Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vanochtend ben ik bij carrec technocenter geweest,
deze hebben diagnose gesteld en de monteur kwam 15 minuten later met de wervelklepstang aanlopen. deze lag los.
het inlaatspruitstuk moet dus vervangen worden deze zal het vermogenverlies moeten veroorzaken.gelijk voor aankomende maandag een afspraak gemaakt, hier worden ook nog de verstuivers getest.
ik ga het nieuwe jaar dus weer goed tegemoet :(
23 december 2014 om 19:46 In reactie op: Gisteren Mijn nieuwe Astra sportstourer opgehaald!! #18265442ziet er netjes uit. :thumb
heb voor maandag 29 december een afspraak voor diagnose staan. ik laat wel weten wat ze gevonden hebben.
alleen bij lage toeren schokt hij heel iets maar dat is nouwelijks merkbaar
het grootste probleem is toch echt het moeilijke starten.
en slecht lopen. is dit ook met de opcom te achterhalen ?een vriend van me heeft een China clone
deze problemen kunnen natuurlijk niet door een versleten turbo komen bekijk de video en je zult wel met me eens zijn dat er iets niet in de haak is.
ik heb geen idee hoe ik tot een oorzaak van mijn probleem kan komen. ik heb de auto wel gewoon nodig moet niet hebben dat hij eerdaags niet meer start of dat ik zometeen motorschade oploop. dat vermogenverlies dat staat denk ik los van het moeilijke starten.
wat is wijsheid
ik kan de auto natuurlijk naar een normale garage brengen. deze zullen mij niet echt verder kunnen helpen. aangezien ze geen apparatuur hebben om turbodruk enzo te meten tevens is het voor hun ook maar gokken . want er zijn geen foutcodes aanwezig tevens zal de auto gewoon normaal starten als ik hem daarheen breng aangezien het slechte starten pas naar 24uur is .de opel dealer lijkt me ook geen goed idee aangezien deze liever alles vervangen zonder een diagnose te stellen en je 100.- per uur kwijt bent.
mischien kan ik het beste naar carrec technocenter om een diagnose te stellen aangezien dit een diesel specialist is.de kosten voor een uitgebreide diagnose bedragen daar ongeveer 200 euro. heeft iemand van jullie ervaring met dit bedrijf of een beter idee ?
compressie op de cilinders weet ik niet zover was ik nog niet.
ik denk zelf echt dat het moeilijk starten door een of meerdere versleten verstuivers komt.
en het groote vermogenverlies door de turbo
iemand die hierin mee kan gaan ?
het filmpje is inderdaad net 2 seconden te kort mml lampje gaat gewoon uit en olielampje ook
dus echt geen storingen aanwezig !
dit filmpje heb ik puur gemaakt om aan te tonen dat de startmotor veel te veel slagen maakt om aan te slaan
dit gebeurt enkel als de motor snachts heeft stilgestaan
en ik sochtends weer start toen ik net om 8:00 17:00 klaar was van mijn werk sloeg de motor vrijwel meteen aan.Om je vragen kort te beantwoorden-
het is een z19dth
brandstofdruk te hoog weet ik niet
hij is nooit gechipt dat is zeker.
de originele bandemaat is gemonteerd.
en op de laatste vraag heb ik geen antwoord het lijkt mij dat zij zich enkel met het chippen van motoren bezig houden.ik zelf denk dat er zoiezo 1 verstuiver gaar is dit door het vele roken * zie de video https://www.dropbox.com/s/hhyattyl49nd3bn/VID-20141219-WA0001.mp4?dl=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ook start de auto sinds 2 dagen zeer moeilijk met de koude start na ruim voorgloeien tevens zijn alle 4 de gloeiboegies net 2 maanden geleden vervangen * zie video met geluid aan ! https://www.dropbox.com/s/0vy0qdvgjomy3by/VID-20141221-WA0001.mp4?dl=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
dit wil ik eerst allemaal opgelost hebben voordat ik de turbo laat vervangen iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn de auto geeft op het moment geen foutcodes, ook lees ik veel op het forum over een injectormod ik weet niet of deze ooit is uitgevoerd hoe kan ik erachter komen of dit mogelijk de oorzaak is van mijn problemen.
ja dat begrijp ik maar 35 pk en 40nm is nogal wat de meeste z19dth motoren halen dit ook op de vermogensbank.
maar goed vandaag naar de turbo specialist geweest en deze is tot de conclusie gekomen dat de turbo aan zijn einde is.
deze gaat dus binnenkort vervangen worden . voor een stage 2 turbo hierna nog maar eens meten en eventueel laten chippen.
er zaten wel wat foutcodes in de auto waaronder swirls dus de wervelkleppen
ze hebben de foutcodes gewist deze zijn na de runs ook niet meer terug gekomen.
auto geeft verder geen foutcodes meer
ik heb van hun het adres van een turbo specialist in utrecht gehad ik ga hun morgen gelijk bellen en een afspraak maken voor diagnose.
waar ik met name voor nu erg benieuwd naar ben is
of dit turbofluitje welke je bij het luisteren van de opname duidelijk hoort, normaal is voor deze motor.Niet iedereen is denk ik merk gebonden, als je een andere leuke auto tegen komt die aan je eisen voldoet hoef je toch ook niet verder te zoeken. soms kom je gewoon ineens iets tegen zo heb ik eerst ook gedacht aan een seat ibiza cupra tdi fr tdi en ben ik in ook van het een op het ander moment naar een 150pk astra gtc gaan zoeken.
maar in ieder geval veel plezier met je Volvo Saab
hier ben ik ook erg benieuwd naar ik heb het ook bij mijn beide achterlichten. vooral na het wassen van de auto. bovenaan bij het witte gedeelte zit condens ik stoor me hier ook mateloos aan. iemand inmiddels al een goede oplossing ?
