GSI Racer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,251 tot 2,275 (van in totaal 2,925)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: pk's winst met hogere compressie #17858789
    GSI Racer
    Deelnemer

    ben indd. nog aan het twijfelen om nog wat scherpere nokken te pakken.
    wil wel het liefst de hydrostoters behouden

    In reactie op: pk's winst met hogere compressie #17858785
    GSI Racer
    Deelnemer

    die tb’s komen er in de toekomst nog op.
    dus vandaar deze upgrade.
    omdat het zaakje nu toch uit elkaar moet kan ik het meteen upgraden:D

    In reactie op: cilinderkop laten bewerken #17859754
    GSI Racer
    Deelnemer

    [rquote=1918976&tid=146820&author=tocus]ik ben revisie monteur, en bewerk elke dag cilinderkoppen,
    er zit veel arbeid in, en het komt nogal precies, het reinigen en onderdelen, kosten ook een hoop geld, 500 euro vind ik persoonlijk nog goedkoop,

    net wat corsa racer zegt, hoe gek wil je het maken…
    [/rquote]

    ben zelf automonteur, dus we zullen ongeveer op dezelfde lijn zitten:P
    dat het veel werk is zal zeker.
    laat ik zeggen dat ik het niet te gek wil maken:D

    In reactie op: pk's winst met hogere compressie #17858783
    GSI Racer
    Deelnemer

    en op hoeveel pk’s zit je dan?
    (zonder lachgas)

    meer dan 170 moet zeker mogelijk zijn!
    aangezien een set leuke nokkenassen dit al oplevert

    In reactie op: pk's winst met hogere compressie #17858779
    GSI Racer
    Deelnemer

    ik heb ook nog een setje 267 graden assen erin.
    verstelbare poelies
    groep a uitlaat van voor tot achter
    lexmaul inlaat
    licht vliegwiel
    versterkte lagers en bouten
    motor zal opnieuw gemapt worden als alles erin zit

    dus het zal wel degelijk zin gaan hebben lijkt me:D

    In reactie op: Sluts in min motor weer #17859060
    GSI Racer
    Deelnemer

    dan moet je snel zijn, want ze willen nu overal snelheidslimiet gaan invoeren:swear

    In reactie op: cilinderkop laten bewerken #17859751
    GSI Racer
    Deelnemer

    Miruni heb ik ook gevraagd om mijn blok af te stellen.
    maar dat gaat ff niet door vanwege een kapot gelopen lager….
    ik zal hem zeker eens ff mailen!!

    €500 is wel een smak geld he:hmmz

    In reactie op: Hoe het niet moet……. #17858971
    GSI Racer
    Deelnemer

    [rquote=1918155&tid=146743&author=BlackSapphire][rquote=1918114&tid=146743&author=GSI Racer]verbaasd me dat hij geen Belgische platen heeft:jerry[/rquote]

    wat wil je daarmee zeggen :angel[/rquote]

    Dat Belgen niet kunnen rijden:jerry

    In reactie op: Sluts in min motor weer #17859055
    GSI Racer
    Deelnemer

    je geeft aan dat hij ook slecht loopt.

    koppakking al eens laten controleren?

    het kan ook nog zijn dat je carterontluchtingen verstopt zijn, dan krijg je ook sludge vorming.

    In reactie op: Hoe het niet moet……. #17858961
    GSI Racer
    Deelnemer

    verbaasd me dat hij geen Belgische platen heeft:jerry

    In reactie op: diversen vervangen X20XER #17854168
    GSI Racer
    Deelnemer

    dat lijkit indd. veel op een slechte stappenmotor.

    maak je gasklep ook meteen goed schoon! Dat helpt ook.

    Heeft maar 1 multiriem;)

    Wat betreft de wielsensoren kan het alleen met een complete naaf. Helaas…

    In reactie op: diversen vervangen X20XER #17854166
    GSI Racer
    Deelnemer

    Dan zou ik de multiriem gewoon (laten) vervangen ja.

    Wat bedoel je precies met haperen?
    doet hij dat tijdens het optrekken of stationair draaien of gewoon tijdens het rijden.

