Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemerdie lijst met foutcodes moet hier ergens op het forum staat.
die 1x dat hij knippert is volgens mij het begin van uitlezen, en dus geen fout.
elke code herhaald hij 3x achter elkaar.
dus 3x 4x knipperen
3x 10x
3x 5xals niemand je verder kan lezen, dan zou ik hem even in de garage laten uitlezen.
kost niet zo gek veel.
het hoeven geen gigantische fouten te zijn wat hij nu heeft, meestal krijg je door 1 defect meerdere foutenGSI Racer
DeelnemerDat is bij mij in de buurt.
Zag het vandaag al op internet en zojuist nog op het nieuws.
Belachelijke idioot. Gelukkig geen doden gevallen.Bewijst toch maar weer dat de auto’s een stuk beter zijn geworden in de loop der jaren;)
Rijbewijs (en dus ook zijn baan) voorgoed afnemen!!!GSI Racer
Deelnemerhet kan ook zijn dat de veren wat je nu hebt gewoon te slap zijn door ouderdom;)
en dan helpt een nieuw setje welGSI Racer
Deelnemer…. of met de fiets gaan….
GSI Racer
Deelnemerzit met 3 bouten vast als ik het goed heb.
1 dikke kabel en 1 dun kabeltje zitten er op.
gooi wel ff de min pool van je accu los voordat je begint te sleutelen, anders krijg je vuurwerk;)
startmotor zit aan de achterkant van het blok, kun je het beste van onderen bij
GSI Racer
Deelnemerinmiddels opgelost?
of rammelt het nog lekker door:jerryGSI Racer
Deelnemerik zou het blok gewoon helemaal (laten) reviseren als je het in zo’n auto gaat hangen.
die van mij was ook best vettig toen ik hem kocht.
nu mag je hem eens bekijken;)
het voordeel is wel dat ik (bijna) alles zelf gedaan heb en dus een hoop geld bespaar.qua co uitstoot voor de apk hoef je je geen zorgen te maken.
die mag max 0.3% zijn, en daar blijft een C20XE mooi onderGSI Racer
Deelnemerik rij met de volgende setup om een beetje een indicatie te geven:
gereviseerde C20XE
Lexmaul inlaatspruitstuk
Lexmaul uitlaatspruitstuk
267graden nokkenassen
verstelbare tandwielen
gechipt
licht vliegwiel
verhoogde brandstofdruk
K&N inlegfilterin het voorjaar gaat hij goed afgesteld worden. Dan hoop ik tegen de 190pk aan te zitten;)
Naar mijn mening is dit het beste (ongeblazen) blok dat Opel ooit gebouwd heeft.
oersterk en zonder veel problemen met EGR of andere milieuzooi:thumbupGSI Racer
Deelnemernormaal moet een setje nieuwe gasveren wel volstaan lijkt mij.
ik heb ook een spoiler en boxen die mee omhoog moeten gaan. incl een MDF hoedenplank
en heb gewoon standaart veren;)12 januari 2011 om 20:02 In reactie op: Wat drink je het liefst tijdens het luisteren naar muziek. #17782981GSI Racer
Deelnemermuziek tijdens het stappen: biertje
muziek in de auto: ligt aan de afstand, bij lang rijden water, korte afstanden niks
muziek achter de pc: weekend biertje. doordeweeks frismaar ik kan ook tijden muziek luisteren en niks drinken;)
GSI Racer
Deelnemernee heeft geen zin als ze al versleten zijn;)
12 januari 2011 om 17:23 In reactie op: Motor viel gisteren plots uit (geen dashboardlampjes meer en #17795647GSI Racer
Deelnemerheb je die grote ronde stekker van je motorkabelboom er nog op zitten?
zit bij je accu in de buurt
GSI Racer
Deelnemerik weet even niet uit mijn hoofd of hij uberhaupt ingeleerd moet worden.
als dit toch het geval is, dan kun je dit het beste met de uitlees/testapparatuur (laten) doen.
wij hebben een Bosch op het werk. Daar kun je aanklikken ‘Basisinstellingen’GSI Racer
Deelnemerhow how how, niet zo snel zeggen dat het de koppakking is…!!
Ik heb bij meerdere Opels zo’n borrelend geluid gehoord, met name als je gas geeft.
