Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemerben indd. nog aan het twijfelen om nog wat scherpere nokken te pakken.
wil wel het liefst de hydrostoters behoudenGSI Racer
Deelnemerdie tb’s komen er in de toekomst nog op.
dus vandaar deze upgrade.
omdat het zaakje nu toch uit elkaar moet kan ik het meteen upgraden:DGSI Racer
Deelnemer[rquote=1918976&tid=146820&author=tocus]ik ben revisie monteur, en bewerk elke dag cilinderkoppen,
er zit veel arbeid in, en het komt nogal precies, het reinigen en onderdelen, kosten ook een hoop geld, 500 euro vind ik persoonlijk nog goedkoop,net wat corsa racer zegt, hoe gek wil je het maken…
[/rquote]ben zelf automonteur, dus we zullen ongeveer op dezelfde lijn zitten:P
dat het veel werk is zal zeker.
laat ik zeggen dat ik het niet te gek wil maken:DGSI Racer
Deelnemeren op hoeveel pk’s zit je dan?
(zonder lachgas)meer dan 170 moet zeker mogelijk zijn!
aangezien een set leuke nokkenassen dit al oplevertGSI Racer
Deelnemerik heb ook nog een setje 267 graden assen erin.
verstelbare poelies
groep a uitlaat van voor tot achter
lexmaul inlaat
licht vliegwiel
versterkte lagers en bouten
motor zal opnieuw gemapt worden als alles erin zitdus het zal wel degelijk zin gaan hebben lijkt me:D
GSI Racer
Deelnemerdan moet je snel zijn, want ze willen nu overal snelheidslimiet gaan invoeren:swear
GSI Racer
DeelnemerMiruni heb ik ook gevraagd om mijn blok af te stellen.
maar dat gaat ff niet door vanwege een kapot gelopen lager….
ik zal hem zeker eens ff mailen!!€500 is wel een smak geld he:hmmz
GSI Racer
Deelnemer[rquote=1918155&tid=146743&author=BlackSapphire][rquote=1918114&tid=146743&author=GSI Racer]verbaasd me dat hij geen Belgische platen heeft:jerry[/rquote]
wat wil je daarmee zeggen :angel[/rquote]
Dat Belgen niet kunnen rijden:jerry
GSI Racer
Deelnemerje geeft aan dat hij ook slecht loopt.
koppakking al eens laten controleren?
het kan ook nog zijn dat je carterontluchtingen verstopt zijn, dan krijg je ook sludge vorming.
GSI Racer
Deelnemerverbaasd me dat hij geen Belgische platen heeft:jerry
GSI Racer
Deelnemerdat lijkit indd. veel op een slechte stappenmotor.
maak je gasklep ook meteen goed schoon! Dat helpt ook.
Heeft maar 1 multiriem;)
Wat betreft de wielsensoren kan het alleen met een complete naaf. Helaas…
GSI Racer
DeelnemerDan zou ik de multiriem gewoon (laten) vervangen ja.
Wat bedoel je precies met haperen?
doet hij dat tijdens het optrekken of stationair draaien of gewoon tijdens het rijden.Het hoeft namelijk niet perse je stappenmotor te zijn, maar kan ook net zo goed de luchtmassameter zijn o.i.d
GSI Racer
Deelnemernormaal gesproken worden de spanrollen en waterpomp mee vervangen tijdens een riemwissel
(waterpomp word vervangen als hij over de distributie loopt, als hij over de multiriem loopt laten ze hem meestal zitten)
Normaal word de multiriem ook mee vervangen, maar veel bedrijven laten die ook zitten als hij nog goed is.
Dus voor de zekerheid zou ik dit eens na vragen bij het bedrijf waar je dat hebt laten vervangen.brandstoffilter is rond de €30 en interieurfilter rond de €20
stappenmotor, hoezo wil je die vervangen?
reinigen is vaak al voldoende;)wat betreft de abs kunnen we wel dingen gaan roepen, maar uitlezen heeft meer zin. Dan zit je meestal al een eind in de richting:)
Mag ik vragen waarom je maar 2 filters gaat vervangen en niet ook de lucht en oliefilter erbij doet (dus grote beurt)?
GSI Racer
Deelnemerde mijne staat al 2 dagen dood op de oprit.
drijfstanglager eruit gelopen:mad::o
weer een hoop werk dus:hmmz
GSI Racer
Deelnemernou, die van mij liggen er dus ook uit sinds vandaag.
ff doortrekken. Hopla, afgelopen:o
morgen ff olie aflaten en verder kijken:hmmzGSI Racer
Deelnemergrotere ratel/wringijzer.
moment = kracht x arm.
lange pijp erop desnoods.
of warm stoken.als hij moet breken doet hij het toch;)
suc6!
GSI Racer
Deelnemergek verhaal man:o
die blokken zijn normaal echt oersterk.
hoe is je rijstijl eigenlijk?
rij je altijd hoogtoerig?
of ook vaak ondertoerendus bijv. 60 in z’n 5 en dan maar op dat pedaal planken.
daar krijgen de lagers ze ook zwaar van op de klote;)voor de rest zou ik echt geen idee kunnen hebben hoe dit kan komen:hmmz
GSI Racer
DeelnemerHier de mijne:
gloedje nieuw incl. banden en dikke remmerij
voorzijde:

achterzijde:


GSI Racer
Deelnemerthanks voor de info!
maar dat is me op dit moment ff wat te duur.
ik doe wel wat rondjes Nordschleife:jerryGSI Racer
Deelnemeren wat kost dan grapje?:P
GSI Racer
Deelnemermisschien een domme vraag, maar rij je het blok altijd goed warm?
en hoe rij je ermee?Flink toeren maken kan een C20XE wel tegen, maar rij hem wel altijd goed warm.
check je het oliepijl regelmatig?
oliezeef verstopt, dus te weinig olie?welke lagers liggen eruit dan?
ook aanhaalmomenten gebruikt bij montage van de lagerkappen?
GSI Racer
Deelnemeralleen invetten gaat waarschijnlijk maar tijdelijk goed.
de echte oplossing:
randen van de remblokken goed/flink afschuinen.
doordat je een slijtage rand op de schijf hebt zitten gaan de randen van de blokken hier langs schuren. dit veroorzaakt het piepgeluid.
door je blokken af te schuinen komt de rand hier niet meer tegen aan.we komen dit maandelijks tegen op het werk;)
GSI Racer
Deelnemertoen ik destijds een nieuwe pomp op de C20XE heb gezet had ik er 2 verschillende types keerringen bij.
misschien dat hier het probleem in zit?GSI Racer
Deelnemerik weet niet tot hoeveel toeren je motor gaat en hoeveel vermogen hij heeft, maar die vliegwielbouten hoef je niet perse te vervangen.
ik heb het zelf nagevraagd aan de revisieboer.
GSI Racer
Deelnemer[rquote=1900390&tid=145187&author=astraac20xe]Moet ik hem laten balanceren met drukgroep.kan het Niet zonder balans dan?[/rquote]
jup. balanceren incl drukgroep.
anders heb je kans dat je nog onbalans hebt naderhand.
het laatste wat je wilt is een vliegwiel dat door het schutbord naar binnen komt…… -
AuteurBerichten