Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemerof het zo opgelost is durf ik niet te zeggen.
Ik heb nog maar weinig ervaring met de nieuwe Astra:PMisschien dat het bij de dealer al een bekend euvel is en dat er al meerdere Astra’s terug geweest zijn.
Het laatste wat ik zou doen is er zelf aan gaan ‘klooien’.
Zowiezo omdat je garantie hebt, dus ik zou fijn naar de dealer gaan.
Misschien dat het een werkje van niks is, misschien moet je hem een dag daar laten;)GSI Racer
Deelnemerdank voor je tips!
Heb wel al wat ervaring op de Nordschleife, maar een instructeur is nooit verkeerd!
Je denkt dat je goed kan rijden/sturen, maar als er dan iemand naast je zit die je uitleg geeft weet je niet wat je overkomt.
Dit zal ik dus zeker overwegen;)ik had al gekeken op vrijrijden.nl
Staat indd. genoeg info op:)GSI Racer
Deelnemeromdat hij er zo oud uit ziet:P
GSI Racer
Deelnemer[rquote=1851446&tid=121446&author=Fearless]
Zaterdag 22 JANUARI
Circuit Park Zandvoort van 13.00 tot 17.00 uur
Zaterdag 12 FEBRUARI
Circuit Park Zandvoort van 13.00 tot 17.00 uur
Vrijdag 25 MAART
Circuit Park Zandvoort tussen 09.00 tot 17.00 uur
Vrijdag 01 APRIL
Circuit Zolder van 13.00 tot 18.00 uur
Zondag 24 APRIL Circuit Park Zandvoort van 10.00 tot 18.00 uur
?? MEI Circuit Park Zandvoort n.n.b.
Zondag 12 JUNI
Circuit Park Zandvoort van 10.00 tot 18.00 uur
Dinsdag 12 JULI
Circuit Park Zandvoort van 13.00 tot 17.00 uur
Woensdag
24 AUGUSTUS
Circuit Park Zandvoort van 09.00 tot 17.00 uur
Donderdag 01 SEPTEMBER
TT Circuit Assen van 13.00 tot 17.00 uur
?? SEPTEMBER
Circuit Park Zandvoort n.n.b.
Dinsdag 04 OKTOBER
TT Circuit Assen van 13.00 tot 17.00 uur
Vrijdag 21 OKTOBER Circuit Park Zandvoort van 09.00 tot 17.00 uur
Zaterdag 12 NOVEMBER
Circuit Park Zandvoort van 09.00 tot 13.00 uur
Woensdag 30 NOVEMBER
Circuit Zolder van 13.00 tot 18.00 uur
Zaterdag 17 DECEMBER
Circuit Park Zandvoort van 09.00 tot 13.00 uurLigt het aan mij…of wordt er te weinig op Assen gereden??!?!?
Dit is van Vrijrijden.nl.. Zijn er soms andere organisaties die wel veel op Assen doen?[/rquote]
Ik zie nu pas dat je deze datums erop gezet hebt!:o
Bedankt!
Weet je ook wat de kosten zijn, en hoe dat geteld gaat worden. Dus per zoveel rondjes, of op tijd.
Wel interessant om eens op Zandvoort enz. te rijden!GSI Racer
DeelnemerAls dat niet helpt, gewoon terug gaan naar de dealer.
Daar zullen ze het fijn kunnen oplossen lijkt me;)GSI Racer
Deelnemeroe, dat is indd. een oude dan:o
Laat hem anders gewoon uitlijnen bij een bandenzaak.
Hun hebben meestal up to date apparatuur.
Vraag wel voor een uitdraai als hij klaar is;)tipje:
Maak eerst je stuurkogels GOED gangbaar voordat je hem weg brengt, meestal zitten deze muurvast, en dat komt het uitlijnen niet ten goede.
Ik praat uit ervaring.:)GSI Racer
DeelnemerDie van jou mag ook wel eens vervangen worden he:jerry
GSI Racer
Deelnemerdit wil ik bij de mijne ook wel eraf gooien.
Ben er laatst achter gekomen dat die slangen helemaal dicht zitten met kool o.i.d???
dus weg met dat zaakje.
Gaat dit verder nog nadelen opleveren?
en hoe moet dit precies gedaan worden, dus wat kan weg en wat moet blijven zittenGSI Racer
Deelnemerhet vermogen van een LET moet je ook nog eens kwijt zien te komen op die losse ondergrond he….
