Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemerolie verbruiken, zoals bij een motor, kan een versnellingsbak niet.
wat wel misschien kan zijn is dat het laatste beetje olie verbrand is omdat het te heet geworden is.
weet ff niet zeker of dat kan bij een versnellingsbakGSI Racer
Deelnemer@Peter_89 wrote:
@GSI Racer wrote:
serviceluikje bij de F20? hadden die dat nog?
ik denk wel dat je de olie moet aflaten jakwam er helemaal geen olie meer uit?
dan heeft hij nog lang gelopen zeg!!F20 bak heeft dat altijd. F18 volgens mij niet.
sorry, F18 en F20 ff door elkaar gegooit king:
hoe het kan dat er echt geen druppel uit kwam is mij ook een raadsel :shock:
GSI Racer
Deelnemerserviceluikje bij de F20? hadden die dat nog?
ik denk wel dat je de olie moet aflaten jakwam er helemaal geen olie meer uit?
dan heeft hij nog lang gelopen zeg!!GSI Racer
DeelnemerZooo,
Astraatje is weer gefikst!
stoters vervangen in nog geen 2 uur tijd.kleppendeksel eraf
nokkenassen blokkeren
krukas blokkeren
ketting vast trekken op de tandwielen met ty-wraps
tandwielen los
nokkenassen los
tuimelaars weg pakken
stoters eruit
nieuwe erin
nokkenassen erop
tandwielen erop
2x rond draaien
timing checken
dekseltje erop
en klaar is Kees!!!1 stoter bleek finaal stuk te zijn
als je ermee rammelde ging het busje gewoon vrolijk op en neer………..
0.0 olie dus.
motortje loopt weer perfect nu.zaterdag nog ff de krukaskeerring vervangen, deze lekt
en ff schijven + blokken achter + remvloeistof vervangen.Bedankt iedereen voor de tips!! :thumb
GSI Racer
Deelnemeren hoe kan ik dat oplossen??
GSI Racer
Deelnemernee, nog 1 uur en 3 minuten :jerry
GSI Racer
Deelnemer@DarkNL08 wrote:
Insignia sproeikopjes op mijn Astra G gezet vandaag :)
Nog een beetje afstellen, maar het resultaat is top!! Aanrader voor iedereen.. Klusje klaar je in 5 min en kost nog geen 5 euro.:thumbup
toppie!
passen die ook op een F?? :hmmz
GSI Racer
Deelnemerben nog aan het wachten op de turbodrukmeter.
Volgens Niels van DHZ zou de wasegate niet goed afgesteld zijn, hier ga ik morgen ff heen kijken.ik hou jullie op de hoogte!
GSI Racer
Deelnemer1. terug gaan naar het bedrijf die hem gechipt heeft
2. naar een garage gaan om het uit te laten lezen (kost +/_€15)meer kun je niet doen ;)
GSI Racer
Deelnemerte hard over
GSI Racer
Deelnemerzo, klaar met flushen.
motor blijft tikken, ook na een flink stuk snelweg.ik zet er gewoon 16 nieuwe stoters in.
auto ga ik zelf maken, en heb geen zin als dalijk het zaakje in elkaar zit en de stoter zit volgende week weer vast ;)
zal straks ff bellen wat de stoters kosten.het is trouwens een Z14XEP motor!
kan iemand me misschien bevestigen of de distributieketting kan blijven zitten als ik deze op spanning houd??
bedankt voor jullie hulp!
GSI Racer
Deelnemerbouten gewoon aandraaien met een sleutel of ratel.
gewoon goed vast, niet als een idioot, maar op moment hoeft ook weer niet ;)het aandraaien zal het makkelijkste gaan als de uit uit de veren hangt, zodat je het wiel eraf kunt halen (kom je er makkelijk bij)
kogels kunnen bewegen, dus maakt niks uit of hij op de wielen staat of niet.
let wel op met het aandraaien dat de kogel (en dus ook de rubber) niet mee draait.
een verdraaide rubber zal niet lang mee gaan…….suc6! ;)
GSI Racer
DeelnemerGSI Racer
Deelnemerwaar hebben deze motoren de code staan trouwens?
had al eens gekeken, maar kan het nergens vinden.is een Duitse auto, dus kenteken kan ik niet op zoeken.
anders ff met de dealer bellen. Via chassisnummer kunnen hun dat wel zien neem ik aan :thumbmotor heeft toch echt hydrostoters, ik zie nergens wat zitten om te stellen.
loopt trouwens niet op gas, Willem ;)GSI Racer
Deelnemerik heb het zelf ook gedaan, alleen is dit pas een maand geleden.:jerry
dus om nu het diff er weer uit te trekken zie ik niet zittenGSI Racer
Deelnemerben nu met de Astra bezig.
conclusie:
nokkenassen zien er nog prima uit, voel je niks aan, is ook niks aan te zien.
van de 3e cilinder zit een stoter helemaal vast. de tuimelaar/sleper kun je gewoon helemaal vrij bewegen onder de nok.
ben de motor nu aan het flushen, in de hoop dat de stoter los komt.
motor heeft vrij veel last van black sludge….
ik denk met slechte of verkeerde olie gereden.afwachten of het nu weg gaat, anders maar 16 nieuwe stoters.
kan ik de nokkenastandwielen en de distributieketting e.v.t onder spanning houden zodat niet het hele zaakje los hoeft?
bij Mercedes doen we dat ook wel eens :thumbGSI Racer
Deelnemeren waarmee kan ik die code oplossen?
GSI Racer
Deelnemerdat kleien moet ik ook eens doen.
echt een spiegel zo!! :thumbGSI Racer
Deelnemerblijkbaar goeie motoren waar niks aan komt :wors
GSI Racer
Deelnemerop het GSi Forum hoor ik dat je de wasegate kunt bijstellen.
maar kun je daar zomaar aan gaan draaien?GSI Racer
Deelnemerklopt.
zo’n hok hebben we op het werk staan.
daar wil je echt niet aan werken :shock: :jerryGSI Racer
Deelnemerqua motorisering maakt het niet veel uit denk ik.
waterslangen zijn grotendeels toch hetzelfdeGSI Racer
Deelnemerdus die 42 code hoef ik me niks van aan te trekken?
113 is dus map sensor.
deze zit in de computer, toch?
via die dikke vacuumslang die naar de gasklep gaat.
deze lekt heel minimaal bij de computer heb ik gemerkt. best kans dat dat het isGSI Racer
Deelnemerhaha, nog goed ook :jerry
ik denk gooi er eens wat stoms uit…. :Dnou, next!

GSI Racer
Deelnemermisschien al eens met Opel gebeld, of het probleem vaker voor komt?
ik heb dit nog nooit mee gemaakt, bij geen ene auto -
AuteurBerichten
