Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door manta19sr
codé’s in letters,R bijv is standaard GSIHeb ff gekeken op de platte kant staat een d en een vierkantje kan echt niets vinden voor de rest maar het is geen orginele moest een snellere zijn maar wat voor een :cry
origineel gepost door mr-turbo
De dikke zijn voor vervanging van de zg. “Rotocaps” :)Ja klopt maar dat zijn toch die 4 L ringen die je alleen gebruikt bij de uitlaatkleppen ?
Maar heb 2 keer 8 ringen heb nu betere fotoos gepost 8 halve mm ringen en 8 1 mm ringen om de klepveer druk precies aftestellen maar snap nog niet helemaal of dat wel nodig is.Kijk alles duidelijk nu Thanks allen :thumbup
Iemand nog een goede tekoop?
En wat is een normale prijs voor deze ontsteking ?origineel gepost door mantaroel
bij een orginele irmscher zit het vacuum potje recht tegenover de stekker aansluiting.
de voordelen heb je bij de hogere toeren dan vervroegt hij op een ander tijdstip wat meer vermogen kan gevenvolgens mij zit de stekkeraansluiting t.o.v. de vacuumaansluiting ook anders.
als op de foto een normale en een irmscher staat en de irmscher heeft een gebroken stekkertje zie ik het dan goed dan weet ik nu gelijk waar ik een echte aan kan herkenen :jerry
bedankt Voor de reacties :angel
geen idee
ik heb alle denkwerk overgelaten aan de experts :wors [/quote]
:thumbup:thumbup Kijk dat is nog beter!
origineel gepost door boyanka
:afrodie is niet begrensdokee daar heb ik wat aan kan je van een orginele ook de toerenbegrenzer verwijderen ?
Goed bezig:thumbup
Maar je hebt je oude drijfstangen gebruikt ? heb je ze nog gepolijst of iets mee laten doen ben ook met zoon projectje bezig en dat is bij mij nog steeds de twijfel.Goed bezig:thumbup
Maar je hebt je oude drijfstangen gebruikt ? heb je ze nog gepolijst of iets mee laten doen ben ook met zoon projectje bezig en dat is bij mij nog steeds de twijfel.origineel gepost door boyanka
:agentgewoon de i200 nokkenas pakken, de IKA 555. is 284 graden en daar doet hij het lekker op. ik heb jou setup eens gehad, dus een 2.2 met deze nokkenas en een 2.0e kop. in z’n 3e versnelling reed hij 185 op 7300 toeren (wel met de irmscher ontsteking, dus die van de i200)en met 5 bak.Wat is er anders aan een irmscher ontsteking ? zag wel dat hij het dubbele opbracht dan een normale op ebay.de neem aan dat hij zonder contact punten is maar nog wat speciaals ?
22 november 2009 om 09:47 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526816ik heb nog een paar onderblokken staan van jongens die dat ook dachten:P:P:P daar zitten wat gaatje in en komt een drijfstang naar buiten:o:o:o:o:o
een koekkoeksklok noemen wij dat altijd:D:D:D [/quote]:D:D een normale koekoeksklok is al om te huilen laat staan als ik er een in in de auto krijg:o:P:P
20 november 2009 om 18:06 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526814origineel gepost door js 400
dat 2,4 drijfstangen 23 mm pistongat hebben met een drijfende pistonpen , het grootste voordeel is dat 2.4 drijfstangen van staal zijn en niet van gietijzer zoals de 2.0 drijfstangen en kunnen makkelijk 300 pk hebben en 8500 rpm.:o:o:o 300pk,nouw ik denk dat de deze drijfstangen al drie keer in je onderblok naar buiten zijn gekomen:P
Hoi john dat was wat Risse zei hij heeft ze gewoon gebruikt in het verleden in die 2.5 met die 16v (ingekorte 24 koppen) en haalde er 300 pk mee een ding hij polijste ze wel .
Als ik 150/160 pk haal ben ik al tevreden heb liever dat die dadelijk lang heel blijft.20 november 2009 om 16:01 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526812origineel gepost door sniksnak
Wel grappig die versterkte bouten van Risse heb ik 10 jaar geleden ook eens besteld maar die helpen geen zak bij een 2.4 want daar zit nog geen passing aan. dus ook geen P bout bij een 2.0.