Ik zou voor een C20XE gaan
GSI Racer
Deelnemerhet schakelmechanisme een keer opnieuw afstellen is misschien ook een optie;)
GSI Racer
Deelnemerjuust;)
GSI Racer
Deelnemerbij de mijne wel.:P
nej gijntje.
Het moet indd. door je motor heen voordat het in je filter komt;)
maar alles is beter dan je motor vanbinnen vervuilen lijkt meGSI Racer
Deelnemerik ben ook wel benieuwd indd….
GSI Racer
DeelnemerVoor die troep hebben ze een oliefilter uitgevonden he:D
snij die maar eens open na het flushen, en dan eens kijken wat daar allemaal in zit;)
GSI Racer
Deelnemerheb je nergens speling op je kogels of rubbers??
dan gaat de stand van je wiel namelijk weer veranderen als je rijd, je stuur kan ook nog wat speling hebben trouwens.
Ik heb de mijne laatst ook uitgelijnt, maar het stuur staat ook een tikje naar links, dus even opnieuw doen.Afstelgegevens weet ik zo uit mijn hoofd niet:hmmz
Als je hem zelf uitgelijnt hebt, dan kun je de afstelgegevens wel opzoeken he. De fabrieks instellingen geeft het apparaat namelijk ook aan (althans die van ons)
GSI Racer
Deelnemerff uit laten lezen zal misschien helpen?
GSI Racer
Deelnemerik ben bij de mijne ook van een zwarte naar een blauwe gegaan, zonder problemen.
;)GSI Racer
DeelnemerAls je motor nog nooit geflusht is kun je dit uiteraard altijd een keer doen.
Er is in principe geen interval om dit te doen.
Sommigen doen het ieder jaar, bij de oliewissel, maar dat vind ik wat te overdreven.Gewoon op tijd je olie wisselen en kwaliteits olie gebruiken scheelt al een hoop vervuiling;)
GSI Racer
Deelnemerwtf:o
is dat niet veel meer werk dan alleen de bak eraf schroeven??
ik ben zelf monteur, maar deze optie heb ik nog nooit gezien.
wel mooi overigens als het zo ook gaat:DGSI Racer
Deelnemermooi om te horen!!!
Welke flush heb je gepakt?
Dat spul van Forte?Een vertegenwoordiger van Forte komt altijd bij ons op het werk, hij kan echt uuuuuuuren praten over motorvervuiling enz enz enz….:P
GSI Racer
Deelnemeren hoe wil je die van de prise as afschuiven???:o
GSI Racer
Deelnemerik snap er geen bal van. haha.
Hoe wil je die prise as dan verschuiven en weer vast zetten???
:hmmzGSI Racer
Deelnemer[/rquote]olie is op pijl, heb de juist olie erin.
Olie druk kan ik wel controleren goede tip!mischien dat nog eens proberen scheelt wel wat centen.
als het dan toch moet moet het he:thumbup[/rquote]Niet te lang mee door blijven rijden iig;)
Als je oliedruk daadwerkelijk te laag is gaat dit alleen maar meer schade opleveren!
Dus zo snel mogelijk je oliedruk (laten) controleren.
Bij koude en bij warme toestand!!
Als je olie warm is zakt de druk wat in namelijk;)
Als de druk oke is, zou ik eens beginnen met flushen.
Dit is altijd eens goed voor je motor, maakt ook de zuigerveren mooi gangbaar e.d
Als dit niet helpt moeten er toch nieuwe stoters in, maar je motor is dan iig wel mooi schoon van binnen:DGSI Racer
Deelnemerindd. zoals Fearless zegt.
even voorzichtig met remmenreiniger alle pakkingen na gaan.
e.v.t ook de vacuumslangetjes even mee nemen;)GSI Racer
Deelnemervoordat je de stoters gaat vervangen.
is je olie op pijl?
heb je de goede olie erin?
is je oliedruk nog goed? (ook als de olie warm is)Als dit oke is kun je de motor eens laten flushen.
De klepstoters gaan ook vaker tikken doordat ze vervuilt zijn, met flushen is dit te verhelpen.
Als de stoters echt stuk zijn helpt alleen vervangen nog;) -
AuteurBerichten