Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemereven thermostaat voeler los draaien ( blauw kabeltje) tot de rest lucht eruit is
is niet nodig;)
GSI Racer
Deelnemerhaha, die is nog beter:D
GSI Racer
Deelnemeren weer 2 mensen die kunnen bevestigen dat het strontbakken zijn;)
Renault, createur ‘d plastic:jerryGSI Racer
Deelnemerhaha, ik hoor het alweer:P
en hoe moet ik me dat dan voorstellen? vind dat wel interessant
GSI Racer
Deelnemerinteressant topic dit, met ongeloofelijk veel mogelijkheden.
even volgen dit, want TB’s staan bij mij ook nog in de planning:thumbup
GSI Racer
Deelnemerhuh??? leg uit?
koppeling vervangen bij een C20XE en de bak laten zitten?ging dit niet alleen bij de oude B Kadettjes enzo?:D
GSI Racer
DeelnemerRenaults zijn ook geen auto’s!!:jerry
Bij de Astra:
Koelvloeistof reservoir gewoon vol schudden, en het peil op max. houden
motor lopen laten met de aanjager op de warmste stand (aanjager zelf op stand 1 ofzo zetten, niet vol aan want dan duurt het een eeuwigheid voordat je motor op temp. is)
af en toe eens in de slangen knijpen, en de motor op toeren houden (2500 toeren is genoeg)
ondertussen kun je de dop op het reservoir draaien en wachten tot de ventilator in slaat.
als dat gedaan is, ff een stukje rijden en voelen of de verwarming warm wordt.
na het rijden het pijl nog eens checken, en zonodig bij vullen.
that’s it;)GSI Racer
Deelnemeriemand enig idee wanneer er nog meer vrij-rijden sessies komen op de Nederlandse circuits??
GSI Racer
Deelnemerp.s
Wat OPC Driver zegt is misschien nog beter ja.
zo heb ik het zelf ook gedaan bij de mijne.Dan heb je gelijk nieuwe rubbers en een nieuwe fuseekogel.
draagarm is +/_ €100 per stukdraagarm rubber alleen is €15 per stuk
GSI Racer
Deelnemerwerkwijze:
Bout van fuseekogel los maken, vervolgens de kogel uit te veerpoot wippen (deze kan goed vast zitten)
Bout van de voorste draagarmrubber los maken (de horizontale bout)
Bout van achterste draagarmrubber los maken (de verticale bout)
dan kun je de draagarm er zo uit trekken
let wel even op: doe eerst links of eerst rechts, want je subframe zit ook met die verticale bouten vast!!Zodra je de draagarm eruit hebt begint het feestje:P
Op het werk hebben wij een pneumatische beitel, hiermee kun je ze vrij gemakkelijk uit de draagarm kappen
als je niet over dergelijk gereedschap beschikt zou ik het laten doen door iemand anders!Nieuwe rubbers moeten erin geperst worden, dus ook weer speciaal gereedschap voor nodig.
Let op hoe de oude rubbers gezeten hebben, er staat ook een pijl op de rubbers trouwens.Ik weet niet waar je vandaan komt, als je in de buurt van Zuid Limburg woont wil ik het wel best maken, voor een leuk prijsje;)
Suc6:thumbup
GSI Racer
Deelnemervolgens mij is de kentekenverlichting samen gezekerd met de achterlichten??:hmmz
Krijg je wel spanning bij de lampjes? heb je massa?
kabelbreuk kan ook nog de oorzaak zijn he!GSI Racer
DeelnemerC20NE heeft een mooi koppel onderin, de C20XE houd meer van toeren draaien (en dat is mijn voorkeur):D
GSI Racer
Deelnemersow ey, 210 ton. dat is wel super veel:o
2,1 ton zul je bedoelen he:P550 euro is een mooi prijsje.
de meeste liggen zo rond de 500 en 600 euro.GSI Racer
Deelnemervelen zeggen dat Xenon verblind.
ik zeg dan, je moet er ook niet recht in kijken.
van halogeenlicht word je net zo scheel, als je daarin kijkt.Als je koplampen met lenzen gebruikt is je lichtbeeld superstrak.