Wat voor bouten kan ik het beste gebruiken verlopig dan met mijn 2.0 vliegwiel zal ik later wel alles aanpassen maar moet eerst zo even inrijden 1000 km zal ik wel een half jaar overdoen kan ik weer wat sparen voor een veiliger vliegwiel en benodigden maar moet echt ff stoppen met uitgeven het hobby potje is even leeg:(
20 november 2009 om 15:19 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526811Vandaag mijn krukas en drijfstangen weer opgehaald bij Van Geffen balanceer techniek en heb de krukas ook laten nitreren maar dat was alweer vorige week:jerry
En mijn nokkenas en mechanische stoters paar daagjes geleden binnen gekregen , zal eind volgende week beginnen met het monteren van het motorblok zal alleen wel weer even duuren voordat ik hem terug kan plaatsen ben ook maar begonnen om de motorruimte te cleanen en dat is een … klus:P




9 november 2009 om 14:07 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526808origineel gepost door mr-turbo
Ik heb het idee dat risse je een beetje bij de beer heeft gedaan, als ik zo lees wat ie aan je verkocht heeft, en wat hij je verteld heeft.
Maar ik ben desalniettemin erg benieuwd naar het resultaat.Ik wil je 1 tip geven omdat het anders vrij gevaarlijk wordt : gebruik GEEN origineel afgedraaid vliegwiel , zeker als je gaat proberen om veel toeren te draaien, en zorg dat je paspennen in de krukas zet…
@mr-turbo Ja uhh je maakt me niet helemaal happy weet dat je erg veel verstand hebt van tunen en zeker in het cih sigment.
Tis als volgt heb wat gesprekjes gehad met risse en ben toen langs gegaan voor de deeltjes die ik nodig zou hebben had gevraagt wil er ongeveer 7500 toeren uit hebben.
In combinatie met 45 webers naar mijn idee een super geluid ,dat zou niet gaan met orginele zuigers en drijfstangen maar is dat wel haalbaar denk je met deze setup waar ik mee bezig ben ?Ja en dan nu het vliegwiel :hmmz dat is een afgedraaid orgineel vliegwiel ook bij Risse vandaan heb wel speciale bouten maar paspennen zitten er niet in
:(
P.s zie opmerkingen of aanmerkingen niet als commentaar help alleen maar om het beste uit het projectje te krijgen:thumbup9 november 2009 om 09:07 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526805origineel gepost door sniksnak
als ik jou was zou ik dat plaatje in je carter wel iets beter vast lassen, trilt anders sowieso los.En weet niet hoe dik je plaat is maar heb na mijn eerste 1 mm plaatje dat gescheurd was 2mm genomen.
Okee dan ga ik hem met rupsen lassen nu kan het nog:thumbup mijn plaatje 0.8 mm rvs hoop dat het heel blijft dan:wors
@mr-turbo 8500 rpm haal ik gemakkelijk komt een Risse krukas in en gebalanceerde 2.4 drijfstangen , probeer hem rond dat getal te begrenzen .
Ja inderdaad pistonpen hoogte kan je niet zomaar veranderen, maar heb er wel vertrouwen in dat het goed zit , deze zuigers komen ook bij Risse vandaan hij gebruikt deze setup zelf in de 2.0 rennsport motoren.
Heb eigenlijk alles daar gekocht zoals een mechanische nokkenasset 304 graden met versterkteveren en aluminium klepspiehouders , verstelbare kettingspanner , oliepomp alles wat ik nodig heb voor een leuk toeren motortje.8 november 2009 om 20:51 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526802origineel gepost door McLambo
Misschien interessant om ook de kosten een beetje te vermelden als je dat wilt?Geeft voor ons toeschouwers een idee of dat wellicht voor ons ook interessant is?
Heeft een 2.4 zelfde boring als 2.0, dat je 2.4 zuigers hebt?