Dit kan ook gewoon lucht zijn!Draai je dop eens van het koelvloeistofreservoir af en hou de motor dan eens goed op toeren.
dan de dop er weer op en kijken of het weg is. ik heb het vaker zo geprobeert, meestal was het ook weg;)hoe warm geeft de temp.meter op het dashbord aan als er een stuk gereden is??
GSI Racer
Deelnemergaat lekker hard hier!
ik had een eindejaarsknaller te pakken in Duitsland.
1x 14 te hard
1x 11 te hardbij elkaar €50.
zouden ze hier ook mogen doen!!……Maargoed, die tellen niet mee voor dit jaar.
Afkloppen:sleepingGSI Racer
DeelnemerAutomonteur
in mei examen voor 1e monteur:D
daarna APK
daarna…. geen idee.Bevalt prima zo.:thumbup
misschien ooit eens een speciale richting op gaan
GSI Racer
Deelnemerindd. de deurvangers ff vervangen;)
GSI Racer
Deelnemer[rquote=1837767&tid=140092&author=Driekus]Heb zelf ooit bij een astra g gezien dat de stabilisatorstang rubbers helemaal uitgelubberd waren en dat hij daardoor ook ging rammelen. Omdat de stang vrij in de rubbers heen en weer kon gaan.
Het meest bizarre wat ik ooit heb meegemaakt is dat er een klant kwam met een rammel linksvoor (corsa c), en zijn remblokken waren door zijn zwager vervangen. Bleek dus dat hij het onderste boutje van de remklauw was vergeten…. de klauw lag dus los over de remblokken heen, levensgevaarlijk…:hmmz[/rquote]
en zo wordt er vrolijk verder gebeunt:wtf
als zo iemand achter je rijd en moet remmen voor een stoplicht heb je wel je auto in puin liggen als je een beetje pech hebt……GSI Racer
Deelnemeroke dan is het duidelijk;)
punica motoren?? wat wordt daarmee bedoelt dan??
is dat een Hollandse uitdrukking ofzo?hier in Limburg zeggen we gewoon opgevoerde naaimachine:jerry
GSI Racer
Deelnemeris niets tegen te doen, gewoonweg omdat het een gesloten systeem is als het ware.
in de winter heb je daar sneller las van dan ’s zomers.
(sneeuw, regen, pekel en andere troep)gewoon goed schoonmaken, remvoeringen en trommel lichtjes opschuren.
wil je er echt van af, dan zou je schijfremmen moeten monteren:jerryGSI Racer
Deelnemerik weet ook niet hoe het gebeurt is.
met stationair lopen valt het misschien nog mee, of net met optrekken.maar op de snelweg is een ander verhaal…..
komt waarschijnlijk een ander blokje in heb ik begrepen
GSI Racer
Deelnemermotorcode weet ik niet.
de auto is van een tante van een kameraard van mij, dus ik wilde hier even wat meer info vragen.
dat de 16V’s 100% stuk lopen wist ik. Maar de 8 kleppers wist ik niet meer zeker.dus zal toch een koprevisie gaan worden waarschijnlijk….
GSI Racer
Deelnemerhet kan ook zijn dat de veertjes van de remblokken los zitten.
ik heb het bij mijne ook gehad, dan kan de remblok los bewegen in de klauw, dit veroorzaakt dat blikkerige rammelend geluid.wat je het beste kunt doen om dit te controleren: over diezelfde weg gaan rijden en dan zachtjes op de rem trappen zodat de blokken aangedrukt worden, dan is het geluid weg.
maar het kan ook een probleem zijn van bovenstaande reacties
suc6:thumbup
GSI Racer
Deelnemer[rquote=1836551&tid=140035&author=arjontje]Ook willen de nokkenas sensors wat problemen geven.
Bij mijn vader is die al 2 keer vervangen. (is wel een 2,2 maar kwa basis gelijk)
Kijk ook goed of het spruitstuk niet lekt. Hopen dat je hem koud kan starten en goed luisteren.Veder een betrouwbaar blok.[/rquote]
indd. vergeten erbij te vermelden.
nokkenassensenor heb ik ook eens stuk gehad.
spruitstuk 2x gescheurt geweest.GSI Racer
Deelnemeren die EGR kun je vervolgens weer fijn afdoppen;)
heb zelf ook anderhalf jaar gereden met dit blok in een mijn Astra F.
prima motor, genoeg vermogen om lekker met het verkeer mee te komen. -
AuteurBerichten