    Het hoeft namelijk niet perse je stappenmotor te zijn, maar kan ook net zo goed de luchtmassameter zijn o.i.d

    In reactie op: diversen vervangen X20XER #17854163
    GSI Racer
    Deelnemer

    normaal gesproken worden de spanrollen en waterpomp mee vervangen tijdens een riemwissel
    (waterpomp word vervangen als hij over de distributie loopt, als hij over de multiriem loopt laten ze hem meestal zitten)
    Normaal word de multiriem ook mee vervangen, maar veel bedrijven laten die ook zitten als hij nog goed is.
    Dus voor de zekerheid zou ik dit eens na vragen bij het bedrijf waar je dat hebt laten vervangen.

    brandstoffilter is rond de €30 en interieurfilter rond de €20
    stappenmotor, hoezo wil je die vervangen?
    reinigen is vaak al voldoende;)

    wat betreft de abs kunnen we wel dingen gaan roepen, maar uitlezen heeft meer zin. Dan zit je meestal al een eind in de richting:)

    Mag ik vragen waarom je maar 2 filters gaat vervangen en niet ook de lucht en oliefilter erbij doet (dus grote beurt)?

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17634314
    GSI Racer
    Deelnemer

    de mijne staat al 2 dagen dood op de oprit.

    drijfstanglager eruit gelopen:mad::o

    weer een hoop werk dus:hmmz

    In reactie op: drijfstanglagers #17846765
    GSI Racer
    Deelnemer

    nou, die van mij liggen er dus ook uit sinds vandaag.

    ff doortrekken. Hopla, afgelopen:o
    morgen ff olie aflaten en verder kijken:hmmz

    In reactie op: voorpijp demonteren #17849503
    GSI Racer
    Deelnemer

    grotere ratel/wringijzer.

    moment = kracht x arm.

    lange pijp erop desnoods.
    of warm stoken.

    als hij moet breken doet hij het toch;)

    suc6!

    In reactie op: drijfstanglagers #17846762
    GSI Racer
    Deelnemer

    gek verhaal man:o

    die blokken zijn normaal echt oersterk.

    hoe is je rijstijl eigenlijk?

    rij je altijd hoogtoerig?
    of ook vaak ondertoeren

    dus bijv. 60 in z’n 5 en dan maar op dat pedaal planken.
    daar krijgen de lagers ze ook zwaar van op de klote;)

    voor de rest zou ik echt geen idee kunnen hebben hoe dit kan komen:hmmz

    In reactie op: Show je velgen #17352176
    GSI Racer
    Deelnemer

    Hier de mijne:
    gloedje nieuw incl. banden en dikke remmerij

    voorzijde:

    achterzijde:

    In reactie op: spa 26 mei #17846631
    GSI Racer
    Deelnemer

    thanks voor de info!

    maar dat is me op dit moment ff wat te duur.
    ik doe wel wat rondjes Nordschleife:jerry

    In reactie op: spa 26 mei #17846628
    GSI Racer
    Deelnemer

    en wat kost dan grapje?:P

    In reactie op: drijfstanglagers #17846760
    GSI Racer
    Deelnemer

    misschien een domme vraag, maar rij je het blok altijd goed warm?
    en hoe rij je ermee?

    Flink toeren maken kan een C20XE wel tegen, maar rij hem wel altijd goed warm.
    check je het oliepijl regelmatig?
    oliezeef verstopt, dus te weinig olie?

    welke lagers liggen eruit dan?

    ook aanhaalmomenten gebruikt bij montage van de lagerkappen?

    In reactie op: piepende remmen #17845165
    GSI Racer
    Deelnemer

    alleen invetten gaat waarschijnlijk maar tijdelijk goed.

    de echte oplossing:

    randen van de remblokken goed/flink afschuinen.
    doordat je een slijtage rand op de schijf hebt zitten gaan de randen van de blokken hier langs schuren. dit veroorzaakt het piepgeluid.
    door je blokken af te schuinen komt de rand hier niet meer tegen aan.

    we komen dit maandelijks tegen op het werk;)

    In reactie op: Blijvende lekkage na vervanging oliepomp!!! #17847158
    GSI Racer
    Deelnemer

    toen ik destijds een nieuwe pomp op de C20XE heb gezet had ik er 2 verschillende types keerringen bij.
    misschien dat hier het probleem in zit?

    In reactie op: Billet vliegwiel #17844087
    GSI Racer
    Deelnemer

    ik weet niet tot hoeveel toeren je motor gaat en hoeveel vermogen hij heeft, maar die vliegwielbouten hoef je niet perse te vervangen.

    ik heb het zelf nagevraagd aan de revisieboer.

    In reactie op: Billet vliegwiel #17844083
    GSI Racer
    Deelnemer

    [rquote=1900390&tid=145187&author=astraac20xe]Moet ik hem laten balanceren met drukgroep.kan het Niet zonder balans dan?[/rquote]

    jup. balanceren incl drukgroep.
    anders heb je kans dat je nog onbalans hebt naderhand.
    het laatste wat je wilt is een vliegwiel dat door het schutbord naar binnen komt……

25 berichten aan het bekijken - 2,251 tot 2,275 (van in totaal 2,925)