Ja had ik iets anders moeten vertellen geloof ik, het zijn 2.0 zuigers alleen hebben ze het pistongat op een andere hoogte gebracht.
Waardoor je 2.4 drijfstangen kunt gebruiken blijft dus gewoon de 2 liter slag maar het voordeel hiervan is dat 2,4 drijfstangen 23 mm pistongat hebben met een drijfende pistonpen , het grootste voordeel is dat 2.4 drijfstangen van staal zijn en niet van gietijzer zoals de 2.0 drijfstangen en kunnen makkelijk 300 pk hebben en 8500 rpm.H-400 ja nog bedankt voor de tip ,maar heb het anders gedaan heb nu een 304 graden nokkesasset met mechanische stoters versterkte veren en klepspie houders.
hierbij ook nog wat fotootjes van vandaag heb het ketting huis gecleaned en opgebouwd en een plaat in het carter pannetje voor de olie op zijn plek tehouden in zwaar bochten werk.
En en fotootje van het verlichte vliegwiel.



7 november 2009 om 20:26 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526798Okee ga ik zo doen Thanks!!
7 november 2009 om 18:31 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526796Hierbij weer wat fotootjes van de voorderingen
Ben bij Risse motorsport geweest en heb daar van alles aangeschaft zoals deze zuigers speciaal voor 2.4 drijfstangen kunnen makkelijk 8500 rpm hebben.(achteraf niet makkelijk 8500 maar 8000 en moeten ze gepolijst worden!!)
Krukas wordt momenteel genitreerd en word volgende week bij Geffen gebracht met drijfstangen voor balanceren.




Hmm heeft iemand een idee hoe ik fotoos hier krijg :(Okee nou dat is super kan ik dus wel zuigers en drijfstangen orgineel houden.
Alleen ff vliegwiel afdraaien en laten balanceren samen met krukas iemand bekend met een bedrijf die er goed in is ?origineel gepost door nick1987
compressie is voor je vermogen best wel belangrijk, met een hogere compressie verbrand je mengsel sneller, waardoor de piekdruk op je zuiger ook stijgt, door de snellere verbranding kan je dus in principe ook meer verbranden in dezelfde tijd (slag).
dus het mengsel helemaal aan de randen van de cilinder waar het vlamfront als laatst aankomt word dan ook beter verbrand.
je rendement word dan dus ook hoger.misschien kan je de kop nog een stuk vlakken of het blok, anders hoge compressie zuigers?
heb ook nog een 2.0 kop liggen met betere flow als dat wat voor je is.
Thanks voor het aanbod maar heb alles al voor de 2.2 kop inlaatspruitstukken webers dbilas thermostaathuis pakkingset :(
Maar hoe komt het dan dat je met een 2.2 kop op een 2.0 een lagere compressie krijgt is de zuiger anders ?
Had namelijk verwacht dat het hetzelfde zou zijn boring en compressie was het zelfde volgens http://www.mantacabrio.nl/fiches/manta-data.htm of moet ik opzoek naar 2.2 zuigers dan ?of inderdaad hoge compressie zuigers maar dan kan ik beter ook zeker stalen drijfstangen nemen ?origineel gepost door mr-turbo
Flow is belangrijker als compressie. Ik heb ooit eens een cih 2.3 gebouwd die had 8.6:1 maar wel 213pk:jerry kijk daar wordt ik een stuk vrolijker van dus kan gewoon door hobbyen nog iemand tips voor het project wat ik zou kunnen doen :wub
Ja okee maar hoe belangrijk is de hooge compressie dan?
JvV Alweer bedankt dit was echt precies wat ik zocht :wors:wors:wors
vr gr Johannes
7 juli 2009 om 15:37 In reactie op: Wie of waar heeft witte knippperlichten (kadett coupe C2) #17471440http://www.opel-classic-parts.com/
hadden witte knipperlichten 40 euro voor een setje was aanbieding pas geleden geloof ik hebben ook mooie rubbers moet je ook maar ff kijken
vr gr Johannes
Ja die Simons einddemper heb ik ook past perfect en is van roestvaststaal:thumbup
-
AuteurBerichten