(dus een mooie horizontale lijn die aan de rechterzijde schuin omhoog loopt op het koplampafstelapparaat)er zijn mensen die zeggen dat xenon minder verblindend is als je zelf ook xenon hebt.
of dat zo is weet ik nog niet zo zeker, gewoon niet recht in kijken, dan is er niks aan het handje.
ja en natuurlijk zijn er van die maloten die ongeveer de vogels uit te bomen schijnen omdat de lampen veeeeel te hoog staan, hier zouden onze blauwe vrienden nu wel eens mooi op mogen bekeuren;)GSI Racer
Deelnemer[rquote=1846683&tid=140797&author=G1zm0]Bij mij blijven mijn dimlichten toch echt branden als ik het groot licht aandoet.
FK heeft eigen kabels en zekeringen die dat doen.[/rquote]
dan zal dat de reden zijn ja, ik heb ze op de orginele kabelboom aangesloten…
al die kabelmeuk wat je erbij kreeg, met relais en zekeringen:jerryGSI Racer
Deelnemerkoelsysteem onlucht zichzelf d.m.v de retourslangen op het reservoir.
dop van het reservoir af halen.
koelvloeistof op max. vullen (of wat meer)
warm laten draaien.
af en toe wat op toeren houden.
na een minutje of 10 kun je de dop er wel op doen.
let wel op: als je de kachel op stand 4 zet duurt het een eeuwigheid voordat de ventilator pas in slaat.
je kunt hem beter op 2 zetten en dan op de warmste stand;)
na proefritje gemaakt te hebben ff peil controleren en zonodig bij vullen:thumbupGSI Racer
DeelnemerDIS is met de dikke bobine blok (zwarte blok rechts naast de cilinderkop) deze motoren worden aangeduid met M2.8
C20XE’s met rotor hebben deze iets meer naar de voorkant van de auto zitten, zeg maar op de plek naast je bobine waar hij nu zit. Deze motoren worden aangeduid met M2.5
DIS rules:thumbup:wors
GSI Racer
DeelnemerHallo!
Ik weet niet of het bij Opel ook zo is, maar bij andere merken zijn het vaak de stekkers van de gordelspanners waar een hoge weerstand in zit.
Het airbag systeem is hier heel gevoelig voor!
Wat wij normaal ermee doen: stekker ertussenuit knippen en de kabels doorsolderen.NOOIT weerstand gaan meten aan een airbagsysteem!!!! De kans dat je dat ding in je bakkes krijgt is dan aanwezig;)
GSI Racer
Deelnemerhebben ze oliedruk gemeten dan?
het kan zijn dat je oliepomp niet meer genoeg opbrengst heeft, en aangezien de stoters het hoogste punt in de motor is, komt hier als laatste de olie. In dit geval te weinig olie:vertagGSI Racer
Deelnemer[rquote=1845789&tid=140797&author=G1zm0]Moet je gewoon FK angel eyes neemen. Daarin blijft het dimlicht aan bij grootlicht. En die zijn er ook elektroniche verstelbaar.[/rquote]
ik heb FK’s, maar bij mij gaat toch echt wel het dimlicht uit als ik grootlicht op zet.
of ik moet de hendel al naar me toe trekken (seinen) dan blijft het dimlicht aan;)GSI Racer
Deelnemerdeur helemaal open maken, volgens mij kan je hem er dan zo af schroeven.
onder bij de A stijl zit ook nog een boutje, en achter de bumper ook nog ene dacht ik;)GSI Racer
Deelnemerje mag indd. gewoon xenon hebben met de angel eyes.
let wel op dat de xenon aan blijft als je groot licht op zet, anders is het afkeur.
de angel eyes van mij schakelen het dimlicht dan uit:(
maar dat is ook weer op een of andere manier door te schakelen;)GSI Racer
Deelnemerhet geluid van tikkende klepstoters is toch wel fftjes wat anders dan een kapotte waterpomp he?!?!
GSI Racer
DeelnemerAls het de stoters zijn kun je de motor eens laten flushen.
Meestal is het gewoon vervuiling wat zich afzet in de stoters, de flush haalt dit weer weg.
Als de stoters echt stuk zijn helpt flushen niet meer, maar het is wel het proberen waard;)GSI Racer
Deelnemer[rquote=1844325&tid=140670&author=red astra]moet niet gekker worden hier in dit land, met al die oosblokkers….:fy1
die kunnen maar doen en laten wat ze willen, dit is weer zo’n voorbeeld ervan…
vind het niet gek, dat sinds die polen en andere oostblokkers in dit land wonen en werken er steeds minder werkgelegenheid is.
ik pleit voor grenzen dicht.[/rquote]
:wors
-
AuteurBerichten