Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemerstaat altijd wel druk op je koelsysteem.
maar als de slangen keihard zijn is er iets mis.hoe je dit heel mooi kunt testen is met een uitlaatgastester (wat ze ook bij de apk gebruiken)
ff stukje rijden, dan die meter boven of in je koelvloeistof reservoir houden als dan de CO % omhoog gaat is je koppakking stuk :thumbGSI Racer
Deelnemergetankt
GSI Racer
Deelnemer@de rest.
Thanks voor de complimenten.
ben er ook heel blij mee zoals hij er nu bij staat.
heeft veel geld tijd en moeite gekost, maar dat heb ik er graag voor over.
hij is nog lang niet klaar……. :thumb :thumbGSI Racer
DeelnemerRemmen achter zijn niet plug & play.
daar moet je Saab ankerplaten voor hebbenRemmen voorzijde zijn wel plug & play, maar die van een Astra G passen indd niet.
hebben andere boutafstand
je moet klauwen zien te vinden van een Saab 9-5 2.3T Aero, en dan ook nog eens van een bepaald bouwjaar
zal het ff voor je nakijken, maar jij hebt een Astra G. dus dat is ook weer anders denk ik :shock:GSI Racer
Deelnemerdaar heb je een boor voor :thumb
toch mooi dat je ff mee denkt!GSI Racer
Deelnemerdat wist ik ja, maar een GSi spoiler past er wel op he?
2 gaatjes zijn al dichtgelast ;)GSI Racer
Deelnemerzit jij ook al hier :jerry
MY95 neem ik aan.
is een 96’er he
maar zit toch geen verschil in, toch?GSI Racer
Deelnemervan oud omatje
GSI Racer
Deelnemerbehalve die met de Agila’s :jerry
9 december 2011 om 18:27 In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925559GSI Racer
Deelnemer@RISL wrote:
GSI Racer, ik ben wel benieuwd naar die foto :D
Ik zie in je onderschrift dat je niet een standaard F´je hebt, maar verder weet ik eigenlijk niet zoveel van je auto.verf bruin gebrand

schijven kun je je haren in kammen zoals je ziet….
voorzijde:

achterzijde:

@Corsa_GSi
ik reed nog met een XE toen ik de remmen er zo had uit zien.
op de Nordschleife ging dit goed (met de Ferodo DS2500 blokken)
maar op de GP Strecke (F1 Circuit) was het toch echt te veel.
daar moet je veel vaker achter elkaar remmen dan op de Nordschleife waardoor je remmen niet kunnen afkoelen.
dat was dus de doorslag.maar verder weer ontopic, want het wordt te veel zo….
GSI Racer
Deelnemermaar veel kinderen :angel
GSI Racer
Deelnemerbeide slangen naar en vanaf je kachelradiateur moeten echt goed heet zijn als je een stuk gereden hebt.
ik zou je complete koelsysteem eens doorspoelenje kunt e.v.t ook zo’n vaatwastablet erbij gooien om te reinigen. (geen flauwekul)
wel daarna GOED spoelen met water en dan afvullen met nieuwe kvs. :thumbGSI Racer
Deelnemerdan zou ik toch voor die CR bak gaan als je het mij vraagt.
dan heb je echt een stoplichtsprinter :thumbGSI Racer
Deelnemerjuust ;)
8 december 2011 om 17:14 In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925550GSI Racer
Deelnemer@RISL wrote:
Zijn geventileerde schijven zoveel dikker dat ze niet meer in de normale achterremklauwen passen? En passen voorremklauwen dan achter niet?
GSI Racer, dat zijn flinke remmen voor een F-je, je bent één van de weinige met zulke remmen op een F denk ik. Dat het abs continu ingrijpt is wat overdreven van mij, maar ik denk dat het weinig toevoegt omdat je maar weinig gewicht achterop hebt. En misschien bij een F relatief nog wel meer dan bij een G Coupé, maar dat weet ik niet zeker (weet van beiden de exacte gewichtsverhouding niet).
zou ik eens een foto plaatsen van hoe mijn standaard remmen er rondom uit zagen na wat rondjes op de GP Strecke van de Nordschleife :jerry
en niet om te overdrijven, maar het is niet ‘zomaar een F-je’ he. Heeft iets meer vermogen dan orgineel.
Dus goede remmen zijn dan wel zo handig.
Met standaard meuk kom je echt niet ver….7 december 2011 om 20:20 In reactie op: orginele ruitewisser vervangen door Bosch Aerotwin Flatblade #17955656GSI Racer
DeelnemerFlatblades zijn geweldig.
op de snelweg slaan de gewone wissers over bij mijn Astra, met flatblades geen probleem meer :worsGSI Racer
Deelnemerbij ‘roest aan de veerschotels’ duiden ze op de achterveren.
deze komen aan de bovenzijde tegen de carroserie aan en willen vaak doorrotten
(Corsa B heeft daar heel veel last van)
kun je wel gewoon lassen als je handig bent, of gewoon behandelen als het nog niet gelast hoeft te worden ;)7 december 2011 om 20:14 In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925547GSI Racer
Deelnemer@Baas J. wrote:
Sorry hoor… maar geventileerd vanachter gaat echt niet passen…. hoe had je dat in gedachten met normale achterremklauwen??
klopt, andere klauwen heb je dan ook nodig.
maar ik dacht gewoon dat een H OPC geventileerd had achter, meer niet :sleeping7 december 2011 om 20:12 In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925546GSI Racer
Deelnemer@RISL wrote:
Met 280mm geventileerd achter grijpt je abs continu in denk ik, omdat die wielen dan direct stilstaan. Zulke grote remmen en weinig gewicht op de achterwielen heeft niet zoveel zin, denk ik.
niet helemaal waar RISL.
ik heb op mijn Astra F 308mm aan de voorzijde en aan de achterzijde 300mm
remt als een dolle, overberemming valt ook reuze mee.
moet alleen nog een grotere hoofdremcilinder zodat je het pedaal minder diep hoeft te trappen
abs grijpt niet snel in, bij nat weer uiteraard wel wat sneller, maar dan pas ik mijn rijstijl zowiezo aan ;)
op de Nordschleife is het super, zou zelfs zonder abs kunnen daarGSI Racer
Deelnemerkan je temperatuursensor zijn, dat deze verkeerde waardes doorgeeft aan de computer
stappenmotor kan ook
koppakking kan ook een haarscheurtje in zitten, hierdoor komt er koelvloeistof in je cilinderruimte waardoor hij op 3 cilinder gaat lopen (heb het zelf gehad bij de C20XE destijds) na een tijdje loopt hij weer goed.dus het kan vanalles zijn ;)
7 december 2011 om 18:18 In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925542GSI Racer
Deelnemer@Baas J. wrote:
Dit is voor achter hehe…. 278mm
Van voor heb ik 322mm geventileerd :P
Oude 2.2 remmen hadden last van losse voeringen…das APK afkeur.
haha, dat snap ik dat die voor achter zijn, maar dan nog.
denk toch dat 90% van alle auto’s in die klasse gev. schijven heeft rondom.
maargoed, zal zeker goed remmen ;)6 december 2011 om 21:37 In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925536GSI Racer
Deelnemerwat was er dan afkeur aan die remmen?
dikke schijven, dat OPC spul :thumb
wel raar dat die niet geventileerd zijn, van zo’n ‘nieuwe’ autoGSI Racer
Deelnemermaar toch ook weer anders is
GSI Racer
Deelnemeris innd zo’n ZA Astra met C20LET blokkie
Dikke dak, lelijke velgen ;)Lokale politie reed er ook mee rond daar :thumb
GSI Racer
Deelnemerchips zijn gekopieerde van EDS.
dus van die hergeschreven dingen.kreeg van Andre Botter de tip om langs Klasen te gaan.
dat gaan we dan maar ff doen :thumb -
AuteurBerichten