn de skirts van een Signum net zo lang als die van een station uitvoering. De Singnum staat immers op de bodemplaat van de station.
GTS2.2DTI
DeelnemerVanmorgen een setje koplampen gedaan van Jottens64, ze zien er weer perfect uit..


GTS2.2DTI
DeelnemerZeer mooi resultaat, en inderdaad. Zonder te kleien krijg je never nooit dit resultaat..
Teer verwijderen kun je het beste even met wat wasbenzine doen, en als je niet te bang bent aanglegd kun je ook iets Thinner op een doekje doen, dan vliegt het er af. En nee, de lak gaat echt niet mee hoor. Ik verwijder teer spetters altijd met Thinner, werkt stukken beter dan die teer verwijderaar..
GTS2.2DTI
DeelnemerInderdaad optie 1 en 3..
Vroegah had ik 205-60-13 op mijn B-Ascona 20.S op SR velgen en dat stond geweldig goed, was niet verlaagd.
GTS2.2DTI
DeelnemerOptie 1 of 2 zou ik zelf doen. Heb zelf Maxxis onder de Vectra GTS C2 gehad en die bevielen mij vele malen beter dan de Vredesteins die ik er daarvoor onder had. Al zijn dat natuurlijk heel andere Vredesteintjes dan die jij hier laat zien.
GTS2.2DTI
DeelnemerJe kunt de koplampen wel schuren en polijsten maar er zal een UV beschermer overheen moet worden gezet. Doe ja dat niet dan zullen de lampen weer verkleuren en geel worden.
GTS2.2DTI
DeelnemerMooie velgen maar die grille kan mij ‘persoonlijk’ niet bekoren.
-
AuteurBerichten