Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GSI Racer
Deelnemerwat je nodig hebt voor traction control is zowiezo compleet ABS systeem.
ik weet dat C20XE motoren een klep in de inlaat hebben die bedient wordt door een motortje. (deze wordt dus dicht gegooit als de wielen doorslippen) soort 2e gasklep zeg maar.het is het werk allemaal niet waard in mijn ogen.
TC heb je maar weinig aan vind ik.
gewoon rustig met het gaspedaal.
en echt niet om een 1.6 af te kraken, maar zo snel spinnen je wielen toch niet lijk me?GSI Racer
Deelnemerdat lijkt me wel ja.
maar dan moet je ook dat type kleppendeksel monteren he.
want in die alu deksels heb je geen uitsparing waar de rubber in valt.kun je wel zo omzetten volgens mij ;)
kurkpakking is dramatisch :swear
GSI Racer
Deelnemerkoppakking stuk?
ging je motor koken?vul hem weer eens met kvs en laat hem opnieuw lopen
houd je temperatuur in de gaten en kijk of de ventilator aan slaat bij +/_95 of 100 graden
als je motor de koelvloeistof er weer uit gaat duwen is de koppakking zeer waarschijnlijk stukGSI Racer
Deelnemerkan ook ja.
deze is wat dunner in koude toestand :thumbGSI Racer
Deelnemerneej :angel
GSI Racer
Deelnemerwaarom heb je het lager niet gemaakt?
lukte het niet danGSI Racer
Deelnemerhelaas wel ja :sleeping
GSI Racer
Deelnemerdan is je kachelradiateur verstopt ja, geen twijfel mogelijk
haal beide slangen eens los en probeer hem door te spoelen met de tuinslang :thumb
18 december 2011 om 13:39 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945213GSI Racer
Deelnemerwow!
wat een vet project zeg :worsmotoren bouwen kunnen die gasten van BMW wel :thumb
GSI Racer
Deelnemerals je ze uitbouwd kun je bij diegene die tikt het busje indrukken.
bij degene die niet tikken krijg je die niet naar binnen gedrukt (zit gevult met olie)GSI Racer
Deelnemerwow!
zuiger doormidden :shock:wat is daarmee gebeurt?
15.000 toeren gedraait ofzo?….GSI Racer
Deelnemerdan moet het lukken, zoals je het nu gaat doen :thumb
zonde van de remblokken, hebben wij ook zo vaak dat onderdelen verkeerd zijn :???:
GSI Racer
Deelnemeruiteraard verstookt hij dan meer benzine.
want je lambdasonde meet heel andere waarden.
aan de hand hiervan wordt het mengsel bepaald.dus ff goed controleren. Merktekens zijn duidelijk genoeg bij zo’n blok ;)
kwalmen uit te uitlaat kan ook nog kvs resten zijn he.
of gewoon veel condens, zeker met het koude weer.
doet mijn Astra ook.
en die verbruikt ook niks, alleen veel benzine :jerry :sleepingGSI Racer
Deelnemersuc6
we horen het verder :thumb
GSI Racer
Deelnemerhey Maikel,
ik denk ook dat je riem een tand verkeerd staat.
ff goed checken.
en ja, dat maakt echt wel veel uit.
sommige motoren hebben dan al klepschade :jerrygroeten
GSI Racer
Deelnemerja en op die dopsleutel nog ff een lange pijp zetten, dan moet het echt wel gaan.
ik doe nu alles gewoon op mijn werk (ben automonteur)
maar ik heb bij mij thuis achterom destijds een C20XE ingebouwd, ook zonder luchtgereedschap e.d
lange pijp rulez :jerryGSI Racer
Deelnemerheb je een lange pijp om erop te zetten?
dan moet je hem echt wel los krijgen.
en anders wordt het toch echt met een luchthamer proberen.3 bouten van het wiellager kom je het beste aan als je de middelste bout van de as los hebt, dan kun je de as voorzichtig wat naar binnen tikken.
krijg je wat meer ruimte ;)had je graag willen helpen, maar Amersfoort is wat ver :angel
GSI Racer
Deelnemerverstandig dat je de riem hebt laten doen ;)
zeker als je net ‘begint’bij de remschijven achter moet je opletten dat je de handremvoeringen er niet vanaf/uit elkaar trekt.
deze zitten in de schijf zelf zeg maar. net als bij een trommelrem.
is verstandig om deze mee te vervangen, omdat je toch alles los hebt dan.
en meestal zijn ze niet in al te beste staat :thumbwaar kom je vandaan eigenlijk?
GSI Racer
Deelnemerdat zal een centreerring geweest zijn voor je velg ja ;)
centrale bout zit altijd goed vast ja.
die moet je linksom los draaien, zoals alle andere bouten. Dus tegen de klok inheb je een dop die erop past, met een lange pijp ofzo?
dan krijg je hem wel los.
iemand in de auto laten zitten die op de rem gaat staan :thumbhad je eigenlijk als eerst moeten doen, want nu heb je je remklauw en schijf er al af.
luchthamer was makkelijk geweest…GSI Racer
Deelnemerkoelvloeistof op pijl?
loopt je temperatuurmeter op het dash wel omhoog?worden de kachelslangen beide warm?
kan verstopping zijn van de kachelradiateurof thermostaat defect
of de draaiknop binnen in de auto
GSI Racer
Deelnemerremschijf zit vast geroest 9 van de 10 keer.
ff een wielbout er losjes in draaien en dan met een hamer op het vlak waar de velg tegen komt slaan.
dan schrikt hij los :thumbwiellager zelf zit met 3 of 4 torx bouten vast geschroeft via de achterzijde.
leuk werkje bij zo’n Astra G! Hoeft niks geperst te worden o.i.d
Ideaal! ;)GSI Racer
Deelnemernope :angel
GSI Racer
Deelnemerje kan je motor flushen (spoelen) als je het goed wilt doen.
zeker omdat je een tikkende stoter hebtwij gebruiken op het werk altijd dat spul van Forte, maar dat is niet in de winkel verkrijgbaar volgens mij.
2 flesjes toevoegen bij de oude olie.
en dan een half uur of een uur laten lopen met dat spul.
NIET GAAN RIJDEN!
af en toe het toerental verhogen tot 2500 toeren.
olie aflaten.
nieuwe olie + filter en klaar!
gewoon goede olie gebruiken. Van MPM ofzo ;)
en ieder jaar/15.000km verversen.
Incl. filter uiteraard :vertagGSI Racer
Deelnemerofficieel moet er 5W30 in.
maar dan gaat hij meestal wel olie verbruiken.gewoon 10W40 erin. Doen ze bij de dealer zelfs ook geloof ik ;)
dikker dan 15W40 moet je echt niet doen, dat is echt voor super oude koffiemolens :jerry
16 december 2011 om 18:36 In reactie op: reviseren.. waneer moeten de lagerschalen vervangen worden? #17956443GSI Racer
Deelnemerreviseren = vervangen/vernieuwen.
zowiezo nieuwe lagers, zuigerveren, pakkingen en cilinders honen
anders zie ik het nut van reviseren niet :angelleuk blokkie verder! :thumb
-
AuteurBerichten