11 december 2014 om 18:15 In reactie op: hulp nodig instellen happylightshow omgeving Tiel #18263934oke dankjewel voor het opzoeken. dan ga ik dat ook proberen.
je km stand kun je dan nog enkel zien tijdens het ongrendelen van de auto als ik me niet vergis ?
momenteel heb ik ingesteld dat ik met de achterruitverwarming alsnog de temperatuur kan zien die optie vervalt dan weer
dat vind ik dan wel weer jammer dan kun je alsnog niet zien of je thermostaat zijn werk goed doet zonder testmode. wel stom dat ze dit niet beide mogelijk hebben gemaakt.11 december 2014 om 17:24 In reactie op: hulp nodig instellen happylightshow omgeving Tiel #18263932jaa enig idee hoe je dat moet instellen kan het in de handleiding van de happylightshow niet vinden.
11 december 2014 om 14:01 In reactie op: hulp nodig instellen happylightshow omgeving Tiel #18263930ik heb een rec een gewoon een gid scherm met name de optie true speed lijkt mij wel interessant dit houdt toch in dat de snelheid digitaal wordt weergegeven?
maak je vooral geen zorgen om de km stand. ook een benzine motor haalt met een goede behandeling en goed onderhoud makkelijk de 3 ton .
wat dus zou betekenen dat je er nog minimaal 4 jaar mee kunt rijden aangezien er met een benzine auto meestal niet meer dan 20.000km p/j wordt gereden.na mijn inzien slaat de reactie van martijn17 ook nergens op, menig auto van die leeftijd met 1 ton op de teller is er slechter aan toe dan een auto met een hogere kilometerstand.
gisteren een happylightshow gekocht en ingesteld .
vandaag luchtfilterbox ontgrenst en K&N inlegfilter geplaatst.
ook vandaag nieuwe banden gekocht van Hankook. bevallen beter dan mijn vorige dunlop fastresponse bandenhardstikke bedankt :thumb
heb ik ongeveer 2 weken geleden al gedaan helaas geen reactie gehad.
10 december 2014 om 14:49 In reactie op: hulp nodig instellen happylightshow omgeving Tiel #18263928ik heb alles inmiddels naar wens ingesteld.
ik heb nu gekozen voor WTTC Activation
5 = with single push of the key onnu werkt het dus buiten de lichtsensor om zowel overdag als ’s avonds
nu staat in de handleiding ook het volgende.
Trip Computer:
Shows following informations inside the odometer:
Engine Coolant Temperature (first digit = 0)
Actual Consumption on 100km (first digit = 1)
Average Consumption on 100km (first digit = 2)
True Speed (first digit = 3)
To switch between the values press rear window heater or internal light
switch twice.
To reset the average consumption setup the devices once.is er iemand die dit voor elkaar heeft gekregen zoja hoe stel je dit precies in als ik het goed begrijp krijg je na activatie ook informatie op je BC in je trip computer
staat er niet in dus zou wel niet kunnen.
bestaat er mischien een mogelijkheid om de hls te resetten ? zodat echt alle instellingen eruit gaan mischien kan ik beter opnieuw beginnen.
ik weet inmiddels hoe het in elkaar steekt bedankt voor jullie reacties! de verkoper heeft het me uitgelegd via whatsapp nu begrijp ik de denkwijze erachter.
ik heb alles wat ik wil ingesteld en dit werkt alleen ik krijg de WTTC functie niet goed werkend. ik heb een automatische lichtsensor en een auto met rec !!
onderstaande ingesteld.
Digit 0.3: WTTC lights rear (with REC)
2 = Taillight + License plateDigit 0.4: WTTC lights front (with REC)
6 = Low Beam + Fog lamp + Parking light + Repeater (jammer dat er trouwens geen versie is voor alleen lowbeam parkinglight en fog lights )de opties hierboven werken ook ! vervolgens in het volgende menu deze 3 opties uitgeprobeerd.
Digit 1.1 WTTC Activation
0 = WTTC off
1 = WTTC1 (with lightsensor) on
3 = WTTC2 (with lightsensor) onmaar nu het volgende als ik de auto vergrendel of ontgrendel op de automatische verlichting stand en zowel de 0 stand gaat het verlichtingsprogramma welke ik hierboven heb ingesteld niet aan.
de coming en leaving home functie werkt wel maar enkel bij 2 maal op de afstandsbediening drukken.
ik heb nu maar ingesteld dat hij buiten de lichtsensor om werkt en het met eenmaal op de sleutel klikken werkt
maar dit moet toch wel anders kunnen ?4 december 2014 om 16:47 In reactie op: happylightshow module gekocht op ebay is dit de juiste ? #18262792is het niet zo dat aan die 3 kabels de pinnen vast zitten dus dat ik deze gewoon in de obd2 stekker kan steken ?
-
AuteurBerichten